Jump to content

Sfat achizitie!


Luv

Recommended Posts

Am inteles, nu-mi pot permite un impozit de 1000 lei si o asigurare cam pe aproape la fel, am uitat sa specific ca mai mult vreau pentru comfort si mers seara prin oras mai ales ca unde stau eu sunt doar 3 intersectii cu semafoare iar uneori un drum pe la bucuresti, nu doresc o masina pentru curse sau mai stiu eu ce.

Hai sa iti raspund, daca tot am fost acuzat de un coleg ca ma iau de bugetul tau. De cateva luni caut un 750d 2013+, cand gasesc cate unul care sa ma atraga, stau si ma gandes:

 

-oare se merita un impozit de 500euro?/an

-oare se merita nimim 1000e revizii?/an

-oare se merita placute discuri bucse de nimin 1000e/an

-oare e ok sa pierd minim 500-700e devalorizare pe luna?

 

cand si 750-ul ma duce tot de la A la B exact ca celelalte care le folosesc. La asta ar trebuie sa te gandesti si tu inainte sa cumperi

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Omul vrea 318 i. Ala consuma 16-17? 320 i consuma 17? Sunt de acord sa inchei polemica pentru ca nu imi place sa ciresc ineptii. Si totusi cati bani trebuie sa ai ca sa iti permiti un e46 ?

 

A inceput topicul in ideea ca vrea un motor pe benzina fiabil si i-a fost recomandat un motor in 6 cilindri, adica cel mai probabil 2.2 170 cai sau 2.5 192 cai. Nu a spus ca vrea 318i, unii i-au recomandat 316-318i, altii 320i-325i. Consumurile spuse de mine se refereau in principiu la cele in 6 cilindri. Un e46 325i poate urca fara probleme la un consum de 16-17 in oras. In carte consumul declarat urban este aproximativ 12.5-13, deci iti dai seama ca in realitate sub 14 este imposibil sa scoata. Ideea era ca nu se pune problema sa isi cumpere asa ceva deoarece nu are nevoie de performantele respective si cu siguranta ii va consuma mai mult decat isi permite.

 

Legat de 318i: eu sunt la al 2-lea (2.0 vvt) si ating foarte des urban consumuri de 13-14, la un mers cat se poate de linistit dar preoponderent in timpul zilei. Nu m-am referit la 318i cand am zis de consum 16-17, deoarece in conditii normale de mers si trafic nu prea atingi valorile respective.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@STO - cand gandesti asa e cam clar ca masina respectiva nu se afla in zona ta financiara de confort. Nu are nicio legatura faptul ca vezi dom'le iti ia statul 1950ROn /an, asta e nimic, cand te gandesti cat sunt gumele sau daca iti pica ceva major. Daca niste cheltuieli minime te fac sa te intrebi daca merita, it's out of your league, cum s-ar spune iar initiatorul topicului a mentionat de la bun inceput de ce nu vrea motor mai mare de 2.0.

 

In ceea ce priveste fiabilitatea, M43 de pe NFL e cu mult superior lui N42, le-am avut pe amandoua si categoric primul e foarte bun, dar niciunul nu exceleaza la ceva anume, sunt ok daca nu ai pretentii prea mari de la masina dar iti place totusi marca si modelul respectiv, in speta E46, ceea ce evident pe multi asta ii atrage, altfel s-ar vinde numai 6 cilindri si M-uri cand de fapt cel mai vandut e 2.0d ca masina noua, ala e calul de bataie, asta e lumea in care traim si taxele sunt cum sunt si nici companiile nu vor sa plateasca taxe inutil doar ca sa le ia angajatilor BMW cu 6 cil.

Edited by mik15
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@STO - cand gandesti asa e cam clar ca masina respectiva nu se afla in zona ta financiara de confort. Nu are nicio legatura faptul ca vezi dom'le iti ia statul 1950ROn /an, asta e nimic, cand te gandesti cat sunt gumele sau daca iti pica ceva major. Daca niste cheltuieli minime te fac sa te intrebi daca merita, it's out of your league, cum s-ar spune iar initiatorul topicului a mentionat de la bun inceput de ce nu vrea motor mai mare de 2.0.

 

In ceea ce priveste fiabilitatea, M43 de pe NFL e cu mult superior lui N42, le-am avut pe amandoua si categoric primul e foarte bun, dar niciunul nu exceleaza la ceva anume, sunt ok daca nu ai pretentii prea mari de la masina dar iti place totusi marca si modelul respectiv, in speta E46, ceea ce evident pe multi asta ii atrage, altfel s-ar vinde numai 6 cilindri si M-uri cand de fapt cel mai vandut e 2.0d ca masina noua, ala e calul de bataie, asta e lumea in care traim si taxele sunt cum sunt si nici companiile nu vor sa plateasca taxe inutil doar ca sa le ia angajatilor BMW cu 6 cil.

