Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Localizare modul confort E61 525d


Cătălin Candidatu
Go to solution Solved by bimmer90f30,

Recommended Posts

4 hours ago, Cătălin Candidatu said:

Da. Din cheie nu mai vrea. Cu niciuna. 

 

Da. Din cheie nu mai vrea. Cu niciuna. Doar manual. Dar nu se închid toate ușile. Trebuie să le închid pe fiecare în parte. 

Modulul care se ocupa de deschiderea usilor se afla sub haionul portbagajului in spatele liniei de LED-uri de pe portbagaj.

Si asa cum ti s-a indicat, verifica mai intai firelw din mansonurile de pe ambele parti ale portbagajului, zona burdufurilor si inlocuieste-le cu sectiuni de cabluri DE ACEIASI GROSIME (cabluri cu multe fire, multifilar..) intrerupte in manson.. cositorite sau sertizate si protejate impotriva umezelii (..conexiunile lor).

Treaba e un pic de specialist.

La dealer poti cumpara zona aceea de cabluri ..si o inlocuiesti cu,cea defecta.. daca gasesti cabluri intrerupte.

E mai simplu, dar nu mai ieftin.

(modulul mentionat comynica ulterior cu modulul CAS care este cel care se ocupa de alarma masinii, antifurt...)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • RedCap changed the title to Localizare modul confort E61 525d
22 hours ago, bimmer90f30 said:

Modulul care se ocupa de deschiderea usilor se afla sub haionul portbagajului in spatele liniei de LED-uri de pe portbagaj.

Si asa cum ti sa indicat, verifica mai intai firelw din mansonurile de pe ambele parti ale portbagajului, zona burdufurilor si inlocuieste-le cu sectiuni de cabluri DE ACEIASI GROSIME (cabluri cu multe fire, multifilar..) intrerupte in manson.. cositorite sau sertizate protejate site-ul impotriva umezeiliunilor).

Treaba e un pic de specialist.

La dealer poti cumpara zona aceea de cabluri ..si o inlocuiesti cu,cea defecta.. daca gasti cabluri intrerupte.

E mai simplu, dar nu mai ieftin.

(modulul mentionat comynica ulterior cu modulul CAS care este cel care se ocupa de alarma masinii, antifurt...)

Mulțumesc pentru răspuns. Am verificat tot. Inclusiv tester. Pe tester nu arată nici o eroare legat de închidere. Ceva la senzorii de parcare și ceva legat de alternator. Am ajuns la reprezentanță unde m-i s-au spus că trebuie să-mi facă altă cheie. Sincer nu sunt mulțumit de soluție deoarece e foarte ciudată situația să pice amindouă cheile în același timp. Din butonul central ușile se închid și se deschid normal. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Cătălin Candidatu said:

Am ajuns la reprezentanță unde m-i s-au spus că trebuie să-mi facă altă cheie.

Tu stii cel mai bine..

Pot sa iti mai spun ca reprezentanta are doua tarifuri. Poti sa comanzi cheie (pe care sa o resicronizezi..) sa deschida usile dar nu o sa porneasca si motorul pentru ca imperecherea cu motorul e taxata separat.

Tu, daca inchizi usa/usile cu cheia in usa soferului, alarma se activeaza? O modalitate de a vedea daca e activata - lumina rosie de sub oglinda retrovizoare clipesta alert dupa care clipeste mai rar.

Alarma se activeaza, sunand si z in momentul cand dezavorasti usa (usile) tot cu cheia (mecanic) in usa soferului, dar numai la re-deschiderea usii suna alarma.

Dupa ce alarma incepe sa sune, (LEDul de la oglinda clipeste des) acum sunt doua optiuni: opresti alarma din buton de pe cheie sau bagi cheia in bord. (cheia ttebuie sa foe imperecheata deja cu pornirea motorului)

La tine functioneaza asa?

Poti face testul de mai sus, cu cheia metalica in usa?

