Jump to content

Problema Diferential / Cardan / Ambreiaj?


TheTom

Recommended Posts

Salutare! Am fost la mai multi mecanici, am tot cautat topicuri despre asta, dar n-am gasit nimic prea relevant. Majoritatea mecanicilor zic ca e grupul, am intrebat la cei care reconditioneaza grupuri, zic ca nu e de la el, am mai auzit si de flansa cardan, rulment, cruci, chiar rulment ambreiaj si sincer nu sunt ieftine deloc sa le fac pe toate si poate sa nici nu scap de problema.

 

Este vorba de un e46 318i n42. Problema/simptomele sunt:

- cand plec de pe loc, daca nu las ambreiajul foarte fin, are un bocanit spre sunet metalic enervant, daca plec doar din ambreiaj se aude cel mai tare si pare a fi de undeva de sub masina, parca in spate sa zic. Cand o parchez si tot las ambreiajul zici ca e ultima rabla:))

- cand calc ambreiajul in treapta 1 de pe la 2-3k rpm se aude un sunet metalic de 2 ori, unul dupa altul, ceva gen cluc-cluc, parca tot din spate. Daca calc acceleratia fin in timp ce las ambreiajul si il las incet, nu se aude.

- cand bag in a 1-a in majoritatea timpului are un bocanit.

- Daca o misc pe loc cand e pe liber are un punct in care parca trosneste ceva la rotile din spate.

 

Am schimbat bucsa de la diferential ca multi ziceau de ea, am luat-o pe cea mai scumpa si 4+ ore s-a chinuit mecanicul la ea, manopera pe masura si nu s-a rezolvat nimic, de aia nici n-am mai avut curaj sa incerc altceva. Are cineva vreo idee ce ar putea fi mai exact sau cu ce sa incep mai exact pentru a ii da de cap si sa scap de toate astea?

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Apropo, daca le iau prin eliminare, mai am un mercedes ce a avut probleme cu flansa si batea cand il acceleram blana, asta nu face asa, deci sa inteleg ca nu e de la ea?
Iarasi, am mai avut alt mercedes (automat) in trecut cu problema la cruci, cand plecam in spate sau in fata zici ca se rupea cardanul, dar asta nu se manifesta asa, de aia as merge cel mai repede pe grup, am inteles ca are joc in el, pe de alta parte cica e normal sa aiba ceva joc, dupa ce le-am spus simptomele celor care reconditioneaza grup-uri de bmw, au zis ca nu e de acolo... ambreiajul, nu prea vad legatura.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, TheTom said:

- cand calc ambreiajul in treapta 1 de pe la 2-3k rpm se aude un sunet metalic de 2 ori, unul dupa altul, ceva gen cluc-cluc, parca tot din spate. Daca calc acceleratia fin in timp ce las ambreiajul si il las incet, nu se aude.

Asa facea si fostul meu e46, grupul mi s a spus ca este.

26 minutes ago, TheTom said:

- cand bag in a 1-a in majoritatea timpului are un bocanit.

Bucsa cardan, eu am inlocuit o si am scapat de bocaneala aia in 1 a.

Grupul l am lasat asa cat am tinut masina, stiu e enervant sunetul ala metalic cand schimbi vitezele, nu facea rau dar se auzea cat sa te enerveze.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, srb_alex said:

In primul rand schimba mecanicul! Flansa avea fisuri de ai schimbat-o? Pe elevator trebuia sa verifice suportul rulment intermediar, cruce cardan.

N-am schimbat inca flansa, e de pe net poza aia. Sincer nu stiu exact ce au verificat, am fost la vreo 3 pana acum, 2 mi-au spus de grup, dintre care unul si flansa si rulment intermediar.

 

M-am uitat dupa un grup gata reconditionat de 3.38 si am gasit pe la 1.000 de lei unul, nu mi s-ar parea rau pretul, ce ziceti, este unul corect?

Edited by TheTom
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, TheTom said:

Salutare! Am fost la mai multi mecanici, am tot cautat topicuri despre asta, dar n-am gasit nimic prea relevant. Majoritatea mecanicilor zic ca e grupul, am intrebat la cei care reconditioneaza grupuri, zic ca nu e de la el, am mai auzit si de flansa cardan, rulment, cruci, chiar rulment ambreiaj si sincer nu sunt ieftine deloc sa le fac pe toate si poate sa nici nu scap de problema.

 

Este vorba de un e46 318i n42. Problema/simptomele sunt:

- cand plec de pe loc, daca nu las ambreiajul foarte fin, are un bocanit spre sunet metalic enervant, daca plec doar din ambreiaj se aude cel mai tare si pare a fi de undeva de sub masina, parca in spate sa zic. Cand o parchez si tot las ambreiajul zici ca e ultima rabla:))

- cand calc ambreiajul in treapta 1 de pe la 2-3k rpm se aude un sunet metalic de 2 ori, unul dupa altul, ceva gen cluc-cluc, parca tot din spate. Daca calc acceleratia fin in timp ce las ambreiajul si il las incet, nu se aude.

- cand bag in a 1-a in majoritatea timpului are un bocanit.

- Daca o misc pe loc cand e pe liber are un punct in care parca trosneste ceva la rotile din spate.

