Jump to content

E86 Z4 Coupe 30si LCI


alexrosiu

Recommended Posts

Dupa ce am vandut Honda S2000 de care m-am bucurat ca race car ceva vreme, am ramas doar cu X5-ul care, desi e o masina extraordinara cu care "sa traiesti", nu iti ofera bucuriile specifice unei masini sport. In plus, nu mai aveam nimic la ce sa surubaresc in weekend-uri, asa ca am dat peste acest Z4 coupe care era pur si simplu prea atractiv ca sa nu-l iau.

Masina insa este atat de OK incat planurile mele de "surubareala" s-au rezumat la detailing 🤣. Cum am decis de la bun inceput ca aceasta masina va ramane "OE" si nu o voi transforma intr-un wannabe race car, i-am facut tot ceea ce oricine ar face unei masini proaspat achizitionate: o revizie, verificat & schimbat tot ce era mai mult sau mai putin necesar, totul original pentru a-i pastra autenticitatea: diverse bucse, toate discurile de frana + placute si, cred, cam atat.

E o masina pe care ori o iubesti, ori o urasti. Eu oscilez intre cele doua extreme de fiecare data cand merg cu ea. In primele 30 de minute, ma bucur de sunetul de motor aspirat, de diferentialul autoblocant (Quaife) si de pozitia la volan; insa in ultimele 10 minute pana ajung la garaj, abia astept sa ma urc din nou in sufrageria X5 si sa ma "odihnesc". Recunosc ca, de cand nu mai am 335-ul, am uitat cum e sa mergi cu fundul pe pamant si sa te uiti in teava de esapament a tuturor masinilor. A, si mai are o chestie not-so-great: e automata. Cutia aia 6HP, nu groaznica dar nici 8HP. Probabil se poate converti la manuala, o sa mai contemplez acest gand.

Dar per total, e tare simpatica si m-am gandit sa v-o prezint si voua.

Ca dotari, cred ca are destul de multe: navigatia Professional (cred ca asa se zice in engleza la "Inutil"), cruise control, xenon (desi cred ca toate au), jantele de Z4M - superbe, scaune incalzite, bluetooth, cd changer, scaune cu memorie, alarma, A/C automat si posibil si altele de care nu imi mai amintesc. S-ar putea ca toate astea sa fie standard pe acest model, sincer chiar nu stiu. 

Las si niste poze pentru cei curiosi.

IMG_1056.jpeg

IMG_1044.jpeg

IMG_1043.jpeg

  • Like 5
  • Love BMW 2
  • De acord! 1
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

In primul rand sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea.Coupe-ul mi se pare mult mai frumos decat decapotabila, in rest nu pot sa spun ca sunt mare fan(ca si look)dar ca si a doua masina banuiesc ca e foarte “fun”

la urma urmei tie trebuie sa-ti placa, banuiesc ca e mult mai misto de condus decat seria 3? daca ai timp ar fi interesanta o comparatie, nu neaparat ca si look , mai mult ca feeling, inca o data sa o stapanesti sanatos.

Link to comment
Share on other sites

@Viper05 daca te referi la 335i, Z4 mi se pare mai "raw". Te implica mai mult si e mai putin confortabila. Nu-mi imaginez cum ai putea merge zilnic cu ea, spre deosebire de 335 care era un all-around car excelent (pentru ceva ce nu e SUV 😄). Pentru o zi de weekend insa, Z4 iti ofera o reala experienta, iar ca orice lucru intens - e de savurat la maxim "doar la ocazii".

Legat de look, mie imi place super mult, mi se pare o masina cu adevarat frumoasa, care va fi frumoasa si peste 20 de ani.

Edited by alexrosiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Intotdeauna mi-au placut genul asta de masini, Z3 coupe (clownshoe), z4 coupe, conceptul recent scos de BMW tot in aceleasi linii.

Capota lunga spate scurt, fundul pe asfalt.

