Jump to content

e39 525i 2002


Itarachiu

Recommended Posts

In sfarsit mai vin si vesti bune :)

 

Apa cu siguranta nu mai scapa, nivelul sta la jumatatea vasului, exact cat i-am completat. Vreo 150-200 de km facuti.

 

Am schimbat si furtunurile de la vas pentru servo directie si cele 2 garnituri care intra in radiator. Furtunul subtire care vine din rezervorul de servo si intra in radiator, m-am chinuit cateva ore sa-l desfac, am dat cu spray penetrant de mi-a venit acru. Pana la urma am pus o bucata de lemn sa tina contra cu caroseria masinii ca se cam indoia blocul ala de plastic, parte din radiator cand dadeam sa-l desfac. Ala cica avea 35 nm pe el, eu l-am strans inapoi la 30, n-am avut curaj sa-i mai dau. Uleiul il schimbasem odata acum 3000 de km, l-am schimbat acum iara ca incepuse sa-si piarda din culoare, probabil mai ramasese si pe instalatie din uleiul vechi.

 

Cutia de viteze, are cam 500 de km (plus, minus, 100km) cu uleiul+filtru schimbate.

 

Imediat dupa schimbare am sesizat urmatoarele inbunatatiri:

- Nu mai vibreaza aproape deloc cand bag in D si raman pe loc.

- Cuplul cutiei care il simteam in caroseria masinii cand mutam din D in R sau din R in D abea mai este prezent.

- Cutia este mai silentioasa, inainte daca deschideam usa puteam sa aud sub masina cum se misca mecanismele din cutie cand schimbam pozitia schimbatorului, nu se mai aude nimic acuma!

- Raspunsul cutiei este mai rapid la schimbare, R in D, D in R. Nici inainte nu era lenta dar cu siguranta s-a inbunatatit situatia.

- Schimbarea de trepte este ceva mai lina. Nu schimba nici cu uleiul vechi rau dar se simte ca raspunde mai lin

 

Si acuma problema care ma deranja pe mine, ezitarea aia in a 2-a inainte de a 3-a, tot persista dar de vreo 2 zile a inceput sa faca mai putin. Mai putin adica, face cam la fel de des dar cand face nu mai aluneca/ezita asa tare. Eu tot sper poate se mai inbunatateste... dupa cum am zis o sa mai scurg odata uleiul si pun iara alt filtru nou. Am luat in considerare si schimbarea de selenoizi + niste garnituri care sunt usor accesibile fara sa dau cutia jos. Per total oricum se simte diferenta cu ulei si filtru schimbate.

 

Am mai schimbat bucata din admisie + rezonator.

https://imgur.com/a/9tuv5V5

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In sfarsit mai vin si vesti bune :)

 

Apa cu siguranta nu mai scapa, nivelul sta la jumatatea vasului, exact cat i-am completat. Vreo 150-200 de km facuti.

 

Am schimbat si furtunurile de la vas pentru servo directie si cele 2 garnituri care intra in radiator. Furtunul subtire care vine din rezervorul de servo si intra in radiator, m-am chinuit cateva ore sa-l desfac, am dat cu spray penetrant de mi-a venit acru. Pana la urma am pus o bucata de lemn sa tina contra cu caroseria masinii ca se cam indoia blocul ala de plastic, parte din radiator cand dadeam sa-l desfac. Ala cica avea 35 nm pe el, eu l-am strans inapoi la 30, n-am avut curaj sa-i mai dau. Uleiul il schimbasem odata acum 3000 de km, l-am schimbat acum iara ca incepuse sa-si piarda din culoare, probabil mai ramasese si pe instalatie din uleiul vechi.

 

Cutia de viteze, are cam 500 de km (plus, minus, 100km) cu uleiul+filtru schimbate.

 

Imediat dupa schimbare am sesizat urmatoarele inbunatatiri:

- Nu mai vibreaza aproape deloc cand bag in D si raman pe loc.

- Cuplul cutiei care il simteam in caroseria masinii cand mutam din D in R sau din R in D abea mai este prezent.

- Cutia este mai silentioasa, inainte daca deschideam usa puteam sa aud sub masina cum se misca mecanismele din cutie cand schimbam pozitia schimbatorului, nu se mai aude nimic acuma!