 

Am schimbat bucsa de la diferential ca multi ziceau de ea, am luat-o pe cea mai scumpa si 4+ ore s-a chinuit mecanicul la ea, manopera pe masura si nu s-a rezolvat nimic, de aia nici n-am mai avut curaj sa incerc altceva. Are cineva vreo idee ce ar putea fi mai exact sau cu ce sa incep mai exact pentru a ii da de cap si sa scap de toate astea?

 

- cand plec de pe loc, daca nu las ambreiajul foarte fin, are un bocanit spre sunet metalic enervant, daca plec doar din ambreiaj se aude cel mai tare si pare a fi de undeva de sub masina, parca in spate sa zic. Cand o parchez si tot las ambreiajul zici ca e ultima rabla:)) - bucsa diferential/flansa cardan

- cand calc ambreiajul in treapta 1 de pe la 2-3k rpm se aude un sunet metalic de 2 ori, unul dupa altul, ceva gen cluc-cluc, parca tot din spate. Daca calc acceleratia fin in timp ce las ambreiajul si il las incet, nu se aude.

- cand bag in a 1-a in majoritatea timpului are un bocanit. - boala lor / asa face toate

- Daca o misc pe loc cand e pe liber are un punct in care parca trosneste ceva la rotile din spate. - pare joc in grupul spate 

am zis mai sus parerea mea ideea e ca la ce vechime are masina cam tot prin transmisie a mai obosit .Depinde de tine cat vrei sa cheltui si cati nervi ai, de ex cand aveam E46ele "cand bag in a 1-a in majoritatea timpului are un bocanit" masina avea 60k km si facea asa , pe la 120k grupul spate avea si el un pic de joc dezvoltat dar fara sa aiba simptome (sunete sau mai stiu eu ce) . Poti incepe cu lucruri simple - schimb ulei diferential plus ceva aditiv eventual.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

@TheTom Da, este posibil sa fie diferentialul. Dar la fel de posibil este sa fie planetarele (una sau ambele) sau cardanul.

Inainte sa incepi sa cheltui bani, urca masina pe un elevator, cauta 1-2 prieteni care sa te ajute si inspecteaza cu atentie lantul cinematic, de la cutia de viteza pana la roti. Ideea este ca cei care te ajuta sa "blocheze" un capat al fiecarui element, in timp ce este rotit in limitele jocurilor din celalalt capat. Spre exemplu, pentru a verifica o planetara, cineva tine nemiscat capatul planetarei care intra in diferential, altcineva misca roata alternativ fata-spate cu diverse amplitudini, iar al treilea evalueaza jocurile si asculta zgomotele. Apoi schimbi pozitia planetarei rotind-o cu cca. 90 de grade si verifici din nou; deci trebuie sa ai macar 4 verificari per planetara.

Nu inseamna ca acest efort te va ajuta in mod garantat sa afli cauza, dar, la urma, vei avea o situatie destul de clara asupra jocurilor si posibil zgomotelor din lantul cinematic. Ceea ce te va ajuta sa iei o decizie mai in cunostinta de cauza.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

1. Schimba mecanicul. cel care ti-a chimuit masina 4ore + treuia intai sa verifice ansamblul cardan si planetarele.

2. Mergi la alt mecanis sau prieten care are canal. Dai esapamenul jos si protectia termica de aluminiu si o sa ai acces la tot cardanul. Verifici vizual cardanul flansa si suportul de cauciuc de la rulmentul intermediar de sistinete nu trebuie sa aiva fisuri sau rupturi. Misca cu mana de cardan stanga-dreapta si vezi daca are joc (daca cloncane cand il misti). fa plecari din ambreaj deasupra canalului si cineva sa urmareasca din canal de unde apar eventualele sunete. 

3. La ce ai descris tu poate fi flansa cardan, suport intermediar cardan, cruci blocate la cardan sau planetarele. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult tuturor pentru raspunsuri.

Am verificat azi mai multe chestii pe sub ea, cum mi-ati sugerat, nu am verificat totul chiar ca la carte pentru ca am fost putin pe fuga, dar in mare, pare ca are joc destul de mare in planetare, dupa are si ceva joc parca cam maricel in diferential, dar nu stiu cam care ar fi un joc normal, ca auzisem la cineva ca e normal sa aiba putin. Flansa si rulmentul intermediar par si ele cam obosite. O sa imi iau timp in alta zi sa merg la un prieten cu rampa sa ne uitmam mai in detaliu sa pot trage o concluzie mai clara, dar in mare par cam toate obosite.

 

La celelalte bucse de la cardan am uitat sa ma uit si da, are uleiul schimbat, cu aditivi n-am incercat.

 

Acum, vazand ca nu e dintr-un singur loc si pare cam abuzata, m-am mai dezumflat putin sincer, dar cred ca ar merita facuta pentru ca in mare alte probleme nu prea ar avea, rugina nu prea, este stock, are pachetul m si comfort din fabrica, motorul nu consuma ulei, suspensia dupa mine n-are nicio problema, daca era un L6 in aceleasi conditii n-as mai fi stat atat pe ganduri sa bag bani in ea, dar ma multumesc si cu n42-ul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.