Jump to content

Limited Slip Differential


duxter

Recommended Posts

baga o roata(motoare) in mocirla sau o suprafata fara aderenta prea mare, in timp ce, cealalta roata ramane pe asfalt.daca ambele roti se vor invarti cu aceeasi viteza, inseamna ca ai autoblocant.daca doar roata din mocirla se va invarti in gol in timp ce roata de pe asfalt sta, inseamna ca e open
Link to comment
Share on other sites

baga o roata(motoare) in mocirla sau o suprafata fara aderenta prea mare, in timp ce, cealalta roata ramane pe asfalt.daca ambele roti se vor invarti cu aceeasi viteza, inseamna ca ai autoblocant.daca doar roata din mocirla se va invarti in gol in timp ce roata de pe asfalt sta, inseamna ca e open

merci de sfat probabil am sa incerc sa o bag si in mocirla

da eu voim sa stiu din ce scrie pe real oem

si na asta cu mocirla mi se rupe sufletul sa vad masina plina de namoale

da na este si asta o metoda merci de sfat

Link to comment
Share on other sites

deci vreau sa stiu si eu sigur este grup blocant,este autoblocant ,si cum ar trebuie sa se manifeste

nu ma puneti sa dau burn ca eu nu fac din astea chiar am grija de masina mea

Ridic-o pe elevator si invarte cu mana de o roata.Daca e autoblocant se va invarti si roata de pe partea cealalta in acelasi sens.La mine asa face.

Link to comment
Share on other sites

@baubau

 

pai nu trebe sa-i dai in gura in draci, poti accelera si frumos din mocirla, daca ai autoblocand se va bloca si cealata roata adica cea cu aderenta si iesi afara fara prea multa mizerie.in schimb daca nu ai o sa te prinzi repede dupa ce vezi ca o roata se invarte in gol si cealata sta.nu trebuie sa sapi sant:D

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

cel mai simplu ridici masina pe cric si fara sa fie trasa frana de mana si levierul de la schimbatorul de viteze sa fie in puctul mort , incerci sa invarti o roata (cel mai bine cu cheia de roti bagata pe un prezon) si daca roata se invarte usor NU ai LSD, daca NU SE invarte ai LSD

incerci la rotile motoare, da? :) <_<

Link to comment
Share on other sites

baga o roata(motoare) in mocirla sau o suprafata fara aderenta prea mare, in timp ce, cealalta roata ramane pe asfalt.daca ambele roti se vor invarti cu aceeasi viteza, inseamna ca ai autoblocant.daca doar roata din mocirla se va invarti in gol in timp ce roata de pe asfalt sta, inseamna ca e open

 

Ridic-o pe elevator si invarte cu mana de o roata.Daca e autoblocant se va invarti si roata de pe partea cealalta in acelasi sens.La mine asa face.

 

Deci l-ati lamurit pe om... intr-un mare fel !

Viper05, daca rotile se invart cu aceeasi viteza inseamna ca nu este autoblocant !

bdani, sa inteleg ca daca roata opusa se invarte in celalalt sens, nu este autoblocant ?!!!!

Banuiesc ca ai vrut sa spui ca se invarte cu aceeasi viteza, dar tot nu e autoblocant !

 

Cuvintele "diferential" si "auto" vorbesc singure despre ele !

 

Ia cititi aici cate ceva !

baubau, poti sa accesezi si tu link-ul de mai sus, dar daca ti-e lene sa citesti tot topic-ul, aici este partea care te intereseaza pe tine.

Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu 318is are autoblocant din fabrica

 

nu are

 

@slowdeath daca rotile se invart cu aceiasi viteza e autoblocant, !!!

 

autoblocant se refera ca se blocheaza diferentialul, ca si cand l-ai suda, nu ca blocheaza o roata :)

 

@bdani, faza cu roata in sens opus inseamna ca are diferential functional , la orice masina dotata cu diferential(adika 100% din masinile de pe piata) daca ridici rotzile motoare in aer si invati de una cealalta se va invarti in sens opus <_<

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu 318is are autoblocant din fabrica

 

nu are

 

@slowdeath daca rotile se invart cu aceiasi viteza e autoblocant, !!!

