Jump to content

Pozitia la volan


Romulus

Recommended Posts

45 de grade?! Pai tu-ti dai seama cat inseamna?! La 45 de grade il au doar instructorii auto, cand stau in dreapta fireste. E mult prea jos, n-ai cum sa conduci asa. Poate ai vrut sa spui un 60-70 de grade fata de orizontala.

 

Accidentul e la urma, dar prima consecinta a unei astfel de pozitii este ca atunci cand apesi puternic pe frana, in loc sa te tina scaunul (ca sa ai un punct de sprijin, sa apesi cu forta frana) aluneci pe el in sus daca este prea lasat pe spate

Link to comment
Share on other sites

Am prieteni care merg cu scaunul la mai mult de 45 de grade . Nu merg rezemati de spatar :) .

 

Am gasit ceva tare pe youtube :

. Nu e atat de tare filmuletul cat sunt comentariile :

"abureala asta nu stie cum sa-si arate masina pe net si baga dastea cu "defensive" ...! sa ne arate un drift misto, un burnout sau ceva interesant ca are masina belea,ca dastea cu "defensive driving" poate sa arate si unu cu o masina mult inferioara m3-ului" ...si mai sunt.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit ceva tare pe youtube :
. Nu e atat de tare filmuletul cat sunt comentariile :

"abureala asta nu stie cum sa-si arate masina pe net si baga dastea cu "defensive" sa ne arate un drift misto, un burnout sau ceva interesant ca are masina belea,ca dastea cu "defensive driving" poate sa arate si unu cu o masina mult inferioara m3-ului" ...si mai sunt.

 

S-a ieftinit prea tare internetul.

Link to comment
Share on other sites

Am prieteni care merg cu scaunul la mai mult de 45 de grade . Nu merg rezemati de spatar :) .

 

Am gasit ceva tare pe youtube :

. Nu e atat de tare filmuletul cat sunt comentariile :

"abureala asta nu stie cum sa-si arate masina pe net si baga dastea cu "defensive" ! sa ne arate un drift misto, un burnout sau ceva interesant ca are masina belea,ca dastea cu "defensive driving" poate sa arate si unu cu o masina mult inferioara m3-ului" ...si mai sunt.

 

Te rog sa citesti punctul 2 din regulament, se aplica si pentru citate.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit ceva tare pe youtube :
. Nu e atat de tare filmuletul cat sunt comentariile :

"abureala asta nu stie cum sa-si arate masina pe net si baga dastea cu "defensive" sa ne arate un drift misto, un burnout sau ceva interesant ca are masina belea,ca dastea cu "defensive driving" poate sa arate si unu cu o masina mult inferioara m3-ului" ...si mai sunt.

 

S-a ieftinit prea tare internetul.

eu nu stiu ce sa mai spun... poate ca o dacia 1310 ar da ceva idei in ceea ce priveste pozitia la volan. servo nu, abs nu, motor nu prea...electronica zero. apoi te urci in bravul bmw si reglezi pozitia functie de pozitia in dacie. merge?

Link to comment
Share on other sites

poate ca o dacia 1310 ar da ceva idei in ceea ce priveste pozitia la volan. servo nu, abs nu, motor nu prea...electronica zero. apoi te urci in bravul bmw si reglezi pozitia functie de pozitia in dacie. merge?

 

Dacia are scaunul prea inalt. Eu am avut pe Dacie scaune din fibra de sticla si aveam o pozitie la volan corecta . Si in ciuda faptului ca scaunele erau destul de tari, nu erau deloc obositoare. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Pozitia pe care o adoptam la volan are o influenta majora asupra modului in care conducem si are implicatii medicale importante, in special la nivelul coloanei vertebrale. De foarte multe ori plecam la drum fara a efectua reglajele pentru scaun si oglinzi si asta determina o vizibilitate scazuta si reactii intarziate sau ineficiente. De asemenea, reglajul corect al scaunului ii va permite soferului sa actioneze toate comenzile, fara sa se intinda si fara sa faca efort.

