Jump to content

Cui ii este frica de tractiunea spate?


Recommended Posts

Si daca nu stii, ar trebui sa-ti fie frica de tractiunea spate. Si ai doua optiuni. Cea barbateasca e sa inveti. Cealalta este sa pe bazezi pe altcineva sau altceva, oricum s-ar numi asta: DSC, xDrive, Audi, etc.

263219[/snapback]

 

aici nu e asa. sa conduci pe drumurile din romania o masina puternica, cu tractiune spate, cu sitemele electronice de stabilitate decuplata este pura inconstienta. eventual daca mergi "batraneste" dar asa nu ai ce invata.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Titi are o tehnica a lui proprie care nu e tocmai buna. Si anume la viraj el trage de volan, nu impinge.

Tragerea te ridica de pe scaun, pe cand impingerea te apasa si mai mult in scaun, si iti asigura o stabilitate mai buna, tie ca pilot, in interiorul masinii.

 

La cele spuse mai sus; Intradevar, e destul usor de aruncat in supravirare si o masina cu tractiune fata, prin ciupit frana de mana (bad idea la viteza mare) sau prin bad turn - good turn, dar datorita proastei distributii a greutatii va fi mai greu de redresat, intru-cat masina va pivota in jurul centrului de greutate care este in fata.

263451[/snapback]

 

 

" TURNING THE STEERING WHEEL--PART II

To turn the wheel always pull down rather than pushing up. For

example, in a right turn, pull down with your right hand rather than

pushing up with your left. "

 

 

Asta cam contrazice ce ziceai tu . Desigur mai intai trebuie sa ai si pozitia corecta la volan (vezi pdf atasat).

 

Romulus pe tine cum te au invatat la Zandvoort (Amsterdam) ?

 

Pdf-ul atasat are si sigla BMW pe prima pagina,ma gandesc ca nu sunt scrise prostii.

High_Perf_Driving_Manual.pdf

Link to comment
Share on other sites

Peste tot unde-am fost, instructorii BMW au spus sa impingi volanul cu mana din exterior. PDF-ul atasat nu este de la BMW, este de la un club BMW.

272053[/snapback]

Sa inteleg ca nici trasa ideala si apexurile nu sunt corecte ?

my bad :blink:

Link to comment
Share on other sites

Daca impingi volanul, controlezi mai bine pozitia ta in scaun (te impingi in spatar)

Daca tragi si nu esti legat cu centuri in 4 puncte in scaun scoica, dupa - de exemplu - o sicana/evitare obstacol stanga - dreapta - stanga esti cu fundul pe cotiera centrala. Vorbesc de condus sportiv spre performant.

 

Si asta nu este singurul avantaj.

 

Dar nu are rost sa ne batem in documente si teorie. E chiar simplu de verificat: Incercati urmatoarea data cand iesiti cu masina sa impingeti volanul folosind mana din exteriorul virajului; chiar daca la inceput vi se va parea ciudat, o sa observati pe propria piele avantajele.

 

Apropo, asta se aplica doar cand folositi la volan pozitia normala. Daca va place sa conduceti cu mainile si picioare intinse la maxim :blink: , nu functioneaza.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

cui i-e frica de tractiunea spate? chiar bm raspunde:

in nici un caz broastei, calului si iepurelui ....(ca altfel risaca sa li se atrofieze trenul posterior :blink: :) :) )

Edited by LoladeZamora
Link to comment
Share on other sites

cand am cumparat BMW-ul toti cunoscutii s-au schimonosit pt ca are tractiune pe spate; am vazut pe Valea cerbului, pe zapada, Grand Cherokee 4x4=16 - condus nici nu pot zice cu picioarele - patinand in disperare...cum e mai bine: sa ai tractiune integrala si sa nu stii ce sa faci cu dansa sau sa ai tractiune spate si iarna sa-ti pui roti de iarna si? Edited by LoladeZamora
Link to comment
Share on other sites

S-a punctat undeva mai sus..... Nu inveti sa conduc cu DSC oprit.. pe drumuri publice, in unele privinte sunt si eu de acord, abia astept iarna, sa prind o parcare goala sa exersez cu DSC off, sa testez masina, limitele pe gheta, zapada, apa etc, dar pe drum public ma duc cu dsc pornit.