- Raspunsul cutiei este mai rapid la schimbare, R in D, D in R. Nici inainte nu era lenta dar cu siguranta s-a inbunatatit situatia.

- Schimbarea de trepte este ceva mai lina. Nu schimba nici cu uleiul vechi rau dar se simte ca raspunde mai lin

 

Si acuma problema care ma deranja pe mine, ezitarea aia in a 2-a inainte de a 3-a, tot persista dar de vreo 2 zile a inceput sa faca mai putin. Mai putin adica, face cam la fel de des dar cand face nu mai aluneca/ezita asa tare. Eu tot sper poate se mai inbunatateste... dupa cum am zis o sa mai scurg odata uleiul si pun iara alt filtru nou. Am luat in considerare si schimbarea de selenoizi + niste garnituri care sunt usor accesibile fara sa dau cutia jos. Per total oricum se simte diferenta cu ulei si filtru schimbate.

 

Am mai schimbat bucata din admisie + rezonator.

https://imgur.com/a/9tuv5V5

 

 

Sper sa nu vorbesc prostii, dar dupa ce ai schimbat uleiul si filtrele nu i-ai dat si o resetare la adaptari? E posibil sa iti rezolve asta ezitarea din 2 in 3.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sper sa nu vorbesc prostii, dar dupa ce ai schimbat uleiul si filtrele nu i-ai dat si o resetare la adaptari? E posibil sa iti rezolve asta ezitarea din 2 in 3.

 

I-am dat resetare si inainte si dupa ce am facut schimb, s-au schimbat 2 lucruri, dar tot face fitzele cu a 2-a. #1 imi da cu o treapta mai inferioara la kickdown ca nu stiam de ce trage mai tare masina si #2 inainte imi schimba doar de la >70 km/h in sus a 5-a, acuma o schimba si la 65 km/h odata ce motorul a ajuns la temperaturi optime.

 

Pe partea de software, m-am uitat pe istoricul masinii de la BMW si nu am gasit nimic legat ca are vreun update la cutie. Am gasit recall pentru airbag facut la masina acum vreo 2-3 ani dar nimic de cutie. Am rascolit si prin forum-uri si nu am gasit nimic concret ca cineva a facut vreun update, mai exact nu exista nici un update. Masina, calculatorul cutiei cica cam face constant adaptari in functie de uzura componentelor, ulei, etc. Nu este chiar atat de necesara resetarea ei nici dupa schimbul de ulei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tot nu reusesc sa scap de eroarea din bord de la stop-ul partea pasager. Este o eroare falsa, totul functioneaza! Nu semnalieaza rapid, ca atunci cand e ceva defect...

 

- Am schimbat papucul nr 2, avea un pin indoit si ruginit.

- Am schimbat carcasa(cod 61138369702) care tine toti papucii cu totul ca avea un pic plasticul topit la papucul nr 2.

- Am mai incercat sa mut becurile de pe o parte pe alta toate 4 in speranta ca se muta eroarea, deci nu e de la becuri.

- Am incercat sa stramb putin pinii la fiecare papuc sa faca contactul mai strans.

- Am incercat sa stramb in stop pinii aceia care fac contact cu papucii.

- Am scos bornele, le-am pus iara... nu vrea al dracu sa ramana stins!

 

Se aprinde pur si simplu si se stinge cand vrea si cand nu vrea, nu este ceva ce in declanseaza, cand calci frana sau marsalier, s-a intamplat odata sa se aprinda fix cand am bagat marsalier dar cred ca a fost o coincidenta.

 

Cred ca o sa dau stopul sa-l analizez, o avea ceva ruginit, chiar nu stiu ce sa-i mai fac... :twitch:

Link to comment
Share on other sites

Am mai insistat azi sa fac eroare din bord pentru stop-ul partea pasager... al dracu de ramane stins.

 

Din cercetare am aflat asa, #1 impanatare slaba, #2 din cauza bateriei, vapori de acid, etc... face coroziune.

 

Am demontat tot stop-ul, 4 suruburi, l-am analizat si am gasit 1 contact oxidat... parca ala de la semnalizare de sus. Curatat, remontat, am pornit masina a stat 1 minut stins, iara a revenit.