 

sunt de acord cu tine in unele privinte dar nu in totalitate. spre exemplu impozitul la 3.0 este 2500 fara ceva lei, pretul la care am gasit 750d 2013, este foarte apropiat de pretul la care am achizitionat CLA-ul. in momentul de fata platesc peste 15.000 lei impozit proprietati si atunci ma gandesc oare imi este chiar necesar sa il majorez?

 

Cum ziceai tu mai sus de zona de confort financiar, i-mi permit 750 dar ma gandesc daca se merita sa pierd atit la el doar pentru un MOFT. Costurile listate in postul anterior sunt doar cele obligatorii + gume cum ziceai tu sau doamne fereste altele mai grave.

 

Tocmai din acest motiv i spuneam colegului sa se gandeasca bine inainte de a face achizitia.

Link to comment
Share on other sites

in final doar tu iti poti raspunde la intrebare, eu doar am vrut sa spun ca daca ai dubii cu costurile minime de care oricum nu scapi, inseamna ca poate nu esti "pregatit" s-o iei. Oricum, ai omis Casco care e cateva mii/an la masina aceea :). Luand-o asa, poate ca pentru fiecare orice masina e un moft mai mare sau mai mic, pe langa faptul ca e si un bun necesar fara de care nu poti in ziua de azi, dar e bine sa poti impaca nevoia cu placerea, adica sa iti iei o masina care sa iti si placa daca te pasioneaza domeniul, altfel sa te duca din A in B sunt destule si ieftine si cu devalorizare mica s.a.m.d.

Dai 7k Eur pe un Logan nou, si dupa 4 ani il vinzi cu 3k Eur, ai facut 100k km si nu ai bagat un ban in el, in afara de service-uri. Am un prieten care dupa 100k km nici macar gumele nu le-a schimbat, iarna tot cu alea de vara mergea, si cu alea originale a dat-o, service-ul il facea unde era mai ieftin si cand isi aducea aminte, in rest il ducea din A in B fara nicio grija si al naiba daca l-a lasat vreodata in drum :). Apoi, si-a altul nou, dupa ce avusese o sclipire sa isi ia altceva mai scump, dar a zis ca e asa bine sa te doar undeva si sa stai fara griji ca ti-o zgarie sau ca cine stie ce cheltuiala mare neprevazuta apare, incat tot Logan nou si-a luat, omul e doctor, nu-i chiar lipsit de finante si nici habarnist in ale masinilor nu e, a trecut si el prin masini scumpe.

Link to comment
Share on other sites

in final doar tu iti poti raspunde la intrebare, eu doar am vrut sa spun ca daca ai dubii cu costurile minime de care oricum nu scapi, inseamna ca poate nu esti "pregatit" s-o iei. Oricum, ai omis Casco care e cateva mii/an la masina aceea :). Luand-o asa, poate ca pentru fiecare orice masina e un moft mai mare sau mai mic, pe langa faptul ca e si un bun necesar fara de care nu poti in ziua de azi, dar e bine sa poti impaca nevoia cu placerea, adica sa iti iei o masina care sa iti si placa daca te pasioneaza domeniul, altfel sa te duca din A in B sunt destule si ieftine si cu devalorizare mica s.a.m.d.

Dai 7k Eur pe un Logan nou, si dupa 4 ani il vinzi cu 3k Eur, ai facut 100k km si nu ai bagat un ban in el, in afara de service-uri. Am un prieten care dupa 100k km nici macar gumele nu le-a schimbat, iarna tot cu alea de vara mergea, si cu alea originale a dat-o, service-ul il facea unde era mai ieftin si cand isi aducea aminte, in rest il ducea din A in B fara nicio grija si al naiba daca l-a lasat vreodata in drum :). Apoi, si-a altul nou, dupa ce avusese o sclipire sa isi ia altceva mai scump, dar a zis ca e asa bine sa te doar undeva si sa stai fara griji ca ti-o zgarie sau ca cine stie ce cheltuiala mare neprevazuta apare, incat tot Logan nou si-a luat, omul e doctor, nu-i chiar lipsit de finante si nici habarnist in ale masinilor nu e, a trecut si el prin masini scumpe.