 

Romulus: imi plac de asemenea unele fraze din postul tau initial :blink:

"Pentru toti ceilalti, exista: DSC, Active Steering, xDrive, Audi, 4motion, 4matic sau Subaru."

"Si daca nu stii, ar trebui sa-ti fie frica de tractiunea spate. Si ai doua optiuni. Cea barbateasca e sa inveti. Cealalta este sa pe bazezi pe altcineva sau altceva, oricum s-ar numi asta: DSC, xDrive, Audi, etc."

 

Daca puteti face rost, de niste clipuri cu un bmw calare pe apa sau zapada, facand manevre ar fi foarte util...

 

manevre= printre jaloane, curbe, nu cerculete

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

eu am facut scoala pe dacie acum vreo 5 ani. de atunci am condus numai bmw si nimic altceva ... cand ploua afara pt mine incepe distractia. imi dau seama ce greu e pt cei care au condus tractiune fata cand isi iau si eu bmw .. dupa cateva luni il vand :blink:
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Imi place si sunt intru totul de acord cu afirmatiile lui Romulus si mai ales spiritul lor.

 

si oarecum offtopic: Daca Titi Aur intr-adevar stia sa piloteze masini nu se facea de ras la WRC. In plus nu piloteaza tractiune spate, deci sfatul lui o fi bun pentru cei ce conduc tractiune fata. Trebuie sa te gandesti de 2 ori pe cine alegi ca model si profesor si daca e logic sa iei de buna ce zice. Eu nu m-as lua dupa el. Nu e omul care sa vorbeasca in cunostinta de cauza despre masini (adica tractiune spate).

 

Probabil masina personala a lui este tot tractiune fata :blink:

 

aici nu e asa. sa conduci pe drumurile din romania o masina puternica, cu tractiune spate, cu sitemele electronice de stabilitate decuplata este pura inconstienta. eventual daca mergi "batraneste" dar asa nu ai ce invata.

Sunt masini de peste 300cp fara nici un sistem electronic de stabilitate. E34 M5 de prin primii ani, Porsche-uri mai vechi, Corvette etc

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Imi place si sunt intru totul de acord cu afirmatiile lui Romulus si mai ales spiritul lor.

 

si oarecum offtopic: Daca Titi Aur intr-adevar stia sa piloteze masini nu se facea de ras la WRC. In plus nu piloteaza tractiune spate, deci sfatul lui o fi bun pentru cei ce conduc tractiune fata. Trebuie sa te gandesti de 2 ori pe cine alegi ca model si profesor si daca e logic sa iei de buna ce zice. Eu nu m-as lua dupa el. Nu e omul care sa vorbeasca in cunostinta de cauza despre masini (adica tractiune spate).

 

Probabil masina personala a lui este tot tractiune fata :)

Vezi ca inca din anii '80 de la Audi Quattro, toate masinile de raliu sunt cu tractiune integrala nu tractiune fata.

 

Nu prea poti tu sa spui daca stie Titi Aur sa piloteze, un pilot care a câştigat 49 de raliuri şi a obţinut 7 titluri de campion al României.

 

In WRC nici un alt pilot roman nu a avut rezultate asa ca discutia nu are sens.

 

Iar faptul ca vorbeste in necunostiinta de cauza :blink: tu iti dai seama ce afirmi?! E totusi un pilot de raliu...

 

Tu esti cel care vorbeste in necunostiinta de cauza, nici macar nu stii ca masinile de raliu au tractiune spate.

