Jump to content

Limited Slip Differential


duxter

Recommended Posts

Are diferenţial normal.

 

Mulţam, Ciupa! :thumbsup:

P.S. Ca să înţeleagă şi filologii, :rolleyes: "normal", în contextul ăsta, înseamnă... deschis ? Sau... ?

Edited by Letty
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
[b]roco123[/b] 

Posted 04 June 2009 - 03:34

Masina cu puntea spate ridicata:

daca invarti spre inainte de roata din dreapta, iar stanga o urmeaza in aceasi directie de mers ai LSD.
si daca ridici numai o roata, nu o poti invarti daca ai lsd.


daca ai diferential open si invarti de roata din dreapta spre inainte, roata din stanga se va invarti invers, in cele mai multe cazuri.

la diferential open, poti invarti o roata ridicata, cand cealalta e pe asfalt.

Link to comment
Share on other sites

de unde pot sa cumpar un autoblocant pt e 46 coupe?la dezmembrari cum imi dau seama ca e autoblocant?

 

Nu o sa gasesti la dezmembrari, pentru ca singurul model de E46 cu LSD este M3. Si chiar daca gasesti, trebuie sa cumperi/schimbi toata puntea spate. Succes la adaptari :)

 

Mai exista varianta aftermarket, cred ca gasesti de la Quaife. Dar sa fii pregatit de o cheltuiala substantiala, gen 2500-3000 euro.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uitati aici o explicatie foarte frumoasa si simpla despre cum functioneaza un diferential open:

 

http://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI

 

La cel autoblocant se mai introduce cate un ambreiaj pe fiecare parte astfel incat daca o roata rupe aderenta si incepe sa se invarta in gol, va apasa acel ambreiaj care o va incetini. E un fel de ESP mecanic. Daca roata care a rupt aderenta apasa pe acel ambreiaj, atunci diferentialul poate sa trimita mai mult putere la cealalta roata.

Link to comment
Share on other sites

poate sa-mi spuna si mie cineva de ce nu pot sa pierd aderenta la masina deloc in sprinturi?

doar daca e nisipos pe jos pierde aderenta dar trage grupat, amandoua la fel

oadata cand era saltata pe elevator am invartit de o roata dar cealalta nu se invartea nici inainte nici inapoi,de cardan nu am invartit sa vad ce se intampla....

Link to comment
Share on other sites

poate sa-mi spuna si mie cineva de ce nu pot sa pierd aderenta la masina deloc in sprinturi?

doar daca e nisipos pe jos pierde aderenta dar trage grupat, amandoua la fel

oadata cand era saltata pe elevator am invartit de o roata dar cealalta nu se invartea nici inainte nici inapoi,de cardan nu am invartit sa vad ce se intampla....

Nu sti cum se face. Unul care se pricepe rupe aderenta si cu camionul la plecarea de pe loc.

Link to comment
Share on other sites

Uitati aici o explicatie foarte frumoasa si simpla despre cum functioneaza un diferential open:

 

http://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI

 

La cel autoblocant se mai introduce cate un ambreiaj pe fiecare parte astfel incat daca o roata rupe aderenta si incepe sa se invarta in gol, va apasa acel ambreiaj care o va incetini. E un fel de ESP mecanic. Daca roata care a rupt aderenta apasa pe acel ambreiaj, atunci diferentialul poate sa trimita mai mult putere la cealalta roata.

Din cauza acelor ambreaje am spart diferentialul pe transfagarasan.Multe curbe stranse au dus la supraincalzire.

Dupa ce am mers un an cu diferential open pot spune ca este mult mai sigur cel open mai ales iarna sau pe suprafete umede.Autoblocantul, in afara de demaraje mult mai bune pe uscat si cerculete nu ofera nimic.

Link to comment
Share on other sites

Nu sti cum se face. Unul care se pricepe rupe aderenta si cu camionul la plecarea de pe loc.

pai sa citesc manualul de instructiuni......

ma gandesc totusi ca la 140 cp plus cip nu o fi foarte greu sa o scartai putin

si pe tine te invit sa rupi aderenta la un camion dintrasta nou dotat cu toate sistemele si cu saua pe el

Link to comment
Share on other sites

Din cauza acelor ambreaje am spart diferentialul pe transfagarasan.Multe curbe stranse au dus la supraincalzire.

Dupa ce am mers un an cu diferential open pot spune ca este mult mai sigur cel open mai ales iarna sau pe suprafete umede.Autoblocantul, in afara de demaraje mult mai bune pe uscat si cerculete nu ofera nimic.

 

am mai scris undeva pe forum ca acum cativa ani am intalnit aceasi probl la un 730, pe viraje trosnea diferentialul si se incingea grav,roata saltata nu se putea invarti, asa ca l-am desfacut, si am desoperit ca avea lsd si ca se umflasera 2 saibe in el de la cox se facusera concave, asa ca leam strunjit si pe urma diful mergea normal, si roata saltata se putea invarti...a si faceam 40m de rupere de aderenta cu el :rolleyes:

deci stiu cum arata cu dif deasta, are 4 sateliti in cruce de fiecare parte, si tot sistemul este inchis intr-o cutie cilindrica in care de fiecare parte se infig planetarele

din pacate nu am timp si chef sa desfac pe asta al meu sa vad cum arata inauntru si placuta este complet ruginita pe el, de aceea merg babeste pe supozitii si ma fac de ras pacilea, scuze dar nu mai deranjez de acuma...

Link to comment
Share on other sites

Autoblocantul tocmai ca e bun in conditii de aderenta scazuta, pe ploaie sau iarna. In timp ce la cel open daca nu are aderenta pe o roata, se invarte in gol pe gheata cealalta nu misca deloc... la autoblocant franeaza roata care a rupt aderenta si trimite putere la cealalta ca sa poti sa pleci de pe loc. Asta la plecatul de pe loc iarna.

