Jump to content

Suspensie f22


bricktop
 Share

Recommended Posts

Salut.

Am cumparat anul trecut un 228i pe care am gasit o suspensie Vogtland coilovers.

Imi place cum arata masina, insa la guri de canal sau drum cu denivelari scoate niste sunete pe fata, gen “clanc, clanc” :). Nu foarte rau, dar deranjant pt mine. Pasagerii nu le aud.

 

Mi-am facut programare la BMW sa schimb toata suspensia, sa o pun pe cea stock (in cazul meu era cea sport S704a, conform VIN).

 

Dar pentru ca este o operatiune oarecum scumpa, iar programarea este abia peste 3 saptamani, as vrea sa stiu daca este cineva pe aici care are un F22 cu suspensie s704a si poate sa masoare distanta de la aripa la butucul rotii pt mine, caci nu stiu cu cat se va ridica si as vrea sa ii pastrez aspectul pe care il are acum.

 

Sau daca e cineva in Bucuresti si ma poate da o tura, ca sa vad cum se simte suspensia de fabrica, ne oprim dupa si dau o bere fara alcool:)

 

Multumesc!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca se aude doar din fata si are pillow-ball camber-plates sunetul este normal. Daca vrei sa pastrezi aspectul dar te deranjaza sunetul, poti schimba camber-plates-urile cu unele mai "de strada" din poliuretan. Cele pillow-ball sunt din metal, de aceea sunt zgomotoase.

 

Nu exista suspensie stoc care sa iti pastreze orice aspect ar avea masina ta pe coilovers, S704a o sa fie undeva intre 1cm si 5cm mai inalta. Din pacate nu am avut curiozitatea sa masor inainte sa o dau jos.

Ce pot sa iti zic e ca avea aproximativ 16cm de la prag (fata ) pana la asfalt ( am masurat cand cautam cric ).

Link to comment
Share on other sites

Interesant!

Mersi de info.

 

Tu de ce ai schimbat-o? Tot pentru aspect?

Ce ai pus? Multumit?

 

Pe langa sunet ma mai deranjeaza si faptul ca pe drum din ala judetean sau care pare drept, dar de fapt are denivelari, nu o simt foarte sigura la viteze mari.

Stiu ca nu trebuie sa merg cu 180 pe DJ, dar parca danseaza de la 140 in sus.

Pe elevator nu are joc nici in directie, nici in articulatii. Tu ai simtit vreo diferenta in sensul asta cand ai renuntat la s704a in favoarea unei suspensii aftermarket (tot coilovers inteleg de mai sus)?

Link to comment
Share on other sites

Eu am renuntat la M Sport pentru ca este mult prea moale si aveam nevoie sa pot face corner weight si sa setez camber-ul, ceea ce cu o suspensie clasica nu poti face. In plus de asta se si ridicase foarte mult ca am usurat masina.

 

 

Daca ti se pare "nesigura" la viteza mare e posibil sa fie din cauza ca ori e setata gresit ori e mult prea coborata masina (stanced look), caz in care pe compresie rotile "intra sub masina" ( positive camber ), ai bump steer accentuat, iar forta care actioneaza asupra centrului de greutate este marita, ceea ce iti face masina sa aiba body-roll mai mare decat avea la inaltimea stock.

 

Poti verifica daca este lasata prea jos uitandu-te sub ea, daca bratele sunt indreptate in jos ( cum te uiti de la caroserie spre roata ) e foarte bine, daca sunt paralele cu pamantul e inca ok, daca sunt indreptate in sus eu personal nu as mai merge cu 100+ km/h pana nu as ridica masina cat sa fie macar paralele bratele cu pamantul.

 

Centrul de rotatie este calculat in functie de unghiurile acestor brate, cu cat e mai coborata masina ( fara alte modificari ) centrul de rotatie coboara ( posibil si sub nivelul pamantului, este un punct teoretic dat de geometria suspensiei ), astfel distanta dintre centrul de rotatie si centrul de greutate crescand. Cu cat este mai mare aceasta distanta masina devine mai instabila si are body roll mai mare ( creste efectul de parghie ).

 

 

Daca bratele au un unghi acceptabil, efectul de "dansat" pe care il mentionezi poate fi si din cauza setarilor de rebound, drumurile romanesti neavand 1 metru continuu de asfalt drept. Poti incerca sa experimentezi cu setarile, incepand de la full-soft si cresti 2-3 click-uri pana gasesti ceva ce iti place. Poti avea setari diferite intre punti dar obligatoriu intre stanga / dreapta pe aceiasi punte sa nu faci setari diferite.

 

Mai verifica si daca bieletele anti-ruliu au fost schimbate, cand cobori suspensia iti trebuie unele mai scurte ( ajustabile ).

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Am luat-o la masurat astazi si e dereglata.

Stanga fata 9,6. Dreapta fata 9.0

Stanga spate 9. Dreapta spate 10

 

Masuratori in cm de la buza jantei la maximul arcadei.

 

Adica pe dreapta e mai sus de fund si mai jos de fata decat pe stanga.

Poate fi de la asta dansul pe denivelari?

Link to comment
Share on other sites

Ca sa o masori trebuie sa te asiguri ca sta pe o suprafata dreapta. Cel mai usor mod de a face asta e sa o urci pe un stand de geometrie si sa o masori acolo.

