Jump to content

Instalare difuzoare de 13cm in usile din fata la E46 sedan


Recommended Posts

Dupa schimbarea player-ului stock cu unul aftermarket (Alpine 9847) am observat o imbunatatire substantiala a sunetului din masina si am decis sa schimb si difuzoarele stock. Alegerea difuzoarelor, pentru mine, a fost o decizie relativ grea dar pana la urma am ales difuzoare de 13cm pentru usile din fata, considerand ca acestea satisfac cerintele mele privind calitatea sistemului audio. Motivele au fost multe si enumar cateva:

- am vrut sa am un sunet de o calitate decenta fara pretentii prea mari de SQ sau SPL (adica nu imi propun sa particip nici macar la categoria rookie a unor concursuri de SQ sau SPL in calitate de concurent);

- am vrut ca instalarea sa se faca usor, cu cat mai putine modificari aduse sistemului existent si/sau usilor (din ceea ce am citit pe acest forum si pe altele e mai greu sa instalezi difuzoare de 16.5cm plus ca nu as fi facut acesta operatie fara antifonare si amplificator lucru ce ar fi dus la costuri mai mari in special pe partea de timp necesar instalarii);

- instalarea trebuia facute de mine pentru ca nu stiu in apropiere (100 km sa zicem) un atelier in care sa am incredere.

 

Acestea fiind motivele am ales Hertz Dieci DSK 130 si am obtinut un rezultat care m-a multumit pe deplin. Cred ca la urmatorul BMW o sa fac aceeasi alegere (asta daca pana schimb masina nu-mi permit un E46 M3 :) ca masina de toata ziua).

 

Woofer-ele le-am prins de fetele de usi folosind inele din MDF (nu vibreaza la volumul la care ascult eu muzica) iar tweeter-ele au fost montate cu inele din banda izolatoare subtire in locul originalelor.

 

Diferenta de dimensiune dintre difuzoarele stock si cele noi se vede in pozele urmatoare:

post-1376-1198959850_thumb.jpg post-1376-1198959889_thumb.jpg post-1376-1198959904_thumb.jpg

Woofer-ul are adancimea de 56mm si se vede in a doua poza ca e doar cu o jumatate de "7.62" mai mic decat cel original. Asa cum l-am montat vine mai in fata decat originalul cu mai mult de 5mm deci ramane ceva loc in spatele lui pentru a avea cat de cat un volum de aer.

 

Inelele MDF, locul unde se monteaza si woofer-ul montat se vad in pozele urmatoare:

post-1376-1198960145_thumb.jpg post-1376-1198960162_thumb.jpg post-1376-1198960205_thumb.jpg

Woofer-ele le-am prins de inelele adaptoare cu holzsuruburile (asa se scrie ?) din kitul lor de instalare (4 mm) folosind si saibe. Gaurile pentru holzsuruburi le-am dat cu burgiu de 3 mm.

Inelele sunt prinse de usi cu suruburi de 4mm diametru si 20mm lungime (originalele sunt prea scurte).

Dupa indepartarea difuzoarelor originale pe fata de usa ramane un inel in care am taiat cateva "nise" (sa le spun asa) astfel incat clemele difuzoarelor sa intre acolo si inelele adaptoare sa se lipeasca de respectivele inele de plastic.

Ca sa nu se vada urat prin masca difufuzoarelor m-am gandit ca ar fi bine sa vopsesc inele adaptoare si saibele holzsuruburilor cu negru dar neavand cu ce sa le vopsesc si nici timp si rabdare pentru aceasta operatie am folosit un "permanent marker" negru cu varf gros (care si asa se usca pe unde era el aruncat) si am vopsit atat saibele cat si inelele adaptoare.

