Jump to content

Engine flush


delfinu

Engine flush face bine la motor sau nu?  

269 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu stii nimic pana nu desfaci sa vezi ce ai facut!

 

Un ulei mai curat NU este un semn bun. Sau si asta o poti "demonta" lejer?

 

..Bagi si niste aditivi "speciali" dupa ce faci flush-ul si ai un adevarart motor in steroizi!?

 

Fix ca in video, (cu plasarea de produse)!

 

Am desfacut si am vazut. La doua dintre masini am avut baile de ulei date jos, plus capacele de la tacheti. Ti-am mai spus ca vorbesc din experienta. :console:

 

Depinde de motiv. Demontez lejer cam orice te sperie pe tine. Ai incredere. :)

 

Ceratec este de cca 10 ani un aditiv recunoscut pt calitatile sale. Man, esti in urma rau. Hai, curaj, nu musca. :laugh:

 

Simpla reclama nu face ca produsul sa fie rau. Daca Ed China apare cu asa ceva, nu se joaca cu reputatia lui. Plus ca Liqui Moly e mare.

Edited by Old Guy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

In seara asta am schimbat uleiul in felul urmator :

 

1. pus o doza de Motor Clean (Liqui Moly) peste uleiul vechi, lasat 10 minute la ralanti, apoi dat afara.

2. pus filtru de ulei ieftin (Febi) + 5 litri de ulei ieftin (Champion 5W40).

3. plecat la drum cca 50 km pt "spalare" in mers, apoi intors pe elevator.

4. pus filtru MAN, 5 litri de ulei Liqui Moly TopTec 4100 5W40 (BMW LL04) + o doza de Ceratec (Liqui Moly).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

In seara asta am schimbat uleiul in felul urmator :

 

1. pus o doza de Motor Clean (Liqui Moly) peste uleiul vechi, lasat 10 minute la ralanti, apoi dat afara.

2. pus filtru de ulei ieftin (Febi) + 5 litri de ulei ieftin (Champion 5W40).

3. plecat la drum cca 50 km pt "spalare" in mers, apoi intors pe elevator.

4. pus filtru MAN, 5 litri de ulei Liqui Moly TopTec 4100 5W40 (BMW LL04) + o doza de Ceratec (Liqui Moly).

 

Vrei sa le tii pana la 1 000k de km?!?! Sau care-i scopul acestor proceduri nemaintalnite si fara sens...?!?! Parerea mea, poate n-am toate informatiile in acest moment si plus ca n-am mai auzit pe altii sa faca schimbul in acest fel.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vrei sa le tii pana la 1 000k de km?!?! Sau care-i scopul acestor proceduri nemaintalnite si fara sens...?!?! Parerea mea, poate n-am toate informatiile in acest moment si plus ca n-am mai auzit pe altii sa faca schimbul in acest fel.

De la conspirații i se trage,nu se lasĂŁ pĂŁcĂŁlit așa ușor😂😂😂

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vrei sa le tii pana la 1 000k de km?!?! Sau care-i scopul acestor proceduri nemaintalnite si fara sens...?!?! Parerea mea, poate n-am toate informatiile in acest moment si plus ca n-am mai auzit pe altii sa faca schimbul in acest fel.

 

Vreau sa le tin intr-o forma cat mai buna atat cat le utilizez.

Procedurile astea sint mai putin intalnite pe la noi. In afara lumii noastre sint mai cunoscute. E plin YouTube.

Fara sens ? Sensul e mentionat pe ambalajul produselor > motor mai curat, mai silentios, mai economic, mai durabil.

De asemenea, bag in rezervor, o data la cateva plinuri, un aditiv de curatare a injectiei, apoi unul de lubrifiere (la urmatorul plin).

 

De la conspirații i se trage,nu se lasă păcălit așa ușor������

Mizeria din motor este o conspiratie ? Sau al tau, poti bea apa din el ? :laugh:

Edited by Old Guy
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mizeria din motor este o conspiratie ? Sau al tau, poti bea apa din el ? :laugh:

 