:))) aici sunt perfect de acord cu tine. 750d este clar un moft, pentru ca daca nu era un moft era 730d. CLA-ul l-am luat ca moft 100%, nu imi mai place ma simt cuidat in el, in opinia mea acum mi se pare ca arata putin gay, ma simt mult mai ok si mai bine in e39 decat in cla sau e90. Am si zis ca singura masina care nu o sa o vand niciodata este e39-le. Care in 5 ani a facut max 10k km.

 

La cele afirmate mai sus, si bunicu conduce tot Logan disel cumparat nou cu 12.000 euro, pentru ca asa a vrut el, are 190.000km nici o problema la motor a schimbat de 2 ori placutele si de cateva ori uleiul, clar nu la schimbat din 10.000-10.000. Masina merge perfect ca in prima zi.... sare borduri, urca trotuare, baga offroad la vanatoare si nu se strica. Ca as face doar una dintre astea cu masina mea cred ca m-ar costa rapid 1-2k euro...

Link to comment
Share on other sites

Daca avem o atata de buna masina autohtona de ce ne fug ochi dupa cele facute de nemti ? Cu bani dati pe e90 cumparam linistit un duster nou, totusi am ales e90, si dupa mai bine de 6 ani de utilizare consider ca si-a meritat bani aia, nu am de gand sa scap de el, eventual va mai intra un bavarez langa el in familie

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Edited by arabu09
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ne fug ochii dupa bavareze deoarece este o diferenta uriasa intre dacia si cele din vest, ma refer la siguranta, confort, performante, aspect. Spuneam doar ca un Logan cere intretinere la costuri minime, nu stiu o masina care sa ceara costuri mai mici, eventual Lada.
Link to comment
Share on other sites

ne fug ochii dupa bavareze deoarece este o diferenta uriasa intre dacia si cele din vest, ma refer la siguranta, confort, performante, aspect. Spuneam doar ca un Logan cere intretinere la costuri minime, nu stiu o masina care sa ceara costuri mai mici, eventual Lada.

+1

Am trecut de la Logan dci nou (2014) la e90 second (2010) tocmai din acest motiv, confort și siguranțĂŁ net superioare; evident, s-a ivit un deal bun și știam bmw-ul de nou. Loganul nu are competitor la capitolul preț de ĂŽntreținere, raportul pret/dotari/performante mi se pare unul corect.

Știți cum se spune: mai bine ĂŽmping un BMW decât sa conduc un Logan! :)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In decembrie am achiziționat un E46 320d la 3900€ (Sub prețul pieței ținând cont de dotĂŁri și an) in care am bĂŁgat pana acum (in aprox 2 luni) 5200lei și lista cu chestii de schimbat in viitorul nu foarte ĂŽndepĂŁrtat este de ~1000€. Pe lista sunt doar piese, nu accesorii sau alte mofturi. Sunt convins ca pana o sa le schimb pe astea mai apar și altele. De ex la ultima vizita in service am descoperit ca am un arc spate rupt. Arc sport second de touring (e diferit de coupe și sedan) era f.greu de gĂŁsit și nu da nimeni la bucata, așa ca am zis sa iau un set de eibach pro kit. DacĂŁ tot schimb arcuri,e am zis sa schimb și niște bucși pe acolo și flansele de la amortizoare (una de pe fata bĂŁtea) și uite așa ies cu o investiție de peste 1000lei care nu era pe lista.

 

Când am luat-o la fel am zis și eu, ca dau ~4000€ pe mașina și ĂŽncĂŁ maxim 1000€ pe ĂŽnmatriculare (din care 415€ taxa de mediu) și revizie. Taxa de mediu nu am mai plĂŁtit-o ca a picat pana la urma, dar au apĂŁrut altele. Poate am avut eu ghinion cu ea, mai ales ca mi-a picat turbina (recondiționat + intercooler + filtru epurate + niște Garnituri si furtune de la intercooler = 3200lei) la vreo 2 sĂŁptĂŁmâni dupĂŁ ce am luat-o, dar indiferent de cât de ĂŽntreținutĂŁ e mașina tot trebuie sa ai pregĂŁtit ĂŽncĂŁ 1000€ pe lângĂŁ prețul de achiziție. Prețurile la piese nu sunt asa mari, cel puțin dacĂŁ compar cu vechiul E36, dar se aduna.

Nici nu vreau sa ma gândesc cum este un E46 la 2-3000€.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

eu am si logan (luat de nou) si bmw vechi e46. bine si loganul este vechi, 9 ani dar are putin sub 100.000km si am schimbat extrem de putine la el (nu vbesc consumabile ci piese, nu cred ca am bagat 10 milioane in el - repet, vorbesc piese nu de consumabile gen anvelope, bujii, ulei,placute, discuri, distributie).

