Jump to content

Sfat achizitie BMW X1 2020 benzina


Recommended Posts

Va salut!

Sunt hotarat sa iau un BMW X1 benzina, SH,transmisie automata, din 2020 pana in 50.000km. Intentionez sa o tin cel putin 7 ani.Ma bucur ca am gasit Clubul BMW ca pana acum am primit o gramada de opinii diferite

Fiind total atehnic  fac apel la bunavointa dvs sa mi dati si mie niste raspunsuri in raport de stilul meu de condus si anume: cca 12.000km pe an din care 50% in oras (altul decat Bucuresti) si 50% extraurban, condus mai tare (120km/h). 

1. Este adevarat ca modelele cu motoare de 1500cmc in 3 cilindri sunt predispuse sa prezinte in timp uzuri mai dese decat cele 20i?. Care ar fi diferenta dintre ele si care face "viata mai usoara" unui sofer?

2.Ce presupune intretinerea periodica la modelele 20i si care sunt intervalele de timp la care trebuie facute reviziile(in mare)? Eventual si costuri daca puteti. Mi s a spus ca modelele pe benzina au o intretinere mai simpla care impune o prezenta mai rara in service decat la cele pe motorina.

3. La ce ar trebui sa am grija in timp la cele doua motorizari? Se stiu care sunt problemele frecvente?

4. Din experienta dvs consumurile din cartea tehnica corespund cu realitatea? macar cel extraurban?

5.Merita sa iau un X1 cu peste 60.000km pana in 90.000km pt o diferenta de 4-6000 euro? Trebuie sa verific daca s-au facut anumite revizii dupa 50000 km?

Imi cer scuze anticipat daca v am rapit timpul cu intrebari puerile. Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Eu am un 2.0i acelasi motor dar pe seria 3.

acum am un consum mediu de 9 si ceva. Rar l-am vazut sa consume sub 7, doar pe autostrada la 120 constant, banuiesc ca scade pana undeVa la 6 , 

 

daca cumperi modelul xdrive banuiesc ca va consuma si mai mult de atat.

as recomanda motorul cu 4 cilindrii e alta viata. 
 

de revizii si costuri nu iti pot spune pentru ca inca nu am facut

Un mode din 2020 ar trebuie sa fie inca in garantie deci mari probleme nu vei avea cu el

 

Link to comment
Share on other sites

Un X1 o sa consume mai mult decat seria 3, pentru ca are aerodinamica mai proasta. 

Eu din principiu consider ca benzina + SUV e o combinatie proasta, chiar si pentru un SUV mai mic. Cu atat mai mult benzina in 3 cilindri + SUV. Si nu mi-as lua nici SUV cu tractiune doar pe o punte. In fine, chestii de preferinte personale.

Motorul de 2l nu prea are probleme, de cel de 1.5 nu stiu multe detalii. Insa, avand in vedere ca e 3/4 din cel de 2l cu un arbore in plus, ar trebui sa fie si el destul de fiabil.

La revizii ai de schimbat bujiile la fiecare al doilea schimb de ulei in principiu, si bobinele la fiecare al doilea schimb de bujii (Recomandat). Mai des daca il birjaresti sau il impingi din soft. In rest, consumabilele uzuale. 

Link to comment
Share on other sites

A, inca o chestie de care am uitat: la benzinare, pentru ca temperatura de regim e mare, e mai accentuat fenomenul de contaminare a uleiului cu benzina. Mai ales daca faci drumuri scurte prin oras si nu apuca motorul sa se incalzeasca, e posibil sa fie nevoie sa schimbi uleiul des - adica la mai putin de 10k km.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Un xDrive25i din 2016, f48 motor B48 .. am făcut un concediu prin țară ..

2770 km, medie viteza 60.8, munte o grămadă, m-am și dat la ea că na .. 231 de cai ...

Consum mediu pe trip 8.4. Pe autostradă la fix 131 autopilot consum între 6.8-7.0.

Pe Transalpina la urcare dinspre Sebeș, nu mai avea cifre să arate 🙂 Prima și singura dată când am auzit ventilatorul la motor mergând și după oprirea motorului, sus la Pasul Urdele. Bineînțeles, alt sfat primit, după un efort susținut, nu oprești imediat motorul, lași turbinele să se răcească. Eventual și capota ridicată dacă permite zona, ambientul, situația, vremea etc. Eu sunt roacher.. deci capota din start ridicată, Grave Digger să cânte.. și să căscăm ochii la suveniruri 🙂

In oraș, Constanța, nu reușesc să scad sub 11.4 deloc. Ăsta fiind minimul. Și drumuri dese și scurte, aglomerat tare că e sezon, clima pornită, stat obligatoriu puțin după pornire motor să scadă relantiul (din ce am înțeles și am fost sfătuit e bine să aștepți până coboară relantiul și apoi poți pleca, chiar dacă ai motorul cald) ...

Chestia cu bujiile la fiecare 2 schimburi de ulei .. având în vedere că voi face un schimb pe an, cam la 8-9000 km .. mi se pare trasă de păr. Și nici băieții mei de la BMW nu mi-au spus așa ceva. Dar voi întreba, mai bine preventiv.

Motorul se încălzește, la stilul că îmi dă temperatura OK in CB cam in 2-3 minute. Iarăși, voi întreba și de treaba asta cu contaminarea uleiului.