Daca poti opri din butonul cheilor care le ai deja inseamna ca problema este doar de actionare prin telecomanda. Cheia fiind recunoscuta, in bord cel putin. Daca nu se anukeaza comanda din buton inseamna ca antena din modul din haion nu primeste semnal sau chiar daca il primeste modul CAS nu primeste comanda de dezactivare a alarmei si mai departe dezavorarea usilor.

Nu conteaza daca usile se inchid sau se deschid din butonul din bord. Comanda data din/prin buton e cu totul alta (ruta) fata de cea luata prin butoanele de pe cheie.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, bimmer90f30 said:

Ai ști cel mai bine...

Pot sa iti mai spun ca reprezentanta are doua tarifuri. Poti sa comanzi cheie (pe care sa o resicronizezi..) sa deschida usile dar nu o sa porneasca si motorul pentru ca imperecherea cu motorul e taxa separata.

Tu, daca inchizi usa/usile cu cheia in usa soferului, alarma se activeaza? O modalitate de a vedea daca e activata - lumina rosie de sub oglinda retrovizoare clipesta alert dupa care clipeste mai rar.

Alarma se activeaza, sunand si z in momentul cand dezavorasti usa (usile) tot cu cheia (mecanic) in usa soferului, dar numai la re-deschiderea usii suna alarma.

Dupa ce alarma incepe sa sune, (LEDul de la oglinda clipeste des) acum sunt doua optiuni: opresti alarma din buton de pe cheie sau bagi cheia in bord. (cheia ttebuie sa foe imperecheata deja cu pornirea motorului)

La ce timp funcționează așa?

Poti face testul de mai sus, cu cheia metalica in usa?

Daca poti opri din butonul cheilor care le ai deja inseamna ca problema este doar de actionare prin telecomanda. Cheia fiind recunoscuta, in bord cel putin. Daca nu se anukeaza comanda din buton inseamna ca antena din modul din haion nu primeste semnal sau chiar daca il primeste modul CAS nu primeste comanda de dezactivare a alarmei si mai departe dezavorarea usilor.

Nu conteaza daca usile se inchid sau se deschid din butonul din bord. Comanda data din/prin buton e cu totul alta (ruta) fata de cea luata prin butoanele de pe cheie.

 

 

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, bimmer90f30 said:

As fi vrut sa fi inteles ce ai incercat.. (cu greselile mele pe anumite cuvinte din explicatia data).

Am încercat azi dimineață să testez. Din păcate la oglindă nu se aprinde nici un led,nu pornește nici o alarmă. Nici nu știu dacă are alarmă. Am mașina de aproximativ 2 ani,nu a pornit niciodată. Cheile sînt in continuare sincronizate cu motorul,merge radio,totul funcționează normal. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Cătălin Candidatu said:

Am încercat azi dimineață să testez. Din păcate la oglindă nu se aprinde nici un led,nu pornește nici o alarmă. Nici nu știu dacă are alarmă. Am mașina de aproximativ 2 ani,nu a pornit niciodată. Cheile sînt in continuare sincronizate cu motorul,merge radio,totul funcționează normal. 

Iti pot explica cateva lucruri dar ma limitez la a-ti sugera ce sa nu faci. Nu comanda alta cheie de la dealer. Pur si simplu nu e cazul. Trebuie sa afli mai intai de ce nu se alarmeaza masina.. cand deschizi usile. Raspunsul simplu e pentru ca sistemul de alarma nu este activat la inchiderea masinii din telecomanda sau cheie in usa soferului..

Sistemul de alarma devine activ cand toti senzorii devin activi si contactele inchise.. Sistemul de alarma in general e unul robust.

Oricum, cheile care pornesc motorul practic nu isi pierd codul niciodata. Pana si la X1 / 2017... dupa ce se descarca bateria din cheie motorul tot porneste. Bine "maraie" ca trebuie sa o apropii de coloana unde e senzorul dar tot porneste. Deci e vorba de sist. keyless.. deci stii ca e bateria ca nu mai poti deschide nici usile.. iar alarma o opresti punand contactul.. deci codul transmis de chei direct motorului opreste alrma pentru ca recunoaste codul acela.

