Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Eroare 298800 - Nu mai trage in turatii joase


Recommended Posts

Salutare,

DUpa un drum mai lung, cand ma apropiam de casa masina nu a inceput sa mai traga.

am ajuns la service am pus testerul pe ea si mi-a dat urmatoarele erori:

298800 Charging pressure Actuator, Activation Current Too Hight

298D00 Charging PressureController, Output 2, Actuation: Short Circuit To Ground

298C00 Chargin Pressure controller, output 1, actuation: Short Circuit To Ground

298E00 Charging pressure Actuator, Activation: Overloading

25D400 Exhaust Backpressure Sensor Before Turbocharger, Signal Too High.

 

Ce poate fi, Turbina,

S-a mai lovit cineva de erorile astea ?

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, enders said:

Salutare,

DUpa un drum mai lung, cand ma apropiam de casa masina nu a inceput sa mai traga.

am ajuns la service am pus testerul pe ea si mi-a dat urmatoarele erori:

298800 Charging pressure Actuator, Activation Current Too Hight

298D00 Charging PressureController, Output 2, Actuation: Short Circuit To Ground

298C00 Chargin Pressure controller, output 1, actuation: Short Circuit To Ground

298E00 Charging pressure Actuator, Activation: Overloading

25D400 Exhaust Backpressure Sensor Before Turbocharger, Signal Too High.

 

Ce poate fi, Turbina,

S-a mai lovit cineva de erorile astea ?

 

Pare ca este senzorul de la tur, a bagat motorina in calculator.

Mi-a dat erori si pe cutia de transfer acum, am sa incerc sa il scot, sa curat cat se poate de bine si revin cu up-date.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 6 months later...

Va saliut,

 

pe un 520d xdrive F11 cu motor b47, zilele trecute am iesit inafara orasului,  intrand pe centura orasului si accelerand,  pe la 3500 ture, am observat o ezitare de a schimba in viteza, o leneveala... nu stiu cum sa descriu exact. Ca si cum masina parca nu tragea,  mi s-a parut suspect, si am repetat, am simtit si o usoara vibratie.

In oras la turatii "normale" de 1500-2000 masina are uneori momente foarte scurte cand parca accelereaza mai greu.

 

Pe tester am urmatoarele erori :

 

image.png.47d87b6fa9b33ca718b3ec0d4c3ac76c.png

 

Am vazut mai sus in postari ceva despre senzoru presiune pe alimentarea cu motorina... Am avut si eu probleme cu acel senzor in urma cu vreo 10 luni si l-am schimbat,  stiu ca m-am uitat atunci si la DDE si am gasit ceva motorina in mufa, la momentul acela am curatat cu alcol izopropilic contactele..

 

S-a mai lovit cineva de problema asta?

As tinde sa cred ca e actuatorul de la turbo cu ceva problema

@enders tu ai reusit sa rezolvi la masina ta?

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Galagie said:

Va saliut,

 

pe un 520d xdrive F11 cu motor b47, zilele trecute am iesit inafara orasului,  intrand pe centura orasului si accelerand,  pe la 3500 ture, am observat o ezitare de a schimba in viteza, o leneveala... nu stiu cum sa descriu exact. Ca si cum masina parca nu tragea,  mi s-a parut suspect, si am repetat, am simtit si o usoara vibratie.

In oras la turatii "normale" de 1500-2000 masina are uneori momente foarte scurte cand parca accelereaza mai greu.

 

Pe tester am urmatoarele erori :

 

image.png.47d87b6fa9b33ca718b3ec0d4c3ac76c.png

 

Am vazut mai sus in postari ceva despre senzoru presiune pe alimentarea cu motorina... Am avut si eu probleme cu acel senzor in urma cu vreo 10 luni si l-am schimbat,  stiu ca m-am uitat atunci si la DDE si am gasit ceva motorina in mufa, la momentul acela am curatat cu alcol izopropilic contactele..

 

S-a mai lovit cineva de problema asta?

As tinde sa cred ca e actuatorul de la turbo cu ceva problema

@enders tu ai reusit sa rezolvi la masina ta?

 

 

 

 

 

 

Am dus ecu la curatat(la un expert), mi-a curatat toate mufele pe unde a ajuns motorina,  am schimbat senzorul si s-a rezolvat problema.

Am incercat sa il curat eu, am dus ecu la fel si fel de tilicari, nu s-a rezolvat problema.

Cost aprox 2000lei

 

Link to comment
Share on other sites

Am bibilit astazi putin la masina,    am scos mufele din DDE, sunt curate.    Din noiembrie anul trecut cand am avut balta de motorina in mufa... de atunci si pana acum am mai facut eu diagnoze si nu am avut erori pe DDE in special.

 

Astazi am mai curatat totusi mufele de la DDE, si m-am uitat de asemenea la mufa care intra in actuatorul turbo, acolo din pacate am gasit motorina.

Am curatat  mufa de la turbo, am sters codurile de eroare, si am dat o tura cu masina ,  am accelerato putin mai agresiv, nu chiar kickdown, si se comporta destul de ciudat,  se aud rotile cum scartaie cu intermitenta, probabil intra in ceva limitare de cuplu, posibil sa faca backpresure?

O s-o las mai moale, oricum la mers in oras, merge relativ ok, dar zilele astea am de gand sa incep prin a schimba actuatorul electronic.

Tija mecanica de la turbina se misca destul de usor

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, enders said:

Am dus ecu la curatat(la un expert), mi-a curatat toate mufele pe unde a ajuns motorina,  am schimbat senzorul si s-a rezolvat problema.

Am incercat sa il curat eu, am dus ecu la fel si fel de tilicari, nu s-a rezolvat problema.

Cost aprox 2000lei

 

DDE-ul a scapat sau nu?

Eu am schimbat senzorul preventiv cu original dupa ce a aparut eroate de presiune pe senzorul ala la diagnoza periodica cu ISTA.., sters-reaparut-sters-reaparut eroare.. apoi schimbat.

Dealerii stiu dar tac malc.. 😱

Pentru toti ceilalti.. mufele nu sunt problema mare.. (se spala cu spray de contacte) ca ajung motorina la ele.. problema e cand ai motorina in conectorul DDE. Ala e semn ca deja sunt sanse foarte mari sa fi ajuns si in DDE. iar asta nu e un semn deloc bun!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Galagie said:

Din noiembrie anul trecut cand am avut balta de motorina in mufa..

Sa fiu tu as duce DDE la demontat, cel putin carcasa. 

Mufa DDEului se inchide ermetic pe DDE Asta inseamna ca aerul nu intra in conector. Asta inseamna ca motorina este impinsa cu presiunea scapata din conector (vreo 4 bari) prin fire.. si NU se opreste in conector! Pentru ca acesta fiind inchis ermetic (ajuta) sa ajunga motorina in DDE. Conectorul mama/tata sunt foarte apropriati unul IN altul ca atare motorina intra usor in DDE.. mai ales daca acesta este sub conector.. cum e la X1.. practic picura in el.

E drept, componentele sunt protejate de un strat protectiv de lac.. dar cat o sa reziste acesta in fata motorinei.

Asta e ultima problema care ar trebui ignorata, parerea mea; o problema cu DDEul.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.