 

Tweeter-ele le-am scos din suportul pentru montare inclinata si am taiat respectivul suport (intreg nu incape cum se cade) dupa care l-am invelit pe exterior cu un strat de banda izolatoare subtire pentru a incapea "fortat" putin in locul originalelor. Tweeter-ele originale le-am scos din suportul lor de pe stalpul usii si in locul lor, in suportul original, am pus tweeter-ele noi. Doua poze cu tweeter-ele, cum se scot, cam pe unde am taiat suportul (cel original al difuzorului nou) si cum l-am montat pe stalpul usii:

post-1376-1198962102_thumb.jpg post-1376-1198962123_thumb.jpg

 

Am taiat partea cu mufa si cam 30cm din cablul original si am lipit filtrele, respectand polaritatea (firul albastru+maro din masina la firul alb de la filtre). Am taiat vreo 20cm si din cablurile de intrare ale filtrelor (pozele sunt facute anterior cand nu am unde pun filtrele si de aceea cablurile sunt mai lungi). Filtrele le-am lipit pe fata de usa cu banda dublu adeziva.

post-1376-1198962424_thumb.jpg post-1376-1198962453_thumb.jpg

 

Scule si accesorii:

- surubelnita Torx T20 (pentru suruburile de pe fatele de usi) si T30 (pentru suruburile cu care sunt prinse suporturile tweeter-elor);

- doua surubelnite drepte, subtiri si inguste (pentru a extrage butonul de comanda a oglinzilor din usa soferului);

- un cutit si un prosop (pentru a desprinde fetele de usi din cleme - BMW are o scula speciala de plastic);

- pistol de lipit (pentru a lipii firele difuzoarelor de firele care vin de la player);

- surubelnita cu cap in cruce (pentru suruburile de prindere a difuzoarelor);

- 6 suruburi de 4mm grosime si 20mm lungime (pentru prinderea inelelor adaptoare de usi);

- 8 saibe cu gaura de 4mm (impreuna cu holzsuruburile din kit-ul difuzoarelor pentru prenderea acestora de inelele adaptoare);

- o carioca neagra, "permanent marker" (pentru a "vopsirea" inelelor adaptoare si a saibelor de la holzsuruburi);

- patent, cutit pentru dezizolarea firelor si banda izolatoare.

 

Prima data am facut montarea in usa din fata de la pasager si am montat provizoriu (nu am avut rabdare pana mi-a facut cineva inelele adaptoare) woofer-ul cu un inel de plastic (cel de la masca din pachet) si putin lipici iar tweeter-ul cu suportul intreg. Tweeter-ul cu suportul intreg nu l-am putut monta astfel incat sa se inchida plasticele cum se cade si acestea zbarnaiau. Woofer-ul era mai in spate decat difuzorul original cu aproape un 5mm si am observat ca nu avea un sunet prea bun si nici excursie prea mare a membranei.

Dupa instalarea finala (asa cum am explicat mai sus) s-a schimbat si sunetul in bine si excursia membranei este mai mare si parca se misca mai lejer.

Am vrut sa fac comparatie dupa instalarea intr-o usa: clar ca se auzeau mai bine difuzoarele noi dar am crezut ca diferenta nu este foarte mare. In schimb, dupa instalarea in ambele usi, :blink: ma pot bucura si eu de un sunet decent si mult mai bun ca originalul.

 

Next step? Subwoofer+statie sau, in locul difuzoarelor din spate, woofere+filtre sau coaxiale+filtrele lor? Sau astea la urmatoarea masina ... mai vedem.

 

L.E.: scuze pentru calitatea pozelor, tre' sa-mi iau un pozar digital ca cei 3 megapixeli ai telefonului meu sunt cam mahmuri daca nu e lumina destula.

Edited by MishuVerde
Link to comment
Share on other sites

In primul rand felicitari pentru un post bine scris si pentru un nou DIY. Dupa cate scandaluri si tampenii citesc pe-aici, ma bucur ca totusi se mai intampla si asa ceva, si pentru asta ai respectul meu.

 

In al doilea rand mi-as permite sa fac niste observatii, dar mai intai vreau sa prezint background-ul lor.

Am discutat destul de mult cu un tip care este arbitru la competitiile SQ si urmeaza sa isi deschida (foarte) curand un atelier de audio tuning auto - abia astept. Tipul este extrem de experimentat si stie foarte bine ce vorbeste. Are acum in lucru un E46 pe partea audio.

 

De la el stiu ca principala problema a E46-ului consta in faptul ca difuzoarele nu sunt prevazute cu niciun fel de incinta. Mai mult, ele sunt prinse de fata de usa, care este din ~plastic... in orice caz, un material elastic.

