Jump to content

cutii de viteze smechere


jaffar

Recommended Posts

am tot auzit prin diverse emisiuni si articole despre niste cutii de viteze fantoma la care poti baga in reverse la orice viteza.

 

nu sint capabil sa inteleg la ce ar putea folosi asta ? in afara de cazul in care motorul are o putere fantastica si toata transmisia e extrem de solida incit sa reziste si sa inceapa sa invirta rotile invers pentru cine stie ce manevra spectaculoasa, care ar fi ratiunea unui astfel de tratament ?

Link to comment
Share on other sites

Guest butcky
am tot auzit prin diverse emisiuni si articole despre niste cutii de viteze fantoma la care poti baga in reverse la orice viteza.

 

nu sint capabil sa inteleg la ce ar putea folosi asta ? in afara de cazul in care motorul are o putere fantastica si toata transmisia e extrem de solida incit sa reziste si sa inceapa sa invirta rotile invers pentru cine stie ce manevra spectaculoasa, care ar fi ratiunea unui astfel de tratament ?

25746[/snapback]

:) :) :) :) :blink:

Link to comment
Share on other sites

pai in mod normal cutiile au un sincron ceva si daca masina se deplaseaza inainte...chiar scoasa din viteza...nu iti da voie sa bagi reverse.

in schimb eu la toate cutiile de pe bmw care le-am avut pana acum....pot sa bag revers din mers inainte :blink:

Link to comment
Share on other sites

in felul asta poti da flash-uri celui din spatele tau

25840[/snapback]

 

pai poti si cu cutia normala, eu o fac des cind am berbeci care cred ca e ceata :blink:

becul de marsarier se aprinde cind tragi maneta complet la stinga, fara sa fie nevoie sa o impingi inainte (deci fara sa bagi propriu zis marsarier).

Link to comment
Share on other sites

te ajuta sa faci mai mult fum la roti cand te plictisesti.daca nu ai prea multi ca sa dai burn uri faci dastea dai 1 si apoi reverse si uite asa faci scrum masina:P mie mi se pare aiurea sa dai marsalier in mers.desi in unele situati .........decat sa lovesti masina ca nu mai poti opri dai si reverse.oricum e aiurea.
Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg: daca rotile SE MISCA si tu bagi in marsarier, ce sanse ai sa incepi sa misti rotile INVERS ?! eu estimez ca ai sanse uriase sa rupi ceva din transmisie: ambreiaj, cutie, cardan, diferential, planetare.

 

iar daca ai frinat suficient incit sa blochezi rotile, deja nu mai ai nevoie de cutie speciala ca sa bagi in marsarier.

 

asta nu pricep eu, la ce foloseste acest feature ?

Link to comment
Share on other sites

ce sanse ai sa incepi sa misti rotile INVERS

ai sanse extraordinar de mari, pt ca ce zice interceptoru am facut eu....mers cu fata si demaraj in spate si invers :blink:

intelegeti odata ca forta necesara RUPERII unei piese din transmisie e MULT MAI MARE decat cea necesara ruperii aderentei.

sincer acum cate transmsii de BMW a-ti vazut voi rupte (de forja nu de batrane sau merse fara ulei, etc)?

Link to comment
Share on other sites

de forja niciodata. da' daca tu mergi cu 10km/h (sa nu zic 50 sau 70 sau mai mult, cit zic aia ca poti baga marsarier fara probleme) si dai drumu' la ambreiaj, nu crezi ca pleaca de acolo instant si disc si placa si tot ? daca esti norocos, si cu ceva dinti de pinion de cutie, sau cu cardan rupt sau planetara rasucita.
Link to comment
Share on other sites

intelegeti odata ca forta necesara RUPERII unei piese din transmisie e MULT MAI MARE decat cea necesara ruperii aderentei.

Da, ai dreptate, dar numai din punct de vedere static. Aspectul pe care il pierzi din vedere este cel dinamic. Atunci cand mergi inainte cu o anumita viteza, cuplezi marsarier si dai drumul la ambreiaj, pe langa forta necesara ruperii aderentei mai trebuie sa iei in calcul forta necesara invingerii inertiei maselor in rotatie. Iar ansamblul roata + discuri frana are o inertie colosala. Si ai doua astfel de ansamble. Plus inertia cardanului, planetarelor si arborilor interni din cutie.

 

Un exemplu simplu: la franare, ai observat probabil ca efortul la pedala pentru a bloca rotile din fata la viteze mici (de ex: 20 Km/h) este mult mai mic decat efortul pentru a face acelasi lucru la viteze mari (de ex: 120 Km/h). Daca ar fi doar aderenta de invins, n-ar trebui sa fie nici o diferenta. Diferenta insa o face inertia rotilor in miscare. Incearca sa faci acest test, pe o sosea libera.

 

Deci sunt de acord cu (cine pana mea?!?): a cupla marsarier in timp de masina inca se deplaseaza inainte poate avea efecte catastrofale asupra componetelor transmisiei. Cel mai tare sufera cuplajele cardanului, cuplajele planetarelor si, in mod evident, ambreiajul. Care, daca nu ar patina, sigur s-ar rupe ceva. Ca de exemplu o cruce cardanica sau ceva dinti ai pinioanelor.

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

simplu, raportul cel mai "lung" din cutia aia e mai mic decit raportul cel mai "lung" din cutia stock, rezulta viteza maxima mai mica. e ca si cum ai merge cu cutia ta fara sa-i dai a 5-a niciodata.

26557[/snapback]

Ok dar asta nu inseamna ca pana in 100 o sa schimb a 3-a mai devreme :blink: adica acum schimb a 3-a pe la 95 cu dracia asta sport o schimb pe la 85-90 banuiesc nu?Am inteles ca urca mai repede in ture Alpina?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.