Jump to content

1995 BMW e34 525i


andrewe30

Recommended Posts

Chiar ma gandeam cand am vazut titlul topicului cine isi mai cumpara e34 in zilele noastre.

Iar cand ai spus ca esti din R. Moldova avea sens,mi-am amintit cat de mult apreciati modelul acesta acolo.

 

Frumos e34-le,unul din modelele care facut ca BMW sa aibe renumele de acum.

Drumuri bune sa ai cu el.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Frumos BMW, o raritate pe strazile din RO, probabil si mai mare prin Moldova. Sa ai parte de ea, multi km fara incidente!

Multumesc!

 

Chiar ma gandeam cand am vazut titlul topicului cine isi mai cumpara e34 in zilele noastre.

Iar cand ai spus ca esti din R. Moldova avea sens,mi-am amintit cat de mult apreciati modelul acesta acolo.

 

Frumos e34-le,unul din modelele care facut ca BMW sa aibe renumele de acum.

Drumuri bune sa ai cu el.

Ca atare il am in posesie de 6 ani.

Link to comment
Share on other sites

Cand cumparasem masina, avea casetofon original BMW Business RDS, dar calitatea sunetului era relativ proasta. Astfel am inceput a „moderniza” partea audio. De la inceput eram hotarat ca casetofonul trebuie sa fie doar original, solutia - doar Business CD(Blaupunkt CD43) sau Professional RDS(Becker 2450 sau 2455). Pentru inceput gasisem un Blaupunkt CD43, ce sa spun - canta bine, unica problema e ca trebuie sa inscrii Cd-urile la viteza minima, gen 1-4x, altfel da eroare, sau reproduce piesele pe bucati cu insertii de diferite sunete stridente. Dupa un oarecare timp facusem rost si de amplificator(ce-i drept, ar fi mai corect de-l numit crossover) cu toate cablajele si o parte din difuzoare(twittere din colturile geamului din fata si celea din bord). Difurzoarele de 5,25” le-am inlocuit cu un set de Focal Access 130 ca1. Pot sa va spun ca sunetul sa schimbat radical. Prinderea difuzoarelor din fata am modificat-o, am improvizat in CorelDraw un ecran din Pal si am prins toata aceasta constructie rigid de caroserie. Ulterior in fata am montat tot o pereche de difuzoare Focal, dar deja de diametrul 16 cm.

 

Ulterior, intamplator, am gasit un Becker 2450(un adevara fetish pentru cei pasionatii de seriile e31-e36). Fara multe dubii CD43 a fost demontat si vandut. Da, in anul 2017 pare cam anacronic sa asculti muzica de pe casete, dar intr-un oarecare fel pare o experienta deosebita(mai ales daca e vre-o Metallica sau vre-un Ich Will a Rammstein0-ului :)) ). Ce-i drept, are careva neajunsuri care se vad pe poza(sper sa le inlatur in timpul apropiat).

post-85187-0-95233000-1508501141_thumb.jpg

post-85187-0-75590800-1508501505_thumb.jpg

post-85187-0-40915900-1508501514_thumb.jpg

post-85187-0-15033100-1508501925_thumb.jpg

post-85187-0-45247300-1508501941_thumb.jpg

post-85187-0-72514000-1508501950_thumb.jpg

post-85187-0-52833200-1508502467_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Habar nu aveam ca sunt asa rare/pretuite Becker, m-am uitat de curiozitate pe ebay si am vazut unul in stare fff buna la 400 E.....se reprofileaza hotii pe furat radiocasetofoane si abandoneaza furtul de navigatii :)

 

 

Unul dintre motivele pentru care o asemenea masina devine raritate in Romania sunt si taxele care indeparteaza proprietarii ; ar fi interesant (desi este o diferenta venituri/salariu mediu/putere de cumparare intre Romania si R. Moldova) sa ne spui si noua care sunt taxele pe care trebuie sa le suporte un proprietar acolo:

 

-inmatriculare/vama presupun

-impozit anual

-valoarea asigurare

-inspectie tehnica(frecventa)

Link to comment
Share on other sites

Habar nu aveam ca sunt asa rare/pretuite Becker, m-am uitat de curiozitate pe ebay si am vazut unul in stare fff buna la 400 E.....se reprofileaza hotii pe furat radiocasetofoane si abandoneaza furtul de navigatii :)

 

 

Unul dintre motivele pentru care o asemenea masina devine raritate in Romania sunt si taxele care indeparteaza proprietarii ; ar fi interesant (desi este o diferenta venituri/salariu mediu/putere de cumparare intre Romania si R. Moldova) sa ne spui si noua care sunt taxele pe care trebuie sa le suporte un proprietar acolo:

 

-inmatriculare/vama presupun

-impozit anual

-valoarea asigurare

-inspectie tehnica(frecventa)

Deci:

Vama - pot fi devamate masini nu mai vechi de 10 ani. Cel mai piperat este de devamat anume o masina de 10 ani(cu cat mai noua, cu atat accizul scade). Spre exemplu un e60 benzinar din 2007 cu capacitatea de 2497 cm3 ar trage la devamare cam 4250 de euro. Devamarea un diesel cu capacitatea de 3000 cm3 costa 14200 euro. Devamarea automobilului cu motor diesel de 2000 cm3 costa 3500 euro. Pretul devamarii vehiculelor cu motoare pe benzina pana in 2000cm3(1 cm3 ~ 1 euro) si diesel pana in 1500 cm3(1cm3 ~ 0.6 euro) e destul de ok, restul e foarte "dureros". ))

 

Inmatricularea vehiculului in RONi ar fi aproximativ 270(nu depinde de capacitate cilindrica).

 

Impozitul anual aici consta in taxarea pentru utlizarea drumurilor, si in cazul meu pentru benzinar de 2500 cm3 costa aproximativ 480 RONi. In aceasta suma este inclusa si Inspectia tehnica care costa 30 RONi.

 

Asigurarea obligatorie ma costa cam 90 RON(in cazul in care numarul persoanelor admise la conducerea vehiculului este limitat) si 120 RONi(in cazul in care nuamrul este nelimitat.

 

Cam asta.

Link to comment
Share on other sites

Salut, e frumoasa si ingrijita masina, e drept ca imi place si modelul foarte mult, e Bmw-ul copilariei mele!

 

Referitor la unitatea audio, credeam ca se faceau mai bune inainte, dar se pare ca Bmw Business dintotdeauna a fost asa, foarte prost. Venind de pe alte marci de masini obisnuite, nu neaparat mai premium am fost socat de cat de rau se aude cand l-am pornit prima data. Ca un casetofon chinezesc, trebuie neaparat sa schimb ceva, insa la mine e mai tragic, boxele sunt de diametru mic si nici nu au prea multa toleranta inauntru. Ma refer la e81, poate la astea mai noi n-au mai facut asa rabat la calitatea sunetului la echiparea de baza.

 

E interesant cum se descurajeaza in Republica Moldova folosirea motoarelor mari prin devamare. Aici se procedeaza invers, pentru ca nu au baza legala de a mai face o taxa de inmatriculare. Poti sa iti cumperi de si de 6L, dar succes in a o conduce in legalitate, prin impozit si asigurare te rupe anual cu niste sume aberant de mari (10000 lei numai impozitul) pana te saturi. Si in plus sa vedem ce ne mai pregatesc dragii nostri indivizi de la conducere prin noul timbru/taxa/impozit sau ce va mai fi de mediu.

Edited by Sylk
Link to comment
Share on other sites

Salut, e frumoasa si ingrijita masina, e drept ca imi place si modelul foarte mult, e Bmw-ul copilariei mele!

 

Referitor la unitatea audio, credeam ca se faceau mai bune inainte, dar se pare ca Bmw Business dintotdeauna a fost asa, foarte prost. Venind de pe alte marci de masini obisnuite, nu neaparat mai premium am fost socat de cat de rau se aude cand l-am pornit prima data. Ca un casetofon chinezesc, trebuie neaparat sa schimb ceva, insa la mine e mai tragic, boxele sunt de diametru mic si nici nu au prea multa toleranta inauntru. Ma refer la e81, poate la astea mai noi n-au mai facut asa rabat la calitatea sunetului la echiparea de baza.

 

E interesant cum se descurajeaza in Republica Moldova folosirea motoarelor mari prin devamare. Aici se procedeaza invers, pentru ca nu au baza legala de a mai face o taxa de inmatriculare. Poti sa iti cumperi de si de 6L, dar succes in a o conduce in legalitate, prin impozit si asigurare te rupe anual cu niste sume aberant de mari (10000 lei numai impozitul) pana te saturi. Si in plus sa vedem ce ne mai pregatesc dragii nostri indivizi de la conducere prin noul timbru/taxa/impozit sau ce va mai fi de mediu.