 

Impamantarea fiind pin-ul nr 3, ala maro si mai gros, l-am scos din mufa, am pus semnalizarea dreapta, semnaliza repede... zic ok. I-am tras impamantare de la minus direct de la baterie si am pus firul direct pe circuitul pentru pin-ul nr 3 in stop. Am pornit masina am pus semnalizare dreapta, nu mai semnaliza repede, da eroare tot apare :))

 

Iar acuma ultima varianta care mi-a ramas... LCM-ul si anume calculatorul pentru lumini, se zice si de asta ca poate creea astfel de probleme.

 

Ca o paranteza am gasit multa mizerie stransa in locul unde sta stopul si vreo 2 puncte cat varful de ac de rugina p-acolo. Data de pe stop este cea a masinii, impresionant cat de bine arata stop-ul dupa 20 de ani, eu le suspectam ca au fost schimbate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tot pierde apa :getlost: Aseara i-am dat mai multa talpa in afara orasului sa-i arat unui prieten cam cum fuge masina. Acuma m-am dus sa verific de curiozitate daca chiar mai pierde apa si i-am mai completat vreo 200-300 de ml. Deci la mers normal nu pierde, doar cand o calc.

 

Vasul de expansiune care l-am schimbat cred ca e defect ca am gasit niste apa pe buza din partea de sus, se vedeau urme uscate scurse in jos. SAU poate nu strangeam eu bine capacul, acuma l-am strans la maxim.

 

Am gasit si niste apa sub radiator, cateva picaturi dar cu siguranta nu cat lipsea. Erau picaturi de apa si pe partea cu vasul, si pe undeva la mijloc, si in partea din dreapta, atat de putina incat nu erau scurgeri care sa duca in exteriorul acelui capac de protectie care acopera compartimentul motor.

 

Am luat in calcul si garnitura de la _chiulasa_, dar nu am simptomele astea. Masina nu scoate pic de fum alb sau abur, mai ales acuma ca a venit caldura nu scoate nimic pe evacuare, nu are missfire, nu scoate bule de aer in vas :pardon: ... Dupa cum am mai zis, masina cu siguranta a avut probleme la sistemul de racire in trecut deci probabil motorul a fost desfacut sa fie schimbata garnitura. Apa nu a trecut niciodata de jumatate, cand am adus masina aveam lipsa cred ca 1l si am condus-o asa pana am reusit sa desfac capacul la vas sa verific nivelul la apa. La RAR cand am fost nu mi-au zis nimic ca motorul e facut din bucati sau ca are alt motor. Cunosc personal 2 cazuri care au avut astfel de probleme, deci motorul e probabil original al masinii.

 

Cu astea fiind spune, hai sa nu ma panichez, faptul ca am gasit apa p-acolo, e un semn bun, radiatorul cred ca e kaput, mai am vreo 2 furtunuri de schimbat, posibil si pompa de apa.

 

Cred ca o sa ma duc la un service sa-mi puna pompa aia de presiune in vas si sa vad exact pe unde o scapa.

Link to comment
Share on other sites

Mda, deci masina mea pierde antigelul si cand nu merg cu ea. Aseara i-am completat pana sus de tot aproape, am fost acuma sa verific si nivelul era aproape de minim. Cea mai mare cantiate de apa este pe partea sofer sub termostatul ala prins pe carcasa de la vasc(nu scrie pe realoem ce e), sunt cateva picaturi. Ce se intampla probabil picura cate putin, se usuca si d-aia nu-mi pot da seama pe unde dispare cantiatatea care lipseste.

 

Eu pun si raul inainte asa ca am facut toate testele pe care le poate face din fata blocului ce indica o garnitura de _chiulasa_.

 

- Cu clima oprita m-am uitat 3 minute in vas sa vad daca vin bule de aer si nu vin.

- Vasul de expansiune nu miroase a gaze, doar un miros tipic de plastic si antigel.

- Antigelul nu este contaminat sau opusul, nu exista antigel pe joja de ulei.

- Apa nu a urcat niciodata mai mult de jumatate.

 

Singurul lucru care ma face sa suspectez garnitura, cand pornesc masina dimineata da un puf/abur alb, dar asta poate sa fie de la condens. Am pornit acuma masina si m-am dus repede sa miros puful ala si nu miroase a antigel.

