Jump to content

Problema F10 525D, 2012


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Gata, am rezolvat cu masina.

Explic aici ce s-a intamplat: toata noaptea am mers tare, cu varfuri de 200. La intrarea pe autostrada spre sofia (90km pana la sofia) a cedat turbina mica. Am auzit un vuiet care crestea in intensitate pe masura ce acceleram (am scris mai sus), dar care la un moment dat a disparut. Acel moment in care sunetul a disparut, a insemnat probabil blocarea turbinei (am gasit axul rupt). Aici a inceput problema: Am continuat sa ââŹĹtragââŹÂ de masina, in ideea ca ajung in sofia sperand ca am doar un furtun spart. Uleiul a ajuns in dpf si l-a colmatat ââŹĹbeyound any repairââŹÂ. Masina a mers pana motorul se sufoca cu gazeele care nu mai aveau penunde iesi. Am avut ulei in intercooler, insa nu am pierdut suficient ulei cat sa scad sub nivel (am masurat cu joja) ceea ce m-a indus in eroare.

 

Am scapat ieftin, cu urmatoarele: 🤣🤣

- reconditionare turbina mica - ax rupt

- inlocuire dpf (dpf-ul vechi a fost irecuperabil)

 

Pentru ca tot m-am apucat de ea, am schimbat toate oringurile, saibele, garniturile peste tot unde s-a umblat, capac tacheti, furtun filtru epurator, curatat admisia, insa nu am gasit garnitura cu clapetele absolut nicaieri, si a trebuit montata cea veche.

 

Lectie de luat acasa:

- daca aveti 525d (2.0 bi-turbo), in afara de distributie, reconditionati turbina mica PREVENTIV. Turbina mare cedeaza rar chiar si in cazuri extreme (si eu am insistat)

- chiar daca vi se pare scump, inlocuiti capacul de tacheti. El contine filtrul epurator, care la acest motor e embosat in capacul de tacheti. E foarte important

- cand crapa turbina mica, opriti masina, si chemati platforma.

- verificati galeria de admisie la fiecare 50k. Spre 180k, clapetele de plastic capata joc si se pot rupe. Ar fi pacat sa fie aspirate, cand acea garnitura costa 200ron.

- mergeti mereu la un service in care aveti incredere, si efectuati operatiunile din manualul de exploatare al masinii, inainte sa apara problemele

 

Cred ca cea mai mare provocare a noastra, a celor care detin masini sh iesite din garantie, este lipsa unei mentenante corecte. O masina sh vine cu un pret mai mic, insa costurile de intretinere sunt la nivelul ââŹĹclaseiââŹÂ pe care o cumparam.

 

In concluzie, desi masina in cauza a fost o masina excelenta pana acum, care a generat 0 probleme in 50k km de cand e la mine, o problema pe care am ignorat-o si pe care o puteam rezolva preventiv cu niste costuri decente, aproape ca mi-am stricat vacanta, si am platit in final un ââŹĹimpozit pe prostieââŹÂ de care puteam achizitiona o vacanta. Sa nu faceti ca mine. ðŸËĹ 

 

Sper sa fie cuiva de folos.

 

la cati km, mi-a scapat daca ai spus.

 

si eu cred ca turbina mica e o problema de timp, si din cate am vazut rar ajung la 200k km, de pe la 170k km incep.

 

ii bine ca nu ti-a aspirat paleta in motor

 

 

Link to comment
Share on other sites

A mea are ~242 000 km si nu cred ca a umblat cineva la ea, masina fiind cumpĂŁratĂŁ din Germania...merge, ĂŽnsĂŁ fluiera putin dimineata la rece, iarna, pret de 10-15s dupĂŁ pornire...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.