Jump to content

520d 2001 - chip tuning motor


seven

Recommended Posts

am pe masina un motoras de 2.0 diesel 136CP. am auzit ca se poate ajunge fara probleme la 165CP.

acum as vrea sa stiu ce imi recomadati. sunt incepator si nu stiu multe firme care se ocupa cu asa ceva. daca imi recomandati o anumita firma din afara, va rog spuneti-mi si cine se ocupa de montarea chip-ului in tara.

am prefera sa-mi spuneti si din experienta, ca am observat ca sunt cativa care au folosit deja un chip pentru cresterea puterii motorului.

Link to comment
Share on other sites

Depinde cati KM (reali) are masina ta. Daca a fost adusa din Germania de vreun samsar si ai luat-o din targ sau de la ziar atunci ar cam trebuii sa aiba peste 150k KM. La varsta aia nu se merita sa-i mai faci nimik pt ca risti de la kkt-u ala de chip sa ti se duca dracu turbina si intri in niste cheltuieli de o sa-ti vina sa te dai cu capul de pereti.
Link to comment
Share on other sites

masina am luat-o eu din germania la 107.000 km, verificati la reprezentanta. nu stiu cat de reali sunt, dar masina se prezinta destul de bine, cu cateva mici probleme, dintre care cea mai grava este debitmetrul de aer care limiteaza debitul de aer la cca. 70% din valoarea standard (verificat pe tester).

acum va rog sa-mi recomandati o chip de putere + o firma buna.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu e asa complicata treaba. Parerea mea sa te duci la Aspad (www.chiptuning.ro). Din ce stiu eu sunt cam primii care au aparut aici cu chip-uri. Folosesc soft-ul de la UPsolute (Austria). Eu zic ca merita mai mult sa dai un 300-350 de euro pe asta decat sa iei de la firme tari (ACS...) din Germania si sa dai 1400. Te duci la aia, dai banu, ori iti baga laptopul pe masina ori iti scoate ECU si il conecteaza separat la laptop (nu stiu exact), iti rescrie soft-ul de pe el si sanatate. La un diesel se simte bine oricum daca ii pui chip deci daca motorul si turbina sunt in stare buna eu i-as pune ca merita (109k sunt putini KM).
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Daca vrei sa-i faci un chiptuning mai intai fa verificarea obligatorie aia la doi ani,pentru ca dupa un tuning nu-ti mai ies noxele la test...,apoi incearca un tuning via OBD cu salvarea fisierului original,vezi cum se comporta ..daca nu-ti place rescri fisierul original,probleme la motor nu ai pentru ca nu mergi constant in regim de raliu...daca ai uleiul super si schimbat mai devreme decat prevede prod. nu ai de ce sa-ti faci probleme,o sa mai creasca un pic consumulsi ceva fum cand o forjezi in rest nimic deosebit!!
Link to comment
Share on other sites

baiatu' a intrebat in iulie, probabil a facut sau a renuntat la idee de atunci pana acum.

oricum, da! daca ai turbina in stare buna si motorul nu foarte uzat clar merita. o sa fie mai rapid decat un 525d in conditiile in care la stats ajunge la fel (aceeasi putere, acelasi cuplu) dar are putina greutate in minus. consumul va fi la fel.

Link to comment
Share on other sites

Legenda zice ca mai scade consumul :)

163668[/snapback]

 

legendele au un sambure de adevar dar sunt uneori interpretate gresit... se poate face chiptuning pe diesel si sa-i scada consumul dar nu stiu daca cu crestere de putere...:blink:

pe benzina se poate clar chiptuning cu scaderea consumului daca schimbi setarile pentru alta cifra octanica.... ai si putere ceva mai mare si consum ceva mai mic in anumite zone... desigur toate astea sunt valabile in acelasi regim de condus...:)

Link to comment
Share on other sites

acum am 525d. dar tot as face o remapare...

163696[/snapback]

 

sunt o groaza de oferte pe piata deci ai de unde alege... succes... :blink: si apropos, anunta-ne de rezultate (feeling)... oricum la motorul tau o sa se poata face o crestere substantiala si la cuplu si la putere...