 

Acestea fiind spuse, cred ca ar fi fost mai bine sa fi taiat panoul dintre usa si fata de usa, pentru a crea difuzorului o incinta. Apoi, ar fi fost bine sa fixezi difuzorul de usa si nu de fata, pentru mai multa rigiditate.

 

In final, o intrebare: de ce nu ai optat pentru difuzoare de 16-16.5 cm?

 

As fi foarte curios sa ascult noul tau sistem, pentru ca si eu intentionez sa fac, intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat, modificari la sistemul audio, in aceeasi idee ca si tine: cost acceptabil, pretentii moderate - non-SQ/SPL, modificari mici. Momentan am gasit niste difuzoare Rainbow interesante.

Edited by alexrosiu
Link to comment
Share on other sites

bun topic.. poti sa ne spui ceva de claritatea si profunzimea bass-ului pe aceste boxe? eu mi-am montat doar boxe pe spate DLS si am renuntat pt moment sa imi pun si in fata ca nu am gasit pe nimeni sa imi confectioneze inelele de MDF.. probabil la vara, dupa alte investii in masina, o sa ma apuc mai serios si de sunet.. dar trebuie sa gasesc o modalitate de a face incinta boxelor spate pt ca acum se aud maxim la 50% din ce pot ele.. din pacate..

oricum vreau sa schimb si HU-ul pt ca acum am un sony si sincer nu-mi place cum se aude.. probabil o sa-mi pun un pioneer.. am pus pe un passat un pioneer si pe un rexton si am ramas uimit de calitatea sunetului si profunzimea bass-ului chiar si la volum mic..

Link to comment
Share on other sites

Mai mult, ele sunt prinse de fata de usa, care este din ~plastic... in orice caz, un material elastic.

 

Am gasit eu solutia, la un e39. Cine stie cum arata incintele originale, o sa inteleaga ce solutie salvatoare am gasit la instalarea unor difuri de 16, 5..direct pe fata de usa.

 

Am lipit cu un adeziv foarte puternic, de constructii, bucatele de mdf, incat sa fac, pe cat posibil, un contur pentru a prinde difuzorul, de fata de usa. Apoi am intarit fata de usa cu un lac epoxidic, pe care am presarat nisip fin, special, pe baza de quartz. Am repetat operatiunea de 2 ori. fata de usa s-a facut tare, foarte rigida, ca piatra. Am insonorizat-o cu o solutie asemanatoare smoalei. Apoi am pus, in loc de Dybamat, sau altele ca asta, pur si simplu Aluband de la Praktiker.

 

Apoi am prins in suruburi difuzorul pe bucatile de mdf.

 

Stiti cum a iesit? perfect. Fata de usa e elastica exact pe contur, unde se lipeste pe rama usii. In rest...dai cu ciocanul in ea, e mai dura ca un lemn.

Link to comment
Share on other sites

Nu, am dat-o pe toata. Este extraordinar de rigida, crede-ma pe cuvant. Doar am stricat, cu ghilimelele de rigoare, ambele usi. De un an ma chinui sa gasesc solutii. La montaj, am sa renunt la copertina aia neagra de cauciuc care este asezata dupa fata de usa. Tabla de la usa am insonorizat-o, la randul ei. Fata de usa, care e acum mai grea, cu cel putin 3 kg, am s-o prind in clipsurile ei, si, intre ele, pt siguranta, silicon sau mastic. Cred ca la seria 3, care are gandita prinderea direct de usa, solutia mea ar fi perceta. Repet...ca piatra.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru aprecieri. Revin cu completari si raspunsuri.

 

Pentru un sistem cu pretentii mai mari de SQ (decat cel realizat de mine) difuzoarele trebuie prinse cu inele adaptoare de usi. Trebuie creata incinta corespunzatoare acestor difuzoare (tabla taiata in spatele difuzorului mareste volumul incintei dar totata teaba e la ochi, ca si la mine de altfel). Trebuie izolata usa si fata de usa cu materiale fonoabsorbante. Si daca cineva face asta e pacat sa nu puna difuzoare mai mari (16cm sau 16.5cm) si aici intervin modificari mai mari, poate chiar indepartarea completa a sistemului original de prindere. Si neaparat amplificator. Si cabluri (si aici apare problema traseului). Si ...