Asadar, cum ti s-a spus cablurile in mansoanele alea pot fi intrerupte. E o cauza stiuta la E91 si E61, deci nu e ceva ne_mai_auzit..

Ar putea sa fie si modulul afectat.. daca intra apa la el.. au fost cazuri..

Modulul ala e destul de expus.. umezelii. Daca o sa vrei sa il desfaci tu insuti si il vezi ca se deschide foarte greu e din cauza ca are un adeziv in capac. Adeziv care nu mai tine umezeala afara daca incerci sa folosesti doar ce a avut.. Trebuie improvizat ceva, o banda adeziva rezistenta la umezeala.

Fara sa umbli la modul.. nu o sa poti repara cablurile din pacate, asta e un alt aspect.. pentru ca nu poti identifica care anume cabluri sunt intrerupte decat prin conectorul care este in interiorul modulului.

Cred ca topicul tau ar trebui redenumit in probleme cu inchiderea centralizata la E61 sau ceva de genul..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Iti pot explica cateva lucruri dar ma limitez la a-ti sugera sa nu faci. Nu comanda alta cheie de la dealer. Pur si simplu nu e cazul. Trebuie sa afli mai intai de ce nu se alarmeaza masina.. cand deschizi usile. Raspunsul simplu e pentru ca sistemul de alarmare nu este activat la inchiderea masinii din telecomanda sau cheie in usa soferului..

Sistemul de alarma devine activ cand toti senzorii devin activi si contactele inchise.. Sistemul de alarma in general e unul robust.

Oricum, cheile care pornesc motorul practic nu isi pierd codul niciodata. Pana si la X1 / 2017... dupa ce se descarca bateria din cheie motorul tot porneste. Bine "maraie" ca trebuie sa o apropii de coloana unde e senzorul dar tot porneste. Deci e vorba de sist. keyless.. deci stii ca e bateria ca nu mai poti deschide nici usile.. iar alarma o opresti punand contactul.. deci codul transmis de chei direct motorului opreste alrma pentru ca recunoaste codul acela.

Asadar, cum ti-a spus cablurile in mansoanele alea pot fi intrerupte. E o cauza stiuta la E91 si E61, deci nu e ceva ne_mai_auzit..

Ar putea sa fie si modulul afectat.. daca intra apa la el.. au fost cazuri..

Modulul ala e destul de expus.. umezelii. Daca o sa vrei sa il desfaci tu insuti si il vezi ca se deschide foarte greu e din cauza ca are un adeziv in capac. Adeziv care nu mai tine umezeala afara daca incerci sa folosesti doar ce a avut.. Trebuie improvizat ceva, o banda adeziva rezistenta la umezeala.

Fara sa umbli la modul.. nu o sa poti repara cablurile din pacate, asta e un alt aspect.. pentru ca nu poti identifica care anume cabluri sunt intrerupte decat prin conectorul care este in interiorul modulului.

Cred ca topicul tau ar trebui redenumit in probleme cu inchiderea centralizata la E61 sau ceva de genul..

Am înțeles. O să refac azi procedura de verificare mai amănunțit la cablurile de la balamale.. Legat de cheie,avansul a fost plătit deja,eu am explicat clar ce problemă am ,domnii m-au asigurat că asta e problema și asta e rezolvarea fără dubii. Am uitat să menționez că sînt in Austria și lucrurile aici sînt in pic altfel în sensul că dacă am fost sfătuit greșit rezolvă problema pe cheltuiala lor adică nu se pune problema să plătesc eu încercările lor de a găsi o soluție. Multe mulțumiri pentru ajutor. O să revin probabil mâine cînd voi merge din nou la reprezentanță să vă spun ce am rezolvat. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Cătălin Candidatu said:

Am uitat să menționez că sînt in Austria și lucrurile aici sînt in pic altfel în sensul că dacă am fost sfătuit greșit rezolvă problema pe cheltuiala lor adică nu se pune problema să plătesc eu încercările lor de a găsi o soluție.