 

autoblocant se refera ca se blocheaza diferentialul, ca si cand l-ai suda, nu ca blocheaza o roata :)

 

@bdani, faza cu roata in sens opus inseamna ca are diferential functional , la orice masina dotata cu diferential(adika 100% din masinile de pe piata) daca ridici rotzile motoare in aer si invati de una cealalta se va invarti in sens opus <_<

Eu am spus ca rotile se invirtesc in acelasi sens nu in sens opus.Evident masina trebuie sa fie pe liber.Ce spui tu se intimpla cind masina este in viteza si diferentialul este clasic. Daca rotile se invirt cu aceeasi viteza, la primul viraj serios diferentialul crapa.La autoblocant tractiunea se muta pe roata care se invirte mai incet.La cel clasic tractiunea se muta pe roata care se invirte mai repede. La cel blocant (au unele camioane) trag ambele roti la fel si are comanda pentru blocare. Cand folosesti comanda de blocare nu ai voie sa virezi.

Edited by bdani
Link to comment
Share on other sites

Ce naiba atata contrazicere.

 

Masina cu puntea spate ridicata:

 

daca invarti spre inainte de roata din dreapta, iar stanga o urmeaza in aceasi directie de mers ai LSD.

si daca ridici numai o roata, nu o poti invarti daca ai lsd.

 

 

daca ai diferential open si invarti de roata din dreapta spre inainte, roata din stanga se va invarti invers, in cele mai multe cazuri.

 

la diferential open, poti invarti o roata ridicata, cand cealalta e pe asfalt.

Link to comment
Share on other sites

@slowdeath daca rotile se invart cu aceiasi viteza e autoblocant, !!!

 

autoblocant se refera ca se blocheaza diferentialul, ca si cand l-ai suda, nu ca blocheaza o roata <_<

 

Si daca masina care este cu o roata in mocirla si una pe asfalt, iese din mocirla, dar rotile nu se invart cu aceeasi viteza, ala ce fel de diferential este ?

Link to comment
Share on other sites

daca ai diferential open si invarti de roata din dreapta spre inainte, roata din stanga se va invarti invers, in cele mai multe cazuri.

La unele masini daca faci asta, roata din stanga nu se invarte deloc. Bineinteles ca nu au autoblocant.

 

Si daca masina care este cu o roata in mocirla si una pe asfalt, iese din mocirla, dar rotile nu se invart cu aceeasi viteza, ala ce fel de diferential este ?

Pai normal ca se invart ambele, doar nu o roata se invarte iar cealalta e franata si masina se misca <_<

Link to comment
Share on other sites

vreau sa stiu si eu sigur este grup blocant,este autoblocant ,si cum ar trebuie sa se manifeste

 

baubau, hai sa iti dau eu definitiile si manifestarile grupurilor (le-am gasit pe un alt site), ca s-a vorbit mult si fara rost...

 

Modul de functionare al diferitelor tipuri de diferentiale:

deschis - open differential;

cu alunecare limitata - limited slip differential (LSD);

autoblocant - locking differential (LD).

Tipurile enumerate anterior, sunt mecanisme asupra carora, soferul nu poate interveni.

La acestea se adauga si diferentialul:

blocabil - selectable locker, cu principiul de functionare identic cu al diferentialului autoblocant (LD), cu deosebire ca, blocarea/deblocarea sunt controlate de sofer.

 

Cum se manifesta:

- open: in momentul in care una din roti pierde aderenta, momentul motor nu se transmite celeilalte roti, vehiculul ramane imobilizat.

- LSD: in momentul in care una din roti pierde aderenta, momentul motor se transmite celeilalte roti in impulsuri - principiul de functionare al LSD-ului este bazat pe blocarea si deblocarea rapida si repetata a diferentialului, sistemul nu-i permite diferentialului sa ramana blocat pe perioade lungi de timp; fapt care nu va permite celeilalte roti sa aiba suficient de mult timp antrenare constanta, vehiculul poate ramane imobilizat.

- LD: in momentul in care una din roti pierde aderenta, momentul motor este transmis celeilalte roti.

Principiul de functionare al LD-ului este bazat pe:

1 - mentinerea diferentialului blocat pana in momentul in care ambele roti isi recapata aderenta;

2 - mentinerea diferentialului blocat permanent, deblocand alternativ, doar roata care tinde sa se invarta mai repede decat diferentialul, vehiculul isi continua deplasarea.

- selectable locker:

1 - deblocat, lucreaza exact ca un diferential deschis (open) - in momentul in care una din roti pierde aderenta, momentul motor nu se transmite celeilalte roti, vehiculul ramane imobilizat.

2 - blocat, momentul motor se va transmite permanent la ambele roti, vehiculul isi continua deplasarea.

Link to comment
Share on other sites

daca ai diferential open si invarti de roata din dreapta spre inainte, roata din stanga se va invarti invers, in cele mai multe cazuri.

La unele masini daca faci asta, roata din stanga nu se invarte deloc. Bineinteles ca nu au autoblocant.

 

Trebuie ca masina sa fie in viteza pentru ca cealalta roata sa se invarta in sens invers.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.