Jump to content

EGR


fabio29

Recommended Posts

Salut!De regula cand se face o resoftare primul lucru care se urmareste este anularea din soft a EGR-ul,asa ca la masina ta sigur EGR-ul este doar de decor,el nu mai functioneaza,de acea ai acceleratia muuuult mai ferma chiar de la turatii mici,caci EGR-ul este neoperational.

 

 

 

Nu , pe bune ! Ai cu ce sa demonstrezi treaba asta ?

Link to comment
Share on other sites

Nu , pe bune ! Ai cu ce sa demonstrezi treaba asta ?

Salut!Am un prieten care este "meserias"in programare calculatoare si se ocupa si cu resoftarile,el trimite softul original care il citeste de pe ECU masinii la o firma din Austria acei specialisti in functie de km masinii si de uzura calculata trimit un soft nou cu care sa fie resoftata masina.De la el am aflat aceste lucruri.Iti dai seama ca la o resoftare tot softul original fiind modificat acei parametri de care spuneam in postarea anterioara nu au cum sa mai ramana la fel ca inainte de resoftare.Altfel ce s-ar resofta la o masina ca sa traga mult mai bine??Doar nu se schimba grupul,injectoarele sau mai stiu eu ce(oricum sunt resoftari unde se schimba chiar si injectoarele turbina si mai stiu eu ce.)

 

Poate se elimina DPF, in situatii exceptionale si la cererea clientului, dar nu EGR! :rolleyes:

Salut!un prieten si-a cumparat un bmw adus din germania de cineva ,am venit cu el pana la botosani cale de vreo 550km masina mergea super tragea de mama focului desi era fabricatie 1999(e46-136hp).Masina era resoftata,si cand am scos capacele de plastic de la motor furtunul de la EGR nu era bagat in EGR si nu era opturat cu vreun surub sau bila cum am mai citit pe forum.Am mers la cel ce face resoftari si a comfirmat ca masina era resoftata spunea ca ar fi avut undeva la vreo 166hp.Acum eu va povestesc ce am vazut eu cu ochii mei, nu inseamna ca sunt un specialist in resoftari si dau sfaturi tuturor nu vreau sa fiu inteles gresit.

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Salut, EGR-ul a fost introdus la motoarele diesel pentru a indeplini normele de poluare impuse. Recircularea unei cantitati din gazele produse de arderea combustibilului inapoi in galeria de admisie are ca scop principal reducerea nivelului de NOx (oxizilor de azot) rezultati. Aceasta cantitate de gaz actioneaza in diferite moduri asupra procesului de ardere interna:

1. Primul si cel mai important este cel de "diluant" al amestecului de gaze ce se introduc in cilindru(mai putin oxigen, mai mica ratia de aer/combustibil);

2. Al doilea ar fi cel de a absorbi caldura produsa in urma arderii combustibilului (ardere la temperatura mai joasa o ardere mai eficienta);

3. Scade de asemenea nivelul de funingine realizat in urma arderii;

Etc.

 

Exista pareri pro si contra asupra eficientei acestei valve EGR deoarece sunt studii care ar confirma ca ar fi niste depuneri de funingine pe pistoane si valve si ar duce la o uzura prematura a motorului! Insa la generatiile noi de motoare, care au la dispozitie un ECU performant ratia aer/combustibil este monitorizata permanent si se fac corectiile necesare pentru a evita eventualele "neplaceri".

 

In concluzie, NU ESTE INDICAT SA FACEM MODIFICARI ASUPRA VALVEI EGR, de anulat nici nu se mai pune problema.

 

PS: Scuze pt postul lung!

Link to comment
Share on other sites

Salut!un prieten si-a cumparat un bmw adus din germania de cineva ,am venit cu el pana la botosani cale de vreo 550km masina mergea super tragea de mama focului desi era fabricatie 1999(e46-136hp).Masina era resoftata,si cand am scos capacele de plastic de la motor furtunul de la EGR nu era bagat in EGR si nu era opturat cu vreun surub sau bila cum am mai citit pe forum.Am mers la cel ce face resoftari si a comfirmat ca masina era resoftata spunea ca ar fi avut undeva la vreo 166hp.Acum eu va povestesc ce am vazut eu cu ochii mei, nu inseamna ca sunt un specialist in resoftari si dau sfaturi tuturor nu vreau sa fiu inteles gresit.

 

EGR-ul a fost eliminat cel mai probabil pentru a "rezolva" multiplele probeleme generate de acesta, dupa cum spune si @Mario Z.

Eu spre exemplu caut inca o rezolvare pentru micile intreruperi in mers (1800 - 2200rpm) dar si pentru oscilatiile relantiului. Cel mai probabil in jurul EGR-ului trebuie sa existe rezolvarea. Consider insa ca, anulare EGR-ului nu este o solutie sigura.

Link to comment
Share on other sites

Salut!Da,asa se intampla se anuleaza EGR-ul,uite iti enumar si alte modificari ce se fac la o resoftare:potentiometru pedala,timp injectie,injectie,pre injectie,avans,presiune rail,limitator presiune rail,presiune turbo,limitator presiune turbo,timp de ouverboust control,limitator cuplu (inalte ,joase),limitator fumuri debitmetru,limitator viteza,limitator ture,etc.Cam acestea sunt modificarile.

