Jump to content

Pozitia la volan


Romulus

Recommended Posts

[...]

PânĂŁ acum am setat poziția ignorând complet volanul. Acum urmeaza sĂŁ reglĂŁm poziția fațĂŁ de volan.

 

Reglajele, În funcÞie de fiecare constituÞie se fac doar din volan ºi spãtarul saunului. CondiÞia este ca omoplaÞii sã fie În permanentã lipiÞi de scaun ºi atunci când mâinile sunt În poziÞia de 9 ºi 3 antebraÞul sã formeze un unghi de 20-30 de grade faÞã de braÞ, pentru a putea roti optim ºi eficient volanul. Spãtarul nu trebuie sã fie prea lãsat pe spate. Nu trebuie sã poti indrepta mainile din cot cand acestea Þin volanul În poziÞia 9 ºi 3.

 

De asemenea, volanul trebuie poziționat cât mai jos posibil, astfel ĂŽncât sĂŁ nu incomodeze cand o mana este la poziția 6 și totodatĂŁ sĂŁ fie confortabil.

[...]

 

Pai eu cred c-am explicat suficient de detaliat. Dupa ce setezi scaunul asa cum spuneam mai sus in primul post, reglezi volanul fata-spate, astfel incat sa ai un unghi mic cu bratele cand tii mainile pe volan. Sus-jos il reglezi cat mai jos, astfel incat sa nu te incomodeze picioarele si sa fie comod...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
fiecare sofer are o pozitie de condus diferita, dar mai sunt si unii care fac altceva la volan decat sa conduca si au o pozitie ciudata la volan. totul este sa ai o pozitie destulde realxata, sa nu stai ca pe ace, apoi sa vezi tot drumul si sa ai acces facil la toate comenzile de la volan.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

La toate masinile de pana acum si in special la acest X5 din prezent am dat scaunul la pozitia cea mai de jos. Nu e necesar sa stai cocotat ca oricum X5-ul e destul de sus...

Am incercat sa merg cu scaunul ridicat dar nu e bine deloc, nu stiu de ce....Si nu e de fite,,,poate ca e primul SUV si d-aia...

Oricum, cea mai mare vina o au instructorii care nu te invata corect cum sa tii si DE CE sa tii mainile pe volan in permanenta.

Si mai tine si de conformatia anatomica a soferului. Unul mai gras, cum sunt eu va sta altfel la volan.Va cauta sa aiba burtica mai relaxata si va gandi mai putin la obligativitatea mainilor pe volan, etc...Ca sa nu mai zic de cutia automata, care devine un viciu odata ce ai mers cu ea...

Eu mana dreapta o tin pe schimbator si rezemata de cotiera aproape in permanenta. Cinstit acuma, nu fac nici raliuri prin oras dar daca se nimerea vreo liniutza, aveam ambele maini pe volan, normal.Dar pe autostrada, chiar la vitez efoarte mari nu am ambele maini pe volan,poate de la 170km/h in sus.De fiecare data cand am trecut de 200-220Km/h am avut mainile pe volan, desigur.

 

NU FACETI CA MINE. Eu am zis ce fac eu si atat.

Link to comment
Share on other sites

NU FACETI CA MINE. Eu am zis ce fac eu si atat.

Imi place asta :blink:) :)) . Oricum cred ca prima conditie la condusul amator, nu la cel profesionist in curse, este sa fi comod la volan .

 

Eu nu concur. Pentru mine primeaza siguranta. Paradoxal, dar m-am obisnuit cu pozitia corecta si o consider acum cea mai comoda pentru mine. N-a fost usor dar macar acum am sanse mai mari sa evit corect orice situatie neprevazuta.

Link to comment
Share on other sites

Orice pozitie mai gresita, sa zicem, poate fi compensata de :

marirea atentiei la volan

micsorarea vitezei

anticipare/prevenire chiar pana la excgerare uneori

POLITETE fata de celilalti soferi si chiar fata de pietoni.

 

Cu chestiile de mai sus compensezi sofatul cu o mana.

Azi mi-am dat seama ca nu pun deloc a doua mana pe volan, cu toate ca am cutie automata! Nimeni nu e perfect, mai putini sunt cei care o recunosc.

Edited by sanddy
Link to comment
Share on other sites

E foarte important SI IN ORAS. Sunt multi pietoni, multi care merg haotic, ca urmare e foarte important sa poti reactiona cat mai repede si cat mai eficient. Altfel, am mai spus, fiecare merge cum vrea...

Romulus, tin sa te contrazic. Pentru persoanele foarte inalte, pozitia recomandata de tine nu e totusi cea mai buna.

Cele mai bune reflexe le ai atunci cand picioarele sunt foarte putin indoite, si mainile la fel.

De ce?

Atunci cand picioarele sunt aproape de 180 de grade, cursa piciorului de pe acceleratie pe frana este mult mai scurta.