 

Sunt masini de peste 300cp fara nici un sistem electronic de stabilitate. E34 M5 de prin primii ani, Porsche-uri mai vechi, Corvette etc

Mai documenteaza-te! Porsche-urile erau masini foarte greu de condus, Corvette crezi ca era vreo masina de circuit?

Masinile americane sunt cunoscute ca fiind rapide doar in linie dreapta, in curbe nu au tangente..

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

[...]

Iar faptul ca vorbeste in necunostiinta de cauza :blink: tu iti dai seama ce afirmi?! E totusi un pilot de raliu...

 

[...]

 

Da, dar unul foarte slab, care-a ajuns sa castige locuri I pentru ca era singurul concurent. Si nu ma luati ca au fost si alti concurent, ca n-au avut masina nici macar apropiata de a lui Titi. A iesi pe locul 1 participand doar el. Halal campion.

Link to comment
Share on other sites

Apropos, am fost martor la mai multe probe speciale in care gloriosul titi a fost batut cu ceasul de la gara de tineri piloti cu masini net inferioare in conditiile in care masina lui n-avea nicio problema tehnica. Cel mai distractiv era sa asculti scuzele de la conferintele de presa de dupa. Dupa mine, ca si talent, este zero. A strans ceva experienta si a invatat cate ceva. Dar mult prea putine.

 

Am facut prin 1999 un tur de recunoastere cu Dodo Toma intr-un E34 520i (parca... oricum ceva complet stock si batran rau) pe probele de la raliul maramuresului in trafic normal. Asta era un pilot talentat, dar care n-a avut niciodata o masina buna in CNR. De altfel un mare prieten de-al BMW-ului. Acum daca nu ma insel concureaza prin VTM si alte competitii cu un seria 3.

Link to comment
Share on other sites

Romulus, hai sa nu-l desfiintam pe Titi Aur, a avut si el momentele lui de glorie in tinerete, nu se poate spune ca e un pilot slab. In acelasi timp, cu siguranta ca parte din pilotii tineri sunt mai talentati ca el, e firesc sa fie asa. Cu siguranta ca de-alungul timpului au fost piloti mai buni decat Titi Aur dar nu au avut acelasi parcurs, aceeasi soarta favorabila in viata.
Link to comment
Share on other sites

N-am spus niciodata ca nu stie sa piloteze. Dupa atatia ani, macar atata... Totusi, cred ca tehnica sa nu e cea mai potrivita.

 

Pot sa spun ca in turul de recunoastere cu Dodo Toma s-au intamplat cateva lucruri. Am simtit nevoia sa reimprospatez un boschet si am vrut sa sting incendiul cand s-au incins placutele si discurile de frana. :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...

chestia cu tractiunea spate am auzit-o cam de multe ori de cand mi-am luat BMW-ul. cei mai multi ma intreaba: cum te descurci cu tractiunea spate?, n-ai avut nici o problema iarna?, se conduce mai greu un BMW, nu?..............

toate aceste intrebari le aud destul de des. ce sa le raspund? eu am masina de aproape un an de zile si n-am avut astfel de probleme le gate de aderenta, derapaj etc........ poate eu conduc mai putin agresiv, ca un pensionat cum zicea un coleg? poate ca asta e raspunsul corect......... sau are masina multe sisteme care ma ajuta? nu cred e din 1996......

deci de obicei raspunsul e acelasi: nu am avut probleme cu tractiunea spate, nu am derapat, nu se conduce mai greu cu tractiune spate............ motivul pt. care dau acest raspuns e realitatea si adevarul......... deocamdata nu am avut astfel de probleme de cand am masina. de ce n-am avut astfel de probleme? asta nu stiu sa spun.......... poate am avut noroc, poate conduc prea preventiv, poate conduc destul de bine.......... nu stiu sigur.

