Jump to content

Frana de motor...


B.M.W.

Recommended Posts

Am inceput sa folosesc din ce in ce mai mult frana de motor. Foarte des cand iau curbe in viteza, deoarece imi franeaza roata din spate mai mult si uneori cand ma apropii de un semafor in viteza .. am vorbit ieri cu cineva care a avut multe bmw-uri la viata lui si mi-a spus sa fac "economie" la frana de motor ca stric motoru. voi ce ziceti? cum afecteaza motoru folosirea frecventa a franei de motor?
Link to comment
Share on other sites

sustzin ce spune theotien, prima care cedeaza este flansha de la cardan, incep sa apara vibratzii in timp.. urmeaza diferentialul, care`shi v`a creea un joc deranjant ( cand pleci dupa loc face un "poc" ), shi in ultimul rand cutia, asta cedeaza mai greu, dar cedeaza si ea...

motorul n`are treaba

Link to comment
Share on other sites

Primul BMW pe care l-am avut (318 i ,an fabr.1986), l-am luat de la un prieten stabilit in Germania , la fel si el folosea mult de tot frana de motor , l-am intrebat de ce si mi-a zis ca asa i-a recomandat mecanicul de la BMw, ca in Germania se foloseste mult si de atunci m-am invatat si eu sa o folosesc. Acum depinde si de stilul de condus al fiecaruia , pt. sportivitate da bine si ajuta. Nu cred ca motorul ar avea de suferit datorata folosirii franei de motor. In ceea ce priveste transmisia , depinde de modul in care faci aceasta franare , de cum te porti cu masina, fara bruscari nu cred ca ar avea de suferit nici transmisia (cardan ,diferential, planetare , cv). Se poate face frana de motor cu ''eleganta'' cu finete.....fara a o brusca masina......e si utila pe deasupra , parerea mea.
Link to comment
Share on other sites

Primul BMW pe care l-am avut (318 i ,an fabr.1986), l-am luat de la un prieten stabilit in Germania , la fel si el folosea mult de tot frana de motor , l-am intrebat de ce si mi-a zis ca asa i-a  recomandat mecanicul de la BMw, ca in Germania se foloseste mult si de atunci m-am invatat si eu sa o folosesc. Acum depinde si de stilul de condus al fiecaruia , pt. sportivitate da bine si ajuta. Nu cred ca motorul ar avea de suferit datorata folosirii franei de motor. In ceea ce priveste transmisia , depinde de modul in care faci aceasta franare , de cum te porti cu masina, fara bruscari nu cred ca ar avea de suferit nici transmisia (cardan ,diferential, planetare , cv). Se poate face frana de motor cu ''eleganta'' cu finete.....fara a o brusca masina......e si utila pe deasupra , parerea mea.

252667[/snapback]

 

Dap, corect cum explici tu

Frana de motor, oricum, e mai putzin periculoasa pentru trenul de transmisie decat folosirea inferioarei cu pedala blana, cand dai inferioara exista un shoc mult mai puternic.

Conteaza mult si cum o faci, cum debraiezi, ce treapta folosesti pentru fr de motor.

Eu mai am un urs 318i din `87, in tzara din `93, a fost automatica, iar prin `97 a cedat nervos cutia shi i`am pus manuala, in timp, de la mersul sportiv au cedat, pe rand, flansha cardan, diferentzialul. Este clar ca ele cedeaza mult mai rpd la plecarile in fortza decat la frana de motor. Toata treaba e de cum folosesti ambreiajul, cu cat mai putzin shoc, cu atat mai lunga viatza lor.

Link to comment
Share on other sites

Intrebare de 1.000.000 puncte....cum afecteaza sau daca afecteaza frana de motor un motor turbo diesel :blink:  :) .....nu de alta dar sunt curios daca cresterea turatiei si implicit cresterea volumului de aer venit de la turbina afecteaza functionarea motorului :)

252727[/snapback]

 

pai vezi tu, in momentul in care faci frana de motor nu accelerezi, sa evacueaze gaze fierbintzi in turbina, intzelegi? vine aer la temperatura interna... shi din turbina intra cel mult egal cu ce e evacuat, dar motorina din injectoare vede 0.

