Jump to content

Permis moto A1 si AM? ce e nevoie?


Romulus

Recommended Posts

Eu nu prea inteleg cum se va armoniza legislatia, si anume nu vad de ce vorbim doar de transmisie automata in legeal romana; eu detin in Franta o motocicleta de 125 cmc(chestie de gust, nu imi place mult pozitia pe scuter); consider foarte utile cele 7 ore (atat este aici necesar), in care am facut poligon vreo 3 ore, si condus in trafic (oras, tara, drum expres), bonus am condus si 650 cmc ca sa imi fac o idee unde incep de fapt motocicletele.

Am primit un atestat pentru cele 7 ore, pe care trebuie sa il prezint alaturi de permisul B, din pacate nu este valabil decat pe teritoriul Frantei; ideal ar fi sa existe o legislatie unica  in toata Europa.

Link to comment
Share on other sites

Din ce imi dau seama Yamaha astea par sa poate fi conduse cu B-ul conditiile fiind: preluat de pe motociclism 

Categoria l5e

321.triciclu cu motor – autovehicul cu trei roti dispuse simetric, a carui viteza maxima prin constructie depaseste 45 km/h, care este echipat cu un motor avand o cilindree de peste 50 cm3, in cazul unui motor cu ardere interna, sau cu un motor electric cu putere nominala continua ce depaseste 4 kW;

 

 

Art 24, litera g) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru triciclurile cu motor avand o putere de peste 15 kW, cu conditia ca detinatorii permiselor sa aiba varsta de 21 de ani impliniti.

 

text preluat de pe preluat de pe motociclism.ro

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Eugen B said:

[...]

Am primit un atestat pentru cele 7 ore, pe care trebuie sa il prezint alaturi de permisul B, din pacate nu este valabil decat pe teritoriul Frantei; ideal ar fi sa existe o legislatie unica  in toata Europa.

Aparent exista directivele Europene, dar au permis ca fiecare sa implementeze diferit legislatia si observ ca sunt multe interpelari in Parlamentul European pentru a schimba asta. Presupun ca va dura enorm sa se chiar rezolve.

2 minutes ago, alex230ro said:

Art 24, litera g) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru triciclurile cu motor avand o putere de peste 15 kW, cu conditia ca detinatorii permiselor sa aiba varsta de 21 de ani impliniti.

OK, asta ar fi jumatate de problema, dar in Franta sau Grecia ce faci?

@alex230ro probabil ca ar trebui sa imi fac cont pe motociclism.ro?

Link to comment
Share on other sites

Legea in sine e buna, e bine ca s-a schimbat in ultimii ani si ca au aparut restrictii legate de experienta si putere (in speta categoriile AM, A1, A2, A). Eu mi-am cumparat CBR 600 la 18 ani, acum mi se pare total absurd ca puteai face asta legal.

De asemenea, e bine ca exista obligativitatea completarii unor ore de practica in noua lege, te ajuta sa intelegi ciclistica daca ma pot exprima asa.

Insa modul cum au pus aceste cerinte in lege si cat de incurcata si intortocheata e exprimarea mi se pare de noaptea mintii.

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare chiar util sa faci ore de practica moto, dar daca se apuca sa-mi spuna ca nu stiu legea circulatiei dupa 30 de ani de permis, imi bag picioarele in ea de viata. M-am chiar uitat la cum arata proba practica de examen moto si mi se pare de bun simt sa poti face asta si cu scuter si cu motocicleta.

 

 

16 minutes ago, mgs said:

Eu mi-am cumparat CBR 600 la 18 ani, acum mi se pare total absurd ca puteai face asta legal.

Inteleg ca ai permis A.

 

Link to comment
Share on other sites

@alex230ro Pai am intrebat, dar ai spus ca nici tie nu ti-e clar cu triciclu. Si nici nu am aflat ce "diferente" trebuie pentru examen subcategorie A1 de la B. Macar asta sa adaug la permis cand reinnoiesc permisul.

 

For the record: cu orele obligatorii practice si cu examenul practic sunt 101% de acord.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu imi e clar deoarece nu m-a interesat, am pus mai sus ce zice legislatia, pare ca baiatul cu Tricity de 300 pana la urma a rezolvat erau politatii prea "zelosi" in rest mai toti de pe topicul acela au spus ca Tricity se poate conduce cu B. Am pus mai sus citat din lege, mai mult nu am stat sa studiez, repet pe mine nu ma intereseaza in mod special.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Romulus said:

Inteleg ca ai permis A.

Da, "pe vremea mea" am facut scoala pentru A si B in acelasi timp, am dat un singur examen teoretic pentru ambele categorii, iar proba practica pentru categoria A era doar in poligon. Se pare ca lucrurile s-au schimbat destul de mult de atunci.

Din cate inteleg eu din noua lege, in momentul cand va fi promulgata de presedinte si va fi publicata in monitorul oficial, vei putea conduce motociclete ce se incadreaza in categoria A1, dar care au si cutie de viteze automata (dupa completarea acelui "curs" de 10 ore practice). Ramane de vazut cum se va consemna in permis si daca va fi valabil la nivel european.