Link to comment
Share on other sites

legendele au un sambure de adevar dar sunt uneori interpretate gresit... se poate face chiptuning pe diesel si sa-i scada consumul dar nu stiu daca cu crestere de putere...:blink:

pe benzina se poate clar chiptuning cu scaderea consumului daca schimbi setarile pentru alta cifra octanica.... ai si putere ceva mai mare si consum ceva mai mic in anumite zone... desigur toate astea sunt valabile in acelasi regim de condus...:)

163674[/snapback]

Ei.. nici chiar asa :D

Ma refeream la legenda conform careia dupa chip-uit, masina raspunde mai prompt si ajungi mai repede la viteza de cruising. Deci.. consum mai mic :)

Si mai e si legenda aia in care te urci cu o fanta in copac si fanta iti zice numele lui adevarat. Dar despre asta in alt topic. :)

Link to comment
Share on other sites

Ei.. nici chiar asa :D

Ma refeream la legenda conform careia dupa chip-uit, masina raspunde mai prompt si ajungi mai repede la viteza de cruising. Deci.. consum mai mic :)

163938[/snapback]

 

pai asta cam asa e insa in Romania nu se merge la viteza de cruising ci se insista mult pe treptele 1-2-3 si frana...:) scaderea consumului dupa chiptuning se bazeaza exact pe ceea ce ai spus tu si pe faptul ca in general perioadele de accelerare reprezinta 5-10% din totalul perioadei in care conduci in rest fiind vorba doar de mentinerea vitezei. In Romania insa asta nu se aplica... astazi, chiar in dimineata aceasta, am decis sa merg de la Plazza pana la Mariott pe drumul cel mai scurt, adica drept, urmand ruta Bulevardul Timisoara- Intersectie Razoare- Soseaua Panduri- 13 Septembrie -Posta Puisor - Plazza... Cine stie despre ce vorbesc cunoaste ca e vorba de maxim 3-4 kilometri pe care i-am strabatut in 45 de minute timp in care viteza a 3-a a fost aproape inutila pentru ca am mers doar in 1-2 si frana si tot asa... Cat de bun ar fi tunerul si cat de permisiv motorul nu are cum sa-ti scada consumul la asa regim... Deci la noi scaderea consumului la un diesel datorita chiptunningului e doar o poveste care nu se poate verifica in realitatea rutiera de zi cu zi... La benzinar poate se obtine o scadere de consum in conditiile modificarii/ optimizarii motorului pentru o cifra octanica mai mare (dar la noi oricum nu prea exista benzina necesara) dar in acel caz per total iesi la aceiasi bani pentru ca masina o sa pape cu juma de litru hai 1 litru mai putin dar in schimb o sa dai pe benzina mai mult... singura chestie misto va fi cuplul mult mai bun si senzatiile la accelerare...:)

 

Despre Fanta propun sa discutam in topicul cu Plutoniu... intra in aceiasi zona de interes... :blink:

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Pai daca era atat de rentabil nu crezi ca il puneau din fabricatie ? La asta ma refeream. Stiu ca pun chip la bavaria, dar eu nu am o parere buna de chipuri. Toti pe care ii cunosc si au pus chipuri ba au schimbat turbina, ba s-a dereglat consumul, numai probleme.

164179[/snapback]

subscriu :blink:

Link to comment
Share on other sites

eu sunt printre cei care au avut probleme cu pompa de injectie la o masina cu power box. dar nu pot sa dau exclusiv vina pe tuning, pt ca masina avea 180 000 km cand a picat pompa. se poate intampla si la o masina standard.

 

desi sunt hotarat sa fa chip tuning la BMW-ul care il am acum, as vrea sa gasesc pe cineva care imi poate arata masini facute de el si care au macar 10 000 km fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

Legenda zice ca mai scade consumul :blink:

163668[/snapback]

Scade consumul sigur! Eu personal am verificat asta! Inainte de M am avut un 320D/2000 cu 136 cp, pe care l-am re-softat la cca, 160 cp. Consumul mi-a scazut cu cca 1l /100 km, in regim normal de mers, repet, nu forjat.......

 

@Cat : eu nu am avut nici un fel de problema dupa cip-tuning, am facut asta cam la 90000 km, am mers inca 10 000 km, apoi am vandut masina unui prieten care o are si acum si a ajuns la 120 000 km

 

Singura problema, pe la 110 000 km s-a stricat pompa de injectie, insa verdictul a fost de la motorina "proasta" in sensul ca nu s-a bagat Euro 3 ci Euro 4 in ea, care. cica, e mult mai "uscata" nu "uleioasa" si a terminat pompa. Pompa s-a reparat cu 800 euro, si are si garantie 6 luni acum...

 

In rest, ABSOLUT nici o problema aparuta de la ciptuning....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.