Jump to content

Probleme grave cu pornirea


Recommended Posts

Salut!

 

Am si eu o problema cu privire la baterie si pornire. Este vorba de un BMW 320 i din '91 caruia i s-a schimbat bateria acum 5 luni ( VARTA ). Atunci domnul de acolo a spus ca masina re un consumator ascuns, dar ca nu este grav.

 

Intre timp a mers bine, doar uneori, atunci cand mergeam mai mult prin trafic aglomerat in coloana si apoi opream motorul era nevoie sa asteptam cateva minute ca sa porneasca.

 

Acum am parcat masina noaptea, iar a doua zi nimic nu mai functiona:

 

- inchiderea centralizata nu mai functioneaza

 

- nu mai apara afisajul de pe bord

 

- evident nu porneste ( nici macar nu incearca )

 

- nu se aprinde nici un bec de nicaieri, geamurile nu functioneaza

 

Am scos bateria, i-am sters bornele ( le-am pus si invers si a scos scanteie - citisem pe undeva pe net ) si absolut nimic nu se intampla.

 

V-as fi extrem de recunoscatoare daca m-ati putea ajuta cu o idee macar sa stiu de unde sa incep cautarile.

 

Mentionez ca atunci cand am verificat-o domnul de la baterii a zis:

 

- alternatorul incarca bine

 

- exista un consumator ascuns ( nu mp3 playerul pt ca l-am scos cu totul ) care ia cam 150 de mA si ar trebui verificat acest aspect, dar ca nu este chiar foarte grav

 

 

Exista posibilitatea unui scurtcircuit peste noapte, doar in cateva ore de stationare? Ar trebui sa ma uit peste sigurante? Stiti pe cineva carre m-ar putea ajuta in legatura cu problema aceasta, un profesionist, un atelier?

 

Multumesc anticipat :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Salut!

 

Am si eu o problema cu privire la baterie si pornire. Este vorba de un BMW 320 i din '91 caruia i s-a schimbat bateria acum 5 luni ( VARTA ). Atunci domnul de acolo a spus ca masina re un consumator ascuns, dar ca nu este grav.

 

Intre timp a mers bine, doar uneori, atunci cand mergeam mai mult prin trafic aglomerat in coloana si apoi opream motorul era nevoie sa asteptam cateva minute ca sa porneasca.

 

Acum am parcat masina noaptea, iar a doua zi nimic nu mai functiona:

 

- inchiderea centralizata nu mai functioneaza

 

- nu mai apara afisajul de pe bord

 

- evident nu porneste ( nici macar nu incearca )

 

- nu se aprinde nici un bec de nicaieri, geamurile nu functioneaza

 

Am scos bateria, i-am sters bornele ( le-am pus si invers si a scos scanteie - citisem pe undeva pe net ) si absolut nimic nu se intampla.

 

V-as fi extrem de recunoscatoare daca m-ati putea ajuta cu o idee macar sa stiu de unde sa incep cautarile.

 

Mentionez ca atunci cand am verificat-o domnul de la baterii a zis:

 

- alternatorul incarca bine

 

- exista un consumator ascuns ( nu mp3 playerul pt ca l-am scos cu totul ) care ia cam 150 de mA si ar trebui verificat acest aspect, dar ca nu este chiar foarte grav

 

 

Exista posibilitatea unui scurtcircuit peste noapte, doar in cateva ore de stationare? Ar trebui sa ma uit peste sigurante? Stiti pe cineva carre m-ar putea ajuta in legatura cu problema aceasta, un profesionist, un atelier?

 

Multumesc anticipat :blink:

 

 

incarca bateria :)

Link to comment
Share on other sites

ok, e posibil sa fi crapat bateria... dar chiar asa, baterie de 5 luni a crapat DE TOT intr-o noapte?! In sensul ca nu se mai aprinde nici un led nimic... consumatorul ala de 150mA m-a parazitat mult si bine si n-a facut figuri pana acum, de ce s-ar fi hotarat sa suga bateria de tot in mai putin de 12 ore? :blink:

 

thanks

Edited by atreidex
Link to comment
Share on other sites

comform teoriei ce nu e doar teorie-o baterie cu semne de........oboseala la primul frig semnificativ cedeaza,in incercarea de a nu cheltui suplimentar trage o rugaciune sa isi revina bateria pusa pe un redresor bun....altceva e vorba de claca,cel putin din partea mea...succes

 

scuze,vazind thanks-ul lui atreidex m-am adresat lui dar ella7 e interesatul(a)....

Link to comment
Share on other sites

@atreidex, esti o clona a lui @Ella7 sau invers ?

 

Fiecare user are dreptul la un singur alias, inregistrarea mai multor conturi diferite, atrage dupa sine stergerea clonelor si utilizatorul principal va fi suspendat fara preaviz.

