Jump to content

Permis moto A1 si AM? ce e nevoie?


Romulus

Recommended Posts

Ba da, de aia intreb de A1 si A2. Legea noua a fost promulgata? Ce inseamna 5 sedinte de scoala?

AM spune legea e Moped. Nu am idee ce e aia decat ca e sub 50cc. Eu as vrea ceva pana in 125cc si nu stiu ce trebuie sa fac sa scrie pe permis A1.

Link to comment
Share on other sites

Asta te ajuta?

"Deţinătorii permiselor trebuie să aibă vârsta minimă de 24 de ani împliniţi, permisul pentru categoria B obţinut de minimum trei ani şi să facă dovada absolvirii a 10 ore de pregătire practică în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule", se arată în iniţiativa legislativă."

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26331138-modificare-importanta-legea-circulatiei-permisele-categoria-vor-valabile-pentru-motociclete-maxim-125-cm3-care-sunt-conditiile-necesare.htm

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Romulus said:

Ce naiba inseamna 10 ore de pregatire pactica? Daca faci dovada lor iti trece A1 in permis?

In plus legea este cea europeana, dar nu apare inca la noi, pana nu e promulgata de presedinte si publicata.

 

inseamna sa te duci la o scoala moto si sa faci 10 ore de condus in poligon

iti vor da o foaie care atesta ca ai facut cele 10 ore si esti ready to go

deocamdata din ce stiu trebuie sa ai foaia aceea la tine o perioada 

nu cred ca vor schimba permisele de conducere

Edited by Benilika
Link to comment
Share on other sites

Pai nu poate fi suficient, ca vreau sa fac asta si in Spania si Italia. Si trebuie sa scrie pe permis A1, exact ca si la ei. Si in Italia, Germania, Franta, Grecia, etc, s-a schimbat la fel legislatia anul acesta... Sau stiu eu prost.

 

Are de-a face cu drectiva asta a EU :

Art6 1 (f)

licences granted for categories A, B, C or D shall be valid for categories A1, A2, B1, C1, or D1 respectively.

EUR-Lex - 32006L0126 - EN - EUR-Lex (europa.eu)

E dat mai jos in directiva europeana si ce fel de "skills" trebuie sa aiba soferii ca sa primeasca A1 si A2.

 

L_2006403RO.01001801.xml (europa.eu)

aici e si directiva.

 

Quote

(f)

permisele acordate pentru categoriile A, B, C sau D sunt valabile pentru categoriile A1, A2, B1, C1, respectiv, D1.

 

Link to comment
Share on other sites

Parliamentary question | Light (under-125cc) motorcycles in the EU | E-011160/2015 | European Parliament (europa.eu)

 

Driving a motorbike in Greece with a car license! (deal-insurance.gr)

Cica se adauga ceva cod pe spate pentru a indica ca ai facut acele ore?

 

Wikopedia mai ofera cateva detalii:

Quote

B licence holders in Czech Republic (only motorcycles with automatic and semi-automatic transmission), Italy, Latvia, Slovakia (after two years and only motorcycles with automatic transmission), Spain (after three years), Poland (after three years), Portugal (at least 25 years old or additional licence for mopeds), and Belgium (after two years) are allowed to drive motorcycles not exceeding 125 cubic centimetres (7.6 cu in) within the respective countries. In Austria (after five years, training of 6 hours), France (after two years, a training of 7 hours), Germany (after 5 years, training of 9x1,5 hours, addition of Code 196, thus only German licenses), Greece (after 6 years, at least 27 years old, training of 5 hours, addition of Code 121, thus only Greek licenses), Luxembourg (after 2 years, training of 7 hours), and Malta (training of 10 hours), a practical training without exam is needed for B licence holders.

 

Nici un cuvand de romania.

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Romulus said:

Legea noua a fost promulgata?

De fapt ce te intereseaza?

Legea inca nu a fost promulgata

Dupa promulgare, faci orele la o scola moto, cu adeverinta te duci la militie si iti schimba permisul trecandu-ti in noul permis categoria A1

Asta daca satisfaci conditiile impuse, evident

Link to comment
Share on other sites

Asta cred ca ma intereseaza, cand se promulga legea si care e procedura sa apara clar in permis A1.

 

Inteleg ca cu un 50cc nu prea te descurci daca e deal si poate ai si pasager. Deci ma intereseaza clar sa pot conduce scuter automat de 125cc.

 

Link to comment
Share on other sites

@Romulus Voiam sa spun ca tinand cont ca oricum trebuie sa faci 10 ore de pregatire practica, ai putea la fel de bine sa dai si examenul, dar se pare ca legea s-a schimbat de cand am luat eu A-ul si ai nevoie de mult mai multe ore in poligon si inclusiv in trafic.

Pe de alta parte, se pare ca noua lege inca nu s-a publicat in monitorul oficial.

As presupune ca odata ce ai foaia care atesta completarea celor 10 ore de practica, mergi la DRPCIV si iti adauga un cod, cam cum e cu BX. Nu cred ca se poate bifa A1, din cauza faptului ca in textul din noua lege se cere transmisie automata.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

OK, asta e o posibilitate clara, intr-adevar se cere strict transmisie automata si atunci probabil e DOAR un cod adaugat la B, nu toata clasa A1.

Bun, dar atunci... am gasit ce trebuie sa fac pentru A1, dar peste tot pare sa ceara ca si cum nu ai B-ul. Cu teorie si alte rahaturi. Si acum e la fel daca vreau sa ma duc sa dau pentru A1? scoala de soferi ca si cum nu am B-ul, examene teorie ca si cum nu am B-ul... Etc. Am B-ul de multa vreme, nu pricep cum naiba sa dai teoria din nou. Nu e la fel? In plus am mai fost la o teorie cand am avut permisul suspendat si a fost ceva usor si rapid.

 

Adica daca ma pun astia pentru A1 sa dau 2.000 de lei cu cursuri de teorie si examen psihologic separat si toate tampeniile, ma pipi pe ele motociclete. Nu imi doresc chiar asa de tare sa o iau de la zero cu un permis pentru ele.

Nu am nevoie de ceva de capacitate. Am nevoie de un scuter automat cu care sa pot merge si in afara orasului in siguranta 20-30 km si eventual cu pasager. Ma rog, "siguranta" cat se poate pe soselele noastre si EU.

 

Plus ca presupun ca e o varza completa si la scuterele electrice...

Link to comment
Share on other sites

As lasa masina foarte des pentru un asa scuter cand vremea o permite si pe anumite drumuri.  Nu ma pasioneaza motocicletele (din pacate!) dar asa o ghidusie ar fi utila. 

Parcarea la destinatie este unul din marile atuuri.

Link to comment
Share on other sites

@Romulus Da, au definit motocicleta ca: "un autovehicul cu 2 roţi, cu sau fără ataş, echipat cu un motor a cărui capacitate cilindrică este mai mare de 50 cm3 şi/sau a cărui viteză maximă, prin construcţie, depăşeşte 45 km/h".

Teoretic, conform legii, acel "triciclu" nu e motocicleta si ar trebui sa il poti conduce cu B, nu? 🤣

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.