Jump to content

Pierderi apa sistem de racire


Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Well, am fost azi cu 320d-ul la Filaret, au testat cu pompa de presiune, nici o scurgere. Am curatat totusi sistemul de racire, si schimbat antigelul. Baietii "presupun" ca ar fi chiulasa fisurata, ceea ce m-ar duce pe la vreo 3000 euro schimbarea ei cu tot cu manopera. Dar daca nu e chiulasa de vina si e totusi o scurgere nedetectabila de lichid ? Uleiul e curat, fara urme de antigel, si invers.

Am bagat in antigel un recipient de "RADweld" in speranta ca as carpi sistemul de racire.. nu stiu in ce masura, sau daca nu vor apare alte probleme.

Merita sa schimb chiulasa fara sa stiu sigur ca ea e de vina? 3000 euro?? S-a mai intalnit cineva cu astfel de problema, care apare in special la dieseluri.

Edited by CrissXL
Link to comment
Share on other sites

Baietii "presupun" ca ar fi chiulasa fisurata, ceea ce m-ar duce pe la vreo 3000 euro schimbarea ei cu tot cu manopera. [...]Merita sa schimb chiulasa fara sa stiu sigur ca ea e de vina? 3000 euro?

CrissXL, din pacate, se pare ca previziunile cele mai sumbre este posibil sa se confirme.

Testul a fost facut cu motorul cald? Daca da, mai ai totusi sansa sa fie doar garnitura de chiulasa. Exista posibilitatea ca garnitura de chiulasa sa aibe o fisura foarte fina, care lasa apa sa intre in cilindri atunci cand motorul este rece, dar nu (sau prea putin) atunci cand e cald. In aceasta situatie, la testul de presiune cu motorul cald totul iese OK.

Ce iti sugerez:

1. Mai treci inca o data, de unul singur, prin check-list-ul pe care l-am sugerat intr-un post de mai sus. Ar fi culmea ca o cauza banala sa te arunce in cheltuieli enorme.

2. Efectueaza din nou testul cu motorul rece (dupa ce l-ai lasat oprit o zi intreaga). Asta presupune sa duci masina la service iar a doua zi sa repeti testul.

3. Sau, daca nu mai vrei sa faci testul de la pct 2, fa astfel: Umple circuitul de racire la nivel maxim. Mergi cu masina cca. 1/2 ora (iesi la un drum intins). Opreste, stai cca. 5 minute, apoi desfa cu mare grija busonul si completeaza cu lichid de racire (daca e cazul) pana la un nivel bine determinat (fa un semn cu ceva pe vasul de expansiune). Apoi mai condu masina inca cca. 150-200Km. La sfasitul deplasarii, verifica nivelul din vasul de expansiune. Daca a scazut cam ca de obicei, scenariul cu chiulasa se cam confirma. Daca nu a scazut, sau a scazut foarte putin, ai sanse bune sa fie doar garnitura.

IMPORTANT: Testul "3" efectueaza-l numai dupa ce esti sigur ca iti pierde (sau mai exact inghite) in continuare lichid de racire. Daca testul de presiune de la service a fost facut cu motorul rece, atunci ceea ce am sugerat mai sus nu are sens.

De curiozitate, masina a fost alergata la viata ei?

 

535 ... fisuri de chiulasa? omu nu are o batranete de 20 de ani .. ce dracu ... il sperii degeaba.
Beck, dupa cum vezi, viata bate filmul.
Link to comment
Share on other sites

Testul, facut cu motor cald. Mecanicii au zis ca are garnitura de chiulasa din tabla...4 folii, care este f. putin probabil sa se fisureze. ..daca a fost alergata ?.. cine stie ?.. La computest 2000 mi-a dat 99% bine, la motor 100%, merge si trage "de rupe" , temperatura apei.. sta "batz"...pe mijlocul ceasului, fum nu scoate motorul.. exceptand cazul cand e rece.

