Jump to content

Pozitia la volan


Romulus

Recommended Posts

Am sĂŁ incerc sĂŁ revizuiesc ce am postat, mai demult, relativ la pozitia la volan, pe un alt topic.

 

Poziția asta mulți o considerĂŁ incomodĂŁ. Ce pot sĂŁ vĂŁ spun este cĂŁ e poziția cea mai corectĂŁ pentru a conduce, pentru a evita accidente și pentru a putea reacționa ĂŽn cele mai bune condiții, repede și eficient, la orice situație apĂŁrutĂŁ pe șosea.

 

Nu e o poziție pentru raliu, nu e o poziție pentru adormit la volan și nu e o poziție pentru mers la agatat femei. E o pozitie pentru CONDUS. Mulți vor sĂŁ stea mai pe spate, ca in fotoliu. Nimic mai greșit. Poziția corectĂŁ de condus e foarte dreaptĂŁ și oarecum apropiatĂŁ de volan.

 

Pe scurt... Primul lucru se regleazĂŁ Âşezutul pentru ĂŽnĂŁlĂžime. Cât mai sus posibil astfel ĂŽncĂŁt sĂŁ vezi cât mai bine drumul, singura condiĂžie este ca Âşoferul sĂŁ fie cu capul la cel puĂžin 10 cm (un pumn) mai jos de tavan. Poziția pe ĂŽnalțime, faciliteaza vizualizarea corectĂŁ a drumului.

 

Apoi se regleazĂŁ faÞã-spate Âşezutul, astfel ĂŽncât femurul Âşi tibia sĂŁ formeze un unghi de 20-30 de grade. De ce? Sunt douĂŁ motive. Primul este relativ la siguranța noastrĂŁ, ĂŽn cazul unui accident. Cu cât acest unghi este mai mare (unde 180 e piciorul ĂŽntins), cu atât sunt șansele mai mari ca ĂŽn cazul unui accident, toatĂŁ forța sĂŁ se transmitĂŁ direct in pelvis, ĂŽn loc ca acest unghi sĂŁ ĂŽndoaie piciorul și sĂŁ nu lase nicio urmĂŁ. Este posibil ca un accident relativ minor, sĂŁ distrugĂŁ pelvisul, lucru nedorit pentru cĂŁ se vindecĂŁ greu și recuperarea este ĂŽndelungatĂŁ. FĂŁrĂŁ a mai vorbi cĂŁ deplasarea nu este posibilĂŁ pe picioare.

 

Al doilea motiv este, forța de apĂŁsare a pedalelor. Mașinile moderne, cu ABS, necesitĂŁ la frânarile de urgențĂŁ o forțĂŁ relativ mare de apĂŁsare a pedalei de frânĂŁ. FĂŁrĂŁ acest unghi, corect reglat, forța nu va fi maximĂŁ.

 

PânĂŁ acum am setat poziția ignorând complet volanul. Acum urmeaza sĂŁ reglĂŁm poziția fațĂŁ de volan.

 

Reglajele, În funcÞie de fiecare constituÞie se fac doar din volan ºi spãtarul saunului. CondiÞia este ca omoplaÞii sã fie În permanentã lipiÞi de scaun ºi atunci când mâinile sunt În poziÞia de 9 ºi 3 antebraÞul sã formeze un unghi de 20-30 de grade faÞã de braÞ, pentru a putea roti optim ºi eficient volanul. Spãtarul nu trebuie sã fie prea lãsat pe spate. Nu trebuie sã poti indrepta mainile din cot cand acestea Þin volanul În poziÞia 9 ºi 3.

 

De asemenea, volanul trebuie poziționat cât mai jos posibil, astfel ĂŽncât sĂŁ nu incomodeze cand o mana este la poziția 6 și totodatĂŁ sĂŁ fie confortabil.

 

DeocamdatĂŁ atât despre poziția corectĂŁ la volan.

Link to comment
Share on other sites

capul la cel puĂžin 10 cm (un pumn) mai jos de tavan. Poziția pe ĂŽnalțime, faciliteaza vizualizarea corectĂŁ a drumului.

 

DeocamdatĂŁ atât despre poziția corectĂŁ la volan.

263729[/snapback]

Eu nu pot sa fac asta la M sub nici o forma! Pur si simplu, fiind inalt, nu am loc....... :blink:

Link to comment
Share on other sites

adica sa stam ca in dacie ?Cel putin eu asa imi reglez scaunul incat sa mi se vada doar capul din exteriorul masinii.Mainile intinse pe volan...nu sa tin volanul in brate ca o blonda.

Scuze dar...numai in dacie ti asa de sus reglat scaunul incat daca te chinui vezi si farurile

Edited by Alex86
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu pot sa fac asta la M sub nici o forma! Pur si simplu, fiind inalt, nu am loc....... :blink:

263788[/snapback]

 

Nu e vorba sa-l pui la 10 cm neaparat. Daca nu ai loc, nu ai loc. Il pui cum poti. Ideea e de cei ca Alex86 de mai jos, la care nu-i vezi capul decat daca te apropii de masina.

 

adica sa stam ca in dacie ?Cel putin eu asa imi reglez scaunul incat sa mi se vada doar capul din exteriorul masinii.Mainile intinse pe volan...nu sa tin volanul in brate ca o blonda.

