Jump to content

Pozitia la volan


Romulus

Recommended Posts

Am pus aici, un mic filmulet, unde se vede si cum manevrez volanul in drift...

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=363109

 

Si acasa si la munca, si pe desktopuri si pe laptopuri imi apare urmatorul mesaj

 

"Windows Media Player cannot play the file. The file is either corrupt or the Player does not support the format you are trying to play."

 

Ce trebuie sa fac mai departe?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Conduceam in 2002 un Opel Astra GSI 145 CP albastru mat multa vreme cu numere de germania ca mergea atunci. Masina avea cam 900kg si era in stare buna compresie, cutie... Atunci lumea nu prea avea masini cu multi CP si drumul era mult mai liber. Mi-am facut numarul. Acu insa cind aproape nu se mai poate circula si stai bara la bara-no option to go-au inceput cu sutele de cai putere si pozitii in scaun. Nu spun ca sa dormi intr-un ambuteiaj spatarul trebuie dat la max pe spate sau poti sa cobori si sa faci un sah pe capota masinii asta ca sa te mai dezmortesti putin. Imi place BMW e bijuterie dar din pacate ii lipseste soseaua. Pozitia in scaun e functie de cum simti drumul, masina, cum te simti in acea zi, ce dispozitie ai si citi km ai de parcurs, unde ai de facut km. Renuntati la ideea coliziune frontala. Faci absolut tot ce e necesar sa eviti
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Romulus baiete, nu stiu daca ti-a mai zis cineva (nu am citit tot topicul) dar ai o problema cu gradele.. Daca ai 20-30 de grade intre brat si ante-brat, inseamna ca poti sa iti atingi umarul cu degetele :twoup:. La fel si in cazul picioarelor, ca sa le tii la 20-30 de grade cam trebuie sa le bagi sub tine, pe scaun. Asta daca te referi, asa cum am inteles eu, la grade sexagesimale. Ca daca tu exprimai in alte grade, imi cer scuze, si as fi curios cum le zice..

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

E ca si statul in banca la scoala, toti zicem ca cel mai bine e cum suntem mai relaxati si, dupa ani de zile, ne trezim cu deviatii la coloana si discuri intervertebrale tocite inegal.....

 

Eu de ex, daca nu stau cu spatele drept, obosesc....cand conduci mult mai lasat pe spate, te ia oboseala si nu stii exact de la ce....zici ca asa e la drum.....daca stai cu picioarele prea intinse, e doar senzatia ca reactionezi repede, insa, nu e asa, muschii si ligamentele nu lucreaza cel mai bine pe pozitii de limita, adica sa ai piciorul intins perfect cand calci ambreiajul....

 

 

Pun si eu un link cu unchiul meu, care se grabea sa ajunga la un magazin cu reduceri, ca era aproape ora inchiderii....se poate observa pozitia foarte buna la volan si nu numai atat...:twoup:)

 

 

 

Cu unghiul de 20-30 de grade intre brat si antebrat, nici eu nu sunt lamurit perfect.....daca e intre prelungirea bratului si antebrat, e perfect...:twoup:

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Romulus baiete, nu stiu daca ti-a mai zis cineva (nu am citit tot topicul) dar ai o problema cu gradele.. Daca ai 20-30 de grade intre brat si ante-brat, inseamna ca poti sa iti atingi umarul cu degetele :twoup:. La fel si in cazul picioarelor, ca sa le tii la 20-30 de grade cam trebuie sa le bagi sub tine, pe scaun. Asta daca te referi, asa cum am inteles eu, la grade sexagesimale. Ca daca tu exprimai in alte grade, imi cer scuze, si as fi curios cum le zice..

 

Bafta!

 

OK inteleg si pentru asta trebuie sa te tragi de pantaloni cu mine? Am copilarit impreuna? Eu masor unghiurile in alt mod... Cine a vrut sa inteleaga, a inteles. Unghiurile se pot masura si fata de prelungire. Dar da, ai dreptate.

Link to comment
Share on other sites

Link-ul nu l-am pus la modul ironic, imi cer scuze, daca asa a parut si daca te-am deranjat....pur si simplu mi-a placut mult clipul si cum a condus acolo Ari Vatanen si l-am pus aici daca tot este vorba despre condus....