Atunci cand ai mainile aproape drepte pe volan, in cazul unui impact iminent, esti destul de departe de volan si tare as vrea sa il vad eu pe acela care isi va frange mainile, daca se loveste frontal (adica ar insemna sa aiba o forta mai mare decat inertia)

Eu conduc cu o singura mana pe volan si crede-ma ca daca incerc sa le pun pe amandoua, mai rau ma incurc...

De asemenea, sofatul pe distante lungi cu picioarele indoite, ca pe fotoliu este foarte obositor.

Nu sunt nici genul care sta culcat in masina si se uita prin covrig, dar consider ca un sofer bun poate sa "vada" toate colturile masinii fara sa priveasca neaparat la ele.

Asta cel putin este parerea mea!

Link to comment
Share on other sites

E foarte important SI IN ORAS. Sunt multi pietoni, multi care merg haotic, ca urmare e foarte important sa poti reactiona cat mai repede si cat mai eficient. Altfel, am mai spus, fiecare merge cum vrea...

Romulus, tin sa te contrazic. Pentru persoanele foarte inalte, pozitia recomandata de tine nu e totusi cea mai buna.

Cele mai bune reflexe le ai atunci cand picioarele sunt foarte putin indoite, si mainile la fel.

De ce?

Atunci cand picioarele sunt aproape de 180 de grade, cursa piciorului de pe acceleratie pe frana este mult mai scurta.

Atunci cand ai mainile aproape drepte pe volan, in cazul unui impact iminent, esti destul de departe de volan si tare as vrea sa il vad eu pe acela care isi va frange mainile, daca se loveste frontal (adica ar insemna sa aiba o forta mai mare decat inertia)

Eu conduc cu o singura mana pe volan si crede-ma ca daca incerc sa le pun pe amandoua, mai rau ma incurc...

De asemenea, sofatul pe distante lungi cu picioarele indoite, ca pe fotoliu este foarte obositor.

Nu sunt nici genul care sta culcat in masina si se uita prin covrig, dar consider ca un sofer bun poate sa "vada" toate colturile masinii fara sa priveasca neaparat la ele.

Asta cel putin este parerea mea!

 

Tu sigur ai citit ce spun eu despre pozitia la volan sau te adresezi altcuiva?

Link to comment
Share on other sites

Si aici avem si versiunea video :blink:

 

- pozitia la volan

Sincer mi se pare cam obositoare pozitia lui Claudiu David . POate in raliu este benefica da la un mers de peste 2-3 ore cu spatrul aproape vertical te va termina coloana ...

 

 

Ce inaltime are david ?,,,,,,mie-mi pare pe la 1.75 max ...Poate ma insel ..

Link to comment
Share on other sites

E foarte important SI IN ORAS. Sunt multi pietoni, multi care merg haotic, ca urmare e foarte important sa poti reactiona cat mai repede si cat mai eficient. Altfel, am mai spus, fiecare merge cum vrea...

Romulus, tin sa te contrazic. Pentru persoanele foarte inalte, pozitia recomandata de tine nu e totusi cea mai buna.

Cele mai bune reflexe le ai atunci cand picioarele sunt foarte putin indoite, si mainile la fel.

De ce?

Atunci cand picioarele sunt aproape de 180 de grade, cursa piciorului de pe acceleratie pe frana este mult mai scurta.

Atunci cand ai mainile aproape drepte pe volan, in cazul unui impact iminent, esti destul de departe de volan si tare as vrea sa il vad eu pe acela care isi va frange mainile, daca se loveste frontal (adica ar insemna sa aiba o forta mai mare decat inertia)

Eu conduc cu o singura mana pe volan si crede-ma ca daca incerc sa le pun pe amandoua, mai rau ma incurc...

De asemenea, sofatul pe distante lungi cu picioarele indoite, ca pe fotoliu este foarte obositor.

Nu sunt nici genul care sta culcat in masina si se uita prin covrig, dar consider ca un sofer bun poate sa "vada" toate colturile masinii fara sa priveasca neaparat la ele.

Asta cel putin este parerea mea!

 

camioanele de cursa lunga nu sunt echipate cu sezlonguri, stai acolo ca pe taburet de bucatarie

Link to comment
Share on other sites

E foarte important SI IN ORAS. Sunt multi pietoni, multi care merg haotic, ca urmare e foarte important sa poti reactiona cat mai repede si cat mai eficient. Altfel, am mai spus, fiecare merge cum vrea...

Romulus, tin sa te contrazic. Pentru persoanele foarte inalte, pozitia recomandata de tine nu e totusi cea mai buna.

Cele mai bune reflexe le ai atunci cand picioarele sunt foarte putin indoite, si mainile la fel.

De ce?