 

E posibil sa-mi bage apa in sistemul de evacuare.. cum au presupus mecanicii ?, adic .. unde ar fi chiulasa fisurata in acest caz ?

 

Toate sunt presupuneri.. pana nu desfac motorul, nu am de unde sa stiu.

Link to comment
Share on other sites

temperatura apei..  sta "batz"...pe mijlocul ceasului,  fum nu scoate motorul..  exceptand cazul cand e rece.
Asta confirma banuiala mea ca este posibil ca motorul sa iti manance apa numai la rece. De regula, tinand cont de modul in care se dilata diversele componente ale motorului, situatia asta indica mai probabila o defectiune a garniturii de chiulasa, decat a chiulasei in sine. Daca era invers (ardea apa la clad), era mai probabil sa fie chiulasa de vina.

Dar, asa este, pana nu desfaci, nu o sa stii 100% daca este garnitura de chiulasa, sau ai vreo fisura in chiulasa.

 

Repet, mai treci inca o data prin check-list, sa elimini orice alta posibilitate.

Link to comment
Share on other sites

Daca mergi sportiv,sau daca mergi in aglomeratie(doar 1-a si a 2-a) apa creste?Dca nu sunt sanse mari sa fie garnitura

46332[/snapback]

 

Apa.. sa creasca in volum, in vasul de expansiune ?.. sau in temperatura indicata pe bord ?

 

Temperatura ramane constanta pe mijloc oricat as da in masina.. si la 4000 , si la 220km/h.. ramane aceeasi temperatura

Link to comment
Share on other sites

Daca va vine a credeti, aceeasi problema a avut-o un prieten de al meu cu un 525tds din 99. Pierdea apa inexplicabil, dar nu fierbea motorul. Fisura in blocul motor. Numai cu motorul rece se simtea umed peretel exterior si picura, cand se incalzea probabil fisura se acoperea. Si faceam glume pe seama masinii lui, ii ziceam ca e ca si avionul american SR-nu stiu cat Blackbird, cel mai rapid din lume, care la rece curg lichidele din el pentru ca la viteza imensa cu care merge totul se dilata si se inchid fisurile.
Link to comment
Share on other sites

Daca va vine a credeti, aceeasi problema a avut-o un prieten de al meu cu un 525tds din 99. Pierdea apa inexplicabil, dar nu fierbea motorul.

46379[/snapback]

 

Si cum a rezolvat-o ?? Ma gandesc sa repar "problema" . Masina e impecabila din alte puncte de vedere... dar ma rog. E destul de "defecta" :blink:

 

Edit: pot sa pun canistra de antigel in porbagaj.. si sa mai merg vreo 20k de km cu ea asa ? :)

Edited by CrissXL
Link to comment
Share on other sites

:blink: asa, incurajeaza-l pe Cristi.

Pana la urma cu s-au explicat urmele de saruri/rugina pe care ni le-ai aratat in poze?

Daca deschizi capacul expansiunii si turezi motorul, observi bule de aer, bolboroseste?

46388[/snapback]

 

Nu stiu.. o sa ma uit maine. Nu stiu daca "Holts RADweld" va "astupa" vreo gaura.. dar sa vad in urmatoarele zile.

Link to comment
Share on other sites

Si cum a rezolvat-o ??  Ma gandesc sa repar "problema" . Masina e impecabila din alte puncte de vedere... dar ma rog. E destul de "defecta" :blink:

 

Edit:  pot sa pun canistra de antigel in porbagaj..  si sa mai merg vreo 20k de km cu ea asa ? :)

46394[/snapback]

 

Era inmatriculata in Italia, s-a dus cu ea inapoi si a facut un buyback si a luat un 523 din 2000.

