Jump to content

Problema acumulator nou (Varta G14 AGM) - valori (11.9v-12.2v) inainte de pornire


Bogdann87

Recommended Posts

Am schimbat si eu zilele trecute bateria. Era originala bmw 80A AGM facuta in 04.12. Am schimbat-o pentru ca dupa vreo 10 min de ascultat la radio co motorul oprit mi-a bagat un mesaj ca "low charge" sau ceva de genul. Din ce mai citisem pe aici stiu ca o baterie "pe moarte" iti baga tot felul de erori si ajungi sa schimbi piese bune.

Am pus varta 80A AGM. 

Mai trebuie sa ii fac ceva din diagnoza gen codare sau resetare avand in vedere ca are aceeleasi caracteristici cu bateria originala ?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, 85TMY said:

Am schimbat si eu zilele trecute bateria. Era originala bmw 80A AGM facuta in 04.12. Am schimbat-o pentru ca dupa vreo 10 min de ascultat la radio co motorul oprit mi-a bagat un mesaj ca "low charge" sau ceva de genul. Din ce mai citisem pe aici stiu ca o baterie "pe moarte" iti baga tot felul de erori si ajungi sa schimbi piese bune.

Am pus varta 80A AGM. 

Mai trebuie sa ii fac ceva din diagnoza gen codare sau resetare avand in vedere ca are aceeleasi caracteristici cu bateria originala ?

Salut, da, trebuie sa o inregistrezi ca baterie noua.

Spor.

Link to comment
Share on other sites

ghost89: Sincer, dupa ce ti-am citit comentariu am ras putin, am tratat-o ca atare pentru ca o consider ca si o gluma buna, sper sa fie asa.

Iti inteleg opinia, totusi ar fi fost culmea sa pui subwoofere si amplificare puternica pentru muzica clasica.... Si iar totusi.... cred ca exagerezi cu muzica blana la semafor, dat mare printre blocuri etc, cu E60, ca cocalarii cum zici tu.

In alta ordine de idei, nu ma pasioneaza lauda de sine, nu vreau sa stresez vecinii inutil 😄

Daca mi-am pus 2 subwoofere de 12inch inseamna ca am vrut un bass curat si super clar, nu-imi trebuie sa imi sara oglina retrovizoare cum zici tu.

Inca ceva, difuzoarele de pe E60 sunt sub orice critica, bineinteles ca stii asta. Prin ureche muzicala ma refeream la aspectul asta. Nu are cum sa nu iti dardaie urat in ureche o melodie pe difuzoarele proaste de pe E60 stock.

Revenind la subiectul principal: Eu imi mentin afirmatia si anume:

1. Voltajul este prea mare pe incarcare, in conditiile in care bateria inainte de pornire are 12.5v, iar cand incarca in majoritatea itmpului sta intre 14.7v - 15.2v.

2. Bateria este defecta - celula in scurt

3. Alternator defect sau regulator voltaj alternator defect

4. Baterie AGM mai puternica + incarcarea periodica/lunara pe redresor. (Dar codarea?)

 

Ceva nu se leaga aici, pentru ca bateria veche m-a tinut peste 6 ani pana sa dea semne de oboseala, in conditiile in care am folosit consumatorii aditionali enumerati, pe toata perioada de 6 ani, + aceleasi drumuri scurte.

 

Posibilitate de AGM mai puternic exista, iar optiunea cu incarcarea pe redresor in fiecare luna o am in vedere: Exide AGM EK1050 105Ah 950CCA (Dar cum ramane cu codarea?)

Exide EK1050 105Ah este cu 25% mai ieftina decat Varta G14 95Ah.

Incape baterie de 39.2cm pe E60?

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

Acum, ca m-ai "provocat" si pe mine, ce model de amplificator ai pus in masina. Daca ai facut greseala sa pui vreunul din clasa A/B .. suporti consecintele. 😉

Foarte probabil ai pus unul clasa clasa D pe care bateria il tolereaza muult mai bine.

Cu difuzoarele de sub scaune ce ai facut?

Apoi, daca asculti preponderent muzica simfonica, nu se pretau niste difuzoare inchise, nu subwoofere.. 

Eu asa as fi facut.

 

Pe topic, daca baterie are vreo celula "puscata" se observa la prima testare cu un tester dedicat pentru baterii. Tensiune nu mai e aceiasi care e de asteptat si capacitatea masurata categoric e diminuata.

Iesirea alternatorului probabil si ea poate fi apreciata independent.. la specialist.

Cat despre AGM, ca nu am reanalizat clasa din care parte, daca nu ma insel si tensiunea la borne trebuie sa fie un pic mai mare fata de cea clasica.

Cauta raspunsul pe battery university website..

 

Citat de pe siteul mentionat:

"As with all gelled and sealed units, AGM batteries are sensitive to overcharging. A charge to 2.40V/cell (and higher) is fine; however, the float charge should be reduced to between 2.25 and 2.30V/cell (summer temperatures may require lower voltages). Automotive charging systems for flooded lead acid often have a fixed float voltage setting of 14.40V (2.40V/cell); a direct replacement with a sealed unit could overcharge the battery on a long drive. "

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

105Ah e deja prea mult,dar tu sti mai bine.Da-o naibii de masina ca nu e camion sau tractior.Pt e60  cam 100Ah e arhisuficient.Ti -am spus, curentul de pornire la rece ala e important.Ca sint baterii de 90Ah si au curent de pornire la rece de doar 720A.Alea sunt varza.E60-ul are nevoie de baterie puternica de la 850A in sus..900A e pe original.Nu trebuie nici sa treci la extrema celalta sa pui mai mare ca o sa stresezi alternatorul aiurea dupa aia,in sensul ca va incarca mai greu bateria in mers,si daca vei face si drumuri scurte nu va  mai apuca sa incarce bateria cum trebuie.