 

Am sa caut un service sa fac test de copresie pe cilindrii, test de compresie pe instalatie la vasul de expansiune si test de gaze tot la vasul de expansiune. Sa vad daca gasesc un service sa aiba toate jucariile astea si sa ma lase sa asist. Sau cred ca mai simplu e sa schimb direct tot ce suspectez pana in momentul de fata.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit o crapatura in radiator, partea sofer la capacelul de scurgere. Garnitura la capacel si aia e turtita si stramba.

 

Am mai gasit si garnitura la senzorul de apa care si asta cica poate sa scape, este turtita si stramba.

 

Trebuie sa cumpar cele 2 furtunuri care nu le-am schimbat, radiatoru + garnitura la capacel(sa nu ma trezesc ca vine radiatorul fara capacel), garnitura senzor.

 

Daca nici dupa ce schimb astea tot scapa, mai ramane pompa de apa care si p-aia o suspectez. Poate sa scape fara sa lase nici o urma, am sa o demontez azi sa o inspectez in spate la fulie.

 

Pana la urma am zis ca de cand sa ma duc la service sa platesc pentru ceva ce oricum trebuia schimbat... cumpar direct piese noi. Aveam in plan de inainte sa cumpar masina ca trebuie schimbat tot sistemul de racire la m54.

 

Daca nici dupa astea, tot dispare apa... trebuie desfacut motorul :) Garnitura chiulasa, suruburi slabite, sau in cel mai rau caz fisuri... toate informatiile astea si ce sa verific le-am cules de pe forum-urile din afara.

 

Momentan sunt intr-o stare de paranoia pentru ca stiu ca motorul a suferit un abuz bazundu-ma pe ce am descoperit si anume culoarea maronie gasita pe instalatia de racire.

 

Ceea ce fac eu acuma e... varianta prostului :) schimb componente fara sa testez si sper sa se rezolve. Cred ca o idee buna este sa-mi cumpar si jucariile astea de testat sistemul de racire, se zice ca e bine sa le ai cand ai motorul m54.

 

https://imgur.com/a/E3pqN5b

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mi-a venit azi radiatorul care l-am si montat. Am luat Nissens, cica made in Denmark, 500 de lei, nici cel mai ieftin, nici cel mai scump... are o reputatie buna ca fiind cica mai rezistente ca Behr din ce am gasit pe Google. A venit cu tot cu dopul de scurgere, cleme sa prinzi carcasa de la vasc, vreo 3 garnituri, una mica si 2 mai mari... cred ca sunt pentru furtunuri care si p-asta le-am comandat si le astept.

 

Deci acum am inteles de ce piesa cu codurile 17110419132, 0005000894 nu apare pe realoem, cotul asta are un furtunel care intra in vasul de expansiune si vine direct montata pe radiator! Eu mi-am luat 3 bucati d-astea de rezerva ca cica daca vrei sa-l scoti, se rup clemele. Discutii despre acest cod aici si aici. Pe ele scrie Behr, made in Germany, da sa dea dracu daca le vinde cineva in Germania. O simpla cautare pe Google, se pare ca chinezii 'importa' lucruri de la altii sa vanda pe aliexpress, vezi aici.

 

https://imgur.com/a/IiziqNh

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Cred cĂŁ nu doar mie mi se pare boring topicul ĂŁsta,nu? Probleme peste probleme, rezolvĂŁri peste rezolvĂŁri. Ceva bun/frumos la mașinĂŁ?Un drum extern cu plĂŁcerea de a conduce?o pozĂŁ?

 

Eu ma gandeam sa contribui ca suntem cam cativa p-aici cu motorul asta. Poti sa-l ignori fara nici o problema, nu te pune nimeni sa dai click.

  • Like 9
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred că nu doar mie mi se pare boring topicul ăsta,nu? Probleme peste probleme, rezolvări peste rezolvări. Ceva bun/frumos la mașină?Un drum extern cu plăcerea de a conduce?o poză?

 

 

Eu chiar inainte sa postezi tu am vrut sa scriu ca urmaresc cu interes update-urile... dar n-am vrut sa ma bag in seama aiurea pe topic.

 

@Itarachiu Chiar, in afara de reparatiile de la motor, cu punctuletele de rugina te-ai gandit sa faci ceva? N-am citit tot thread-ul deci nu stiu daca s-a mai postat :D

Edited by CSergiu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu chiar inainte sa postezi tu am vrut sa scriu ca urmaresc cu interes update-urile... dar n-am vrut sa ma bag in seama aiurea pe topic.