 

Astept un raspuns rapid si convingator, in caz contrar aplicam regulamentul.

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau sa spun dar cred ca problema e mai grava dc ai pus bornele invers. S-ar putea sa fi ars niste diode prin alternator si sa nu iti mai incarce. Deocamdata incearca sa o pornesti cu alta baterie si verifica neaparat daca iti incarca alternatorul.

Mai mult ca sigur bateria nu are nimic dar iti fura curent pe undeva.

Link to comment
Share on other sites

@atreidex, esti o clona a lui @Ella7 sau invers ?

 

Fiecare user are dreptul la un singur alias, inregistrarea mai multor conturi diferite, atrage dupa sine stergerea clonelor si utilizatorul principal va fi suspendat fara preaviz.

 

Astept un raspuns rapid si convingator, in caz contrar aplicam regulamentul.

 

Atreidex este prietenul meu, cel care are problema cu masina si intamplator locuim impreuna :) deci, avem acealsi IP, dar personalitati diferite :blink:

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Am scos bateria, i-am sters bornele ( le-am pus si invers si a scos scanteie - citisem pe undeva pe net )

 

Ai pus bornele invers, vorbesti serios? :)

 

Doar pret de o secunda sa vad daca scoate scantei :) Am citit sfatul asta pe undeva pe net (nu mai tin minte pe unde). Explicatia celor ce au scris acolo era ca daca scoate scantei inseamna ca circuitul electric e ok, nu e intrerupt pe undeva. Sper ca nu am facut vreo prostie :) Am mai aplicat chestia asta (din greseala) cu bateria veche si atunci am lasat-o mai mult cu bornele invers (din prostie, evident :blink: ) si nu a patit nimic, alternatorul incarca ok (l-am testat cand am cumparat bateria noua, adica cea in cauza, care dupa 5 luni de folosinta pare sa-si fi dat duhul). Am sa trec maine pe la CARANDA de unde am luat-o sa-i pun pe baieti sa o testeze. Sper sa fie bateria si sa nu fie altceva pe la sistemul electric. :)

Link to comment
Share on other sites

ok, e posibil sa fi crapat bateria... dar chiar asa, baterie de 5 luni a crapat DE TOT intr-o noapte?! In sensul ca nu se mai aprinde nici un led nimic... consumatorul ala de 150mA m-a parazitat mult si bine si n-a facut figuri pana acum, de ce s-ar fi hotarat sa suga bateria de tot in mai putin de 12 ore? :blink:

 

thanks

 

...Incearca sa reincarci bateria.Normal ca nu porneste daca nu e incarcata suficient.Electromotorul iti ia foarte mult curent la pornire si practic pentru el ai nevoie de o baterie bine incarcata.

Esti sigur ca e noua bateria ? Mai uita-te la electrolit sa nu se fi evaporat - daca vezi ca are nivelul scazut completezi cu APA DISTILATA pina acoipera cam cu 1-2 degete electrozii de plumb din interior :)

 

LE: s-ar putea sa ai o problema chair cu elecromotorul

Edited by babyshor
Link to comment
Share on other sites

Ok, vin cu noutati :)

Am fost cu bateria (btw, doamne ce grea e cred ca are 25 de kg :) ) la Service Caranda si mi-au spus baietii de-acolo ca e descarcata complet, scotea 2,5 de ceva (volti cred :D ). Mi-au recomandat sa o pun pe redresor cat de curand. La ei ar fi durat o saptamana ca sa o incarce asa ca m-am hotarat sa fac operatiunea asta acasa.

 

 

Aici apare alta intrebare: cum se incarca o baterie...

 

TITLUL I

----------

(1) Stiu ca trebuie sa ma duc sa cumpar un redresor, insa e bun orice redresor din comert? Daca nu de unde ar trebui sa cumpar unul, stie careva?

(2) In cazul in care rezolv cu punctul (1) si tinand cont ca bateria mea e Varta de 12v 74Ah, trebuie "setat" redresorul pe un anumit voltaj/tensiune?

(3) Trebuie sa scot capacelele alea atunci cand incarc bateria? Tipul de la Service mi-a spus sa o pun simplu pe redresor insa am citit pe net ca ar trebui scoase deoarece se degaja gaze atunci cand incarci bateria. Mentionez ca nu mai trebuie adaugata apa distilata, nivelul lichidului e la limita maxima.

(4) Si in final, presupunand ca am raspunsurile la (1), (2) si (3), cam cat dureaza sa se incarce complet si corect acumulatorul.

 

 

TITLUL II

-----------

Presupunand ca am terminat toate operatiunile de la PARTEA I si ca bateria e complet si corect incarcata, cum fac sa scap de consumatorul ala parazit ? :blink: Pot sa-l depistez si sa-l anihilez singur cu un spray de tzantzari? :) Trecand la o exprimare mai putin plastica, pot sa ma descurc singur ca sa-l gasesc?