Sa o stapanesti sanatos, fara incidente!

 

Daca iti place sa surubaresti si o sa te impiedici de ceva saci de bani, uite ce se poate face 🙂

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
3 hours ago, Romulus said:

Cum le pregatesti pentru iarna? Ce faci cu bateriile? Rotesti rotile periodic?

3 hours ago, alexrosiu said:

Le mai pornesc o data la ~2 saptamani si umflu rotile mai mult (~2.5+ bar).

Sunt 18 (!) ani de cand tot am tinut BMW-ul la hibernare (indiferent care a fost acesta, de-a lungul timpului), in fiecare an aproximativ in perioada noiembrie - aprilie.

  1. Anvelopele le tin umflate in intervalul 3.0 - 3.2 bar. (2.5 bar cred ca este prea putin). Daca nu scapa aer, este suficienta o singura verificare a presiunii, pe la mijlocul sezonului de hibernare.
  2. Bateria de acumulatori este tot timpul deconectata (borna negativa decuplata). O cuplez doar pentru a porni periodic motorul, apoi o decuplez imediat dupa oprirea lui.
  3. Pornesc motorul o singura data la cca. 4-5 saptamani, dar il tin in functionare continuua pana ajunge la temperatura de regim normal (lichid racire + ulei). De regula, sunt necesare cca. 20-25 minute. Il turez usor la diverse regimuri, evitand sa stea prea mult la relanti. Operez pentru scurta durata tot ceea ce este actionat electric (geamuri, oglinzi, lumini, etc.), aerul conditionat (full rece) si incalzirea. Cu ocazia aceasta misc putin masina sa operez franele si directia. Este important ca, dupa oprire, toate rotile sa calce pe sol in alta pozitie decat inainte de pornire. Daca nu ai loc sa o plimbi decat cativa metri, e greu sa "rotesti" rotile, dar demarand puternic sa se invarta rotile motoare pe loc, apoi franand puternic sa intre ABS-ul, poti schimba pozitia tuturor chiar pe distante foarte scurte.
  4. Dupa fiecare oprire, tin bateria (deconectata) pe redresor, cca. 4-12 ore, dupa cum e necesar ca sa se incarce complet.
  5. Dupa hibernare fac un drum mai lung sa ard benzina care a stat peste iarna, apoi pun imediat benzina proaspata.

Cu abordarea de mai sus, nu am avut niciodata vreo problema cauzata de hibernare, in tot acesti ani.

  • Like 3
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Romulus said:

@FiveThreeFive iti ia mult timp...

@Romulus Desi procedura de mai sus pare complicata, fiecare pornire necesita cel mult o ora si jumatate. Ceea ce, o data la cca. 1 luna, este neglijabil atunci cand esti tanar, dar incepe sa te cam incurce atunci cand nu mai esti...

Link to comment
Share on other sites

inca are farmecul ei pe strada , m-am uitat si eu la modelul de dupa asta si am fost la un pas sa iau una , nu m-am indurat totusi sa dau peste 25k E pe o masina relativ veche, dar totusi f atractiva  .Inca n-am renuntat la idee , ca a doua masina pare fun , capota lunga si pozitia de condus e o alta experienta clar . Sa o folosesti cu placere 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Am luat alt cabrio momentan , cert e ca masinile astea sunt f fun , cu siguranta create cu un scop precis , distractie  , nu practic , nu economic , strict orientate pt placerea soferului, daca stai sa te gandesti toata viata incerci sa imbini util cu placut si balanta e mereu in favoarea utilului  . Iar in zona cabrio chiar trebuie avuta experienta asta , e incomparabila cu o masina normala , chiar daca e redusa zona si vremea cand poti sa mergi decapotat .  N-a fost sa fie E89 dar e la fel de fun . poate pe viitor . Next ar fi pt mine M4 sau ceva din o gama comparabila la AMG 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.