 

In cazul autoturismelor de generatie noua, scaunul soferului este prevazut si cu reglaj pe inaltime si, eventual, lombar, pe langa clasicele reglaje longitudinal si al spatarului. In ceea ce priveste reglajul longitudinal, este bine sa obtineti o pozitie care sa permita piciorului sa ramana putin flexat atunci cand pedala este apasata la maxim. Acest lucru face posibila actionarea rapida si cu forta maxima a pedalelor in momentul in care situatiile din trafic o cer, intrucat masinile moderne, echipate cu sistem ABS, necesita o forta relativ mare de apasare a pedalei in cazul franarii de urgenta. In plus, in cazul unui accident, forta degajata va fi preluata si distribuita de articulatii, fiind transmisa intr-o mai mica masura catre pelvis, sansele de recuperare medicala rapida fiind foarte mari.

 

Daca spatiul dintre scaun si pedale este prea mic, este foarte probabil ca veti lovi cu genunchii plansa de bord si nu veti putea controla eficient masina. In plus, oboseala se instaleaza mult mai repede in aceasta situatie.

 

Reglarea pe inaltime a scaunului trebuie sa va ofere o vizibilitate optima, asigurand o perspectiva cat mai larga si o buna lizibilitate a instrumentelor de bord. Din acest motiv este recomandabil sa ridicati scaunul pana la un nivel care sa determine o distanta de aproximativ 10 cm intre cap si plafonul autoturismului.

 

Spatarul scaunului va fi reglat astfel incat ambii omoplati sa aiba contact cu acesta, spatele fiind sprijinit in intregime iar coloana vertebrala ramanand in pozitie normala. Este indicat ca reglajul sa fie astfel realizat, incat sa nu fie nevoie sa ne desprindem umerii de spatar in momentul rotirii volanului. In acest fel se obtine mai mult confort si, in cazul deplasarilor lungi, se evita aparitia durerilor de spate. De asemenea, in cazul franarilor bruste sau al unui accident, spatele va fi sustinut corect.

 

Aditional acestui reglaj, se va pozitiona coloana de directie astfel incat bratele intinse sa atinga volanul in dreptul incheieturii si, in partea de sus, in dreptul podului palmei. Astfel, manevrarea volanului poate fi realizata usor si putem actiona rapid si eficient in situatiile critice. Din punct de vedere al reglajului pe inaltime al coloanei de directie, pozitia adoptata trebuie sa permita rotirea volanului in conditii optime si sa nu obstructioneze vizibilitatea instrumentelor de bord.

 

Asimiland volanul unui cadran de ceas, ar trebui ca pozitia mainilor sa fie, aproximativ, in dreptul orelor 9 si 3 iar actionarea volanului sa se faca prin tragere, adica la virajul spre stanga, mana stanga sa actioneze volanul, iar mana dreapta sa traga volanul la virajul spre dreapta. Astfel vom adauga forta gravitationala fortei proprii si virarea se va efectua rapid si corect, mai ales in situatii de urgenta.

 

In timpul deplasarii, incercati sa mentineti incheieturile mainilor drepte in raport cu antebratul. Palma ar trebui mentinuta deasupra manetei in timpul schimbarii treptelor de viteza, fara sa modificam unghiul incheieturii mainii. In acest fel evitati suprasolicitarea tendoanelor care, pe termen lung, poate determina afectiuni ireversibile.

 

Tetierele servesc pentru confort dar au si un rol deosebit de important in protejarea coloanei cervicale, in cazul unui impact. Ele au fost introduse in productia de serie inca din anii ’60, ca urmare a studiilor privitoare la accidentele auto si la efectele acestora. In cazul unui impact din spate, corpul este impins inainte, in timp ce gatul ramane in pozitia anterioara, fapt de natura sa provoace afectiuni ale vertebrelor cervicale daca nu exista suportul tetierei. Tetiera este importanta si in cazul franarii puternice sau al unei coliziuni frontale. In situatia din urma, corpul este propulsat spre inainte, iar apoi in spate sus. Din acest motiv, tetiera ar trebui reglata astfel incat marginea superioara a acesteia sa ajunga cel putin pana la nivelul crestetului, sau chiar mai sus.