A ) Daca da, poate cineva sa-mi spuna cum. Orice ajutor va fi profund apreciat :)

B ) Daca nu, imi poate recomanda cineva un electrician auto bun care sa se uite peste problema asta? La fel ca mai sus, fiecare sfat va fi apreciat. Cel mai bun sfat castiga o bere :)

 

Multumesc mult tuturor.

Edited by atreidex
Link to comment
Share on other sites

In general o baterie care a ajuns la 2.5V este iremediabil distrusa. In placi au avut loc ceva reactii chimice ( sulfatare ) ireversibile. Nici mama incarcarii nu o mai reface. Dar merita sa incerci, poate ai totusi noroc.

 

Daca le gasesti, scoate-i capacelele, ca sa poate iesi mai usor gazele rezultate in urma procesului de incarcare.

Nu ai ce seta la redresor. Il pui pe 12V si astepti. Incarcarea poate dura intre 6 si 24 de ore.

Daca bateria se incarca, dar nu functioneaza la capacitatea maxima poti incerca o descarcare accelerata cu un consumator mare si o pui din nou la incarcat.

 

Daca consumatorul acela "parazit" iti ia doar 150 mA nu este prea grav. E bine sa-l identifici, dar nu din cauza lui s-a dus bateria. Cel mai bine cauti un electrician priceput sa te ajute.

Link to comment
Share on other sites

In general o baterie care a ajuns la 2.5V este iremediabil distrusa. In placi au avut loc ceva reactii chimice ( sulfatare ) ireversibile. Nici mama incarcarii nu o mai reface. Dar merita sa incerci, poate ai totusi noroc.

 

Daca le gasesti, scoate-i capacelele, ca sa poate iesi mai usor gazele rezultate in urma procesului de incarcare.

Nu ai ce seta la redresor. Il pui pe 12V si astepti. Incarcarea poate dura intre 6 si 24 de ore.

Daca bateria se incarca, dar nu functioneaza la capacitatea maxima poti incerca o descarcare accelerata cu un consumator mare si o pui din nou la incarcat.

 

Daca consumatorul acela "parazit" iti ia doar 150 mA nu este prea grav. E bine sa-l identifici, dar nu din cauza lui s-a dus bateria. Cel mai bine cauti un electrician priceput sa te ajute.

 

ok, mersi mult paul. mi-era frica si mie ca bateria e cam dusa la tensiunea asta :) insa stii tu cum e speranta moare ultima :) tipul de la service parea sigur ca daca o pun pe redresor o sa-si revina... daca nu o sa-l mai vizitez odata, asta e :blink:

 

ce spuneam si intr-un post anterior, am convietuit in relatii "prietenesti" cu consumatorul ala de 150mA :) , asa ca nu vad de ce naiba a murit total si iremediabil in mai putin de 12 ore de stationare. sper sa nu fi avut loc un scurt neprevazut pe undeva.

 

am sa trec pe la carrefour sau bricostore sper sa gasesc redresoare si sa nu ma coste o avere :)

Edited by atreidex
Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Am si eu o problema cu privire la baterie si pornire. Este vorba de un BMW 320 i din '91 caruia i s-a schimbat bateria acum 5 luni ( VARTA ). Atunci domnul de acolo a spus ca masina re un consumator ascuns, dar ca nu este grav.

 

Intre timp a mers bine, doar uneori, atunci cand mergeam mai mult prin trafic aglomerat in coloana si apoi opream motorul era nevoie sa asteptam cateva minute ca sa porneasca.

 

Acum am parcat masina noaptea, iar a doua zi nimic nu mai functiona:

 

- inchiderea centralizata nu mai functioneaza

 

- nu mai apara afisajul de pe bord

 

- evident nu porneste ( nici macar nu incearca )

 

- nu se aprinde nici un bec de nicaieri, geamurile nu functioneaza

 

Am scos bateria, i-am sters bornele ( le-am pus si invers si a scos scanteie - citisem pe undeva pe net ) si absolut nimic nu se intampla.

 

V-as fi extrem de recunoscatoare daca m-ati putea ajuta cu o idee macar sa stiu de unde sa incep cautarile.

 

Mentionez ca atunci cand am verificat-o domnul de la baterii a zis:

 

- alternatorul incarca bine

 

- exista un consumator ascuns ( nu mp3 playerul pt ca l-am scos cu totul ) care ia cam 150 de mA si ar trebui verificat acest aspect, dar ca nu este chiar foarte grav

 

 

Exista posibilitatea unui scurtcircuit peste noapte, doar in cateva ore de stationare? Ar trebui sa ma uit peste sigurante? Stiti pe cineva carre m-ar putea ajuta in legatura cu problema aceasta, un profesionist, un atelier?

