Jump to content

DECAPSULARE FARURI E60


Recommended Posts

Salut!In timpul de asteptare in care masina cu noul motor ptr swap trebuie sa mi vina m am gandit sa imi montez niste angel eyes pe faruri si sa fac chrome off dar intampin o mare problema si anume decapsularea farurilor care sunt prinse cu un mastic de parbriz si am un pistol cu aer cald care poate incalzii pana la 650 de grade dar am observat testand la alt far ca pot sa dau si cu maximul de caldura se topeste plasticul rama farului dar masticul tot nu se dezlipeste. Si sa zicem sa reusesc..Dar pe marginea ramei a cardului de la far cum se poate curata acel mastic ca acolo vine parea cea mai nasoala..Multumesc

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Pavel said:

Salut!In timpul de asteptare in care masina cu noul motor ptr swap trebuie sa mi vina m am gandit sa imi montez niste angel eyes pe faruri si sa fac chrome off dar intampin o mare problema si anume decapsularea farurilor care sunt prinse cu un mastic de parbriz si am un pistol cu aer cald care poate incalzii pana la 650 de grade dar am observat testand la alt far ca pot sa dau si cu maximul de caldura se topeste plasticul rama farului dar masticul tot nu se dezlipeste. Si sa zicem sa reusesc..Dar pe marginea ramei a cardului de la far cum se poate curata acel mastic ca acolo vine parea cea mai nasoala..Multumesc

Eu iti recomand sa mergi la cineva care a mai facut astfel de operatiuni si aici ma refer indeosebi la procesul de dezlipire a lentilei de pe housing. Il strici iremediabil daca n-ai mai facut treaba asta inainte. Masticul cu care se fixeaza cele doua componente se inmoaie cu pistolul cald, dar in acelasi timp se inmoaie si plasticul housing-ului. Ideea este ca trebuie sa incalzesti local, dupa care intri cu o surubelnita dreapta sa indepartezi buza exterioara a canalului de lipire de pe housing pana jos de tot sub bordura lentilei. Canalul de lipici de pe housing se va deforma la final, n-ai ce-i face, doar ca dupa ce reusesti sa dai jos lentila, aduni tot acel lipici ramas pe cele doua, dupa care tot cu pistolul de aer cald, incepi sa refaci acel canal. Am asistat la o astfel de lucrare, a trebuit sa-mi inlocuiesc lentila la unul dintre faruri pt ca era crapata si iti spun ca i-a luat o zi intreaga celui care s-a ocupat. E fff mult de lucru si mai ales atentie mare. Daca esti din zona de vest ti-l pot recomanda pe acest tip, este din Resita si se ocupa inclusiv cu lucrari din astea ce presupun modificari de faruri. Mi-a aratat cateva din proiectele la care lucra in acea perioada si chiar stia ce face, cel putin are indemanare pentru asa ceva. Cunosc f multe date despre lampile masinilor pt ca lucrez in proiectarea sistemelor optice de 12ani, stiu cu ce se mananca. 

Link to comment
Share on other sites

La bmw de obicei se inlocuieste sticla din cauza acelui hard glue. Tai cu un dremel sticla pe margine (sau cu un flex daca n-ai rabdare), apoi cu un papagal smulgi restul de  sticla ramasa si cureti masticul. Pui sticla noua si aia e, restul de metode sunt niste tiganeli, iar buza carcasei farului va arata oribil pentru ca se deformeaza foarte rau de la caldura si de la "scula" pe care o bagi sa rupi masticul. 

Folosesti mastic pe baza de butil pentru faruri, astfel  lucrezi frumos la final si nu murdaresti nimic. Il asezi in canalul de pe carcasa, il incalzesti cu un feon, apoi pui sticla si iese perfect. Metoda asta  o folosesc toti care repara faruri, indeosebi farul stang de pe f10 (ghici de  ce?).

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Alexandru' said:

La bmw de obicei se inlocuieste sticla din cauza acelui hard glue. Tai cu un dremel sticla pe margine (sau cu un flex daca n-ai rabdare), apoi cu un papagal smulgi restul de  sticla ramasa si cureti masticul. Pui sticla noua si aia e, restul de metode sunt niste tiganeli, iar buza carcasei farului va arata oribil pentru ca se deformeaza foarte rau de la caldura si de la "scula" pe care o bagi sa rupi masticul. 

Folosesti mastic pe baza de butil pentru faruri, astfel  lucrezi frumos la final si nu murdaresti nimic. Il asezi in canalul de pe carcasa, il incalzesti cu un feon, apoi pui sticla si iese perfect. Metoda asta  o folosesc toti care repara faruri, indeosebi farul stang de pe f10 (ghici de  ce?).

Sincer n-am vzt si nici n-am auzit de metoda cu taiatul lentilei, doar ca sincer si metoda asta are un dezavantaj destul de mare si anume debriurile din plastic cu care contaminezi tot farul si aici ma refer indeosebi la toate suprafetele metalizate(aka cromate). Mi-e teama ca fiind calde, unele mici chiar se vor lipi pe acolo si indiferent cat le vei sufla cu aer comprimat, ceva puncte de plastic tot vor ramane. Sa nu mai spun de plasticul care-ti va ajunge pe reflectorul bi-xenon-ului, pe suprafata activa, iti vor strica distributia intr-o oarecare masura. Ori desfaci dupa aceea, piesa cu piesa si le cureti? In cazul meu pe de alta parte, cu metoda descrisa mai sus, respectivul a refacut complet canalul de glue, nicidecum n-a ramas deformat. Mie de un an jumate mi-a inlocuit sticla cu aceasta metoda si n-am avut nici o problema pana in prezent. 

Sunt cazuri cand si lentila din dreapta crapa, nu doar stanga. Am avut la vanzare lentile originale (nu din alea din China), inclusiv de dreapta. Problema cu aceste lentile este ca in timp apar micro-fisuri pe buza de jos, sunt niste concentratori de tensiune, care in timp se extind si pot ajunge pana la mijlocul farului asa cum am patit eu. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.