Jump to content

Grile active radiator blocate


Recommended Posts

Salutare. De ceva vreme am observat ca au ramas deschise grilele de la radiator (atat cea de sus de pe capota cat si cea din bara, de jos).

Din pacate, nu am avut nici o eroare in bord. Dupa ce am facut o diagnoza cu ISTA+, au reiesit urmatoarele coduri de eroare:

IMG-4444.jpg

279B00 : Radiator shutter, activation: Electrical fault

32C300 : Bottom radiator blind, plausibility: Control deviation.

Am facut putin research pe net. Prima eroare poate indica o defectiune la actuatorul grilei superioare. Din pacate, a doua eroare nu am mai gasit-o la altii insa, am gasit ca grila de jos e actionata tot de cea de deasupra - dupa capul meu, “control deviation” nu pare a fi ceva catastrofal, dar poate nu e corect ce cred eu.

Am gasit actuatorul cu pricina, are cod 51749854640 si pare relativ usor de schimbat. Pe la reprezentante si serviceuri pe unde am intrebat, trec direct la varianta de schimbat tot reperul, ceea ce devine costisitor. Nu am o problema cu ideea de a schimba reperul (sau chiar pe amandoua) DACA CHIAR E NEVOIE, insa:

1. In SUA, pentru reperele astea, a fost extinsa garantia la 15 ani

2. Tot pentru SUA, producatorul a emis o informare de service (atasata), prin care in prima faza trebuie incercata schimbarea actuatorului.

Acestea fiind zise, intrebarile mele sunt urmatoarele:

1. A mai intampinat cineva codul de eroare 32C300 pentru grila de jos si daca da, ce inseamna mai exact?

2. A schimbat cineva, in reprezentanta, la o masina iesita din garantie actuatorul sau unul dintre repere pe presupusa garantie extinsa? (Nu mi-e clar daca si in europa se aplica, asa ar fi frumos dar…)

3. A schimbat cineva in regie proprie sau la un service DOAR actuatorul si ma poate ajuta cu ceva info, sfaturi, etc?

Precizez din start ca NU vreau sa anulez aceasta functionalitate, sunt ferm convins ca are rolul ei, de care ma bucur de ex cand sunt temperaturi joase - motorul sta cald mai mult timp dupa oprire (e doar un exemplu, banuiesc ca sunt si alte beneficii, aerodinamice de ex.)

Daca mai sunt si alte pareri/idei/informatii pe subiect - va rog sa adaugati din experienta voastra. Multumesc.

MC-10165284-9999.pdf

Link to comment
Share on other sites

La un X5 și cred că a fost vreo 300 de euro fără TVA, dar nu în Ro și a fost sistemul complet. Am spart câteva palete intrând într-un gard viu în sudul FR și după clăncănea ceva pe față, după câteva luni eu am zis că nu cuplează clima, m-am dus la service (era încă în garanție) și mi-au arătat problema. Grila era neatinsă, numai când se pliau paleții se vedea necazul. Eu aș demonta sistemul să văd care-i problema, motoraș ars, nu ajunge curent, fir bulit, etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Momentan, singurul update pe care il am este ca cei de la BMW Romania m-au trimis la cei din Germania, iar cei de la reprezentanta din Germania de unde am luat masina mi-au spus ca in Europa nu se aplica garantia extinsa din SUA. De ce? Dumnezeu stie, in mod cert piesele sunt identice. Om fi noi mai fraieri...

Atasez si cel mai recent buletin service pe care l-am gasit pe tema asta, poate are cineva mai mult noroc decat mine. (B01 12 19 revizia 7 din 07.06.2023).

Intre timp am comandat actuatorul si o sa ma apuc sa-l schimb cand soseste.

B011219.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dupa lupte seculare care au durat vreo 3 saptamani, am reusit sa rezolv problema.

Din pacate, am tras paiul scurt - simpla schimbare a actuatorului de la grilele superioare nu a fost suficienta, a trebuit sa schimb si grilele inferioare.

Tot internetul spune ca e o piesa care trebuie schimbata complet - GRESIT! Pentru mine a fost prea tarziu, primisem deja piesa dar poate ajuta pe altcineva: grilele inferioare, dupa demontare de pe masina, se pot repara prin simpla deschidere a cutiutei centrale si inlocuirii aceluiasi tip de actuator ca si la grilele superioare. Chestia asta diminueaza mult costul reparatiei: un actuator este aprox 370 lei iar grilele inferioare ca un intreg sunt aprox. 1000 lei.

A se vedea filmuletul acesta (aparent facut de un roman) - de la minutul 18:00: link

  • Love BMW 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/2/2025 at 2:52 PM, phunctionist said:

De ceva vreme am observat ca au ramas deschise grilele de la radiator (atat cea de sus de pe capota cat si cea din bara, de jos).

Deci chiar daca grilele de sus raman deschise pot fi doar cele de jos cu defect..?

Intreb pentru ca am observat ca, cele de jos la un X1 sunt deschise de ceva timp.. de fapt, nu imi amintesc sa le fi vazut vreodata inchise.. Dar nu sunt erori in ISTA.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Din cate inteleg, da, pentru ca semnalul pleaca de la cele de jos catre cele de sus.

Dar, practic, poate fi o combinatie de 1 dintre ele stricate sau AMBELE stricate. Probabilitatea este foarte mare ca, daca cele de jos sunt stricate, sa se arda si actuatorul la cele de sus, aparent asta pare sa fi fost cazul meu.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.