Jump to content

Zgomot BMW E60 N47 (Cardan, grup, planetare, etc…)


WIN60

Recommended Posts

Salutare! De aprox 1-2 săptămâni am sesizat un zgomot care se aude de sub mașină cumva în spate. Zgomotul se manifestă tare și bine cat mașina este rece, dacă ai mers 20-30 km cu ea, nu se mai aude.

Zgomotul este ca de planetară aproximativ când pleci de pe loc. 
O să pun niște înregistrări cu zgomotul. 
 

Fac acest topic ca poate o să mai ajute pe cineva care are sau o să aibă problema asta. 
Mașina a fost ridicată și pornită pe elevator (calda),nu se aude nimic. 
Varianta este să o duc la cineva de seară să o vadă dimineață, am luat în calcul înlocuirea flansei/rulmentului de cardan, înlocuirea grupului cu tot cu planetare și eventual recondiționarea cardanului, adică cam tot, acum vreau să văd ce zice și respectivul la care o duc.

 

Astazi voi verifica nivelul de ulei din grup deși este schimbat acum 1-2 ani,ăla original de când era mașina era vreo 900 ml in grup deși se vedeau urme de pierderi la simeringuri planetare dintotdeauna, nu cred să fie asta, însă verific. 

Mai jos aveți și înregistrările, zgomotul apare în accelerare ușoară cat să intre turbina în treapta 1 și 2, în rest nu se aude sub nici o altă formă. 

Edited by WIN60
  • Crying 1
Link to comment
Share on other sites

Poate un schimb de ulei in grup ajuta la diagnostic.

Apoi, mai fa o inregistrare dar mai lunga preponderent cu zgomotul la viteza aia mica. Bine, pana se incalzeste, cum parca zici..

Zgomotul e pe accelerare sau si pe liber?

Topicul e bun pentru ca nu cred ca a mai avut careva asa problema.. iar tu pari dispus sa o iei metodic, deci sa afli ce a fost. Succes!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Sunetul se aude doar în accelerare, dar nu accelerare lină, trebuie cumva să intre turbina mai bine să împingă, dar nici blana pentru ca dacă a trecut de “locul” ăla unde face nu se mai aude, nici măcar dacă o ții super subturata și accelerezi în 3-4-5. 

Se aude doar în treapta 1-2, dar clar se aude doar în treapta 2, durează cam 2 secunde cat se aude, nici nu cred ca 3 secunde. 
 

Multumesc! 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Uleiul în grup era ok ca nivel/culoare. 
 

Problema a fost de la bucșă rulmentului intermediar, care era ruptă.

Flansa din păcate nu s a potrivit (cică era mică), deși am luat o pe cod, deci a rămas a veche, avea crăpături, însă nu era ruptă.  
 

Piesele au fost luate pe Febi, pentru ca nu eram sigur ca este de acolo problema și nu voiam să investesc de probă o sumă mare.

 

Problema acum este ca mașina trepideaza când este subtitrată, cu cat e mai subturata cu atât este mai rău. 
 

Ce putea să facă greșit cel care a umblat? Zice ca a dat semn peste tot și l a pus pe același semne.

 

Sa fie din cauza ca este rulmentul intermediar pe after? Îl iau pe original, nu e problemă, dar poate fi de acolo?

Să fie din cauza flansei care a rămas, cea veche? 
 

Să fie din cauza strângerii mai tari a șurubului de unde se desface cardanul pentru schimbarea rulmentului?

 

De asemenea, respectivului i am dat să schimbe și o bucșă mica (26117526611) din capul cardanului dinspre flansa care spune ca s a chinuit sa o schimbe, a reușit cu presa intr un final. 
 

Cardanul prezintă un joc foarte mic în cruce, totuși cred ca ceva nu este ok pentru ca înainte nu vibra caroseria deloc. 

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, WIN60 said:

Ce putea să facă greșit cel care a umblat? Zice ca a dat semn peste tot și l a pus pe același semne.

@WIN60 In primul rand, este necesar sa specific ca prin rulment intermediar eu inteleg rulmentul de la mijlocul cardanului, care se fixeaza de caroserie.

Nu cunosc cum e la E60, dar la modelele mai vechi de BMW rulmentul intermediar trebuie "preloaded" (adica, montat intr-o pozitie in care sa existe o forta axiala asupra lui). Spre exemplu, la E34/ E32 aceasta se realiza impingand rulmentul 4-6mm catre cutia de viteze, si strangand suruburile in aceasta pozitie. La E28 / E24 erau 2mm. Trebuie sa gasesti specificatia pentru E60.

