Un xDrive25i din 2016, f48 motor B48 .. am făcut un concediu prin țară ..
2770 km, medie viteza 60.8, munte o grămadă, m-am și dat la ea că na .. 231 de cai ...
Consum mediu pe trip 8.4. Pe autostradă la fix 131 autopilot consum între 6.8-7.0.
Pe Transalpina la urcare dinspre Sebeș, nu mai avea cifre să arate Prima și singura dată când am auzit ventilatorul la motor mergând și după oprirea motorului, sus la Pasul Urdele. Bineînțeles, alt sfat primit, după un efort susținut, nu oprești imediat motorul, lași turbinele să se răcească. Eventual și capota ridicată dacă permite zona, ambientul, situația, vremea etc. Eu sunt roacher.. deci capota din start ridicată, Grave Digger să cânte.. și să căscăm ochii la suveniruri
In oraș, Constanța, nu reușesc să scad sub 11.4 deloc. Ăsta fiind minimul. Și drumuri dese și scurte, aglomerat tare că e sezon, clima pornită, stat obligatoriu puțin după pornire motor să scadă relantiul (din ce am înțeles și am fost sfătuit e bine să aștepți până coboară relantiul și apoi poți pleca, chiar dacă ai motorul cald) ...
Chestia cu bujiile la fiecare 2 schimburi de ulei .. având în vedere că voi face un schimb pe an, cam la 8-9000 km .. mi se pare trasă de păr. Și nici băieții mei de la BMW nu mi-au spus așa ceva. Dar voi întreba, mai bine preventiv.
Motorul se încălzește, la stilul că îmi dă temperatura OK in CB cam in 2-3 minute. Iarăși, voi întreba și de treaba asta cu contaminarea uleiului.
În rest .. susțin varianta 4 cilindri. Am avut ocazia înainte de achiziție să mă plimb un pic și cu unu și cu altul. O benzină xDrive, motorul de 2 litri, e altceva. Mai ales pentru oraș, benzina e sfântă. Părerea mea.