Link to comment
Share on other sites

Well, sa presupunem ca e de vina chiulasa. Dupa schimbarea acesteia exista vreo garantie ca nu va "crapa" din nou ? Eu nu pot sa vand masina mai departe in acest stadiu.. in care sunt "prost"informat asupra "tratamentului". Nimeni nu stie sigur daca e chiulasa.. toti mecanicii doar presupun, dar ptr, a fi sigur ca asta e.. trebuie desfacut motorul.. si costa manopera.

 

Vreau undeva unde sa mi se garanteze : moshule.. chiulasa e fisurata : uite : AICI. (...aici...)

eu : Ok dau banu ptr. inlocuire, cinstesc mecanicul sa fac treaba buna.. adic sa o readuca la parametrii initiali.

 

 

Simplu. unde trebuie sa ma adresez ?.. undeva unde sa-mi garanteze ca e chiulasa e sparta fa a fi nevoie sa desfac motorul. Exista astfel de teste ?

Link to comment
Share on other sites

In principiu, daca apa se pierde din cauza chiuloasei, la testul de gaze ar trebui sa iasa chestia asta. Presupun ca o concentratie prea mare de oxigen in gazele de esapament ar trebui sa indice chestia asta cu certitudine.

Ai facut test la gazele de esapament?

Link to comment
Share on other sites

Well,  sa presupunem ca e de vina chiulasa. Dupa schimbarea acesteia exista vreo garantie ca nu va "crapa" din nou ?
Nu. Predispozitia la fisuri a unei chiulase apare din doua cauze: 1. Supraincalzirea motorului (ca urmare a unei probleme de racire sau a unei "forjari" sustinute); 2. Defecte ascunse din procesul de fabricatie a chiulasei. Cauza "1" este responsabilitatea soferului. Cauza "2" intra la categoria limite tehnologice. Chiulasele de motoare Diesel sunt mai predispuse la fisuri, din simpul fapt ca aceste tipuri de motoare pun un stres mecanic si termic mai mare asupra chiulaselor, decat motoarele pe benzina.

 

Nimeni nu stie sigur daca e chiulasa..  toti  mecanicii doar presupun, dar ptr, a fi sigur ca asta e..  trebuie desfacut motorul..  si costa manopera.
Exact. Nimeni nu va putea sa spuna 100% ca este chiulasa fisurata, sau ca problema a fost de la garnitura de chiulasa, pana nu se desface motorul.

DAR, ti-am mai spus: din descrierea ta asupra comportamentului motorului rezulta ca este mai probabil sa fie de vina garnitura de chiulasa, decat chiulasa in sine. Repet, mai fa inca un test de presurizare a circuitului de racire, de data asta cu motorul rece. Daca pierde presiune cu motorul rece, dar nu si cu motorul cald, sunt mari sanse ca de vina sa fie garnitura de chiulasa. O chiulasa fisurata ar trebui sa piarda presiune mereu, mai ales la cald.

Pe de alta parte, ai vazut postul lui wlf: mai exista si posibilitatea (e drept, foarte mica)sa fie blocul motor fisurat. Dar, acea problema intra in categoria scurgerilor exterioare de lichid. Chiar daca se evapora imediat, ar trebui sa se vada unde curge dupa sarurile care se cristalizeaza in locul respectiv. Repet (tot am repetat diverse lucruri in acest topic): a pierde in exteriorul motorului 1l de lichid de racire in 200Km SIGUR lasa urme vizibile asupra locului de unde curge. Deci, verifica atent tot exteriorul motorului, tot circuitul de racire, inclusiv zonele cele mai ascunse (radiatorul de incalzire a habitaclului, etc, etc) Nu gasesti nimic vizibil in exterior = garnitura de chiulasa sau/si chiulasa defecte

 

Vreau undeva unde sa mi se garanteze :  moshule..  chiulasa e fisurata :  uite :  AICI. (...aici...)
Iti va putea garanta un atelier care poate testa la presiune o chiulasa scoasa de pe motor. Cu chiulasa pe motor, asa cum am spus mai sus, nimeni nu poate garanta - cu exceptia situatiei in care fisura se vede de afara cu ochiul liber - ceea ce aproape inseamna ca ai o chiulasa sparta, nu fisurata.