 

ai citit ce spune bmw despre modificarile alea de limitari scoase si protectii anulate? se retrage garantia si se inregistreaza masina in baza de date, plus efectele negative pe care le atrage in viata motorului, cine isi ia diesel si pe urma vrea sa rupa tot pe strada dar sa nu dea bani pe conbustibili mi se pare un mare taran.... te tine atunci ia-ti un benzinar turbo sau aspirat baga-i benzina si da-i cat vrei

Link to comment
Share on other sites

EGR-ul a fost eliminat cel mai probabil pentru a "rezolva" multiplele probeleme generate de acesta, dupa cum spune si @Mario Z.

Eu spre exemplu caut inca o rezolvare pentru micile intreruperi in mers (1800 - 2200rpm) dar si pentru oscilatiile relantiului. Cel mai probabil in jurul EGR-ului trebuie sa existe rezolvarea. Consider insa ca, anulare EGR-ului nu este o solutie sigura.

Salut!In ce priveste anularea EGR treaba e cum se spune cu"dus si intors"adica,ceva ajuta si ceva distruge anularea EGR.Dar multe chestii sunt pareri si mai putin lucruri care se intampla cu adevarat din cauza anularii EGR.Se spune ca anularea EGR duce la cresterea temperaturi gazelor din evacuare ,lucru ce duce la topirea paletilor de la turbo.Am vazut pe you tube turbine cu astfel de probleme paleti distrusi care erau pur si simplu topiti,dar tot pe acest forum sunt foarte multi cei care merg cu EGR anulat si nu au probleme grave(inca).Noi cei care postam pe forum nu putem sa ne numim specialisti si a tot cunoscatori,asa ca nu tot ce se gaseste pe un forum este adevarat si trebuieste numaidecat sa facem si noi la masinile noastre.Iar despre specialisti adevarati care sa stie meserie cu adevart fara sa mearga pe bojbaitelea nu prea auzim des nici pe acest forum si nici in viata de zi cu zi.Asa ca cine hotaraste sa faca ceva la masina sa ca a vazut pe net face pe "propria semnatura".Bafta! Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Ai perfecta dreptate...

Problema e ca nu dam de capat la anumite probleme care dispar ca prin minune cand anulam EGR. Eu am avut egr stricat. Am luat altul bun si nu pot sta in masina de fum, oscileaza relantiul destul de tare, da in nas.

 

 

dupa ce ai anulat egr-ul 2 ani la repunerea in functiune pana se curata pe traseu de funingine si ulei depus scoate fum, plus ca motorul nu e nici el prea curat ptr ca anularea egr-ului imbacseste si coxeaza evacuarea, fara egr creste consumul si scade puterea pe turatii joase , noxe etc

Link to comment
Share on other sites

ai citit ce spune bmw despre modificarile alea de limitari scoase si protectii anulate? se retrage garantia si se inregistreaza masina in baza de date, plus efectele negative pe care le atrage in viata motorului, cine isi ia diesel si pe urma vrea sa rupa tot pe strada dar sa nu dea bani pe conbustibili mi se pare un mare taran.... te tine atunci ia-ti un benzinar turbo sau aspirat baga-i benzina si da-i cat vrei

Salut! Ai perfecta dreptate in ceea ce spui,eu am 42 de ani,nu ma intereseaza sa fac cerculete ,liniute si mai stiu eu ce figuri geometrice cu masina,daca i-a cazut o piesa am pus la loc alta noua si originala masina merge perfect,numai ca dupa un timp incepi sa te obisnuiesti cu felul in care se accelereaza si cu felul in care pleaca si vrei un pic mai mult,atunci intervine resoftarea,dupa o resoftare masina isi schimba putin comportamentul este mai vioae.Dar daca a fot resoftata asta nu inseamna ca o sa-i dau de sa-i sara pistoanele,voi avea acelasi stil de condus si voi beneficia de pe urma resoftarii atunci cand este nevoie de o depasire mai din scurt sau la o plecare mai rapida,si atat.
Link to comment
Share on other sites

dupa ce ai anulat egr-ul 2 ani la repunerea in functiune pana se curata pe traseu de funingine si ulei depus scoate fum, plus ca motorul nu e nici el prea curat ptr ca anularea egr-ului imbacseste si coxeaza evacuarea, fara egr creste consumul si scade puterea pe turatii joase , noxe etc

 

Ce se poate face pt a readuce masina la starea initiala?