Dar gandeste-te ca esti pe drum, ai o viteza si ploua. Prinzi o dara de apa pe o parte si roata motrice dreapta sa zicem acvaplaneaza, rupe aderenta. Cu autoblocant roata aia e franata de acel ambreiaj din autoblocant, iar cealalta primeste in continuare cuplu. Masina isi pastreaza inertia si continua pe directia inainte.

Cu diferential open roata aia rupe aderenta, daca tu continui sa accelerezi se invarte in gol in timp ce roata cealalta nu mai primeste cuplu, merge in gol ca o roata de carucior, e impinsa de inertie. Moment in care datorita faptului ca roata din dreapta care a pierdut aderenta se invarte mai repede decat cea din stanga, masina va tinde s-o ia inspre stanga, vezi mai sus exemplul cu motocicletele de la inceputul filmuletului. Si de aceea "fuge de fund" si ajungi in pom.

Desigur ca si cu autoblocant poti sa rupi aderenta si sa iti fuga de fund, dar 1) e putin mai greu sa faci asta si 2) atunci cand intri in drift e mai usor de controlat deoarece inca poti sa trimiti cuplu la roti ca s-o corectezi din acceleratie.

Link to comment
Share on other sites

nu e prost el, nu se strica mai des decat unul open, doar daca esti cioban, sau daca nu ai grija de el.. de exemplu sa mai schimbi si tu uleiul in el macar la un 4-5 ani acolo..

 

Si la unul open trebuie schimbat uleiul la cativa ani?

Link to comment
Share on other sites

ca un orice chestie, pana si balamalele de la usi le mai ungi. ..

Normal uleiul ala nu are variatii mari de temperatura, deci tine destul de mult, dar totusi cand vorbesti de masini de 8 ani si sute de mii de km doar nu crezi ca e ca in prima zi.

Plus ca se mai duc garnituri, se mai pierde .. macar sa arunci un ochi la el si sa completezi odata la 4 revizii.. nu mori pentru 1l de ulei. si 15 min odata la 80 k km..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ah, nu de asta am intrebat dar vad ca unele "consumabile" nu apar la BMW ca si consumabile.

 

De exemoplu, eu am vrut sa-mi schimb cureaua de ventilator. S-au uitat la reprezentanta cu o lanterna si mi-au zis: nu e nevoie. I-am intrebat de ani vechime, de nr. de km, si nimic. Nu e nevoie :rolleyes:

 

Si nu as vrea sa chinui masina pe motiv ca merge si asa... :)

 

Merci !

Link to comment
Share on other sites

la e60 nu stiu cum e . dar la multe BMW in manuale tehnice scrie ca se inspecteaza anual si se tin maxim 4 ani. Cam de la moatoarele M50 incoace, ele au un auto-intinzator fie cu arc sau hidraulic, deci nu se lasa. Uzura e destul de vizibila la ele, si intr-adevar se inspecteaza cu o lanterna.

Rolele presoare se schimba si ele cand devin zgomotoase. Practic sunt cam de 2-3 ori mai mici decat roata mare actionata de arbore, asta inseamna ca la 2000 de ture ele se invart cu 4-6000 de ture. Au niste rulmenti care in timp de atat invarteala devin zgomotosi sau nu stau centrati...si cand se intampla asta se schimba..

daca se blocheaza unul, cureaua se rupe si ramani cu masina moarta, pleci tractat, ca alternator si pompa de apa si servo sunt pe aceasi curea..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum am spus am avut dif lsd si acum am dif open.Pot sa spun din experienta ca iarna cu autoblocant pleci mai bine de pe loc dar pe viraje stranse te impinge inainte (abia luam viraje la 90 de grade cu viteza 1-ia). La 50km/h pe zapada framantata ai senzatia ca te conduce masina pe tine si deasemenea pe frana de motor cam la aceeasi viteza te duce inainte(nu poti vira). Pe asfalt umed daca fortezi cat de putin o plecare de la stop cu viraj la 90 de grade te intoarce (patita de mine si tras sperietura serioasa).La viteze mai mari orice accelerare pe viraj te poate scoate de pe sosea.In iarna trecuta am mers cu dif open si nu-mi venea sa cred ce usor se conduce masina.Luam viraje cu a doua fara probleme mergeam cu a3a si a4a fara sa am vreo senzatie de instabilitate pe sosea. De cand am schimbat diferentialul masina este mult mai usor de condus pe timp de iarna.
Link to comment
Share on other sites

Ce spui tu e complet impotriva teoriei. N-ai schimbat si altceva la masina? Cauciucuri spre exemplu?

Am acelesi cauciucuri de iarna 185/65/15. Ce am descris este din experienta proprie. Cine are autoblocant poate sa confirme sau sa infirne cele prezentate de mine.

Link to comment
Share on other sites

ce spui tu, pe umed de exemplu se intampla cand pleci prea tare de pe loc in curba la 90 de grade. Si nu e vina diferentialului ci a ta ca accelerezi prea tare, poate nici gumele nu sunt prea bune. Si eu am patit asta, dar numai cu cauciucuri proaste, aveam niste Michelin vai de soarta lor, erau praf pe asfalt ud..

 

 

Daca nu ai masina cu control al tractiunii, ASC,DSC.. poti pati o faza de genul asta. In rest nu pot confirma ce spui, la genul ca iei curbele mai usor sau mai greu..

 

 

Rolul lui e sa invarta ambele roti in orice situatie, indiferent de ce roata pierde aderenta.

Cand nu o sa te urnesti de pe loc iarna sau nu o sa poti urca o panta o sa iti placa din nou LSD..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.