 

Nu ma mir insa sa aiba valori diferite, aparent e foarte dificil in Bucuresti sa gasesti un service care sa poata seta cum trebuie, sau macar decent o suspensie ajustabila, din pacate nu iti pot recomanda nimic, inca nu am gasit nici eu ceva de care sa fiu multumit.

 

Daca ai diferente asa mari nu poti face corect geometria, iar de acolo poti avea orice fel de probleme.

 

Cand corectezi inaltimea, incearca sa o ridici putin cat sa fie orientate bratele mai in jos si sa testezi daca se amelioreaza senzatia de instabilitate. Daca ajuta, te poti interesa de un kit de "bump steer corection" ca sa poti reveni la inaltimea dorita.

 

 

Asigurate si ca toe angles ( semiconvergenta ) sunt egale si pozitive. Multe service-uri care fac geometrie am vazut ca se multumesc sa "nimereasca" media acceptata chiar daca unghiuirile sunt gresite. Si de aici poate veni acel comportament.

 

 

Ex. sa zicem ca pe puntea fata ai recomandat de producator un total de +10 minute ( +0.10 grade toe ). Asta, ideal, ar trebui sa se masoare ca +0.05 stanga si +0.05 dreapta, dar am vazut de foarte multe ori unghiuri de genul -0.01 stanga si +0.11 dreapta ( total +0.10, deci apare verde pe ecran ), insa masina va avea un mic efect de "crabbing", adica va impinge spre stanga. La RWD astfel de unghiuri pe spate pot provoca sa fuga spatele la orice acceleratie mai violenta, sau in conditii de aderenta scazuta. Am experimentat aceasta senzatie cand mi s-a modificat inaltimea in mers si implicit toate unghiurile din cauza unui service "specializat" care nu a strans coilierele la amortizorul si arcul stanga spate.

 

 

Deci fii atent si sa fie cat mai apropiate intre ele aceste unghiuri, sa nu doar fie suma lor verde pe foaia de diagnoza. PS. O mica diferenta e acceptabila, e aproape imposibil sa le faci toate perfecte.

 

 

 

Daca esti dispus sa renunti un pic la viteza cu care raspunde la schimbarile de directie poti merge catre niste setari mai agresive de tow-in, asta va rezulta in stabilitate marita la viteza mare, deoarece se va autocorecta. Poti incerca +0.10 fata ( total +0.20 toe angle ) si +0.15 spate ( total +0.30 rear toe angle ). Atentie insa ca astfel de setari vor duce la o uzura neuniforma a anvelopelor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Te dau eu o tura cu un seria 2 sa vezi cum e suspensia si dau eu berea ca oricum eram dator de la z4 😀

Chiar ca, a trecut atata timp

 

Am montat Bilstein B8 cu Eibach Pro Kit si este totul excelent la manevrabilitate. Insa am o mica problema:

Pe stanga-fata sta mai jos cu 1 cm decat pe dreapta.

Am facut cam 1500 de km si a trecut o luna jumate de cand am pus suspensia noua, cred ca a avut timp sa se “aseze”.

 

Totul este pus cum trebuie, triple-checked; cu toate astea s-a lasat mai mult pe stanga.

E normal doar pentru ca am mers numai singur in masina?

Pe spate este egal stanga-dreapta.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salut,

pentru un F22 230i ce suspensie recomandați? Masina are suspensia stock.

Eu oscileaz intre BMW M Performance si Bilstein B14 PSS si doresc sa o cobor cu 2cm fata de stock.

Din cate stiu suspensia M este coborât cu 10mm fata de stock iar cea MPE cu încă 10mm fata de M.

Pe langa suspensie vreau sa instalez si kitul de bare stabilizatoare fata-spate de la H&R.

 

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am experimentat diverse configuratii de suspensie la trei modele diferite de BMW, am ajuns la concluzia ca, atat timp cat folosesti masina prepondrent pentru a circula pe drumuri publice, cele mai bune solutii sunt cele de fabrica. Deci iti recomand BMW M.

Orice altceva este, de regula, un compromis "specializat". Adica, posibil sa obtii un rezultat ceva mai bun intr-o plaja ingusta de conditii, dar in general mai slab in orice alte conditii.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, FiveThreeFive said:

Dupa ce am experimentat diverse configuratii de suspensie la trei modele diferite de BMW, am ajuns la concluzia ca, atat timp cat folosesti masina prepondrent pentru a circula pe drumuri publice, cele mai bune solutii sunt cele de fabrica. Deci iti recomand BMW M.

Orice altceva este, de regula, un compromis "specializat". Adica, posibil sa obtii un rezultat ceva mai bun intr-o plaja ingusta de conditii, dar in general mai slab in orice alte conditii.

Problema este ca nu am cum sa imi pun suspensia M ci doar M Performance deoarece ea vine ca pachet cu tot ce are nevoie mai putin arcuri.

Link to comment
Share on other sites

On 8/21/2022 at 9:08 AM, FiveThreeFive said:

Dupa ce am experimentat diverse configuratii de suspensie la trei modele diferite de BMW, am ajuns la concluzia ca, atat timp cat folosesti masina prepondrent pentru a circula pe drumuri publice, cele mai bune solutii sunt cele de fabrica. Deci iti recomand BMW M.

Orice altceva este, de regula, un compromis "specializat". Adica, posibil sa obtii un rezultat ceva mai bun intr-o plaja ingusta de conditii, dar in general mai slab in orice alte conditii.

Saau Eibach, la E30 cel puțin este soluția perfectă. E drept că și "drop" a aproape că un M tech, undeva 1 max 2 cm mai jos .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.