Asta e bine, daca te-ai dus sa iti repare inchiderea centralizata.

Desigur ca trebuie sa stie cu, ce se mananca.. 

Sa ne tii la curent cu rezolvarea daca tot am scris atat de mult  🙂

Link to comment
Share on other sites

On 02.09.2025 at 16:44, bimmer90f30 said:

Asta e bine, daca te-ai dus sa iti repare inchiderea centralizata.

Desigur ca trebuie sa stie cu, ce se mananca.. 

Sa ne tii la curent cu rezolvarea daca tot am scris atat de mult  🙂

Am finalizat astăzi. Nu așa cum mă așteptam. Am fost sunat să merg să ridic cheia. Bineînțeles că nu a funcționat la închiderea și deschiderea ușilor. I-am explicat celui de acolo că pentru asta am venit inițial și colegul lui mi-a recomandat să schimb cheia. Colegul bineînțeles că nu a recunoscut,a spus că asta a fost cererea mea, să schimb cheia. Una peste alta cel cu care am vorbit părea că e mai de meserie.. mi-a zis că sigur am fire întrerupte la haion. La fel fără o verificare in prealabil..tester sau ceva.. așa la ochi. Am întrebat cît costă..am rămas perplex cînd mi-a spus că 800 de euro. Nici n-am mai întrebat dacă e inclusă și manoperă. In concluzie,am fost la reprezentanță,am platit 250 de euro pentru o cheie nouă și am rămas cu aceiași problemă. O să fac o reclamație pentru asta cu toate că e degeaba..și o să încerc să desfac tot de la haion pînă in spate la difuzoare să iau für cu fir la verificat. Ceea ce nu știu este dacă este cumva set de cabluri sau le pot înlocui pur și simplu sau lipi. Cam asta a fost experiența mea cu reprezentanța BMW austriacă..unde clar nu o să mai merg. Faptul că e reprezentanță nu înseamnă că au și specialiști acolo. Zii frumoasă, și mulțumesc pentru sfaturi. 

  • Crying 1
Link to comment
Share on other sites

  • Solution
1 hour ago, Cătălin Candidatu said:

Am finalizat astăzi. Nu așa cum mă așteptam. Am fost sunat să merg să ridic cheia. Bineînțeles că nu a funcționat la închiderea și deschiderea ușilor. I-am explicat celui de acolo că pentru asta am venit inițial și colegul lui mi-a recomandat să schimb cheia. Colegul bineînțeles că nu a recunoscut,a spus că asta a fost cererea mea, să schimb cheia. Una peste alta cel cu care am vorbit părea că e mai de meserie.. mi-a zis că sigur am fire întrerupte la haion. La fel fără o verificare in prealabil..tester sau ceva.. așa la ochi. Am întrebat cît costă..am rămas perplex cînd mi-a spus că 800 de euro. Nici n-am mai întrebat dacă e inclusă și manoperă. In concluzie,am fost la reprezentanță,am platit 250 de euro pentru o cheie nouă și am rămas cu aceiași problemă. O să fac o reclamație pentru asta cu toate că e degeaba..și o să încerc să desfac tot de la haion pînă in spate la difuzoare să iau für cu fir la verificat. Ceea ce nu știu este dacă este cumva set de cabluri sau le pot înlocui pur și simplu sau lipi. Cam asta a fost experiența mea cu reprezentanța BMW austriacă..unde clar nu o să mai merg. Faptul că e reprezentanță nu înseamnă că au și specialiști acolo. Zii frumoasă, și mulțumesc pentru sfaturi. 

Ai patit cw am patit eu cand am comandat a doua cheie la masina, ca aveam numai una.. si pentru ceva motive credeam ca se duce bateria curand.. (ea in schimb merge si azi.. cu bateria de fabrica, chiar daca am desfacut--o..).