 

@Itarachiu Chiar, in afara de reparatiile de la motor, cu punctuletele de rugina te-ai gandit sa faci ceva? N-am citit tot thread-ul deci nu stiu daca s-a mai postat :D

 

Probleme de rugina le rezolv la sfarsit, degeaba e masina frumoasa daca nu merge. Mai am sa-i fac un flush la cutie, trebuie sa-i dau de cap ca pierde apa... am o lipsa de vacum undeva... bobine, regulator de relanti de inspectat, valve disa de reconditionat.

 

Masina merge, dar in momentul de fata inca ma aflu in stadiul de a repara toate problemele mecanice. De fiecare data cand umblu la ea, fac km uneori aiurea, ard benzina cam degeaba sa vad daca reapare ce am incercat sa rezolv. Probabil o sa mai dureze 2-3 luni pana ma apuc si de rugina.

Edited by Itarachiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Cristian are oarecum dreptate. Problema e ca s-a cumparat o masina veche, care va avea multe probleme si de acum incolo (am avut e39 si stiu prea bine ca pot ajunge saci fara fund). Rugina va tot aparea, pentru ca in anii aia nu se trata asa cum trebuie tabla, nici nu era aluminiu sau altceva mai ok. Si la 4000 eur a fost destul peste pretul mediu al pietei.

 

Acum depinde de fiecare, daca vrei sa-ti bati capul cu restaurarea unui dinozaur, si iti face placere, de ce nu...

 

Sa nu fie masina de zi cu zi, ca atunci chiar nu merita si mai mult iti strica bucuria de a mai pleca undeva cu ea. Bafta si apropo, nu lasa rugina sa intre mai mult, ca doar cu schimbarea elementului mai scapi dupa aceea.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@Cristian are oarecum dreptate. Problema e ca s-a cumparat o masina veche, care va avea multe probleme si de acum incolo (am avut e39 si stiu prea bine ca pot ajunge saci fara fund). Rugina va tot aparea, pentru ca in anii aia nu se trata asa cum trebuie tabla, nici nu era aluminiu sau altceva mai ok. Si la 4000 eur a fost destul peste pretul mediu al pietei.

 

Acum depinde de fiecare, daca vrei sa-ti bati capul cu restaurarea unui dinozaur, si iti face placere, de ce nu...

 

Sa nu fie masina de zi cu zi, ca atunci chiar nu merita si mai mult iti strica bucuria de a mai pleca undeva cu ea. Bafta si apropo, nu lasa rugina sa intre mai mult, ca doar cu schimbarea elementului mai scapi dupa aceea.

 

E totusi un 6 in linie, aspirat, fara "ciuninguri" romanesti si cu motorul original, etc, iar E39 e pe punctul de a deveni un clasic. Plus ca interiorul arata impecabil. Eu zic ca face 4000 :D

Edited by CSergiu
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

EDIT: Baaa, cat am scris :)

 

Am cumparat-o pentru ca a avut 1 singur propietar iar motivul pentru care a vandut-o e clar si anume, a vrut sa scape de gunoi, tipic nemtesc. Stiam din poze ca are rugina, stiam ca are o scurgere de ulei, aia de la servo, scria si pe TUV-ul ei care fusese facut nu cu mult timp in urma sa fie masina pusa la vanzare, singura defectiune ca are o scurgere de ulei, nu zicea exact unde. Istoricul de service tot ce a fost schimbat am verificat data de pe componente, si chiar asa este... minus filtrul de benzina care data de pe el zicea ca-i din 11-2002, data fabricatiei a masinii.

 

Sistemul de franare fusese schimbat complet cu vreo 1 an inainte sa fie pusa la vanzare, placute, discuri, lichid si frana de mana. Discurile doar alea de pe fata au un inceput de buza, frana de mana, tine excelent... o folosesc de fiecare data inainte sa bag in Park cutia. Rotile nu bat deloc, decat aia de pe partea pasager fata, se simte o bataie mica la denivelari repetate, in rest tot ce e legat de roti e tanc. Directia in mana se simte excelent, nu are senzatie de barca, etc.

