Jump to content

Seria 5 E39, 1995-2003


Ciupanezu

Recommended Posts

Am o lunga lista de intrebari, tocmai de aceea le voi numerota... Evident legate de E39...

 

1. In conditii normale, adica fara a fi fost lovita-reparata, caroseria, usile-etc, ruginesc sau au tendinte? Daca da, cam in cat

timp? (intreb pentru ca au fost modele de mercedes clasa E modelul pana in 2002 care aveau probleme cu rugina, de prin cate am inteles eu pe undeva pe sus pe la plafon sau stalp, deci mai sunt si masini bubatice...)

 

2. Cum imi dau seama ca are tiptronic Si servotronic? Scrie undeva?

 

3. La modelul disel 525D sau 530D cum imi dau seama daca motorul este in regula sau cat de uzat este... Trebuie verificata doar

compresia?

 

4. O cutie automata si/sau tiptronic pentru 525D sau 530D la ce pret ajunge, noua dar sh? Dar manuala?

 

5. Mai exista si alt avantaj la disel inafara de consum redus cu pretul mai mare la motorina decat la benzina? :twoup:

 

6. Care motorizare este mai fiabila in general la un mers normal (decent), 525D-525i? 530D-530i? Si dece?

 

7. Ce parere aveti despre Audi A6 2.5 TDI? O comparatie de orice fel intre A6 2.5 TDI si E39 525D este binevenita, perioada 1999-2003, btw din ce an a aparut 525 si 530 D nu td sau tds? Ce sfat sau recomandare aveti pentru cineva care nu este hotarat a alege intre E39 525D si A6 2.5 TDI? Care dub cele doua modele A6 respectiv 525D este mai fiabil dpdv pertotal...

 

8. La 525D se face segmentare? Cam cat de costisitoare este? Ca spre exemplu la un Espero 1.5 16 Valve costa in jur de 10 milioane lei vechi, dau exemplul asta din cauza ca nu am alt termen de comparatie la ora asta adica nu stiu la alta masina cat costa oricum, doar la asta ca are un prieten...

 

9. Cam cat costa un motor de 525D, sh evident!

 

10. Ce inseamna PDC la BMW-uri? Ca am tot vazut la oferte PDC parca, si nu stiu ce inseamna...

 

11. Cate versiuni sau optiuni exista la E39 din 99-03, spre exemplu la dacia logan este logan laureat, logan ambiance, Prestige...

etc... La E39 cate sunt si cum se numesc si ce implica? Versiuni de producator sau fabrica desigur...

 

12. La un mers normal cam cati km duce 525D si 530D? Sau cat e garantat, la mercedes un motor de W210 parca era garantat 1 mil de km nu?

 

Am citit tot topicul odata asa ca daca se afla deja vreun raspuns la una din intrebarile mele inseamna ca am omis si scuze...

Daca se poate raspundeti tot cu nr...

Cam atat pt. acum... Thx...

Edited by 100000th
Link to comment
Share on other sites

100000th:

1. Nu au probleme cu rugina, masina mea e din a 10-a '98 si nu are nici un pic de rugina.

N-am vazut E39 cu rugina, este ultimul lucru care ar trebui sa te ingrijoreze cand achizitionezi un E39.

 

Tiptronic nu exista la BMW, este o denumire folosita de VW Audi Group.

Pe E39 exista cutii automate si steptronic.

 

In poze poti vedea cum arata cutia automata, respectiv cea steptronic.

 

Cutia automata nu are posibilitate de schimbare manuala si nici pozitia SPORT.

Cutia steptronic are urmatoarele pozitii:

 

http://img175.imageshack.us/img175/1713/gallery23417f45vv3.jpg

 

http://img170.imageshack.us/img170/9016/e38bt044ed6ccdp8.jpg

 

3. Cam greu sa gasesti un 525d sau un 530d cu motorul foarte uzat.

Sunt motoare foarte rezistente, in general pica injectoarele, pompele de combustibil si turbina.

 

Iti recomand sa mergi la reprezentanta pentru o verificare tehnica completa daca vrei sa cumperi o masina.

 

4. O cutie automata nu stiu cat costa, una steptronic costa 5000 euro noua, reparatia unei cutii steptronic stricate costa 1000 euro.

La sh preturile variaza in jurul sumei de 1000 euro.

O cutie manuala sh costa in jur de 500 euro, insa nu prea sunt sanse sa pice.