 

am fost azi cu 320d-ul la Filaret
Ca poveste colaterala, iti spun istorioara mea. Cei de la Filaret au fost intordeauna super amabili si pozitivi. Dpdv relatia cu clientii, tot respectul. In 2002 ma duc cu masina mea sa-mi diagnosticheze o bataie in suspensie, cand treceam peste denivelari. Mi-au dat lista cu defecte: ambele brate de pe dreapta, bratul inferior de pe stanga, flansa amortizor. Evaluare cost piese fara manopera: EUR 500. Am innebunit. Am ajuns cu masina acasa la tara, am pus-o pe groapa si am gasit cauza bataii: un cap de bara, pe care l-am cumparat din oras cu cca. 10 EUR.

Iata deci ca o buna relatie cu clientii nu implica profesionalism si nici nu exclude jacmanirea clientilor, atunci cand e posibil.

Revin acum la cazul tau. Ti-au spus ca ai chiulasa fisurata. Da, este posibil. Dar cauza poate fi doar garnitura de chiulasa.

Rraspunsul lor corect ar fi fost: hai sa facem un test de presiune la rece. Apoi, desfacem motorul si vedem daca de vina este garnitura, sau chiulasa. In functie de cauza va costa xxx EUR daca e chiulasa fisurata sau yyy EUR daca e numai garnitura.

Nu, ei ti-au spus ca 100% e chiulasa (desi nu au cum sa fie 100% siguri). Iti schimba chiulasa, iti iau o groaza de bani. Numai ca, la schimbarea chiulasei, se schimba automat si garnitura. Deci sigur se va remedia defectiunea, fara insa ca tu sa stii, dupa aceea, daca nu cumva ai platit degeaba chiulasa...

Este un scenariu, nu spun ca e real, dar e posibil...

 

Ultima observatie: nu avem nici un feedback de la tine daca ai verificat lucrurile care s-au tot sugerat in acest topic. Singura posibilitate de a ajunge la o concluzie cat mai corecta si de a evita sa devii victima lacomiei mecanicilor este sa te implici direct in diagnosticare. Verifica / testeaza ceea ce ti s-a sugerat. Numai dupa ce esti tu convins ca ai o imagine completa asupra problemei, poti incepe discutia cu un mecanic. Altfel, daca duci pur si simplu masina la service, trebuie sa inghiti ceea ce ti se va pune pe tava de acolo, iar tot topicul de aici este fara sens.

Link to comment
Share on other sites

:blink: asa, incurajeaza-l pe Cristi.

 

Daca deschizi capacul expansiunii si turezi motorul, observi bule de aer, bolboroseste?

46388[/snapback]

 

Nici nu trebuie sa turez motorul, la relanti face bule de aer ca intr-o ceasca de cafea..adic' "spume". Si cand e rece, si cand e cald se observa muulte bule in vasul de expansiune.

Link to comment
Share on other sites

E clar. :blink:

46757[/snapback]

 

La o masina asa de noua, nu poate fi vorba decat de defect de fabricatie. Apropo, am pierdut ieri noapte vremea pe alt forum. Si cred ca altcineva avusese aceeasi problema cu masina asemanatoare. Tu ai luat-o de la el? Asa am avut senzatia.

Link to comment
Share on other sites

La o masina asa de noua, nu poate fi vorba decat de defect de fabricatie. Apropo, am pierdut ieri noapte vremea pe alt forum. Si cred ca altcineva avusese aceeasi problema cu masina asemanatoare. Tu ai luat-o de la el? Asa am avut senzatia.

46760[/snapback]

 

Cred ca de la el am luat-o..desi nu a recunoscut individul. Da-mi totusi un link.

Edited by CrissXL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.