Evident, daca mecanicul care a schimbat rulmentul a efectuat corect operatiunea de "preload", informatia de mai sus iti este inutila. In caz contrar, merita sa verifici preload-ul; un rulment intermediar instalat fara preload este o cauza foarte probabila a vibratiilor pe care le reclami.

Center_bearing.jpg

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Mulțumesc frumos! Cu siguranță problema este de acolo, procedura aceasta nu s a făcut. 
 

Partea “ciudată” este ca prinderile rulmentului intermediar (da acela este) sunt diforme, adică un șurub era prins mai în spate, și unul mai în față, nu sunt uniform pe aceeași poziție. 
 

El nu știu cum le a prins, cu siguranță nu a respectat procedura de preload pentru ca nu lucrează pe BMW uri. 
 

Voi desface astăzi din nou scuturile și ne vom uita.

Întrebarea este? Să îl pun pe cel nou exact sub forma celui vechi sau să efectuez procedura de preload cu suruburile perfect paralele? Poate nici înainte nu era pus cum trebuie cel vechi, însă nu avea vibrații. 

IMG_3562.jpeg

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

In opinia mea, conteaza doua aspecte: 

  • preload-ul sa se realizeze conform cu specificatia BMW (vezi exemplele de mai sus privind distanta pe care trebuie impins rulmentul; aceasta difera de la model la model, deci trebuie sa gasesti valoarea specifica pentru E60);
  • rulmentul sa nu faca unghi fata de cardan.
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat la E90 acel rulment de pe cardan dar nu a trebuit sa preload nimic. M-am uitat din nou in TIS acum dar nu am gasit nimic despre preload. In schimb, recomandarea a fost sa il pun exact in aceiasi pozitie cu vechiul suport.

Deci nu a trebuit decat sa marchez cu marker permanent pe caroserie pozitia suportului. 

(In TIS spune clar ca cardanul trebuie remontat in exact aceiasi pozitie daca se desface in doua..)

In unghi fata de  axul cardanului sigur nu se pune..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pe vremuri, adica candva am folosit cu succes pasii din link, dar din nou nu-mi amintesc de preload mentionat: 

https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/TRANS-Driveshaft_Bearing_Replacing/TRANS-Driveshaft_Bearing_Replacing.htm

Acuma, probabil preload e tocmai ceea ce se face cand se pune in exact aceiasi pozitie..

(Ce am patit eu, a fost ca din greseala am pus suportul exact pe partea cealalta decat pe cea care trebuie pentru ca ale naibii aripi sunt pozitionate nu pe axa din centru ci putin off-center.. dar mi-am dat repede seama de eroare..)

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Nu am găsit problema, însă am repoziționat rulmentul intermediar să fie pus drept, nu era drept pus, însă face la fel, poate mai rău. 
O să mai încerc să l pun exact cum era și cel vechi, însă sunt cam sigur ca nu se rezolva. Vibrează destul de rău. 
Îmi e să nu fie de la faptul ca piesa este aftermarket, deși nu am auzit pe nimeni de problema de genul. 

Mă voi uita să încerc să văd cu mașina pe elevator, să văd dacă îmi dau seama de unde pleacă vibrația. 
 

În cel mai rău caz, trebuie dat jos, dar îmi e ca îl dă jos și stă și se uită la el și nu știe ce are :)). 
 

Edit:cu bucșă ruptă 90% nu era nici o vibrație și cu ea bună tremura de o ia dracii, mașina :)).

Tremura între 1800-3000 rpm în accelerare, parcă azi dimineață tremura doar când era subturata în accelerare. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Am dat jos cardanul în partea din spate lângă grupa, am desfăcut capul acela ca de planetară și am mai pus vaselină, încă face, dar total diferit, mai puțin și mai ușor… nu mai știu ce să cred cale să fac, cred ca iau un cardan SH.

Link to comment
Share on other sites

On 4/16/2024 at 1:34 PM, WIN60 said:

cred ca iau un cardan SH.

Merita incercat, mai ales ca ai observat ceva vibratie. Poate gasesti undeva unde sa il poti da inapoi, ca doar nu mananci din el, doar incerci sa afli o cauza. [..Sa ii faca poze la pozitia balansierilor (tablitele alea lipite prin sudura punctiforma..) pe teava fata de un punct de referinta tot de pe cardan..]

Bucsa de care vorbesti mai sus (26117526611) cand se monteaza inapoi nu trebuie sa iasa afara din teava flansei decat 4mm. A fost montata asa?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.