 

5. Iti recomand sa citesti topicul dedicat acestui subiect.

Eu as cumpara un 520i in loc de un 525d si un 525i in loc de un 530d.

 

6. Motorizarile pe benzina sunt mai fiabile insa asta nu inseamna ca sunt ieftine la intretinere.

Motorina este de foarte proasta calitate, din aceasta cauza pica injectoarele.

 

La E39 diesel mai pica pompele de combustibil ( de joasa, medie si inalta presiune), turbina, debitmetru (si la benzina), senzor axa cu came, racorduri flexibile (la evacuare)... etc.

 

Benzinarele sunt mai fiabile insa intretinerea si reparatiile costa destul de mult atat la benzina cat si la diesel, ca la orice marca premium.

 

7. E39 a fost cea mai buna masina din clasa ei, fapt recunoscut de presa auto din intreaga lume.

Audi A6 este o masina buna insa nu se conduce la fel de bine ca un E39.

 

525d a aparut in anul 2000.

 

Eu as alege E39 in detrimentul A6-lui pentru felul in care se conduce, pentru design, devalorizare mai mica decat in cazul modelului A6, feeling la volan, tinuta de drum, performante, etc.

 

Cel mai bine este sa conduci ambele modele insa motorizate similar, astfel iti faci cea mai pertinenta idee.

 

8. Segmentare se face la orice motor.

Costa in jur de 1000 euro insa nu vei avea nevoie prea curand...

 

9. ~1500 euro.

 

10. PDC - Park Distance Control - senzori de parcare

 

11. Exista foarte multe optiuni, le poti citi in pdf.

Au existat niste editii speciale in ultimul an de fabricatie si anume Lifestyle si Exclusive Edition.

A mai existat si varianta Sport, dar nu ca editie speciala.

 

 

12. Un motor de BMW merge bine minim 500 000 km.

Aceasta valoare poate varia in functie de cum a fost intretinut motorul.

 

Nu cred ca exista o garantie speciala la motor, garantia normala de 100.000 km se aplica.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

12. Un motor de BMW merge bine minim 500 000 km.

Aceasta valoare poate varia in functie de cum a fost intretinut motorul.

 

Nu cred ca exista o garantie speciala la motor, garantia normala de 100.000 km se aplica.

 

Eu zic ca ai spus o prostie.

De ce 500 000 si nu 600 000, sau 356 478km?

De unde pana unde 500.000?Exista asa ceva in manualul de utilizare?Nu.

BMW ofera garantie 500.000km?Nu.

Cum de ai ajuns la concluzia asta?

 

 

 

8. Segmentare se face la orice motor.

Costa in jur de 1000 euro insa nu vei avea nevoie prea curand...

 

 

Cum sa se faca la orice motor? :twoup:

Pai de exemplu daca blocul motor este stricat la un M62 ce faci?

De fapt tu ai M62 la masina, deci te pricepi.Se poate aleza blocul motor? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

12. Un motor de BMW merge bine minim 500 000 km.

Aceasta valoare poate varia in functie de cum a fost intretinut motorul.

 

Nu cred ca exista o garantie speciala la motor, garantia normala de 100.000 km se aplica.

 

Eu zic ca ai spus o prostie.

De ce 500 000 si nu 600 000, sau 356 478km?

De unde pana unde 500.000?Exista asa ceva in manualul de utilizare?Nu.

BMW ofera garantie 500.000km?Nu.

Cum de ai ajuns la concluzia asta?

 

Am vazut E34 520i cu 700 000 km pe bord, fara interventii la motor.

Exista un E39 break folosit ca taxi in Bucuresti, are 600 000 km pe bord.

 

Este parerea mea ca un motor BMW intretinut poate rezista 500 000 km, cu exceptia M52-ului.

 

Am dreptul la o parere.

Toata lumea lauda motoarele BMW pentru fiabilitate si performanta.

 

8. Segmentare se face la orice motor.

Costa in jur de 1000 euro insa nu vei avea nevoie prea curand...

 

 

Cum sa se faca la orice motor? :twoup:

Pai de exemplu daca blocul motor este stricat la un M62 ce faci?

De fapt tu ai M62 la masina, deci te pricepi.Se poate aleza blocul motor? :twoup:

Se poate face la orice motor dintre cele ale masinilor pe care vrea sa le cumpere.

Era noapte, am omis sa scriu asta, my bad...