Pai si ma rog ce mizerie poate aparea in motor daca uleiul care-l pui este de calitate si-l schimbi la intervale de 10kKm?!?! Exista filtru de aer care nu permite intrarea mizeriei in motor, exista filtru de ulei care curata uleiul in motor. De unde atata mizerie pana la urma?!?! Span vrei sa zici?!?! Dar de unde atata span intr-un motor care-l tii sa zicem 5, hai 10ani de zile. Daca deja face span e clar ca-i ceva in neregula cu uleiul poate fiindca apare frecarea intre piesele metalice. Eu sincer nu-i vad nici un sens, ti-am zis, poate doar daca vrei sa tii masina aia pana moare, desi nici atunci nu-s convins atata timp cat schimbi uleiul la 10k si faci si alte lucrari prevenitive si nu doar cand astepti sa pice una alta. Cred ca nici n-are sens sa incerc sa te conving de contrariu, vad ca au mai incercat si altii fara nici un rezultat. Daca-mi documentezi f bine avantajele unui astfel de schimb, dar nu cu bla blauri din astea pe care le stim toti, poate incep sa te cred, altfel no way.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu exista ulei pt vreun motor termic, ce nu produce reziduuri. Nu exista filtrare 100% a impuritatilor din aer. Daca ar fi asa, nu le-ai mai schimba. Logic, nu ? :)

Ce fel de particule opreste filtrul de ulei daca uleiul nu produce reziduuri ? De unde atata mizerie ? De la cat si cum functioneaza motorul. Este supus unui stres fizic (mecanic, termic) si chimic (apa, gudron, lac etc). Da, inclusiv mici particule de span circula in ulei. Doar uzura ce-o fi ? :)

 

Tu nu-i vezi un sens. Inginerii, da. Nu sint inginer, dar sint de acord cu ei, pt simplu fapt ca inteleg argumentele lor. Nu trebuie sa-mi propun tinerea masinii pana moare. Faptul ca merge mai bine deoarece are un motor mai protejat si mai curat, e suficient sa-mi dea satisfactie atat cat tin masina. M-as baza doar pe schimbul de ulei in tineretea motorului (pana in 150k - 200k km) si in conditii de utilizare ideale - autostrazi, variatii meteo mici, aer curat, combustibili de cea mai buna calitate, ralanti putin etc. Nu avem asa ceva.

 

atata timp cat schimbi uleiul la 10k

Orice ulei normal este o solutie de baza, elementara, suficienta. Uleiurile de motor sint niste chestii oarecum generice. Pt ca ele trebuie sa intre atat intr-un motor nou cat si intr-unul vechi. Problema e ca dupa o anumita varsta, motoarele nu mai sint generice. Au nevoi specifice. De aia un ulei pt un motor relativ nou, nu va fi suficient pt un motor relativ vechi. Asta e motivul pt care pachetele de aditivi din uleiuri sint mai reduse cantitativ decat cele din solutiile dedicate. Ai un motor mai vechi si /sau il utilizezi mai stresant (urban, mult ralanti, sarcina etc), atunci ii dai un ajutor potrivit nevoilor sale.

 

Da, stiu, au fost si experiente neplacute cu astfel de produse, de spalare in special, dar sint slab documentate (adica nu stim ca intr-adevar problema a venit de pe urma utilizarii unui flush) si extrem de rare. In orice intreprindere exista riscuri. Vasta majoritate a celor care au folosit de ani de zile asa ceva, nu a avut probleme.

 

Are sens sa ma convingi de contrariu, dar trebuie sa indeplinesti macar doua criterii :

 

1. sa ai ceva experienta in utilizarea acestor produse

2. sa vii cu argumente tehnice corecte :)

Edited by Old Guy
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu exista ulei pt vreun motor termic, ce nu produce reziduuri. Nu exista filtrare 100% a impuritatilor din aer. Daca ar fi asa, nu le-ai mai schimba. Logic, nu ? :)

Ce fel de particule opreste filtrul de ulei daca uleiul nu produce reziduuri ? De unde atata mizerie ? De la cat si cum functioneaza motorul. Este supus unui stres fizic (mecanic, termic) si chimic (apa, gudron, lac etc). Da, inclusiv mici particule de span circula in ulei. Doar uzura ce-o fi ? :)

 

Tu nu-i vezi un sens. Inginerii, da. Nu sint inginer, dar sint de acord cu ei, pt simplu fapt ca inteleg argumentele lor. Nu trebuie sa-mi propun tinerea masinii pana moare. Faptul ca merge mai bine deoarece are un motor mai protejat si mai curat, e suficient sa-mi dea satisfactie atat cat tin masina. M-as baza doar pe schimbul de ulei in tineretea motorului (pana in 150k - 200k km) si in conditii de utilizare ideale - autostrazi, variatii meteo mici, aer curat, combustibili de cea mai buna calitate, ralanti putin etc. Nu avem asa ceva.

