Jump to content

Pocnet in mers


Recommended Posts

Salutare tuturor,

Am cumparat recent un BMW E46 318d Tournier din 2005 si am o mica problema cu el.

In mers, la drum drept, dupa cativa km de mers constant la 70 / 80 km/h se aude un pocnet metalic apoi niste sunete ca si cum ar pocni ceva usor, infundat, parca ar fi discul de frana ovalizat si ar lovi in placuta... ceva de genul asta.

Sunetele astea se aud chiar daca o las pe liber. Inceteaza daca franez pana la oprire iar apoi, dupa ce plec iar de pe loc nu se mai aud deloc.

A mai patit cineva asa ceva? Aveti idee ce ar putea fi?

P.S. nu am reusit sa imi dau seama exact de unde vine sunetul. Daca ascult inspre bord pare sa fie din fata, daca am pe cineva pe bancheta din spare ii pare ca se aude de pe la mijlocul masinii, daca baga capul in portbagaj si asculta pare sa vina de acolo... deci, nu stiu locul exact de unde vine sunetul.

 

Multumesc frumos pentru idei si raspunsuri

Link to comment
Share on other sites

salut, am avut aceeasi problema la BMW E46 si venea de la ovalizarea discurilor de frana. Am inlocuit discurile si placutele spate si problema a disparut. Inainte sa le schimbi, verifica si asigura-te ca discurile sunt de vina. Spor!

 

 

La o inspectie vizuala si la "deget" discurile par bune iar placulete sunt la jumatate. Nu e asta o problema, oricum am in plan sa le schimb DAR... daca era de la placute/discuri nu trebuia sa se auda zgomotul in permanenta? La mine zgomotul apare dupa cativa km parcurisi pe drum drept si dispare daca ma opresc si plec din nou si nu mai apare... aia ma deruteaza rau de tot.

 

Auzisem ceva ca si-ar face masina un test de ABS cand esti in mers si de la asta ar fi pocnitura initiala. E adevarat? Daca e asa, atunci e clar ca de la discuri/placute e zgomotul (pocneste ABS-ul in ele si ramane o placuta mai apropiata si atinge neuniform pe disc).

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Mi-e greu sa-ti zic de la distanta. Masina mea avea aceleasi batai si simptome ca a ta. S-a observat la garaj ca discurile sunt ovalizate, le-am schimbat si problema a disparut. Nu pot sa-ti garantez ca ai aceeasi problema. De testul ABS mentionat de tine nu am auzit niciodata.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Auzisem ceva ca si-ar face masina un test de ABS cand esti in mers si de la asta ar fi pocnitura initiala. E adevarat? Daca e asa, atunci e clar ca de la discuri/placute e zgomotul (pocneste ABS-ul in ele si ramane o placuta mai apropiata si atinge neuniform pe disc).

 

Basme, curat basme..

Cum pocneste ABSul in ele, nu ti-a explicat?.. :) :frantics:

 

O simpla cautare de "gioagle" te lamurea ce este ABS-ul.. si poti sa fii sigur ca nu exista masina care sa isi testeze ABS singura in mers! Cel putin nu asa.. ci, cum e explicat mai jos, sumar..

 

Cea mai simpla justificare ar fi ca reprezinta un pericol la siguranta circulatiei. Imagineaza-ti o eroare in sistem in timpul testarii si masina franeaza din alta eroare singura, poate fara sa i se aprinda stopurile.. :popcorn:

_____________________________

Anti-lock Brake System este un sistem care este MONITORIZAT permanent de DDE; o sa vezi cand o sa iti apara "traction control" cu probleme... clasica eroare DTC/DSC.

De la investigarea initiala a sistemului ABS se pleaca..

 

Problema ta e mai degraba ce ti-a zis deja six in line.

 

 

Apropo de ce ai auzit, de ce nu ne spui si cine sau de unde stii, sursa..?

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ar putea sa fie si un etrier obosit de vina, am avut simptome similare. Am mers pe la diferiti mecanici, unii ca e de la discuri problema, altii ca e de la conductele de la sistemul de franare, ca e de la pompa ABS etc, etc. Pana la urma am schimbat un etrier si nu am mai avut nici o problema.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Auzisem ceva ca si-ar face masina un test de ABS cand esti in mers si de la asta ar fi pocnitura initiala. E adevarat? Daca e asa, atunci e clar ca de la discuri/placute e zgomotul (pocneste ABS-ul in ele si ramane o placuta mai apropiata si atinge neuniform pe disc).

 

nu exista asa ceva.

 

ABS-ul ori merge, ori nu.

 

placutele de frana sunt actionate de 1 singur cilindru de pe etrier.

 

poate etrierul iti face probleme, nu ai fi primul.

Edited by wind-3er
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri. Nu am mai avut BMW pana acum dar stiu ce e ABS.ul si cum lucreaza. Treaba aia cu testul am citit.o pe undeva pe net. Nu mai stiu exact unde din pacate.

O sa schimb discurile si placutele si cand le schimb curat bine si etrierii si oi vedea apoi daca mai apare sunetul. Ma gandeam sa nu fie de la rulmentul intermediar sau de la flanse (pe care intentionez sa le schimb preventiv dar nu acum ca deja am dat o gramada de bani).

Multumesc inca odata pentru raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

O sa fac asta. Mi s.a parut ciudat rau ca face asta numai cand merg pe drum drept cu viteza constanta. In oras sau in orice alte conditii nu apare acea bataie/tacanit... ma apuc zilele astea de dat rotile jos si verificat/curatat etrieri si buzele la discuri.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.