Atunci cand picioarele sunt aproape de 180 de grade, cursa piciorului de pe acceleratie pe frana este mult mai scurta.

Atunci cand ai mainile aproape drepte pe volan, in cazul unui impact iminent, esti destul de departe de volan si tare as vrea sa il vad eu pe acela care isi va frange mainile, daca se loveste frontal (adica ar insemna sa aiba o forta mai mare decat inertia)

Eu conduc cu o singura mana pe volan si crede-ma ca daca incerc sa le pun pe amandoua, mai rau ma incurc...

De asemenea, sofatul pe distante lungi cu picioarele indoite, ca pe fotoliu este foarte obositor.

Nu sunt nici genul care sta culcat in masina si se uita prin covrig, dar consider ca un sofer bun poate sa "vada" toate colturile masinii fara sa priveasca neaparat la ele.

Asta cel putin este parerea mea!

 

camioanele de cursa lunga nu sunt echipate cu sezlonguri, stai acolo ca pe taburet de bucatarie

Ai condus vreodata un camion de cursa lunga?

Ba, stai mai bine decat pe un sezlong. :blink:

Cabina are perna de aer, scaunul are perna de aer, si nici nu trebuie sa mai calci acceleratia sau ambreiajul de 100 de mii de ori :)

Link to comment
Share on other sites

Ai condus vreodata un camion de cursa lunga?

Ba, stai mai bine decat pe un sezlong. :blink:

Cabina are perna de aer, scaunul are perna de aer, si nici nu trebuie sa mai calci acceleratia sau ambreiajul de 100 de mii de ori :)

 

 

nu, doar un fiat ducato si nu mult, cumnatul meu insa e sofer de cursa lunga, dar ganunchii tot flexati ii tine, nu la 180 grd, la asta ma refeream, la pozitie nu la comoditatea dotarilor

am incercat si eu "sezlongul" si "volanul la distanta" la cap. manevre, atentie, reflexe = f prosta alegere, am revenit la "popandau"

Link to comment
Share on other sites

E foarte important SI IN ORAS. Sunt multi pietoni, multi care merg haotic, ca urmare e foarte important sa poti reactiona cat mai repede si cat mai eficient. Altfel, am mai spus, fiecare merge cum vrea...

Romulus, tin sa te contrazic. Pentru persoanele foarte inalte, pozitia recomandata de tine nu e totusi cea mai buna.

Cele mai bune reflexe le ai atunci cand picioarele sunt foarte putin indoite, si mainile la fel.

De ce?

Atunci cand picioarele sunt aproape de 180 de grade, cursa piciorului de pe acceleratie pe frana este mult mai scurta.

Atunci cand ai mainile aproape drepte pe volan, in cazul unui impact iminent, esti destul de departe de volan si tare as vrea sa il vad eu pe acela care isi va frange mainile, daca se loveste frontal (adica ar insemna sa aiba o forta mai mare decat inertia)

Eu conduc cu o singura mana pe volan si crede-ma ca daca incerc sa le pun pe amandoua, mai rau ma incurc...

De asemenea, sofatul pe distante lungi cu picioarele indoite, ca pe fotoliu este foarte obositor.

Nu sunt nici genul care sta culcat in masina si se uita prin covrig, dar consider ca un sofer bun poate sa "vada" toate colturile masinii fara sa priveasca neaparat la ele.

Asta cel putin este parerea mea!

 

camioanele de cursa lunga nu sunt echipate cu sezlonguri, stai acolo ca pe taburet de bucatarie

Ai condus vreodata un camion de cursa lunga?

Ba, stai mai bine decat pe un sezlong. :blink:

Cabina are perna de aer, scaunul are perna de aer, si nici nu trebuie sa mai calci acceleratia sau ambreiajul de 100 de mii de ori :)

 

Eu nu prea sunt de parere ca poti conduce un camion cu picioarele la 180 grade,pt ca scaunul este mult mai ridicat decat la o masina,cat despre volan,da,aici se pot tine mainile la 180 grade pe volan,pt ca are volanul mari si este mult inclinat in jos.... :)

 

PS:Va spun astea,pt ca tatal meu are o firma de transport,si are camioane de peste 7.5 tone,si de foarte multe ori am fost cu el(sau cu un sofer) si am fost foarte atent la pozitia pe care o are....ba chiar de cateva ori am condus si eu cateva camioane,si mi-am dat seama ce diferenta mare este intre un camion si o masina mica...referitor lapozitia la volan ! :)

Link to comment
Share on other sites

Da, am citit. Asta e pozitia recomandata. Dar parerea mea, personala, e ca nu e cea mai buna.

Este cea mai buna insa trebuie sa te obisnuiesti cu ea.

 

Este o problema asemanatoare cu mersul cu centura pusa.

La inceput ti se pare greu dar dupa o vreme te simti ciudat la volan daca nu ai centura pusa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.