Pentru categoria A1 trebuie sa faci scoala si sa sustii examen. Avand deja categoria B (de minim 2 ani), ai un mic avantaj, pentru care am gasit detaliile acestea: (https://autogeneral.ro/permis-categoria-a1/ )

PERMIS DE CONDUCERE CATEGORIA A1 - MOTOCICLETE
Durata cursului pentru categoria A1 este de:
*3 săptămâni, în situația în care posedă permis de conducere categoria AM cu vechime minimă de la 2 ani, timp în care efectuează 24 ore de pregătire teoretică şi 10 ore de pregătire practică (poligon şi traseu). Pregătirea teoretică o precede pe cea practică;
*4 săptămâni când nu posedă permis de conducere sau este posesor de
permis de conducere pentru alte categorii în afară de AM, timp în care efectuează 24 ore de pregătire teoretică şi 26 ore de pregătire practică (poligon şi traseu).

 

P.S.: mi se pare stupid ca avantajul principal e ca faci mai putina practica, dar acelasi numar de ore de pregatire teoretica si nu invers. In principiu, avand deja categoria B, se presupune ca teoria este deja cunoscuta...

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, mgs said:

P.S.: mi se pare stupid ca avantajul principal e ca faci mai putina practica, dar acelasi numar de ore de pregatire teoretica si nu invers. In principiu, avand deja categoria B, se presupune ca teoria este deja cunoscuta...

Exact, adica nu imi iau permis de A1 pentru ca nu am chef sa ma tarasc nici la ore de teorie nici la examene de teorie, am permis B de 30 ani, nu am chef sa ma puna plutoner major sa invat si sa imi spuna ca nu stiu legea.

 

Link to comment
Share on other sites

Citisem si eu despre chestia asta, dar acum ca am vazut threadul aici am aflat mai multe.
In teorie suna a o masura absolut normala, dar in practica pare incoerenta maxima, in sensul ca fiecare tara o aplica cum vrea.

Desi masura europeana, nu se aplica european - de exemplu chestia asta in Germania nu inseamna categoria A1 pe permis, ci inseamna un cod care se adauga permisului.

Practic se face doar pe permis nemtesc - si e valabil doar in Germania.


Toata ideea era sa faci orele de practica oriunde in tara de origine a permisului si sa se dea categoria respectiva, recunoscuta in UE.

Practic, a iesit cu jumatate de masura - nu e A1 curat si nu e recunoscut intre tari.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare mie sau deja cu triciletele astea impuscam avione? Am pornit de la un moped mai sanatos care sa mearga mai sprintar (adica peste 50cc), si ajungem la 12k euro si o matahala de masinarie care consuma mai mult decat un seria 1... Poate ma insel eu.

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg la ce te referi cand zici alte tari EU, eu credeam ca il iei pt Bucuresti, altfel da ideal e sa astepti sa iasa legea aceasta faci cateva ore de scoala si iei scuter de 125 .Pe de alta parte orice iei la un moment dat o sa ti se para lent 🙂

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu vreau sa iau DOAR pentru bucuresti. Vreau sa stiu ca pot conduce similar si in alte tari din Europa nu doar la noi. Si  desi s-a mai simplificat treaba oarecum, aparent tot e o intreaga tampenie sa ai un A1 valabil pentru un moped automat in tot EU, daca nu e 50cc, si eu ma gandeam la 125cc.

 

Link to comment
Share on other sites

Ok, admit ca poate asta ar indeplini ce vad eu, dar astea inseamna o intreaga tampenie de scoala, teorie si examene, asta dupa 30 ani de B. Si nu am nervi si timp pentru asa ceva. Asa ca o sa o las din nou balta si ma duc si imi fac permis de skipper mai bine. 🙈

Link to comment
Share on other sites

eu am facut dupa peste 20 ani de B schema asta as zice ca nu e foarte greu, acum clar tine de fiecare, trebuie sa ai timp sa mergi la ore, apoi sa ai noroc sa prinzi loc la examene apoi trebuie moto echipament si tot asa.As zice sa astepti sa vezi ce zice legea si cum se echivaleaza in UE ce au propus ei acolo.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Pai vezi? Intelegi acum, eu nu vreau sa ma apuc sa cumpar echipament cand vreau moped. Casca da. Nu vreau sa schimb vitezele, nu vreau sa merg cu peste 50-60 km/h, dar vreau sa o pot face si in afara localitatilor, sau daca e un deal sau daca am un pasager. Si mi se pare absurd sa ma apuc de o chestie asa complicata, mai ales cand vor sa dau examene peste examene, medicale, psihologice si teoretice, de parca s-ar schimba ceva in afara de numarul de roti. Care desigur, necesita un antrenament si un examen, dar sa fim serios, altceva NU.

Link to comment
Share on other sites

Punct de vedere personal:

-daca e suficient sa te plimbi cu un 125cc automat prin tara, asteapta promulgarea leagii si fa cele 10 ore de practica;

-daca iti doresti orice altceva mai mult decat atat (ce implica examen): da-te peste cap si fa scoala pentru A, nu merita sa faci compromis de cateva ore pentru A1 sau A2.

Sfat personal, inclusiv pentru scuter: casca e cel mai important accesoriu, mie mi-a salvat viata. 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.