Jump to content

pompa de apa defecta?sau termostat?


Recommended Posts

salut celor de pe forum.recent mam confruntat cu o problema la bmw ul meu 520i,se pare ca nu se incalzeste radiatorul,de fapt furtunele de jos sunt reci iar cel de sus se incalzeste dupa un timp,insa motorul se incalzeste peste pragul permis..fierbe apa..daca il las.credeti ca mi sa stricat pompa,dati-mi va rog un sfat.multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Pai daca ai mentionat ca radiatorul ecam rece...suspecteaza intai termostatul...fie blocat partial, fie cu alta temperatura de descidere-a doua varianta e cam putin probabila...daca era diesel mai mergea sa fi fost termostat de banzinar...desi nu stiu daca totusi fizic se potrivesc :blink:....sau mai vezi ca nu cumva radiatorul sa fie infundat....

E34 e modelul 520i-ului?

Link to comment
Share on other sites

Daca e vorba de E34 cu motor M50, sa stii ca pompa de apa din fabrica cedeaza la un moment dat, e una dintre problemele clasice. Oricum daca schimbi pompa de apa e bine sa schimbi si termostatul, in timp se decalibreaza si nu mai functioneaza corect. Mie mi-a crapat pompa de apa primavara trecuta, elicea de plastic a crapat si se invartrea liber pe ax. Temperatura ajungea in cateva sute de metri la rosu.
Link to comment
Share on other sites

va multumesc celor care v-ati implicat,dar am desfacut azi termostatul,si l-am scos de tot,se pare ca problema persista.am motor m20m50,nu mam uitat in radiator dar va fi urmatorul lucru pe care il voi face am dat jos cureaua de la pompa de apa,si se invarte extrem de usor fulia...dar nu mai pot scoate ventura..am desfacuto din suruburile de 10..insa o tine ceva si deo parte si de alta..vre-o idee..?multumesc,aveti idee cat ar costa o pompa noua?ca nas vrea sa fac compromisuri
Link to comment
Share on other sites

si eu am scos pompa dar era buna.

o desfaci si daca paletii sunt intregi si se invart merge.

de aerisit e tare greu pana te prinzi care e treaba.

cu motorul oprit torni apa in vas,pana iese fara aer pe aerisitorul de pe radiator(la de plastic de langa buson).

in insurubezi la loc si torni in continuare pana iese apa pe aerisitorul de pe corpul termostatului,il strangi bine si pe acela si ar trebui sa mearga.

cel mult o mai pornesti odata,o opresti si repeti operatia.

asta in cazul in care pompa e buna,termostatul la fel.

termostatul poti sa-l si scoti da-l draq ca vine vara.

bafta!

Link to comment
Share on other sites

Cine te-a invatat pe tine sa scoti termostatul? Hai sa fim seriosi, ca nu e vreo epava de Dacie, chiar daca unele E34 au peste 18ani! Am pompa buna, cu paleti metalici. Daca te intereseaza, da-mi un PM cu adresa completa, nr. de tel si ti-o trimit gratis. Platesti doar transportul. Pompa este pt. motorul M50B256I, fabricatie 1996.
Link to comment
Share on other sites

sigur,dar oare se potriveste la motorul meu de 129cp?..si daca ajuta cu ceva,a inceput sa se auda un scartait in zona venturei,si s-a incins dintr-o data,,dupa ce am mers vreo 10km,fara probleme,am lasat-o la ralanti vreo 15min,si sa incins si de atunci,in 3 min de functionare se incinge in draci,asa ca am scos termostatul si o sa verific radiatorul dar nu cred,banuiesc pompa,daca se potriveste ar fi binevenita o pompa.mersi

stie cineva daca pompa mea de la motorul m20m50 se potriveste cu m50b256i fabricatie 96?

Edited by cata precup
Link to comment
Share on other sites

Pt a da jos ventilatorul de pe ax se baga o cheie de nu stiu cat intre motor si ventilator, pe ax, si se desurubeaza ventilatorul....e greu de explicat dar usor de facut :)

Daca se aude scartait inseamna ca s-au dus rulmentii de la pompa de apa...ai bagat probabil numai apa ...antigelul mai are si rol de lubrifiere, e mai gros si mai uleios decat apa... :blink: si nu provoaca griparea rulmentilor....

Link to comment
Share on other sites

are idee cineva de cat e piulita dintre ventilator si fulie..ca e mai mare de 27?mersi,am spalat radiatorul si am ramas uimit ca a iesit o gramada de mal.ma intreb ce o fi prin motor..sau instalatia de incalzire,are cineva vreo idee cum sa curat instalatia,dar fara sa desfac totul?
Link to comment
Share on other sites

Sub galeria de evacuare, in dreptul pistonului 6 ai surubul de golire a lichidului de racire din motor. Apa curata bagi prin furtunul care duce de la raditor in motor si lasi sa curga, pana vezi ca iese apa curata, nu cu mal sau alte impuritati.
Link to comment
Share on other sites

salut,azi am reusit sa montez totul la loc,dar mam confruntat cu o alta problema..in primul rand am uitat in ce pozitie se monteaza si mi s-a rupt tevusca aceea in care intra furtunul acela care merge la admisie,cred ca e pata calda.banuiesc ca se poate schimba corpul termostatului,acela prins de bloc
Link to comment
Share on other sites

am anulat tevusca aceea pt moment..si am incercat sa fac aerisirea..nu prea am reusit pt ca nu iesea nimic pe aerisitorul de pe corpul radiatorului,si apoi am ridicat radiatorul,pt ca era legat cu sarma si din cauza ca masina afost lovita,nu mai are acel deflector de aer,iarsuporturile radiatorului nu mai exista,si cred ca radiatorul sta mai jos decat _chiulasa_,am ridicat radiatorul am pus sub el o piatra,am reusit sa aerisesc astfel instalatia si merge super acum,cu exceptia ca trece acul de jumatate cand sta la ralanti mult,iarcand o turez incepe sa scada acul de la temperatura..ce ziceti?e normal?la ce inaltime trebuie sa stea radiatorul,acum abia se inchide capota..
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.