 

 

Orice ulei normal este o solutie de baza, elementara, suficienta. Uleiurile de motor sint niste chestii oarecum generice. Pt ca ele trebuie sa intre atat intr-un motor nou cat si intr-unul vechi. Problema e ca dupa o anumita varsta, motoarele nu mai sint generice. Au nevoi specifice. De aia un ulei pt un motor relativ nou, nu va fi suficient pt un motor relativ vechi. Asta e motivul pt care pachetele de aditivi din uleiuri sint mai reduse cantitativ decat cele din solutiile dedicate. Ai un motor mai vechi si /sau il utilizezi mai stresant (urban, mult ralanti, sarcina etc), atunci ii dai un ajutor potrivit nevoilor sale.

 

Da, stiu, au fost si experiente neplacute cu astfel de produse, de spalare in special, dar sint slab documentate (adica nu stim ca intr-adevar problema a venit de pe urma utilizarii unui flush) si extrem de rare. In orice intreprindere exista riscuri. Vasta majoritate a celor care au folosit de ani de zile asa ceva, nu a avut probleme.

 

Are sens sa ma convingi de contrariu, dar trebuie sa indeplinesti macar doua criterii :

 

1. sa ai ceva experienta in utilizarea acestor produse

2. sa vii cu argumente tehnice corecte :)

 

Bine mister. Imi cer scuze ca v-am deranjat. Spor in continuare la flush-uirea motoarelor.

 

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Bagi bani in aditivi si plm sa te tina motorul cat?

 

Oricum la astea mai noi pica caroseria sau altele inainte de motor.

 

Schimb de ulei la ~15k fara mers de ghiolban si nu prea are ce sa se intample!

 

Cat vrei, dupa cumm il intretii. Ideea e ca una e sa te tina in cat mai bune conditii, apropiate de ce era candva, si alta e sa mearga obosit, conform uzurii.

 

Uzura se remarca prin zgomot, consum, poluare, lene, probleme tehnice etc. Nu trebuie sa pice de tot ca sa nu-ti placa mersul motorului.

 

Pentru un motor trecut de 250000 km, utilizat in continuare in Romania, stresul e mare. Vrei sa mearga ceva mai bine si mai departe cu o mica investitie ? Bun, atunci iei niste masuri extra.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Yeaahh right....noi trĂŁim fericiți cu motoarele noastre obosite. Și chiar nu am mașina ca sa beau apĂŁ din motor. PoftĂŁ mare!

Aaa, și sĂŁ nu uit: multĂŁ multĂŁ sĂŁnĂŁtate celor ce tot șterg comentariile🤗🤗😘

Edited by Cristian.O
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ma aproprii de revizie.

Vreau sa fac cateva flush-uri sa curat motorul cu niste solutii engine flush. Cine ne poate povesti de rezultate notabile in curatirea pieselor interne,ce marci ati folosit?

Trebuie sa schimb si antigelul, a spalat cineva instalatia de racire cu apa + solutii coolant flush?

Link to comment
Share on other sites

Cea mai bună curățare a instalației de apă este cu furtunul de apă in vas, în timp ce motorul merge 15-20 minute până se curăță tot. După un drum de 50-100 km cu apă în vas ca să se curețe de tot la temperatură mai mare și după scos tot și băgat antigel. 
 

Nu prea există altă variantă mai bună din ce am văzut, asta în cazul în care nu ai ulei pe instalația de răcire ca urmare a cedării termoflot ului de ex. 
 

Soluții de flush motor nu am folosit, acolo te ajută alți colegi.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am spalat nciodata instalatia de racire. Am schimbat la 2-3 ani tot antigelul si am pus altul (luat tot de la dealer) cu apa distilata de la magazin si nu am avut niciodata, dar niciodata, probleme cu instalatia de racire in 12 ani. Iar de curata e curata ca lacrima ca am schimbat acum 4 ani (parca) pompa de apa (care e pe cureaua de accesorii..

Nu as spala motorul cu nimic in ulei.. mai ales daca nu are pana in 100k km.. altfel o sa speli(cureti) depuneri pe care un ulei nou + tolerantele din el nu vor mai mentine etansietatea data de ..depuneri, candva.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.