 

E clar ca nu am copilarit impreuna, cred ca in parte, m-ai inteles gresit.....banuiesc ca nici plecaciuni nu trebuie sa fac....

 

Chiar nu am am avut intentie sa te iau in ras pe tine sau cele spuse de tine....

 

 

In principiu eu am fost foarte de acord cu tine, in clipul ala tau, nu mi-a parut ca e un unghi apropiat de 20-30 de grade strict intre brat si antebrat, fara nici o suparare...eu chiar am crezut ca asa ai masurat (cu prelungirea)....ma gandesc ca daca stau pe burta cu bratele flexate sub mine, obtin un unghi cam de 20-30 de grade....tu ai spus ca cine a vrut sa inteleaga a inteles, dar lumea nu prea a inteles....sunt sigur ca ai avut in intentie sa lamuresti pe toata lumea, fara discriminare....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Vreau si eu un sfat sau o parere referitor de pozitia scaunului si a volanului. Am 318i e46. Am 1.83 si vreo 73kg. In primul rand inaltimea scaunului: nu vreau sa-l ridic deloc. Imi place sa fie cat mai jos. Cu el jos de tot mai raman vreo 10-12 cm intre cap si plafon. Cand apas ambreiajul la maxim piciorul ramane putin indoit, nu se intinde perfect. Spatarul: privind masina din lateral, tetiera se vede jumate prin geamul de la usa spate iar jumate este acoperita de stalpul central. Acum, problema ar fi cu volanul. Nu stiu cum ar trebui sa-l reglez. Acum este impins la maxim; iar ca inaltime este aproape ridicat de tot. Exista o problema: Cand vreau sa tin volanul cu o singura mana, la ora 12, parca ma cam intind. Adica mana este intinsa la maxim. Nu vreau sa dau scaunul mai in fata ca n-am loc, dau cu genunchi pe dedesubt. Nu vreau nici sa il ridic. Ar tb sa trag volanul mai spre mine? Sau sa-l las mai jos? Sau sa aduc spatarul mai spre 90 de grade?
Link to comment
Share on other sites

Orice se poate rezolva din reglajele scaunului.

 

Poziţia lui este complet greşită.

 

Ăntre cap şi plafon trebuie să fie o distanţă de o palmă deci trebuie să ridice scaunul.

 

Mâna nu se ţine la ora 12:00, aia e o poziţie care n-are nici o treabă cu condusul.

 

Mâinile se ţin la ora 10:00 şi la ora 14:00.

Poate pare o poziţie de şcoală de şoferi ĂŽnsă aşa se stă şi la curse.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

cunosc pe cineva care tine astfel mainile pe volan: dreapta la 6h si stanga la 12h :)

 

pai intre cap si plafon are 10-12 cm, asta nu e palma?

 

e drept ca palma mea are cu tot cu police 9 cm, insa eu am maini mici

 

asa am invatat si eu la scoala 10h/2h

insa am citit aici pe forum undeva ca acum se poarta 9h/3h, de aia si volanul de tip recent are spitele stanga dreapta pe diametrul orizontal

Link to comment
Share on other sites

Lol, lola! Nu este nicio disproportionalitate pe corpul meu :)

 

Nu inteleg, ciupanezule, cum vine asta "o palma". Ca palma poate avea 10, 15 sau chiar 2 cm! Depinde cum o masori (inaltime, latime, adancime/grosime)

 

Nu am zis ca eu asa conduc, cu o mana la ora 12. Dar cand fac vreo manevra sau cand iau vreo curba printre stradute imi ajunge mana din cand in cand pe la ora 12. Si, daca stau bine si analizez, mai si conduc asa din cand in cand (cand viteza si traficul mi-o permite).

 

Acum imi pare rau ca am postat. Ma gandeam ca o sa incercati sa ma ajutati, nu sa ma acuzati..