 

Putini sunt sa plĂŁteascĂŁ aberația aia de impozit ... la mine in parcare este un 760li din 2010-2011 nu stiu exact care a fost pe România si acum este pe Bg ... deci nici mĂŁcar la asemenea mașini nu se merita sa plĂŁtești impozitul

Link to comment
Share on other sites

YES, un E34!

foarte frumos, si foarte de apreciat originalitatea interiorului cu casetofonul becker

eu am o tziganie de pioneer sau ceva de genu', cu fatza demontabila, singuru avantaj e ca e tot rosu/portocaliu cand e aprins si nu da tocmai oribil (doar prost)... si tot cu el am primit si un subwoofer d-ala de neam prost si o statie... bineinteles ca desi am zis ca-s niste aditii de prost gust, de cand am luat masina tot bubui hiphop de-i vibreaza geamurile :(

 

shadowline este obligatoriu pe e34 deci ft bine ca i-ai pus :D

ce jante sunt alea negre?

 

ai suspensie sport? pare mai joasa decat una cu M-tech

Edited by drujbex
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

YES, un E34!

foarte frumos, si foarte de apreciat originalitatea interiorului cu casetofonul becker

eu am o tziganie de pioneer sau ceva de genu', cu fatza demontabila, singuru avantaj e ca e tot rosu/portocaliu cand e aprins si nu da tocmai oribil (doar prost)... si tot cu el am primit si un subwoofer d-ala de neam prost si o statie... bineinteles ca desi am zis ca-s niste aditii de prost gust, de cand am luat masina tot bubui hiphop de-i vibreaza geamurile :(

 

shadowline este obligatoriu pe e34 deci ft bine ca i-ai pus :D

ce jante sunt alea negre?

 

ai suspensie sport? pare mai joasa decat una cu M-tech

Alea negre erau Styling 21(Throwing stars) fara capace, Acum sta pe styling 16 de marimea 17" 8&9J, la fel sunt o raritate in asa marime. Ce tine de suspensie - stau arcuri Eibach(nu tin minte modelul) cu drop ~ 30 mm.

Apropo,ce tine de Pioneer,uite ce a facut un ukrainean - a imbinat casetofonul original de bmw cu un pioneer cu usb(Pioneer DEH-4500BT) - maruntaiele si display-ul de pioneer, iluminarea si fata de bmw. Zic ca s-a primit destul de ok - https://www.drive2.ru/l/3917832/

Edited by andrewe30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Alea negre erau Styling 21(Throwing stars) fara capace, Acum sta pe styling 16 de marimea 17" 8&9J, la fel sunt o raritate in asa marime. Ce tine de suspensie - stau arcuri Eibach(nu tin minte modelul) cu drop ~ 30 mm.

Apropo,ce tine de Pioneer,uite ce a facut un ukrainean - a imbinat casetofonul original de bmw cu un pioneer cu usb(Pioneer DEH-4500BT) - maruntaiele si display-ul de pioneer, iluminarea si fata de bmw. Zic ca s-a primit destul de ok - https://www.drive2.ru/l/3917832/

https://www.drive2.ru/l/5946611/

Edited by andrewe30
Link to comment
Share on other sites

excelent!

 

nu e tocmai frumos in spate, dar ce conteaza, nu se vede.

 

e o varianta pe care o iau serios in considerare si pt a mea

 

nici nu stiam ca exista style 16 in doua latzimi

 

Cand aceste jante sunt la 16" se privesc destul de banal. Situatia se schimba radical daca ele sunt la 17"(de aproape par ca-s 18") ).

Nu prea des se gasesc in vanzare -

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-e32-e34-e28-e36-e30-8-und-9x17-styling-16-flachsterne/719225614-223-2842

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/gelegenheit-e34-styling-16-in-17-/625346201-223-5493

 

In plus, aceste jante arata foarte bine pe un e36.

post-85187-0-70509200-1508762587_thumb.jpg

Edited by andrewe30
Link to comment
Share on other sites

Acest e30 a fost masina prin care am inteles ce inseamna BMW si mi-a determinat alegerea marcii pentru totdeauna. Dar asta e istorie deja(anii 2007-2009). In una din serile de iarna imi venise o idee - ce ar fi de incrucisat exteriorul unui e30 cu cel de e92 m3 gtrs. Dar deoarece am lucrat asupra modelarii numai vre-o 6 ore si rezultatul e pe masura.))

post-85187-0-16621600-1508843381_thumb.jpg

post-85187-0-12157200-1508843612_thumb.jpg

post-85187-0-81653300-1508843618_thumb.jpg

post-85187-0-18191900-1508843646_thumb.jpg

post-85187-0-97828300-1508844066_thumb.jpg

Edited by andrewe30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.