 

Sincer nu am vrut sa aloc bugetul necesar.

Dar, mai important, nu avem timpul necesar pentru cele de mai sus.

Apropo de timp, am lucrat cam 3-4 ore/usa din care aproximativ 1 ora si ceva afara (si au mai fost si -4...-6 grade Celsius).

 

Despre sunet, da, nu se poate descrie. Pot sa spun ca difuzoarele, pe partea de bass, incep sa distorsioneze putin inainte de a tremura fata de usa - trebuie sa fac mai multe teste si reglaje (cate imi permite player-ul). Fata de usa se prinde de usa interioara prin trei cleme situate chiar in jurul difuzorului ceea ce-i ofera cat de cat o prindere buna (se vad clemele in poza). Nu se poate rigidiza fata de usa complet cum a facut @ihearto pentru ca este un airbag pe acolo...

Privind claritatea, fata de sistemul original, e foarte buna.

Pentru frecvente inalte eu zic ca e foarte bine.

Pentru bass trebuie completare de la alte difuzoare, cele de 13cm nu sunt suficiente (si cred ca nici cele de 16.5cm nu fac fata singure, apropo de incinta).

 

Cum am zis si la inceput: am vrut sa fac instalarea singur si nu prea am avut de ales, am ales solutia cea mai simpla si cea mai rapida, sigur nu cea mai buna. Si am obtinut un sunet decent.

Link to comment
Share on other sites

O sa la "lipesc" si eu la topicul tau, daca imi dai voie, cu poze si alte sfaturi de montare, la E39 :blink:

 

Eu am ales varianta DLS, sistem pe 16,5 pe fata, sistem de 13 pe spate. Amplificate.

 

Subwoofer Kicker. O sa fac poze la montaj.

Link to comment
Share on other sites

O sa la "lipesc" si eu la topicul tau, daca imi dai voie, cu poze si alte sfaturi de montare, la E39 :blink:

Nu trebuie sa-ti dau voie. Cred ca e o idee buna dar trebuie sa scrii mare la inceput ca e vorba de E39, sa nu se incurce cineva, ca in titlul acestui topic am scris ca e vorba de E46.

Link to comment
Share on other sites

Poti incerca sa pui silicon sau mastic intre clemele alea de plastic, va presa si va tine mai bine fata de usa.

De partea de usa care are "iesirea" de airbag (doamne fereste!) nu m-am atins, am lasat-o asa. La E39, usa face ca un triunghi acolo unde e situata grila difuzorului si, in special pe acela l-am avut in vedere cand am pus lacul epoxidic si intaritorul.

Trebuie sa spun ca pentru bass nici cele de 16,5 nu vor fi suficiente. Eu am luat R6A pe fata, DLS (la care producatorul "da" 94 DB, pentru ca voiam sa si sune tare) si, pana n-am pus in functiune kickerul, eram foarte multumit. Dupa...mi-am dat seama ca difuzoare de 13, setate pe la 70-80Hz din player, impreuna cu subul, erau suficiente. Basul oricum il da sub-ul. Dar eu sunt incapatanat :blink:

La E39 mai este o problema, si anume cutiile/incintele in care stau difuzoarele din spate. Sunt prea mici, au volum de cca 2 litri, nu mai mult, si nu exista nici o alta posibilitate de montare decenta. Am vazut si masini cu polita taiata, sa "bage" ovale, insa... nu mi-a placut. Drept urmare, am pus insonorizant pe cutiile alea, vatelina inauntru, si difuzoarele de 13 - DLS R5A. Nu ma asteptam sa sune atat de tare, efectiv vibrea toata polita din spate a masinii. Drept urmare, am desfacut masina din nou, si am inceput sa pun insonorizant peste tot, peste poltia de tabla de sub luneta, peste "imbracamintea" aia de plastic gros de deasupra ei si o sa pun si in spatele banchetei, sub burete, pe tabla.