 

In masura in care autoturismul este prevazut cu reglaj pentru centurile de siguranta, reglati pozitia acestora astfel incat atunci cand sunt cuplate sa fie bine intinse. Linia orizontala trebuie pozitionata cat mai jos posibil, pe solduri si nu pe abdomen, iar cea diagonala si sa treaca, cu aproximatie, prin dreptul umarului dinspre exteriorul masinii. La cuplarea in catarama, asigurati-va ca sunt fixate corect, mai ales in perioada de iarna, atunci cand purtam imbracaminte groasa.

 

Este indicat ca reglarea oglinzilor sa se faca numai din pozitia corecta a corpului si sa permita observarea partii din spate a autoturismului cu miscari minime ale corpului. Reglajul corect va anula o mare parte din unghiurile moarte insa nu trebuie sa renuntati complet la intoarcerea capului.

 

In masura in care pozitionarea marginii portierei sau a cotierei nu va permit o sedere confortabila si sunteti nevoiti sa va intindeti prea mult pentru a va sprijini, ar fi bine sa evitati sa le mai folositi intrucat vor fi o sursa de oboseala si dureri articulare.

 

In cazul deplasarilor lungi, nu uitati ca este indicat sa faceti pauze pentru relaxare la fiecare 3 ore sau oricand va simtiti obositi, durata lor trebuind sa fie de cel putin 10 minute. Evitati insa stationarile pe banda de urgenta a autostrazii sau pe marginea neamenajata a drumurilor nationale, intrucat pot fi foarte periculoase. Ar fi ideal daca aceste opriri ar include vizitarea unei atractii locale de pe traseu.

 

 

 

Este important sa adoptam pozitia corecta la volan, aceasta influentand vizibilitatea de care dispunem, precizia si rapiditatea manevrelor pe care le efectuam, si, nu in ultimul rand, gradul de oboseala pe care il acumulam. Sa nu uitam ca, in cazul unui accident, reglajul adecvat al scaunului ne poate salva viata sau poate reduce nivelul traumelor suferite.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu stau cu spatarul destul de drept, poate un unghi de 15 grade fata de verticala. Lasat la maxim in jos si dus maxim in spate (ca am 1,95m). Tiff Needell zice ca daca iti intinzi mainile volanul trebuie sa fie la incheieturile mainilor.

 

http://www.youtube.com/watch?v=fL6uOP6R9rY

 

 

 

 

Eu cand merg incet prin oras tin doar mana stanga pe volan, la ora 11 sau chiar 12 (daca merg foarte incet) si mana dreapta pe cotiera/schimbator (deh, schimbi des vitezele cu diferential 4.4 :laugh: ).

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

mie imi plac doua categorii de specimene:

1.cei care conduc aplecati peste volan de zici ca vor sa vada farurile masinii :purple:

2.cei care si lasa atat de mult spatarul incat nu li se vede mecla de volan,probabil se gandesc ca asa conduc jjmekerrii :hyper:

Link to comment
Share on other sites

mie imi plac doua categorii de specimene:

1.cei care conduc aplecati peste volan de zici ca vor sa vada farurile masinii :purple:

2.cei care si lasa atat de mult spatarul incat nu li se vede mecla de volan,probabil se gandesc ca asa conduc jjmekerrii :hyper:

 

 

Mai e si al 3lea specimen :

 

:LMAO:

Link to comment
Share on other sites

pe mine ma distreaza aia care stau la volan ceva de genul:

 

o singura mana sus pe volan (doar incheietura - preferabil cu ceasul la vedere), foarte foarte pe spate si cat se poate de jos scaunul, astfel incat sa se vada doar tacalia putin pe geam (sapca in cap obligatoriu). Neaparat o privire superioara si flegmatica fata de toti participantii la trafic.

 

In cealalta mana se tine de obicei, dupa caz, tigara sau telefonul mobil.

 

:blink:

 

 

ala e stilul condus din vene....

Link to comment
Share on other sites

De la o vreme am observat ca parca parca am genunchii prea aprope de plansa de sub volan , conduc in pozitia asta de 3 ani aproape si dabea acum am sesizat :blush: dar parca nu ma indur sa ma dau mai in spate , ma simt atat de bine si nu sunt nici departe nici aproape de volan doar ca-mi stau cheile din contact pe genunchiul drept :wacko:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.