Link to comment
Share on other sites

chestia cu tractiunea spate am auzit-o cam de multe ori de cand mi-am luat BMW-ul. cei mai multi ma intreaba: cum te descurci cu tractiunea spate?, n-ai avut nici o problema iarna?, se conduce mai greu un BMW, nu?..............

toate aceste intrebari le aud destul de des. ce sa le raspund? eu am masina de aproape un an de zile si n-am avut astfel de probleme le gate de aderenta, derapaj etc........ poate eu conduc mai putin agresiv, ca un pensionat cum zicea un coleg? poate ca asta e raspunsul corect......... sau are masina multe sisteme care ma ajuta? nu cred e din 1996......

deci de obicei raspunsul e acelasi: nu am avut probleme cu tractiunea spate, nu am derapat, nu se conduce mai greu cu tractiune spate............ motivul pt. care dau acest raspuns e realitatea si adevarul......... deocamdata nu am avut astfel de probleme de cand am masina. de ce n-am avut astfel de probleme? asta nu stiu sa spun.......... poate am avut noroc, poate conduc prea preventiv, poate conduc destul de bine.......... nu stiu sigur.

Nu conduci agresiv cu siguranta.nu sunt zvonuri, chiar e mult mai greu de controlat o masina cu tractiune spate. cel putin pt mine iarna a fost mult mai greu

Edited by Axo
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
primele masini ce am avut au fost BMW,dar nu mai vreau sa stau cu morcovul ca pleaca de fund,deci cu toata simpatia votez awd.Priveam pentru a mia oara RONIN,urmarirea fetei cu M5-E34 imi place dar nu are handling.Mai recent veneam pe A2,in AUSTRIA,toti mergeau ca mortii pe zapada,doar lumea cu awd mergea tare si fara morcovi...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tin minte ca prima oara cand m-am suit in bmw ... deja ma gandeam ... 192 de cai ... pfuu ... 2 saptamani am mers cu morcovul in fund, imi era frica si de cea mai mica curba, de marginea drumului plin de praf, nisip, etc. Recunosc ca si in ziua de azi imi e putin frica de tractiunea spate, dar nu renunt la masina, imi place cum se aseaza pe sosea, cum toarce motorul cu sunetul lui unic de 6 cildri, cat de frumos intra cutia de viteze, imi place cum accelereaza, formele ei, angelurile, si lista e lunga.

 

De doua ori am pierdut-o rau de tot. Pe piatra cubica, 12 noaptea asflat putin umed la 60-70km/h pur si simplu in accelerare a zburat direct intr-o parte si a intrat in rotatie, 3 rotiri complete a 360 fiecare, spectator scria pe mine. Noroc ca eram pe aviatorilor si era soseaua lata, am scapat neatins. Auzisem si eu ca tot prostul de piatra cubica uda dar numai la franare, pana nu inveti pe pielea ta nu stii ce-i aia.

 

Si a doua oara, o zona cu 0 circulatie curba la 90 grade, de ceva timp tot incercam drifturi si chiar ieseau ok. Aveam deja cu a 2-a 30-50km/h in culmea driftului s-a aprins brusc sentimentul de autocenservare din mine, careuia nu i-a pasat de putina experienta prinsa din trecut si am dat drumul brusc la ambreiaj, cum eram eu la 45 de grade in alunecare mi-a sarit spatele de pe dreapta pe stanga si camp a scris pe mine, din prima movila de pamant am cazut cu piciorul de pe frana pe acceleratie si saream din brazada in brazda saream la propiu prin masina nu-mi dadeam seama de ce naiba nu se mai opreste La fel 0 avarii ... cativa boscheti uscati infipti prin bara si pe sub masina, nici macar o zgarietura. Rotile pe 15 originale pe care le aveam si-au facut toti banii.

 

Intre timp am zis pas la drifturi si alte rahaturi mancatoare de bani in zadar.

De cand am BMW-ul, prietenei mele nu tin minte sa-i fi dat masina macar odata, desi are carnet de ceva timp, tin prea mult la prietena ca sa-i dau masina pe mana. Prima data i se parea urata masina mea, acum s-a indragostit si ar vrea si ea sa-si ia, dar nu are voie. :)

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.