Am luat alte cabluri RCA, de calitate (in jur de un milion, parca, nu mai stiu) pentru cele 4 canale ale amplificatorului dedicat difuzoarelor, deoarece inainte sesizam un bazait insistent in difuzoarele spate. Sper ca cel avut anterior sa fi fost de vina, si sa nu fie vreo problema de paraziti, caci mi s-a spus ca BMW-urile se intalnesc des cu asta...

 

Acum astept pe cineva sa ma ajute sa tai tabla din cotiera spate. Eu nu am gaura de sac de ski si...orice puneam (sub) in portbagaj, nu facea decat sa fluture capacul portbagajului (care, musai, trebuie si el insonorizat, tabla aici fiind foarte subtire). De asta am cumparat Kickerul (mersi, Dragos :) ) care e dreptunghiular, urmand a-l monta in incinta sealed cu fata spre interiorul masinii.

 

Din pacate, desi mi-am dorit sa termin acum, cu vacanta de sarbatori, m-a cuprins si pe mine ...frigul. Sper ca in doua, trei zile, dupa revelion, sa pot posta si eu poze de la montare.

 

 

M-am uitat din nou la pozele tale. Ce n-as fi dat sa-mi permita asa ceva usa de e39! Intradevar, fata de sistemul original de prindere de la seria 3, lacul ala pe care l-am pus eu ar face minuni! ( si nu ma ocup cu vanzarea lui! :-))

Edited by ihearto
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

am o intrebare daca se poate, vreau sa schimb cele 4 difuzoare care le am, respectiv cele de pe 13 din fata, si cele de 16 din spate

 

am gasit niste difuzoare Kicker, cele de 13cm de 35 W RMS, si cele de 16cm de 50 W RMS

si in alta parte am gasit difuzoare SAL, 13cm 50W RMS parca, si 16cm de 60W RMS

 

care difuzoare ma sfatuiti sa cumpar? cele SAL erau mai ieftine cu 10 lei parca cele de 16cm, in rest pretul este acelasi, 100 lei 13cm (set), si 120 (110) lei cele de 16.

 

de kicker nu prea am auzit, dar de SAL avem un Reno Clio in cluj care face reclama foarte buna la firma SAL :blink:, deci pare a fi buna firma

 

astept lamuriri, nu am facut topic nou pentru asta, dar sper sa ma ajutati, va multumesc

Edited by tupeu
Link to comment
Share on other sites

de kicker nu prea am auzit, dar de SAL avem un Reno Clio in cluj care face reclama foarte buna la firma SAL :blink:, deci pare a fi buna firma

 

Ăn primul rând, fi atent că difuzoarele din uşi nu pot avea adâncime prea mare că nu ĂŽncap ! Din păcate nu ştiu să ĂŽţi spun adâncimea maximă, vezi ĂŽn specificaţii cât au difuzoarele montate de mine.

Ăntre SAL şi Kicker alegerea mea ar fi Hertz :) dar sunt sigur că ĂŽn Cluj găseşti unde să asculţi diverse difuzoare şi să ĂŽţi dai seama cum sună. Preţurile mi se par foarte mici şi nu cred că o să obţii un sunet decent.

 

20 de difuzoare hertz si de 13 si de 16,5!

20 ! niiiiiiiiiiice... Baftă la concursuri!

 

Cred că ar fi interesant un topic pe tema concursurilor SQ şi SPL. Nu-l ĂŽncepi tu şi să descrii şi sistemul/sistemele tale ?

Edited by MishuVerde
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

pana la urma mi-am luat pioneer si is foarte multumit, cele pe fata trebuie sa le pun, inca nu leam pus pentru ca nu am gasit inca filtru si tweetere, si al 2lea motiv ar fi ca nu prea am inteles cum se desface usile din fata

am vazut ca sunt 2 suruburi sub manerul usii, dupa ce le desfac alea 2, ar trebui prin fortare sa iasa din ceva cleme?

cum sa fac? chiar acuma ma duc pana la un magazin sa vad de tweetere si filtre,

si alta intrebare, am mai postat pe ceva topic sau era topic despre asa ceva, as vrea sami pun subwofer in porbagaj, in poza aveti subwoferul si statia

problema este ca la mine scaunele din spate nu sunt rabatabile, si am tabla intre mashina si porbagaj, ce ma sfatuiti sa fac? sa tai tabla? sau cum sa fac? as face niste canale, deci sa nu dau chiar de tot tabla, sa las niste bare din tabla, sper sa intelegeti ce vreau sa fac. sami spuneti daca ar fi ok, sau daca e nevoie sa fac asa ceva, si ar suna bine si fara sa tai treburi peacolo :blink:)

statia are 380 W RMS pe o iesire, subwoferul are 400 W

o sa ma satisfaca basul (vibratiile in mashina) care il da fara sa tai tabla, sau mai bine o decupez :) ?