Scuze dar...numai in dacie ti asa de sus reglat scaunul incat daca te chinui vezi si farurile

263792[/snapback]

 

Nu e nicio problema. Condu cum vrei tu. Eu doar am explicat pozitia corecta asa cum cei de la BMW-M te invata. Totodata, sa fii constient ca nu vei putea conduce in cel mai eficient mod. Poate comod, dar nu eficient. Tu alegi ce e mai important pentru tine. Fiecare pentru fundul lui.

Link to comment
Share on other sites

he, he 1,88 m :blink:

Adica sub nici o forma nu imi ramane 10 cm deasupra capului!

263808[/snapback]

 

Nici la mine si am 187. Dar ca idee. La noi scaunul e maxim jos si gata. N-avem ce facem. In E90 am 4-6 cm si in E92 am cam 4-5 cm. In E92 am dat cu capul sus.

 

In E60 am mai bine de 10, cu trapa cu tot.

Link to comment
Share on other sites

Interesul soferului cand conduce ORICE masina, cu ORICE putere, este sa poata raspunde eficient, tuturor factorilor imprevizibili de pe sosea. Pozitia la volan e primul pas.

 

LE: nu iau lectii de sofat masini sport. Iau lectii de sofat in siguranta. Asa le consider eu.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar trebui sa mai citesti o data. Daca lasi cel putin 10 cm sus nu cred ca ajungi cu ochii la nivelul chederului de sus pt ca atunci iesi deja cu capul prin trapa. Cu privirea poti insa sa ajungi oriunde te uiti :blink:

 

Chestia cu unghiul picioarelor si al mainilor am vazut-o si eu spusa de un pilot Mercedes cand s-au facut demonstratii pentru presa. A spus acelasi lucru: in caz de accident, daca ai piciorul intins pe pedala risti sa te alegi cu fractura de pelvis.

 

La fel si cu mainile. Daca le tii intinse si te proptesti in volan risti sa ti le rupi sau sa ai ceva probleme la umar. Sau sa rupi volanul cum a patit un var de-al meu :)

Link to comment
Share on other sites

Mainile trebuie sa fie putin indoite in momentul in care le tii pe volan la 9 si 3 nu (numai) ca sa nu ti le rupi la accident. In momentul in care pierzi controlul va fi mai greu sa ajungi cu mainile la volan daca stai departe de el. Ideea e ca in pozitia normala de condus, cu spatele lipit de spatarul scaunului, sa poti prinde cu mana orice punct al volanului.
Link to comment
Share on other sites

De data asta sunt de acord cu Romulus. Ceea ce spune el acolo nu sunt prostii ci lucruri care va pot salva de accident sau de o accidentare grava. Va pasa de voi bine nu va pasa atunci poate(doamne-fereste) va vom vedea la stiri. Your choice...
Link to comment
Share on other sites

Pozitia corecta la volan, mai are o implicatie majora in ce priveste siguranta activa.

 

Daca pozitia este corecta, corpul este in permanenta in contact cu scaunul masinii si implicit cu masina. Omoplatii pe spatar si fundul pe sezut.

 

Asta face ca soferul sa simta foarte usor, orice tendinta de derapaj si e crucial.

 

Nu degeaba spun pilotii ca simt masina "cu fundul".

 

Nu neglijati acest aspect.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Romulus tzin sa`tzi spun ca vorbeshti exact ca tata care sta toata ziua cu gura pe mine ca nu stau cum trebuie la volan, dar prin orash (unde circul cu maxim 50km/h) nu cred ca e chiar de o importantza vitala sa stau "cu burta pe volan" cum vine vorba. Te rog sa ma corectezi daca greshesc.

Cand merg tare sau ies din orash imi reglez pozitzia la volan exact cum spui tu ca sa nu ma ia oboseala.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

pe mine ma distreaza aia care stau la volan ceva de genul:

 

o singura mana sus pe volan (doar incheietura - preferabil cu ceasul la vedere), foarte foarte pe spate si cat se poate de jos scaunul, astfel incat sa se vada doar tacalia putin pe geam (sapca in cap obligatoriu). Neaparat o privire superioara si flegmatica fata de toti participantii la trafic.

 

In cealalta mana se tine de obicei, dupa caz, tigara sau telefonul mobil.

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Romulus tzin sa`tzi spun ca vorbeshti exact ca tata care sta toata ziua cu gura pe mine ca nu stau cum trebuie la volan, dar prin orash (unde circul cu maxim 50km/h) nu cred ca e chiar de o importantza vitala sa stau "cu burta pe volan" cum vine vorba. Te rog sa ma corectezi daca greshesc.

Cand merg tare sau ies din orash imi reglez pozitzia la volan exact cum spui tu ca sa nu ma ia oboseala.

267758[/snapback]

Circuli tu cu maxim 50 in oras? :blink: Nu depasesti niciodata 50 la ora? Poate asa conduci cu taicatu in dreapta....ce varsta ai?

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Romulus tzin sa`tzi spun ca vorbeshti exact ca tata care sta toata ziua cu gura pe mine ca nu stau cum trebuie la volan, dar prin orash (unde circul cu maxim 50km/h)

267758[/snapback]

Ai zis ca circuli cu maxim 50 la ora nu ca in general mergi asa....hai sa fim seriosi.

Revin cu intrebarea mea..ce varsta ai si ce masina conduci?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pe langa cele enumerate de Romulus, ar mai fi o recomandare (conform lui Tiff Needell): stand in pozitia descrisa de Romulus, intinzand mana deasupra volanului, aceasta trebuie sa il poata atinge cu partea inferioara a incheieturii, fara a dezlipi spatele de pe spatar.

 

Corectati-ma daca gresesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.