 

cu e46-le si costurile de intretinere treaba sta cam asa:

- cine il ia si este pretentios o sa bage bani la greu in el. la greu. nu iti ajunge un salariu de 20-25 milioane ca sa il tii intr-o stare foarte buna. subliniez. sa il tii intr-o stare f buna. pai un debitmetru e vreo 5 milioane, 2 amortizoare pe fata cu tot cu flanse te duc spre 10 milioane cu manopera si geometrie. sa mai spun cat costa un set de anvelope normale (nu chinezesti) de vara noi? 2 bascule lemforder cu bucsa (si la e46 pica des basculele) costa peste 10 milioane.

 

- smecheria la o masina veche este sa ii accepti unele defecte. adica sa mai accepti un punct de rugina, sa mai accepti ca mai pierde putin ulei, ca mai scartaie o macara, ca mai baraie putin toba, ca ar cam trebui schimbate amortizoarele (nu ca sunt sparte ci ca nu prea mai au eficienta).

 

de aia unii spun ca te costa mult intretinerea si unii spun ca te costa putin. ca unii repara tot la masina, altii inteleg ca este o masina veche si se multumesc sa mai accepte unele defecte si atunci cand pica ceva le schimba de la dezmembrari. unii pun anvelope noi, unii sh.

 

e46 este o masina veche, nu foarte fiabila (dar nici o catastrofa) si mai scump la intretinut decat un golf4 sau 5. dar nici comparatia nu e relevanta. calitatea se plateste.

 

eu am un e46 in care am bagat in el vreo 50 si ceva de milioane . (am un calcul exact cu lista, nu mai stiu daca aici sunt incluse si costurile cu angeluri si alte briz brizuri sau doar piesele) cumparat cu 3500 in 2012 si am mers de atunci vreo 45.000km. 316i nfl cu pachet m.

si e departe sa fie in stare impecabila dar e o masina decenta ptr varsta ei, pe care ma pot baza..cat de cat :)).

 

in logan am bagat doar 2 capete de bara, o toba intermediara si cam atat. ar urma si acolo o articulatie completa pe fata si din ce am vazut ies cu ea completa lemforder sub 10 milioane. la e46 o articulatie complete pe fata este vreo 20 (lemforder).

post-55959-0-77164700-1487932634_thumb.jpg

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Nu o fi ieftin de intretinut un e46, dar nici cum aberati voi ca un salariu de 2500 lei nu iti ajunge.

Zici ca media salariului pe forum este de cel putin 1000 euro :)))

Tinand cont ca suntem plini de e60 e90....deduc ca salariul mediu depaseste 1500 euro...

Baieti, sunteti pe aratura.

  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Treaba(alegerea) e simpla.

4000 de euro e suficient pentru un E46 ... cumperi frumos unu cu 2500-3000 pentru ca asta e pretul de achizitie a unei epave de genul in momentul de fata. Cauti si tu una cu incalzire in scaune si trapa sa pari mafiot. Bagi urgent 1-2000 in ea ca sa o poti utiliza dupa care o tii in garaj ca nu mai ai bani de benzina :))

Bafta !

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Treaba(alegerea) e simpla.

4000 de euro e suficient pentru un E46 ... cumperi frumos unu cu 2500-3000 pentru ca asta e pretul de achizitie a unei epave de genul in momentul de fata. Cauti si tu una cu incalzire in scaune si trapa sa pari mafiot. Bagi urgent 1-2000 in ea ca sa o poti utiliza dupa care o tii in garaj ca nu mai ai bani de benzina :))

Bafta !

sau o dai la dezmembrĂŁri ca sa nu mai bagi bani ĂŽn ea:)) Edited by Midas
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

treaba e simpla, e46 se poate intretine si cu bani putini si cu bani multi.

mai nasol de aia care se lauda ce ce masini bune, ce putin ii costa pe ei intretinerea , ce pasionati sunt ei dar au anvelope dot 2010 si desi au masina de 2-3 ani nu i-au schimbat uleiul pe la cutie sau un lichid de frana.

la cine nu se pricepe tine vrajeala asta dar la cine se pricepe in 2 minute daca stai si te uiti pe la o masina iti dai seama daca omul chiar a intretinut-o ca la carte sau doar o tine asa la limita deplasarii.