 

Pozele...

post-912-1207907053_thumb.jpg

post-912-1207907058_thumb.jpg

Edited by tupeu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
... nu prea am inteles cum se desface usile din fata ...

 

Un rãspuns Întârziat dar, dacã nu ai instalat difuzoarele sau dacã nu ai gãsit pe net vreun DIY privind desfacerea uºilor, procedeul pentru E46 sedan e cam aºa:

- se desface ornamenul de pe uºã ºi se scot ºuruburile din spatele acestuia (Þine minte care e cel mai lung sã nu te chinui când le montezi Înapoi);

- se desfac cele douã ºuruburi din partea de jos a mânerului;

- se desface Âşurubul din spatele butonului de comandĂŁ a oglinzilor din uÂşa din partea Âşoferului Âşi cel din poziĂžia similarĂŁ din uÂşa dreaptĂŁ;

- se desface faÞa de uºã trãgând, cu simÞ, din partea de jos ºi continuând În laterale pânã când se desfac toate clemele;

- se scoate faÞa de uºã din clemele aflate În partea de sus trãgând În faÞã ºi puÞin În sus, peste butonul de Închidere;

- se scoate cablul de la mâner la sistemul de deschidere al uºii (cablul se uneºte pe faÞa de uºã cu un plastic alb, plasticul se scoate trãgând de el spre exterior);

- acum mai ai de scos cablul de la difuzorul de mid-bass ºi faÞa de uºã este "liberã".

Sper cĂŁ nu am uitat ceva, am scris din memorie. Prima datĂŁ e mai greu, apoi merge fĂŁrĂŁ probleme.

 

Despre subwoofer ĂŽn portbagaj vezi cĂŁ este un thread ĂŽn care un coleg de forum scrie cĂŁ a fĂŁcut o gaurĂŁ ĂŽn poliĂža din spate, unde sunt difuzoarele, Âşi sunetul s-a ĂŽmbunĂŁtĂŁĂžit substanĂžial.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
... nu prea am inteles cum se desface usile din fata ...

 

Un rãspuns Întârziat dar, dacã nu ai instalat difuzoarele sau dacã nu ai gãsit pe net vreun DIY privind desfacerea uºilor, procedeul pentru E46 sedan e cam aºa:

- se desface ornamenul de pe uºã ºi se scot ºuruburile din spatele acestuia (Þine minte care e cel mai lung sã nu te chinui când le montezi Înapoi);

- se desfac cele douã ºuruburi din partea de jos a mânerului;

- se desface Âşurubul din spatele butonului de comandĂŁ a oglinzilor din uÂşa din partea Âşoferului Âşi cel din poziĂžia similarĂŁ din uÂşa dreaptĂŁ;

- se desface faÞa de uºã trãgând, cu simÞ, din partea de jos ºi continuând În laterale pânã când se desfac toate clemele;

- se scoate faÞa de uºã din clemele aflate În partea de sus trãgând În faÞã ºi puÞin În sus, peste butonul de Închidere;

- se scoate cablul de la mâner la sistemul de deschidere al uºii (cablul se uneºte pe faÞa de uºã cu un plastic alb, plasticul se scoate trãgând de el spre exterior);

- acum mai ai de scos cablul de la difuzorul de mid-bass ºi faÞa de uºã este "liberã".

Sper cĂŁ nu am uitat ceva, am scris din memorie. Prima datĂŁ e mai greu, apoi merge fĂŁrĂŁ probleme.