 

Din investigatia mea de detectiv, banui ca persoana care a detinut masina era mai batrana ca erau numai fire albe sub scaunul sofer si pasager. Cu ajutorul la Google Maps m-am uitat fix in fata la casa fostului propietar si de aici inteleg de ce masina asta arata bine atat pe interior cat si pe exterior... are garaj in fata casei :)

 

Masina nu are chit nicaieri, am verificat fiecare centimetru cu aparat de masurat care il cumparasem inainte sa cumpar masina. Cand mi-au adus-o astia pe platforma primu lucru care l-am facut am pus aparatu pe stalpi. Masina a avut 2 revopsiri aripile spate, posibil de la rugina. Mai suspectez si capota si bara fata, in rest totul este original. Am vazut data de pe scheletele de plastic unde vine radiatorul acum cateva zile, ala e original al masinii, deci accidentul probabil in fata a fost asa ceva minor. Capota are semn de cheie pe la suruburi iar bara trebuia sa stea unpic mai bine, culoarile se potrivesc bine cu restu dar semn ca a fost ciufulita candva si schimbate. Nemtii cica nu carpesc, le schimba cu totul.

 

Suna ca un vis nu? Cu toate astea... propietarul de a avut masina nu a schimbat niciodata uleiul la cutie, a avut vasul de expansiune explodad ca am gasit stropi de antigel pe capacele de la motor si ulei uscat pe instalatia de racire si de aici deduc ca a avut garnitura de _chiulasa_ schimbata, adica motor desfacut. Motorul sunt aproape sigur ca e original pentru ca daca nu era imi dadeau astia la RAR revenire, tot treceam RAR-ul dar nu din prima. Cutia am reusit sa gasesc calculatorului responsabil pentru cutie si ISTA zice ca VIN-ul al calculatorului pentru cutie este cel al masinii, nu sunt urme de surub pe ea semn ca a fost demontata deci si aia e cam originala... din investigatia mea. Eu banui ca fost genul de propietar d-ala ca taica-miu... merge cu masina pana crapa si te lasa pe dreapta, nu a primit 100% intretinere corespunzatoare.

 

Pretul cu totul, 3100 masina, 700 platforma, si vreo 200-300 inmatriculat, punem 4000 rotund cu totul, chiar si in starea asta, cu toate aceste problemute de le are este mai bine decat tot ce am vazut la vanzare la noi in RO. Mai e si euro4, majoritatea fiind euro 3. In Germania masinile care au rugina sunt foarte depreciate, d-aia am si luat-o la un pret mai 'bun' + ca i-am prins fix in perioada cu pandemia si ii cam strangeau si pe ei cureaua, una fara rugina euro 4 se duce si in 5000 de euro cu dotari pe ea si sub 250.000 km. D-aia m-am si riscat si am cumparat o masina doar din poze, in Romania pierdusem deja 150-200 de euro doar ca am incercat sa cumpar 2 masini si am zis ca mai bine imi incerc ghinionul si cumpar de pe mobile.

 

E bataie de cap cu ea... nu este perfecta, nu poti astepta perfectiune la un obiect vechi de 20 de ani cu uzura, dar este mai buna decat orice cumparam din Romania. In viata mea nu o sa mai incerc vreodata sa cumpar de pe OLX. Asa ca daca v-a incanta vreun e39 525i la 3000 de euro pe OLX gata inmatriculat 'an stare buna' si 'revizie facuta racent'... luati-o la fuga.

 

AAhh, inca ceva. Fostul propietar, baiat destept, si-a luat o skoda octavia noua(imagini Google Maps) asta are acuma in fata casei si un cablu de la ea care era la mine in masina, probabil l-a uitat. Am incercat sa-l caut pe retele de socializare dar nu exista.

Edited by Itarachiu
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Asa ca daca v-a incanta vreun e39 525i la 3000 de euro pe OLX gata inmatriculat 'an stare buna' si 'revizie facuta racent'... luati-o la fuga.

 

AAhh, inca ceva. Fostul propietar, baiat destept, si-a luat o skoda octavia noua(imagini Google Maps) asta are acuma in fata casei si un cablu de la ea care era la mine in masina, probabil l-a uitat. Am incercat sa-l caut pe retele de socializare dar nu exista.

 

Eu te inteleg, da, probabil pretul mediu in Ro era pe la 3000, ce ai platit peste e exact platforma si inmatricularea. Pe de alta parte, din primele poze pare ca o tii in fata blocului, ceea ce la tabla pe care o are, iarna o va omori. Daca o tineai ca masina de weekend, garage queen, era cu totul altceva, i-ar fi prelungit viata si potentialul de "colectable".

