Jump to content

Anvelope de iarna


Leusor

Recommended Posts

Tocmai ce mi-am schimbat rotile de vara cu cele de iarna si am observat cu stupoare ca sensul de rotatie la cele 2 anvelope de pe stanga este bun, dar la cele de pe dreapta este invers. Din cate stiu daca pe ele scrie "OUTSIDE" si sunt cu partea asta spre exterior nu ai cum sa le intorci pe janta. Anvelopele sunt cu profil asimetric Continental ContiWinter ... asa le-am luat cand am cumparat masina si erau deja montate pe jante. Stiti careva ce impect poate sa aiba asupra aderentei daca pe rotile din dreapta sensul de rotatie este invers? Presupun ca toate 4 anvelopele sunt pentru stanga, cel dinaintea mea care a avut masina si le-a cumparat nu a observat ori nu stia. Astept pareri, mersi.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 378
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1. stiu ca paote pare un pic..deplasat, dar, ca idee...merge sa iau doar 2, pe spate ...si daca sa e ok dpdv tehnic , nu sunt probleme in afara cu politia ?

Ba sint probleme cu politia. Daca te opreste politia in Austria sau Germania, si mai nou si in Ungaria pt orice control si iti vad rotile de vara intre nustiucit noiembrie si nustiucit martie, indiferent ca e zapada sau nu, e de rau. Se lasa cu amenda. Si crede-ma, se uita aia la tot.

 

sunt montate gresit pe janta

Nu doar asta. Eu am rulat ultimele doua ierni pe Conti WInterContact si rotile alea-s si asimetrice (profilul asimetric, o parte trebuie sa fie spre afara, marcat cu outside) si cu sens de rotatie. Asta inseamna ca e nevoie de cauciucuri diferite pe stinga si dreapta. Si nu e suficient sa le montezi invers pe janta. Si evident, mai inseamna ca nu le poti muta de pe stinga pe dreapta fiind montate pe jantea (ca se inverseaza sensul de rotatie - ca si cazul de mai sus). Si nici daca le demontezi nu rezolvi, ca daca pui sensul de rotatie bine, o sa fie cu outside in interior.

 

On topic. Nu stiu cit de rau e, dar eu cred ca e mai rau ca e invers la rotatie decit ca e cu outside inauntru.

Link to comment
Share on other sites

1. stiu ca paote pare un pic..deplasat, dar, ca idee...merge sa iau doar 2, pe spate ...si daca sa e ok dpdv tehnic , nu sunt probleme in afara cu politia ?

Ba sint probleme cu politia. Daca te opreste politia in Austria sau Germania, si mai nou si in Ungaria pt orice control si iti vad rotile de vara intre nustiucit noiembrie si nustiucit martie, indiferent ca e zapada sau nu, e de rau. Se lasa cu amenda. Si crede-ma, se uita aia la tot.

 

sunt montate gresit pe janta

Nu doar asta. Eu am rulat ultimele doua ierni pe Conti WInterContact si rotile alea-s si asimetrice (profilul asimetric, o parte trebuie sa fie spre afara, marcat cu outside) si cu sens de rotatie. Asta inseamna ca e nevoie de cauciucuri diferite pe stinga si dreapta. Si nu e suficient sa le montezi invers pe janta. Si evident, mai inseamna ca nu le poti muta de pe stinga pe dreapta fiind montate pe jantea (ca se inverseaza sensul de rotatie - ca si cazul de mai sus). Si nici daca le demontezi nu rezolvi, ca daca pui sensul de rotatie bine, o sa fie cu outside in interior.

 

On topic. Nu stiu cit de rau e, dar eu cred ca e mai rau ca e invers la rotatie decit ca e cu outside inauntru.

 

niciodata n-am auzit sa fie diferite rotile dreapta fata de stinga :) .

Link to comment
Share on other sites

[...]

niciodata n-am auzit sa fie diferite rotile dreapta fata de stinga :) .

 

Asta nu inseamna ca nu exista. Sunt multe anvelope de iarna sau de mare performanta cu profil asimetric.

 

 

 

Eu mam referit la ce zicea VerdesM ca anvelopele "toate 4 erau de stinga",anvelopele sunt la fel dar montate invers....

 

Si poza din exemplu artata 2 anvelope identice montate diferit. :) Asta am vrut sa spun.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt identice :) . Daca erau identice si montate invers aratau astfel:

 

Astea sunt 2 anvelope diferite!Sunt imaginea in oglinda una a celeilalte,sunt simetrice e adevarat dar nu identice, daca le intorci nu se potriveste imaginea uneia cu a celeilalte,si dupa cate stiu eu si citesc pe siteul de unde ai scos pozele,o anvelopa asimetrica inseamna ca pe suprafata unei singure anvelope partea interioara difera

fata dea cea exterioara si nu faptul ca roata din partea stanga e diferita de roata din dreapta(adica faptul ca o anvelopa e facuta sa fie montata doar pe o anumita parte a masinii asta am vrut sa zic).