Link to comment
Share on other sites

verifica furtunele de vacuu de la turbo si egr, mai ales pe partea cu turbina, daca ai un furtun crapat la turbina socate fum, trepideaza in mers si nu are putere deloc

 

racitorul de gaze de pe egr sa nu fie spart,

 

dupa punerea in functiune a egr-ului creste temperatura gazelor pe evacuare, turbina se incinge si daca e plina cu ulei normal ca te imbacsesti de fum

daca ai ulei pe turbina verifica filtrul epurator, garnitura de pe admisia turbo sa fie etansa si furtun turbo pana in intercooler sa nu fie spart si sa improaste ulei pe turbina

 

pe urma putin aditiv ptr motorina si in timp dupa o periada se curata depunerile

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Salut!Am un prieten care este "meserias"in programare calculatoare si se ocupa si cu resoftarile,el trimite softul original care il citeste de pe ECU masinii la o firma din Austria acei specialisti in functie de km masinii si de uzura calculata trimit un soft nou cu care sa fie resoftata masina.De la el am aflat aceste lucruri.Iti dai seama ca la o resoftare tot softul original fiind modificat acei parametri de care spuneam in postarea anterioara nu au cum sa mai ramana la fel ca inainte de resoftare.Altfel ce s-ar resofta la o masina ca sa traga mult mai bine??Doar nu se schimba grupul,injectoarele sau mai stiu eu ce(oricum sunt resoftari unde se schimba chiar si injectoarele turbina si mai stiu eu ce.)

 

 

ca sa nu o mai lungesc, omul asta face resoftari si zice ca nu se anuleaza EGR :

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/41678-chip-tuning-oferta/page__view__findpost__p__1899849

Link to comment
Share on other sites

ca sa nu o mai lungesc, omul asta face resoftari si zice ca nu se anuleaza EGR :

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/41678-chip-tuning-oferta/page__view__findpost__p__1899849

Salut!o fi avand omul dreptate in cea ce spune,nu-l contrazic,dar altii care se ocupa si ei cu resoftari spun ca EGR-ul se anuleaza din soft,nu se anuleaza mecanic prin opturarea lui sau prin scoaterea furtunului de la vacuum.Cine o avea dreptate nustiu, eu nu sunt in stare sa spun pentruca EU NU SUNT SPECIALIST in resoftari Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Si totusi ai spus.

Salut!Cum tipul care face resoftari a spus ca nu se anuleaza EGR,tipul pe care il cunosc eu spune ca se anuleaza EGR,iar daca o sa cauti un pic mai mult pe net chiar si pe alte forumuri de la alte marci auto o sa gasesti specialisti care fac resoftari si care spun ca se anuleaza DIN SOFT egr-ul.Asa ca atat eu cat si tu(cred)nu suntem 100% siguri ca o varianta sau alta este cea corecta.Un lucru este sigur,parametri ce sunt scrisi din fabricatie in ECU masinii sunt modificati atunci cand se face o resoftare si nu are cum tocmai EGR-ul sa ramana ne modificat in functionare dupa resoftare.Mai vorbim!

 

verifica furtunele de vacuu de la turbo si egr, mai ales pe partea cu turbina, daca ai un furtun crapat la turbina socate fum, trepideaza in mers si nu are putere deloc

 

racitorul de gaze de pe egr sa nu fie spart,

 

dupa punerea in functiune a egr-ului creste temperatura gazelor pe evacuare, turbina se incinge si daca e plina cu ulei normal ca te imbacsesti de fum

daca ai ulei pe turbina verifica filtrul epurator, garnitura de pe admisia turbo sa fie etansa si furtun turbo pana in intercooler sa nu fie spart si sa improaste ulei pe turbina

 

pe urma putin aditiv ptr motorina si in timp dupa o periada se curata depunerile

Salut!Ai facut o mica greseala in ce ai scris,dupa punerea in functiune a EGR gazele de evacuare sunt ceva mai reci decat atunci cand nu functiona EGR-ul(egr introduce gazele arse in cilindru tocmai pentru a cobora temperatura de ardere si a reduce noxele),dar daca gresec te rog sa ma corectezi.
Link to comment
Share on other sites

pai ceilalti colegi au aprobat ca motorul se incalzeste mai repede cu egr si acuma daca ne gandim ca reduce si noxele si mi se pare normal sa mearga motorul mai incins cu gaze din evacuare recirculate

 

si separat iti spun din proprie experienta ca turbina merge mai incinsa cu egr functional, aveam si eu ulei pe turbo de la un furtun spart, si dupa ce am cuplat egr-ul a scos fum alb pe evacuare si pe la motor

 

pe urma ma gandesc ca lipsa de presiune din turbina pe turatii joase e suplinita prin presiunea gazelor de evacuare care sunt introduse fortat in admisie crescandu-i si presiunea pe admisie

 

turbina fara egr se aude altfel decat cu egr legat, cu egr-ul montat am observat ca turbina merge mai fortata se aude un tiuit in turatie, am intrat cu dis-ul am 2200mb in boost

 

mai este si problema filtrului epurator de ulei, motorul si turbina functioneaza mai bine cand are filtru curatat, turbina se aude altfel mai curat

Link to comment
Share on other sites

de topit nu se topeste nimic in turbina ca oricum egr ramane inchis dupa 2500 de ture.

Salut!Posibil sa ai dreptate nu contrazic,dar am vazut pe you tube turbine cu palele topite,ai idee de ce s-au topit,intreb ca poate te-ai intalnit cu astfel de probleme si poate stii cauza topirii palelor de la turbo(cele care sunt invartite de gazele de evacuare).Intreb asa ca sunt curios.Multumesc. Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.