 

Mare atentie, nu stiu daca ai vazut pe grupul e39 de FB, au fost mai multe cazuri in care le-au sarit (explodat) airbag-urile din portiere. Din senin. Ele oricum sunt garantate max 20 de ani, probabil sunt si mai slab proiectate (am vazut aceeasi faza la topgear, dar acolo era in viteza pe un drum cu pietre) si probabil incep sa cedeze.

 

Nemtii nu sunt prosti, stiu ca o masina noua inseamna putine batai de cap si siguranta. Ce cablu si-a uitat omul? Incearca sa cauti nr lui pe diferite site-uri cu "agende telefonice" din DE.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu te inteleg, da, probabil pretul mediu in Ro era pe la 3000, ce ai platit peste e exact platforma si inmatricularea. Pe de alta parte, din primele poze pare ca o tii in fata blocului, ceea ce la tabla pe care o are, iarna o va omori. Daca o tineai ca masina de weekend, garage queen, era cu totul altceva, i-ar fi prelungit viata si potentialul de "colectable".

 

Mare atentie, nu stiu daca ai vazut pe grupul e39 de FB, au fost mai multe cazuri in care le-au sarit (explodat) airbag-urile din portiere. Din senin. Ele oricum sunt garantate max 20 de ani, probabil sunt si mai slab proiectate (am vazut aceeasi faza la topgear, dar acolo era in viteza pe un drum cu pietre) si probabil incep sa cedeze.

 

Nemtii nu sunt prosti, stiu ca o masina noua inseamna putine batai de cap si siguranta. Ce cablu si-a uitat omul? Incearca sa cauti nr lui pe diferite site-uri cu "agende telefonice" din DE.

 

Arata ca un cablu similar cu ala de la telefonul pentru e39, eu l-am incercat prima oara acolo si ma miram de ce nu merge, dupa am vazut pe el ca e de Skoda. Dupa cateva zile cand mi-a dat prin cap sa ma uit pe google maps am vazut ca fostul propietar avea o Skoda in fata casei si dupa m-am prins si am zis... aa d-aia e de Skoda. Banuiam initial ca aia de la dealer l-au uitat p-acolo prin torpedou dar de fapt fostul propietar mai mult ca sigur l-a uitat acolo. Am sa incerc sa-l caut cu cartea de telefon :thumbsup:

 

De asta cu airbag-uri nu am auzit, cel de la sofer a fost schimbat pe recall, am vazut cand am scos instoricul de la BMW pentru masina. Ala de la pasager, plasticul de il acopera sta perfect semn ca nu a fost umblat sau sarit.

 

Masina am cumparat-o sa o folosesc... este daily driverul meu si o sa o tin pe viata, am sa mi-o pun si ca masina clasica cand ii vine vremea, d-aia am avut si atata rabdare sa caut una care sa merite sa-mi bat capul cu ea. Eu sunt programator ca meserie dar imi place sa si mesteresc, sunt obisnuit cu lucruri care iti dau dureri de cap, cam asta fac si ca programator, rezolv probleme... problema dupa problema. La fosta masina nu mi-am bagat mana mai de loc in ea si din experienta cu service-urile am decis sa o fac eu pe asta, in fata blocului ca mie nu-mi este rusine, eu am cumparat-o, eu o stric! sau repar! Gasesc pe YouTube absolut orice sa repari la motorul asta, cum sa reconditionezi componente, absolut tot. Am inceput sa ma interesez deja si de spatiu sa bag niste bani sa-mi ridic un garaj, baraca, ceva. Nu ma asteptam sa-mi placa atat de mult sa lucrezi la ceva ce o sa ma termine financiar. Un elevator e 1500 de euro, eu sunt cam dispus sa bag 4-5000 daca gasesc undeva loc de preferinta in oras sau macar la 10-20 de km in afara orasului.