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Nu vreau sa par partizant la opinia lui Ciupanezu dar, ca parere personala ader la ideea ca BMW au o longevitate de minim 500.000 km. In special cele Diesel. Poate ca nu este o regula scrisa. Multe din cele care recomanda un BMW nu sunt reguli scrise si totusi se aplica si sunt viabile. Dovada? Toti suntem impatimiti si pasionati de BMW. Nu contraatacam nici un alt brand dar, mi se pare normal sa scoatem in evidenta calitatile celui pe care-l indragim. Am un prieten care are un 525 TDS 1996(si eu am avut unul la fel. L-am dat fratelui meu la <300.000km) ce are aproape 470.00 km fara probleme majore la motor. Privitor la intretinerea motorului, cu totii stim ca viata motorul este lunga daca o ajutam si noi. Eu mi-am impamantenit ideea ca schimbul de ulei nu se face la mai mult de 10.000 km si odata cu el toate filtrele (in cazul meu: motorina, aer, ulei. Cele de la clima mi s-a recomandat sa-l schimb la 20-30.000). Mie mi se par destul de fiabile E39, fie ele benzina sau diesel. Asta este parerea mea.
Link to comment
Share on other sites

Da... Steptronic... gresala mea... Dar tot nu mi dau seama care are si care nu are sport?! Poza de sus e cea cu modelul automat iar poza de jos este cea cu modelul steptronic?

 

Articulatia la E39? "Sar repede arcurile" sau este destul de fiabila... Evident nu facand curse si sarind sina de tramvai de pe dudesti din ora in ora...

 

La piese care e mai ieftina Audi A6 2.5 TDI sau 525D? La piese pertotal... O parere subiectiva macar, este indeajuns pt. mine...

 

In rest multumesc si sper sa fie de folos si altora, aceste informatii... Numa' bine!

Edited by 100000th
Link to comment
Share on other sites

Articulatia la E39? "Sar repede arcurile" sau este destul de fiabila... Evident nu facand curse si sarind sina de tramvai de pe dudesti din ora in ora...

 

La piese care e mai ieftina Audi A6 2.5 TDI sau 525D? La piese pertotal... O parere subiectiva macar, este indeajuns pt. mine...

 

In rest multumesc si sper sa fie de folos si altora, aceste informatii... Numa' bine!

 

Articulatia este destul de ok, insa nu este chiar un punct forte la BMW.

Caseta de directie

 

E39 este o masina destul de grea, articulatia de pe fata este destul de solicitata.

 

Costurile de intretinere sunt asemanatoare.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare mie sau 530d 2000-2003 consuma mai putin cu un litru si ceva decat 525d 2000-2003?

 

Ce inseamna Tempomat?

Nu cred

Tempomat sau Cruise Control--poti sa reglezi viteza masinii dintr-un buton +/- fara sa mai tii piciorul pe pedala de acceleratie

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare mie sau 530d 2000-2003 consuma mai putin cu un litru si ceva decat 525d 2000-2003?

 

Consumul este un pic mai mare la 530d.

Este acelasi motor M57 iar puterea este mai mare, ar fi ilogic sa consume mai putin.

 

Moldelul motorului se numeste M57 la 525 si la 530? M57 la amandoua cu diferenta doar de cilindree?

 

Pana la urma care consuma mai putin? Din experienta voastra, ca asa am vazut pe net, e diferenta doar de aproape un litru adica 530d consuma cu aproape un litru mai mult decat 525... Dar asta doar pe hartie... Voi ce stiti? Ca poate e si aici faza aia ca vezi domne asta fiind mai mic adica 525 consuma mai mult din cauza ca nu ar avea acelas confort la putere...?!?! Intreb asta ca daca este chiar ca pe hartie nu vad rost ul la 525 mai bine iau 530 direct?!?!?

Edited by 100000th
Link to comment
Share on other sites

Este parerea mea ca un motor BMW intretinut poate rezista 500 000 km, cu exceptia M52-ului.

 

Nici nu m-am gandit la asta cand te-am intrebat.Bineinteles ca oricine are dreptul la o parere, sunt foarte multe aberatii pe forum, deci nu asta era problema.

Am avut impresia ca ai spus-o ca pe un adevar absolut. :twoup:

Probabil cand ai spus M52 te-ai gandit la blocul Nikasil, desi exista si M52 cu bloc de fonta. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.