Edited by E90
Link to comment
Share on other sites

am si eu o intreabare pentru niste gume iarna 225/50R17 pe un E60 ma intereseaza si pe mine ce presiune sa pun in pneuri? , la vulcanizarea mi-au pus 2.2 pe toate , m-am uitat pe usa dar sunt alte presiuni , eu deobicei merg singur sau cu inca o persoana si ceva bagaje , ce presiune e recomandata ? ca sa nu am un consum mai mare sau sa fie alte inconveniente . Multumesc !!!
Link to comment
Share on other sites

am si eu o intreabare pentru niste gume iarna 225/50R17 pe un E60 ma intereseaza si pe mine ce presiune sa pun in pneuri? , la vulcanizarea mi-au pus 2.2 pe toate , m-am uitat pe usa dar sunt alte presiuni , eu deobicei merg singur sau cu inca o persoana si ceva bagaje , ce presiune e recomandata ? ca sa nu am un consum mai mare sau sa fie alte inconveniente . Multumesc !!!

 

pune ce scrie pe usa, daca pui mai putin si ai runflat ti se vor uza numai marginile cum am patit si eu,la mine parca e 2.3 pe fata si 2.8 pe spate.Respecta ce scrie acolo!

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt identice :) . Daca erau identice si montate invers aratau astfel:

 

Astea sunt 2 anvelope diferite!Sunt imaginea in oglinda una a celeilalte,sunt simetrice e adevarat dar nu identice, daca le intorci nu se potriveste imaginea uneia cu a celeilalte,si dupa cate stiu eu si citesc pe siteul de unde ai scos pozele,o anvelopa asimetrica inseamna ca pe suprafata unei singure anvelope partea interioara difera

fata dea cea exterioara si nu faptul ca roata din partea stanga e diferita de roata din dreapta(adica faptul ca o anvelopa e facuta sa fie montata doar pe o anumita parte a masinii asta am vrut sa zic).

 

dupa ce m-am uitati de 3 ori la poze asa mi-se pare si mie!ca sunt 2 anvelope diferite

Link to comment
Share on other sites

Pirelii Wintersport 240 225/16 - 480 euro.

Un pic mai bine fata de cele de vara, dar tot fuge de fund intr-o veselie prin sensuri giratorii, plus supravirare in cateva curbe. ( asta cu asfalt uscat , 2.5 grade afara)

Per total multumit daca nu depasesc 2000 ture si n-am mai mult de 40 la ora cand misc de volan.

La franare e diferenta clara fata de cele de vara.

Ce am observat ca dupa ce faci vreo cativa km ai aderenta mai buna, probabil se incalzesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
par bune la tractiune dar slabe pe viraje... nu au elemente de sustinere centrale circulare pe cauciuc care dau stabilitate in viraj... datorita blocurilor constructive par OK pentru tractiune eficienta, adica transmiterea fortei la sol... oricum, nu e cazul sa te gandesti iarna pe zapada sau gheata la viraje in forta :)
Link to comment
Share on other sites

par bune la tractiune dar slabe pe viraje... nu au elemente de sustinere centrale circulare pe cauciuc care dau stabilitate in viraj... datorita blocurilor constructive par OK pentru tractiune eficienta, adica transmiterea fortei la sol... oricum, nu e cazul sa te gandesti iarna pe zapada sau gheata la viraje in forta :)

 

:) virajele oricum le iau ca mama melcului, la tractiune sa fie ok, le-am testat in parcare la Carrefour putin dar par sa fie destul de "infipte"

Link to comment
Share on other sites

eu mi-am pus pe masina Vredestein Wintertrack Extreme 225/45/r17...si ieri le-am testat pe o zapada adevarata la munte...am urcat lejer fara sa intre de prea multe ori DSC-ul si se comporta perfect pe zapada...stabila masina nu aluneca franeaza perfect sunt super multumit de ele...si saptamana trecuta am fost pana in austria pe o ploaie torentiala si am rulat si cu 180 si era super stabila masina...au alfel plrofilul si sunt super bune si pt ploaie...eu cred ca am facut o alegere fff buna
Link to comment
Share on other sites

Apropo de viraje...m-a pus naiba ieri, cand veneam de la Bv la Predeal, sa accelerez putin mai tare la iesirea dintr-un viraj (80-90 km/h) si mi-a fugit spatele, dar spre norocul meu am reusit sa o redresez rapid, insa m-a zmucit de doua ori (dreapta-stanga) de mi-a stat pulsul..nu am observat la tip ca era ditamai poleiul... scuze de of-topic
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.