 

Multumesc anticipat :blink:

si eu am patit cam la fel cu o baterie, plus ca si in momentul in care am incercat sa-i dau curent motorul tot nu pornea asa era de distrusa, puteam porni doar daca luam bornele de pe ea si dadeam curent.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc anticipat :)

si eu am patit cam la fel cu o baterie, plus ca si in momentul in care am incercat sa-i dau curent motorul tot nu pornea asa era de distrusa, puteam porni doar daca luam bornele de pe ea si dadeam curent.

 

imagineaza-ti ca in cazul meu puteai foarte bine inlocui bateria cu o bordura (desi nu e la fel de grea :) ) fiindca nici un consumator nu reactiona in nici un fel, nici un martor de bord nu este in stare sa aprinda. :blink:

Link to comment
Share on other sites

ai putea incerca sa pornesti cu cabluri de la o alta masina. ai nevoie de cabluri groase, cu cele din comert ( 15, 20 RON ) iti valua 30 min - 1 ora sa reusesti sa pornesti motorul. daca nu gasesti decat de astea, lasa-le conectate aprox 30 min la bateria de la masina ta inainte de a incerca sa pornesti.

 

OT a porni = a face p8rn ?

Link to comment
Share on other sites

REDRESOR DESTEPT BOSCH avea la magazinul AUGSBURG de linga CARREFOUR-Militari....acolo se gasesc multe lucruri de calitate....

 

Dap, stiu magazinul dar e departe rau de unde stau eu. Imi propun de 3 luni sa ajung acolo sa-mi iau cleme de-alea pentru bandoul lateral de pe usa ca nu gasesc nicaieri cleme de-alea... se gasesc mai greu ca "iarba" :blink:

 

Pana la urma am dat o fuga la bricostore si mi-am luat un redresor la 110 RON (nu stiu daca e mult sau putin, sper doar sa-si faca treaba). Am mai luat un multimetru ca sa verific exact starea bateriei. Mi s-a parut ciudat ca desi azi la cei de la Caranda bateria scotea 2,5V, eu am masurat-o cu voltmetrul digital pe o scara de 20 de V am scos 8,59V si se mentine in mod constant acolo. Asta sper sa fie un lucru bun tinand cont ca paul spunea mai devreme ca o baterie ajunsa la 2,5 e compromisa :)

 

Acum citesc manualul de ultilizare al redresorului sa fiu sigur ca nu fac vreo prostie. Deci pe scurt trebuie scoase capacele alea, conectat redresorul la 220 si pus sa incarce la 12V, right?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salut!

 

Am si eu o problema cu privire la baterie si pornire. Este vorba de un BMW 320 i din '91 caruia i s-a schimbat bateria acum 5 luni ( VARTA ). Atunci domnul de acolo a spus ca masina re un consumator ascuns, dar ca nu este grav.

 

Intre timp a mers bine, doar uneori, atunci cand mergeam mai mult prin trafic aglomerat in coloana si apoi opream motorul era nevoie sa asteptam cateva minute ca sa porneasca.

 

Acum am parcat masina noaptea, iar a doua zi nimic nu mai functiona:

 

- inchiderea centralizata nu mai functioneaza

 

- nu mai apara afisajul de pe bord

 

- evident nu porneste ( nici macar nu incearca )

 

- nu se aprinde nici un bec de nicaieri, geamurile nu functioneaza

 

Am scos bateria, i-am sters bornele ( le-am pus si invers si a scos scanteie - citisem pe undeva pe net ) si absolut nimic nu se intampla.

 

V-as fi extrem de recunoscatoare daca m-ati putea ajuta cu o idee macar sa stiu de unde sa incep cautarile.

 

Mentionez ca atunci cand am verificat-o domnul de la baterii a zis:

 

- alternatorul incarca bine

 

- exista un consumator ascuns ( nu mp3 playerul pt ca l-am scos cu totul ) care ia cam 150 de mA si ar trebui verificat acest aspect, dar ca nu este chiar foarte grav

 

 

Exista posibilitatea unui scurtcircuit peste noapte, doar in cateva ore de stationare? Ar trebui sa ma uit peste sigurante? Stiti pe cineva carre m-ar putea ajuta in legatura cu problema aceasta, un profesionist, un atelier?

 

Multumesc anticipat :)

 

 

 

Incearca sa o pornesti cu a 2-a cheie cu chip ... si mie mi s-a intamplat exact la fel .. nu pornea (nici macar nu incerca) , nici un bec in bord aprins , absolut nimic nu mergea .. Si mi-a venit o idee prin cap sa incerc sa o pornesc cu a 2`a cheie .. si cand minune .. masina a pornit la cheie .. :blink: incearca sa vezi daca merge !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.