 

Despre subwoofer ĂŽn portbagaj vezi cĂŁ este un thread ĂŽn care un coleg de forum scrie cĂŁ a fĂŁcut o gaurĂŁ ĂŽn poliĂža din spate, unde sunt difuzoarele, Âşi sunetul s-a ĂŽmbunĂŁtĂŁĂžit substanĂžial.

 

mersi mult oricum, am rupt cateva cleme, dar banuiesc ca gasesc asa ceva cel putin la auto transilvania, daca nu poate imi recomandati voi ceva magazin unde sa gasesc cleme deastea :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
... nu mai merge butonul de inchidere centralizata din interior ci doar pe telecomanda de la cheie! mai este vreo mufa de care sa fi tras?

... nu ajunge semnalul de la casetofon la difuzoarele din usa din dreapta.

 

Ai rezolvat problemele ? Butonul de ĂŽnchidere centralizatĂŁ mĂŁ ĂŽndoiesc sĂŁ aibĂŁ treabĂŁ cu lucrul la uÂşi.

Cu ce material ai antifonat ? Câte straturi ai pus ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
ok .. astea sunt pt usa .. medii si inalte daca nu ma insel. dar pt joase (boxele din spate) ce trebuie luat de la hertz

 

DacĂŁ vrei sĂŁ schimbi difuzoarele din spate, poĂži sĂŁ foloseÂşti altele de 16,5 cm dar s-ar putea sĂŁ intre Âşi de 17 cm (deÂşi astea sunt cam rare). Cel mai bine ar fi sĂŁ dai jos o grilĂŁ (e prinsĂŁ cu cinci cleme) Âşi sĂŁ mĂŁsori.

Ca sĂŁ obĂžii cât de cât calitate din difuzoare trebuie sĂŁ le asiguri o incintĂŁ corespunzĂŁtoare Âşi va trebui sĂŁ elimini cutia ĂŽn care stau cele originale altfel vor suna pur Âşi simplu prost. Cred cĂŁ faci treabĂŁ mai bunĂŁ cu un subwoofer ĂŽn porbagaj pentru cĂŁ extensia Âşi definiĂžia unui subwoofer bunicel nu prea o obĂžii de la un set de difuzoare de 16,5 decât dacĂŁ sunt din clasa superioarĂŁ Âşi au incintĂŁ corespunzĂŁtoare. Ăn acest caz poĂži lĂŁsa gol locul unde sunt difuzoarele originale pentru ca sunetul sĂŁ poatĂŁ sĂŁ iasĂŁ din portbagaj ĂŽn maÂşinĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
le am schimbat si eu la un 525 e39 , erau cele originale dar sunau foarte urat 2 din ele , una fata si una spate , si am zis k daca le schimb le schimb pe toate 4 , am cumparat alte difuzoare de 13cm si le am pus in locul celor originale si se aude foarte clar dar totusi nu e cum ma asteptam <_< un minus cam mare la capitolul muzica pt bmw :) un 323 si un 525 pe care am putut sa le testez :bashwall:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

m-am hotarit si eu sa imbunatatesc sound-ul la a mea masina, mai jos va pun o poza cu "scula " pe care as vrea sa o pun .....

amu va cer ceva pareri....

dvd Alpine

subwoofer 10´´-pionner x2

amplificator mono

plus alte acareturi, cabluri , sigurante si mina de lucru = in jur de 1500 oroi

buuuun, amu intrebarea mea este : am pe masina bmw business cd si nu as vrea sa schimb boxele originale ale masini.....aia zic ca s-ar putea sa mearga

voi ce credeti !?!? se merita change-ul asta !?

aaaa, cum portbagajul nu e f mare mi-au spus ca, in cazul in care vreau, sub-ul poate fi pus acolo intre pernele din spate

are cineva montat ceva de genul asta !? cum e !?!.....ar fi mai bine in cutia respectiva !?

post-28912-1253885270_thumb.jpg

Edited by bolyboly
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa pastrezi linia bordului pastreaza Business Cd-ul , schimba boxele fata+spate + amp pentru ele , Woofer de cel putin 250 W RMS + amp .

Cand montezi boxele spate scoate izolatia , demonteaza ski-sacul daca ai asa ceva si o sa ai un bas mai mult decat satisfacator .

Edited by G_y_X_u
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.