 

Iarna asta nu am avut deloc zapada la Constanta, dar sper ca pana iarna viitoare, sau in cel mai rau caz 2 ierni, am sa-i fac tratament ceva dedesubt, cunosc problema am cercetat-o. Caroseria de e39 chiar are o problema cu rugina... Momentan nu am dat toate plasticele alea jos doar ala de la filtrul de benzina si arata foarte bine. SPER sa fie asa si restul. In Germania am vazut de vanzare, mai rar, e39 cu tratament d-asta dedesubt, cereau 2000 de euro in plus fata de restul care nu aveau. La ei 1 singur element sa revopsesti se duce si in 500 de euro, cam are sens de ce unii propietari cereau suma asta, mie ca roman imi cam dadea cu minus. Am sa bag si ceara in praguri in fiecare an, mai bine bagi ceara decat sa pui flexul pe ea. Pragul pasager fata este afectat fix unde cade apa intre aripa fata si usa fata, este afectata doar suprafata putin si SPER sa nu fie nevoie de chit. D-asta am si luat masina bine ca pret si se explica de ce fostul propietar a scapat de ea. Pai in piese, flush-uri, ulei, chestii, chestiute, masina necesita la prima strigare 1000 de euro, in manopera probabil inca 1000 de euro si cu rugina de pe ea care trebuie reparata, depasea din START valoarea masinii in Germania, eu am platit 3100 de euro la dealer, dealerul mai mult de 2500 nu a dat pe masina. Au avut unde sa negocieze si sa o traga in jos pentru ca masina avea rugina, d-asta zic un 525i euro 4 fara rugina cu 200k 250k km si in momentul de fata acolo in Germania sub 3500 nu-l gasesti. Am vazut la privati si la 2000 de euro e39 cu mai putine dotari care meritau cumparate, cu rugina dar ai dracu n-am reusit sa conving niciunu sa o cumpar cu platforma. Cum le ziceam ca-s roman, ba nu mai raspundeau, ba ma invitau sa-mi cumpar bilet la avion. Au si ei multe petarde, le vezi din poze ca-s facute din bucati sau luate din cimiturul de masini. Alea dupa le vezi pe OLX, la pret bomba, ca doar le cumpara cu kg.

 

Ba hai ca iara scriu romane :)) Daca stai dupa mine eu te tin de vorba pana la anu.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Toate airbag-urile volan rotunde au fost schimbate pe recall. Problema e la celelalte, de aceea am si specificat usi. Banuiesc ca sunt slabe si cedeaza de la vechime.

 

Cat despre daily driving o masina veche de 20 de ani, nu as (mai) recomanda, te lasa cand ti-e lumea mai draga. Acuma, fiecare stie cum ii e mai bine pt el. Bafta.

  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Am inceput sa ma interesez deja si de spatiu sa bag niste bani sa-mi ridic un garaj, baraca, ceva. Nu ma asteptam sa-mi placa atat de mult sa lucrezi la ceva ce o sa ma termine financiar. Un elevator e 1500 de euro, eu sunt cam dispus sa bag 4-5000 daca gasesc undeva loc de preferinta in oras sau macar la 10-20 de km in afara orasului.

 

Fellow programator aici. Lasa-ma sa ghicesc, si tu te uiti la M539 Restorations? :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Toate airbag-urile volan rotunde au fost schimbate pe recall. Problema e la celelalte, de aceea am si specificat usi. Banuiesc ca sunt slabe si cedeaza de la vechime.

 

Cat despre daily driving o masina veche de 20 de ani, nu as (mai) recomanda, te lasa cand ti-e lumea mai draga. Acuma, fiecare stie cum ii e mai bine pt el. Bafta.

Merg da-le dracu de ghene ,mai ales cum e in cazul lui a schimbat o buna parte din lucrurile care sunt "slabe" a ca poti sa ramai in drum oricand asta poti sa patesti cu masina nou nouta. Altfel la ultimul RCA facut la urs am luat si ceva asigurare cu platforma and shit 50 lei parca .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Merg da-le dracu de ghene ,mai ales cum e in cazul lui a schimbat o buna parte din lucrurile care sunt "slabe" a ca poti sa ramai in drum oricand asta poti sa patesti cu masina nou nouta. Altfel la ultimul RCA facut la urs am luat si ceva asigurare cu platforma and shit 50 lei parca .

 

 

Nu vorbim de project car. Tu parca mai aveai altele pe langa. Eu unul n-as mai lua-o de la capat si n-as mai tine e39 ca daily. Mereu mereu e ceva de facut, da mai da-le de fiare... ma rog, daca esti pasionat probabil nu ti se mai pare greu sa tot repari la "ghene".

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.