 

In concluzia mea afecteaza 0.

Link to comment
Share on other sites

Guest sorren
pe langa toate celelalte subansable care pot ceda la frana de motor . . . creste si uzura motorului . . . pt ca este impins "poate" la o turatie putin mai mare decat in mod obisnuit . . . plus ca in mod normal daca pt 50 m pui frana de picior . . . turatia motorului scade sub 1 mie . . . daca in cazul franei de motor in tot acest timp el "suporta" turatii . . . uzura nu este mare, DAR exista.
Link to comment
Share on other sites

bineinteles ca folosesc frana de motor in concomitent cu frana de picior. pe masura ce apas frana de picior eliberez usor ambreiaju. intotdeauna am grija ca treapta de viteza pe care o folosesc sa fie imediat urmatoarea in ordine inversa (adica daca merg cu 100 doar nu o sa bag a 1-a) .. :blink:.. nu abuzez de frana de motor, dar o folosesc des.

 

ah .. si mai e o chestie pe care o fac mai des noaptea .. asta cand merg mai "sportiv" .. intru in curba cu 80 sau ceva de genu asta in timp ce sunt in a doua si calc usor frana de picior si iau piciore de pe ambreiaj ceva mai mult .. rezultatu este o intoarcere pe loc cu scartait, ca un derapaj controlat la 180 de grade sau 360 in functie de cum trag de volan. asta sigur dauneaza dar totusi am grija sa fac totu coordonat adica sa nu pice totu pe frana de motor mai ales ca de la 40 km/h in jos in treapta a doua nu mai are efect...

Link to comment
Share on other sites

eu stiu ca frana de motor se face cu 2 trepte mai jos...in afara de situatiile cand ii dai talpa, ca poti avea 150 in a 4-a si daca bagi direct a 2-a...

Asa, daca merg linistit, cu a 4-a la 60, mai bine nu schimb deloc, ci doar las acceleratia, calc frana si scot din viteza cand sunt pe la 10-15 Km/ora...tot frana de motor e, si in cazul asta nu cred ca se uzeaza motorul suplimentar

Edited by cos
Link to comment
Share on other sites

Frana de motor apare in momentul cand lasi piciorul de pe acceleratie, sau, putin mai tehnic, cand ansamblul motor+transmisie "incearca" sa impuna masinii o viteza mai mica decat cea cu care merge masina in momentul respectiv.

 

Daca lasi piciorul de pe acceleratie si schimbi treptele, in jos, cand turatia scade suficient (dar nu sub 2000 ca nu mai are rost), regimul este similar (dar pe dos) cu cel de mers normal asa ca uzura nu este mai mare.

 

Bineinteles ca daca schimbi intr-o treapta inferioara si arunci motorul in turatii mari socul este preluat de transmisie si ajunge si la motor si atunci vorbim de uzura, socurile fiind cele mai nasoale pentru transmisie.

Edited by MishuVerde
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Am inceput sa folosesc din ce in ce mai mult frana de motor. Foarte des cand iau curbe in viteza, deoarece imi franeaza roata din spate mai mult si uneori cand ma apropii de un semafor in viteza .. am vorbit ieri cu cineva care a avut multe bmw-uri la viata lui si mi-a spus sa fac "economie" la frana de motor ca stric motoru. voi ce ziceti? cum afecteaza motoru folosirea frecventa a franei de motor?

252638[/snapback]

si eu sun fan al "franei de motor" - ceea ce-ti pot spune e ca de peste 300 TKm o folosesc (E30 si E46) fara sa constat vreo problema...

Link to comment
Share on other sites

pe langa toate celelalte subansable care pot ceda la frana de motor . . . creste si uzura motorului . . . pt ca este impins "poate" la o turatie putin mai mare decat in mod obisnuit . . . plus ca in mod normal daca pt 50 m pui frana de picior . . . turatia motorului scade sub 1 mie .  .  . daca in  cazul franei de motor in tot acest timp el "suporta" turatii . . . uzura nu este mare, DAR exista.

252730[/snapback]

Bine, dar pe relantiu presiune de ulei este mult mai scazuta dect cand mergi turat. Compenseaza si asta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.