 

nu acuz ca e ceva rau sa tii o masina asa la limita deplasarii dar sa nu vanda gogosi d-alea ca ce putin il costa intretinerea si ce masina super are el. ca daca ii fac o lista cu tot ce necesita schimbat se sperie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cumperi epava sa o aduci la linia de plutire...Doamne fereste!!!!

Ai facut vreodata operatiunea asta???de cele mai multe ori depaseste pretul de achizitie.

 

Cumperi o masina cat mai ok din punct de vedere tehnic/optic, schimbi ce necesita+revizie, abia apoi mofturi, retrofituri si alte chestii.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu o fi ieftin de intretinut un e46, dar nici cum aberati voi ca un salariu de 2500 lei nu iti ajunge.

Zici ca media salariului pe forum este de cel putin 1000 euro :)))

Tinand cont ca suntem plini de e60 e90....deduc ca salariul mediu depaseste 1500 euro...

Baieti, sunteti pe aratura.

oarecum adevarat ce stui tu dar imi permit sa te contrazic. Eu unul nu mi-as cumpara nici un model de bmw daca nu as avea un salar minim de 3500lei. Daca e vechi bagi banii multi in reparatii, daca e nou bagi in mentenanta. La fel nu mi-as cumpara o masina care sa depaseasca venitul meu pe 12 luni.

 

Ca exemplu daca castig 20.000 euro pe an nu dau 30.000 pe masina. Nu aruncati cu pietre, este doar principiul meu

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu o fi ieftin de intretinut un e46, dar nici cum aberati voi ca un salariu de 2500 lei nu iti ajunge.

 

Depinde ce înțelegi prin asta. Mie mi se pare absolut SF cum pot unii dintre voi să susțină că 2500 lei îți ajung să trăiești și să mai și întreții o mașină pe care o folosești. Poate mâncând doar merdenele și făcut economii stricte, altfel nu văd cum... La un calcul absolut de bază vorbim măcar de 400 lei pe lună pe combustibil, 100-200 lei pe lună asigurări, impozite, alte taxe și întreținerea de bază a mașinii (măcar o dată pe lună tot o speli, de exemplu) și ajungi foarte ușor aproape la 25-30% din venituri. Dacă mai pică vreo piesă de 500-1000 lei deja faci credit ca s-o repari, iar de anvelope noi nici nu cred că se poate pune vreodată problema, nu?

Edited by Ciuby
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vrei sa facem un sondaj, sa vezi ca 70% din useri au sub 2500 salariul?

Nu adunat cu al nevestei, ce ii da mami tati...ce dracu ma...pe ce lume traiti?!?!?

Daca erau asa salarii mari nu mai pleca lumea in alte tari

 

Calculele facute de tine nu se aplica fiecarui utilizator.eu de ex ard combustibil de 6-800 lei pe luna...o luna normala, dar stiu caz de om cu salariu mai mare ca al meu care are 70.000 km in 10 ani...

Edited by Alex_wly
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Alex cred ca gresesti. Majoritatea oamenilor cu ceva studii castiga peste 2500. Cum naiba sa cumperi masina de 10-15k si dai pe combustibil 100e pe luna, gume mai vreo 400e revizii mai vreo 500e, impozit minim 200e, ca majoritatea au 2500cm motor, asigurare mai vreo 200 un casco mai vreo 1000, daca tu castigi sub 600euro pe luna La un simplu calcul te costa cam 3500 euro pe an doar sa o folosesti, sa nu mai vb ca daca se strica ceva la ea in anul ala esti cam mort. Parerea mea ca la un salar de 2500 ron pe luna si vrei bmw esti cam sclavul masinii.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Alex cred ca gresesti. Majoritatea oamenilor cu ceva studii castiga peste 2500. Cum naiba sa cumperi masina de 10-15k si dai pe combustibil 100e pe luna, gume mai vreo 400e revizii mai vreo 500e, impozit minim 200e, ca majoritatea au 2500cm motor, asigurare mai vreo 200 un casco mai vreo 1000, daca tu castigi sub 600euro pe luna La un simplu calcul te costa cam 3500 euro pe an doar sa o folosesti, sa nu mai vb ca daca se strica ceva la ea in anul ala esti cam mort. Parerea mea ca la un salar de 2500 ron pe luna si vrei bmw esti cam sclavul masinii.

 

 

Eu nu stiu ce filme ai vazut tu, dar cand ai scris ca majoritatea au 2500 motor, pai nici nu mare are rost sa citesc restul postului. E tocmai invers, majoritatea se plimba cu motoare pana in 2000.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.