Si de obicei curent mare de pornire la rece trebuie la astea pe motorina.La motorina trebuie putere mare sa invarta demarorul cand pornesti masina.La benzinare  nu ai nevoie de huidume de baterii.

Oricum cand si cand trebuie pusa pe redresor  daca ai curte si faci drumuri scurte iarna.Alternatorul niciodata nu va incarca full o baterie precum redresorul, poti sa faci si 500000km.

20 hours ago, Bogdann87 said:

 

Inca ceva, difuzoarele de pe E60 sunt sub orice critica, bineinteles ca stii asta. P

nu generaliza.Alea in varianta basic da sint sub orice critica.Dar Logic 7(Harman Kardon) scuza-ma,alea sint super,si sunt si approved by bmw,adica se face retrofit+codare ca la carte.Eu pe alea as merge anytime decat alte aftermarketuri

Edited by ghost89
Link to comment
Share on other sites

Bateria a fost verificata azi cu un aparat de testare: voltaj 12.54v, bateria este in perfecta stare de functionare. La incarcare a iesit 15.02v.

Cel care a facut testul a spus ca totul este ok, numai ca si lui i se pare putin mare voltajul pe incarcare posibile cauze: (alternator, sensor IBS).

Am pus si Ista si am salvat statisticile in pozele de mai jos.

Dupa ce am verificat cu ista si avand 1 ora libera, am pus de proba un al alternator dupa un alt E60.

Surpriza este ca, alternatorul dupa E60-ul meu este de pe un E81 (primul owner).

Dupa ce am pus alternatorul de proba, voltajul la incarcare este asemanator, tot in jurul 15v pe incarcare, chisr putin mai mare sau stabil la 15.2v fara fluctuatii majore.

 

Cu alternatorul masinii: intre 14.6- 14.9v

Cu alternatorul de pe celalalt E60:

intre 14.7v - 15.2v

 

La borne am 15.02v

Pe alternator 15.25v

 

Statisticile in ista arata dupa parerea mea destul de bine.

 

 

 

received_1101182314065035.jpeg

received_1879553582242987.jpeg

received_654995782488844.jpeg

received_3252220281684054.jpeg

received_478692033802592.jpeg

received_326211889309009.jpeg

received_291888179699259.jpeg

received_4769676759784645.jpeg

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

On 2/24/2022 at 8:31 PM, Bogdann87 said:

Dupa ce am pus alternatorul de proba, voltajul la incarcare este asemanator, tot in jurul 15v pe incarcare, chisr putin mai mare sau stabil la 15.2v fara fluctuatii majore.

Nu am citat decat o sectiune mica ca sa nu incarc spatiu aiurea din topic. Parerea care urmeaza sa o prezint ar fi ca dupa cum ai lasat sa se inteleaga ai pus de proba un alternator cat se poate de original, ..adica pare mai mare si mai "solid"(?)/proportionat? Pe alternatorul de proba nu scria de cati amperi este? Asta ca sa iti faci idee cat de puternic e in incarcare. Lucru important pentru o baterie mai mare care de obicei se instaleaza pe o masina cu consumatori mai multi si/sau mai puternici!

Apoi, faptul ca al doilea digit dupa virgula variaza cu 1,2 valori mai ales daca alternatorul e de putere (asta e data de numarul de Amperi!) mai mare e oarecum firesc. Dar asta conteaza mai putin. Cu oocazia experimentului puteai afla daca de fapt un E60 trebuie sa aiba un alternator de 300A in loc de 250 sau 200 cat are un seria 3 sau seria 1. Asta tocmai din cauza, cum au zis si altii, a numarului marit de consumatori. Ceea ce e firesc.

Acum, cu referire strict la baterie, daca in privinta alternatorului te-ai lamurit oarecum, poti sa faci un alt experiment (si pentru altii: ca se pare ca stii ce faci si vrei sa intelegi, ceea ce e foarte bine). Ai putea sa codezi o baterie normala sa vezi pe durata a sa zicem 1,2,3 zile sa urmaresti tensiunea la bornele bateriei, desigur in timpul mersului, ca asta e cel mai importanta situatie pentru viata bateriei.

Si eventual sa raportezi aici.

Eu ma astept ca dupa codarea TEMPORARA tensiunea sa fie limitata, implicit mai mica la bornele bateriei. Iar asta inseamna ca bateria agm NU se va incarca corespunzator sau suficient, pentru ca tensiunea este pragul unde incarcarea se termina la toate bateriiile de pe planeta asta. 😉

Deci, acum ti-am dat de lucru. 🤭

Si gandire. 👍

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Alternatorul de proba, luat dupa E60-ul unui prieten, acelasi an, acelasi motor. Alternatorul identic cu ce aveam pe masina, ca si marime, amperi, eticheta identica. Am atasat poza mai jos.

 

Am verificat voltajul la E60-ul altui prieten: masina acelasi an, acelasi motor, acelasi alternator identic 180A. Bateria lui, AGM 95Ah 850CCA pusa de 1 an pe masina.

A lui - pornire la rece, 14.8v iar dupa 30 minute, 14.3v - 14.5v constant.

A mea - pornire la rece, 15.2v iar dupa 30 minute, 14.9v - 15.2v constant.

S-au folosit consumatori in ambele situatii: farurile, radio, caldura la maxim, incalzire scaune pe perioada testului.

Nu prea pare in regula, sau doar imi fac eu pareri inutile...

 

 

GFFF.jpg

Edited by Bogdann87
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.