 

În rest .. susțin varianta 4 cilindri. Am avut ocazia înainte de achiziție să mă plimb un pic și cu unu și cu altul. O benzină xDrive, motorul de 2 litri, e altceva.  Mai ales pentru oraș, benzina e sfântă. Părerea mea.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, TrinitY said:

 

n oraș, nu reușesc să scad sub 11.4 deloc. 

.   Mai ales pentru oraș, benzina e sfântă. 

 

Lol.

 

O vindeam a doua zi.

Dar dacă îți convine , e ok 

Edited by wolf20
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, TrinitY said:

.

Chestia cu bujiile la fiecare 2 schimburi de ulei .. având în vedere că voi face un schimb pe an, cam la 8-9000 km .. mi se pare trasă de păr. Și nici băieții mei de la BMW nu mi-au spus așa ceva. Dar voi întreba, mai bine preventiv.

 

 

Recomandarea e la doua schimburi dupa CB. Deci pe la 40-50k km de fapt. Daca faci schimburile la 8-9000, n-are sens sa schimbi si bujiile la fiecare al doilea schimb.

Link to comment
Share on other sites

B48 este varianta de motor cu 4 cilindri in linie. B48 are in acelasi timp, mult mai multe derivate si este diferit de intre platforma Mini, bazata pe tractiune fata motor transversal) si restul cu motor longitudinal si propulsie. BMW foloseste, in general, in jur de 50% din componente, pe toate motoarele, indiferent daca e benzina sau diesel.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_B48

 

Link to comment
Share on other sites

Toate motoarele bmw au multe variante, de ceva vreme. Dar 20i e cam tot aia pe seria 3 și pe x1. Consumul o sa fie mai mare pe x1, ca e aerodinamica de cărămidă. Dar în rest, tot cam pe acolo. Cutia aisin e destul de apropiata de zf în practica. 

Link to comment
Share on other sites

Legat de motor nu sunt convins ca e la fel, sund destul de sigur ca are componente diferite, pentru a il face mai compact, practic spatiul fiind mai mic. Cutia Aisin, daca e ca la 35i, este cu dublu ambreiaj, nu cu convertizor de cuplu si avand-o pe 235i, pot spune ca nu se apropie de ZF, in confort fiind sluggish si avand lag, iar in sport fiind foarte agresiva, asemandu-se cu DSG-ul de la VAG. Referitor la consum sunt sigur ca ai dreptate, X1 fiind o cutie, aerodinamica fiind slabuta.

Pentru autor, cred ca cel mai bine merge sa testeze

Link to comment
Share on other sites

Legat de DSG vs Aisin. Am avut Golf GT DSG si am in famile 218i F45. Este diferenta destul de mare intre cele 2. La mers normal, in oras, cutia de pe F45 este mai comfortabila si mai aproape de un Steptronic. La viteze foarte foarte mici, iti dai seama ca e cu dublu ambreaj, dar in rest este cat se poate de ok. DSG pe un motor cu benzina, in special de cilindree mica, este foarte neplacut de condus (am condus cateva diesel si sunt mai ok). In schimb cand vine vorba de condus sportiv, DSG este mult mai rapida.  Voi vorbiti de aerodinamica, care cu greu conteaza in coditiile din Romania (coloane in oras, coloane pe valea Prahovei, etc). Nu cred ca initiatorul isi pune problema de mers sportiv daca se uita la un X1 in 3 cilindri.

 

Link to comment
Share on other sites

Motorul nu are cum sa aiba componente diferite. Cel mult accesoriile sa fie pozitionate in alt fel, dar asta nu influenteaza performanta motorului (sau consumul).

Aerodinamica conteaza cand mergi la drum intins, si mai ales pe autostrada. Un suv de dimensiunea aia poate sa consume 10% pe autostrada la viteza mai mare, cu acelasi motor cu care seria 3 consuma 6%.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, mgi said:

Aerodinamica conteaza cand mergi la drum intins, si mai ales pe autostrada. Un suv de dimensiunea aia poate sa consume 10% pe autostrada la viteza mai mare, cu acelasi motor cu care seria 3 consuma 6%.

Corect, cam asta si incerc sa spun. Nu prea avem noi drumuri si autostrazi ca sa ne facem griji de aerodinamica. Pentru viteze de autostrada nici nu stiu daca ar fi optim motorul in 3 cilindri. In oras si la viteze de DN, nu cred ca are importanta aerodinamica iar consumul ar trebui sa fie chiar bun la acest motor (la mers normal/regulamentar).

Aici deja decizia este a initiatorului care stie cel mai bine cum si unde merge cel mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca un motor de 3 cilindrii pe x1 e ok pe autostrada daca vrei sa mergi cu viteza legala. B48 pe seria 3 are viteza maxima peste 240km/h care e overkill total.

 

orice motor de 120cp pe o masina de dimensiuni normale/mici e capabil sa mentina o viteza de croaziera de 130km/h la un consum relativ mic

Link to comment
Share on other sites

Mai e și faza aia ..

Ce mașină ți-ai luat coane ?!

Mă .. un BăMăVezi ..

Ooo .. bravo, să o stăpânești sănătos !! Trage bine, te bazezi, e BMW ... Da' cred că îți și consumă ceva ...

Aaaa .. nu frate .. 3 cilindri, 136 de cai .. consum optim în oraș 🙂

Pai tu ți-ai luat BMW sau Matiz, că nu înțeleg ?!

 

Gen 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.