Prima data am intrebat prin telefon cat costa o cheie noua cu totul, de-a gata.. la cateva luni, a doua oara am intrebat de cost cand comandam niste alte marutisuri. Mi-au siz un pret atractiv.. (dar uitasem sa intreb pw loc de codul de pornit motor..) apoi ideea de cheie mai ieftina mi s-a infipt in cap cum ni se intampla..

Am sunat si am dat comanda prin telefon. Cand m-am dus sa o iau.. fericit nevoie mare.. ma duc spre masina.. apas buton, s-au deschis usile. Zic bravo am facut o afacere.. bag cheia in bord.. nimic. Hop zic, ce-au uitat astia. Intru inapoi, le explic.. imi iau cheia comandata sa o citeasca.. 5 min mai tarziu.. pai nu e codata cu motorul ca nu am solicitat asta..

(Cum...p.. mea zic in minte..) dar ma linistesc rapid ca imi aduc aminte unde sunt si ce trebuia sa stiu (ca au jucat-o exact pe placul meu.. 😡) le zic.. si cat costa sa puneti si codul ca sa pornesc motorul (nu mai tin minte parca au zic 75-100 ceva de genul)? 

Ok zic? ca vreau sa o si folosesc sa pornesc motorul, dar mu mi se pare normal sa separati pretul unei chei in doua, zic... well, zic, nu fac ei politica de vanzari acolo..

Si asa, 1/2 ora mai tarziu am avut cheia codata si a pornit motorul la sfert..

Cu mentiunea lor ca toate celelalte coduri sunt blocate (5 in total si ca alte chei/coduri nu se mai pot face..).

Si ti-am zis povestea mea si din alta perspectiva.. ca stiam ca pot fi perversi..

1 hour ago, Cătălin Candidatu said:

Am întrebat cît costă..am rămas perplex cînd mi-a spus că 800 de euro

Suna din nou la ei si afla cat costa manuchiul de fire de le spate daca e sa il comanzi de la ei.

Nu poate sa coste 800 euro decat totul.. cu munca lor

Poate 150... sau poate putin mai mult.

Pune VIN-ul ca sa iti indic codul, sau cauta singur pe realoem.com

Asta e de la un E61 LCI 2008 versiune Europeana (LHD)

 

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PX31-EUR-06-2008-E61N-BMW-520d&diagId=61_2678

Cel mai bine e sa ii suni pe ei sa ii intrebi cat costa un kit de reparatie cabluri la modulul de sub haion.. 

Ei stiu ca sw stie ca ala "pusca" frecvent si probabil il au pe stoc pe la o alta filiala in tara sau depozitul principal. Ti-l aduc in maxim 2 zile crede-ma. 😉😡

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, bimmer90f30 said:

Ai patit cw am patit eu cand am comandat a doua cheie la masina, ca aveam numai una.. si pentru ceva motiv credeam ca se duce bateria curand.. (ea in schimb merge si azi.. cu bateria de fabrica, chiar daca am desfacut--o..).

Prima data am intrebat prin telefon cat costa o cheie noua cu totul, de-a gata.. la cateva luni, a doua oara am intrebat de cost cand comandam niste alte marutisuri. Mi-au siz un pret atractiv.. (dar uitasem sa intreb pw loc de codul de pornit motor..) apoi ideea de cheie mai ieftina mi sa infipt in cap cum nu se intampla..

Am sunat si am dat comanda prin telefon. Cand m-am dus sa o iau.. fericit nevoie mare.. ma duc spre masina.. apa buton, s-au deschis usile. Zic bravo am facut o afacere.. bag cheia in bord.. nimic. Hop zic, ce-au uitat astia. Intru inapoi, le explic.. imi iau cheia comandata sa o citeasca.. 5 min mai tarziu.. pai nu e codata cu motorul ca nu am solicitat asta..

(Cum...p.. mea zic in minte..) dar ma linistesc rapid ca imi aduc aminte unde sunt si ce trebuia sa stiu (ca au jucat-o exact pe placul meu.. 😡) le zic.. si cat costa sa puneti si codul ca sa pornesc motorul (nu mai tin minte parca au zic 75-100 ceva de genul)? 