Link to comment
Share on other sites

Cand vreau sa tin volanul cu o singura mana, la ora 12, parca ma cam intind. Adica mana este intinsa la maxim. Nu vreau sa dau scaunul mai in fata ca n-am loc, dau cu genunchi pe dedesubt. Nu vreau nici sa il ridic. Ar tb sa trag volanul mai spre mine?
Trage volanul.
Link to comment
Share on other sites

Mâinile se Þin la ora 10:00 ºi la ora 14:00.

Poate pare o poziĂžie de ÂşcoalĂŁ de Âşoferi ĂŽnsĂŁ aÂşa se stĂŁ Âşi la curse.

 

Eu nu fac curse prin oras. Eu uneori merg sportiv, uneori merg sa ajung undeva, iar alteori merg ca sa ma relaxez, sa ma plimb. In acest din urma caz, stau cu o mana pe volan iar cu cealalta ma joc cu schimbatorul..

Link to comment
Share on other sites

Mâna nu se ţine la ora 12:00, aia e o poziţie care n-are nici o treabă cu condusul.

In felul asta se testeaza daca esti pozitionat bine, trebuie sa ajungi cu mana stanga la ora 12 fara sa fie mana intinsa la maxim. Probabil asta facea atotputernicul, testa distanta.

 

Mâinile se ţin la ora 10:00 şi la ora 14:00.

Poate pare o poziţie de şcoală de şoferi ĂŽnsă aşa se stă şi la curse.

Pentru ca au padele pe volan... Eu stau cu stanga la 10 si cu dreapta pe maciuca. Edited by exxe
Link to comment
Share on other sites

daca ai si burta sa justifica da' chris la 185/75 nu cred ca se incadreaza

 

nu se mai uita nimeni la primul post de pe topicul asta :)

 

stiti care-i tragedia? in suvuri mai greu sa induri suferinta cu mana la 12 si scaunul pe spate :)

Link to comment
Share on other sites

In felul asta se testeaza daca esti pozitionat bine, trebuie sa ajungi cu mana stanga la ora 12 fara sa fie mana intinsa la maxim. Probabil asta facea atotputernicul, testa distanta.

 

Poate ne spune el exact.

 

Mâinile se Þin la ora 10:00 ºi la ora 14:00.

Poate pare o poziĂžie de ÂşcoalĂŁ de Âşoferi ĂŽnsĂŁ aÂşa se stĂŁ Âşi la curse.

Pentru ca au padele pe volan... Eu stau cu stanga la 10 si cu dreapta pe maciuca.

 

La raliuri tot aÂşa se conduce Âşi nu au padele pe volan.

 

Ideea este cã cel mai bine conduci cu ambele mâini pe volan, condusul cu o singurã mâna la ora 12:00 e de fiÞe.

 

Eu nu fac curse prin oras. Eu uneori merg sportiv, uneori merg sa ajung undeva, iar alteori merg ca sa ma relaxez, sa ma plimb. In acest din urma caz, stau cu o mana pe volan iar cu cealalta ma joc cu schimbatorul..

 

E relaxant sã conduci ºi cu ambele mâini pe volan, e o chestie de obiºnuinÞã.

 

Eu câteodatã mai Þin volanul cu mâna stângã la ora 10:00 ºi un pic sprijinitã pe faÞa de uºã.

Link to comment
Share on other sites

Eu tin mainile la ora 10 si la 14 (cu degetul mare sprijinit pe spitele volanului, care este cu 4 spite, nu d-ala sport cu 3) cand trec de 80km/h (aproximativ). Deci de obicei in afara orasului. In general tin mana stanga la 10 si dreapta pe maciuca, vb lu` exxe. Dar o mai mut si la ora 12 si mi-e cam incomod, desi nu ar trebui. Am sa fac cum m-a sfatuit exxe, am sa trag volanul mai in afara.
Link to comment
Share on other sites

Eu câteodatã mai Þin volanul cu mâna stângã la ora 10:00 ºi un pic sprijinitã pe faÞa de uºã.

 

Asa fac si eu uneori . In rest tin volanul 9 cu 15 . Mi se pare ca astfel am cel mai bun control asupra volanului .

 

 

Cat despre spatar, parca citisem pe undeva mai demult ca nu e recomandat ca scaunul sa fie inclinat mai mult de 45 de grade . Cica in caz de accident afectezi coloana :-S .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.