Ok zic? ca vreau sa o si folosesc sa pornesc motorul, dar mu-mi se pare normal sa separati pretul unei chei in doua, zic... well, zic, nu fac ei politica de vanzare acolo..

Si asa, 1/2 ora mai tarziu am avut cheia codata si a pornit motorul la sfert..

Cu mentiunea lor ca toate celelalte coduri sunt blocate (5 in total si ca alte chei/coduri nu se mai pot face..).

Si ti-am zis povestea mea si din alta perspectiva.. ca stiam ca pot fi perversi..

Suna din nou la ei si afla cat costa manuchiul de fire de le spate daca e sa il comanzi de la ei.

Nu poate costa 800 de euro.

Poate 150... sau poate putin mai mult.

Pune VIN-ul ca sa iti indic codul, sau cauta singur pe realoem.com

Asta e de la un E61 LCI 2008 versiunea Europeana (LHD)

 

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PX31-EUR-06-2008-E61N-BMW-520d&diagId=61_2678

Cel mai bine e sa ii suni pe ei sa ii intrebi cat costa un kit de reparatie cabluri la modulul de sub haion.. 

Ei stiu ca sw stie ca ala "pusca" frecvent si probabil il au pe stoc pe la o alta filiala in tara sau depozitul principal. Ti-l aduc in maxim 2 zile crede-ma.😉😡

Am găsit cabluri,100 € pentru stinga și dreapta. Să verific dacă se potrivește codul. WBAPX51020C144313 . Ăsta e vin-ul de la mașină.   https://www.bandel-online.de/elektrik/reparatursatz-kabelbaum/2x-rep-satz-kabelbaum-heckklappe-links-rechts-bmw-touring-e61.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_id=17623155765&gad_source=1&gad_campaignid=17335745235&gbraid=0AAAAAD1nwRFysYZ0rgLaGhbcK3QFu-TER&gclid=Cj0KCQjw8eTFBhCXARIsAIkiuOwOi71MJ7ce0CVOTJnMi3BZH0dwMpPi6FSgXhwlGl6aTiVLSYN2SM0aAoIOEALw_wcB

Screenshot_2025-09-04-13-02-46-513_com.miui.gallery-edit.jpg

Link to comment
Share on other sites

The components listed below can be assigned to the corresponding wiring harness:

Left wiring harness: Right wiring harness:
Aerial diversity aerial amplifier Aerial diversity aerial amplifier
Hose pipe washer jet Additional brake light
Luggage compartment light on tailgate Number plate light
Left rear light, tailgate Right rear light, tailgate
Rear window locking Rear wiper motor
Tailgate/tailgate lock Button for tailgate activation
  Switch for automatic operation of tailgate

 Aici ai detalii despre ce face fiecare manunchi de cabluri pe fiecare parte a masinii.

"Aerial diversity aerial amplifier" asta e modulul.

Daca te apuci sa schimbi singur manunchiul pot sa iti pun intr-un document pasii mai importanti sa ajungi pana la modul.

Asta e un alt detaliu de stiut, e cu referire la luminile din spatele masinii, este pentru masini pana in Martie 2007:

Connector (1) 12-pin Cable colour Connector (2) 4-pin Cable colour
Pin 1 (from production date 03/2007) Grey/green Pin 1 Brown 1.5  mm
Pin 2 White/Yellow Pin 2 Brown 2.5  mm
Pin 3 Yellow/black Pin 3 White/brown
Pin 4 Yellow Pin 4 Red/yellow
Pin 5 Grey/brown    
Pin 6 White/brown    
Pin 7 Brown/red    
Pin 8 White/red    
Pin 9 White/brown    
Pin 10 -    
Pin 11 -    
Pin 12 -    

 

Parese ca luminile din spate la modelul de dupa Martie 2007 are un conector cu 3 fire in loc de 4.

In conectorul cu trei fire priza are urmatoarele culori de la 1 la 3:  Pin 1: White/Yellow     Pin 2: Brown      Pin 3: Black/Yellow.

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.