Jump to content

Sfaturi pt. cumpararea unui BMW e36...


CCC

Recommended Posts

Help!

 

De cand mi-am vandut rechinul, sufar de "withdrawal syndrome" :)

Nu mai rezsist fara, asa ca sunt in cautarea unei noi masini.

M-am tot uitat, seria 5 mi se pare cam mare, Mazda mx5 e groaznic de scumpa chiar si la mana a doua :blink: , asa ca m-am gandit sa iau seria 3 (e36; pisica). :)

Doar ca nu prea stiu ce model sa aleg.

Cerintele mele ar fi cam astea:

-sa nu consume exagerat

-sa traga cat de cat

 

Ce-as vrea eu sa stiu:

1. Daca sunt probleme specifice la seria 3 e36. Poate unele motoare / caroserii sunt mai reusite ca altele?

2. Ce model recomandati si de ce?

3. Exista vreun site cu comparatii?

4. Exista vreun tabel cu consumul pt. motoarele de pe e36? eventual si cat consuma automatele?

5. E de preferat bine cu 4 sau 6 cilindri? din ce puncte de vedere?

6. Acoperisul de la cabrio e rezistent sau face probleme?

 

Pana acum am vazut cateva 318i, 318is, 318ti, 320i.

M-ar tenta 318is sau 320i, depinde si de consum.

Daca reusesc sa ma obisnuiesc cu aspectul, poate ma orientez si catre un 318ti. Dar tot am impresia ca si-a pierdut portbagajul pe drum... :)

 

Cam asta ar fi pt, moment. :)

Edited by CCC
Link to comment
Share on other sites

Help!

 

5. E de preferat bine cu 4 sau 6 cilindri? din ce puncte de vedere?

6. Acoperisul de la cabrio e rezistent sau face probleme?

 

Pana acum am vazut cateva 318i, 318is, 318ti, 320i.

M-ar tenta 318is sau 320i, depinde si de consum.

Daca reusesc sa ma obisnuiesc cu aspectul, poate ma orientez si catre un 318ti. dar tot am impresia ca si-a pierdut portbagajul pe drum...  :blink:

 

Cam asta ar fi pt, moment.  :)

51467[/snapback]

 

 

Daca iti cumperi, i-ati unul din 95 sau peste.318is nu este o idee foarte buna(probleme cu pierderi de ulei).

 

M43 este un motor foarte reusit.M52,nu cel de nikasil,la fel.

 

Normal,cel mai mult conteaza starea masinii,nr de km,cum a fost intretinuta...etc

Link to comment
Share on other sites

M50 de 2 litri cu 6 cil., de pe 320i, facut pana in 1994, e cel din nikasil?

Cum se poate sti exact din ce e facut motorul? Dupa vreo serie?

Nikasilul a fost folosit cumva si la alte motoare?

51492[/snapback]

 

 

M50 si M50TU sunt bune.Doar M52 si M62 au fost din nikasil.

Iti dai seama dupa codul motorului care este bun .

Link to comment
Share on other sites

Daca iti cumperi, i-ati unul din 95 sau peste.318is nu este o idee foarte buna(probleme cu pierderi de ulei).

 

 

51473[/snapback]

 

 

.cata dreptate ai.......intradevar dimineata vad o pata de ulei undeva mai in fata.......poate stii si pe unde pica :blink:

Link to comment
Share on other sites

probleme cu E36:

 

are o pofta imensa de a manca cauciucuri, discuri/placutze de frana

 

SRM (shock restrain mounts) din spate se bubuie dupa 10.000 km de drumuri din .ro (alea de pe spate) soluzia e sa folo de la E46 cu reinforced plates de la Z3

 

motoarele in 6 dinainte de 95 au probleme cu bobinele de inductzie, daca nu sunt facute de BOSCH garantat o sa ai probleme cu ele si deobicei cand se duc ia si computeru cu ele

 

front ball joins au o bucsa de cauciuc in care vine ball jointu, nu tinze mult, o fixez cu bucsele de la M3 defapt toata bara aia o iei e la un M3 si o pui, cele din 95 sunt preferate pentru ca sunt mai tari, se potriveste si cele de la ursuletz dar sa fie de la un M3 (sunt din aluminium dar nu sunt calite cum sunt cele de la M de la E36)

 

Rear subframe .... nam vazut la noi in Australia dar la americani foarte multzi au probleme cu ea, se dezlipeste/crapa de pe caroserie de sub scaune, potzi controla dand jos parcheta din spate si te uitzi pe podea sa vezi daca e crapata caroseria sau nu.

 

ABSu se duce daca nu schimbi la timp lichidu de frana, are niste contacte imprimate pe o banda de ceva acolo inuntru la ABS module care odata ce intra apa la ele se duce si ramai fara ABS, bmw nu itzi vinde bucata aia de banda imprimata cu circuite sau cu ce e, tre sa iei tot module (bastards)

 

Geamurile daca se ridica cate 5mm cu 5mm (se intampla des) inseamna ca a iesit o saiba magnet de la motoru ala din usa ... in 20min ai fixato e super simplu

 

usa de la bord la E36 dinainte de 95 nu se inchide bine niciodata arata intro parte, la fel pe portiere plasticurile

 

Pompa de apa e din plastic garantat pana in 130.000 km sa explodeze, o schimbi cu una de la BMW de metal (dar acum am vazut ca au reintrodus pe cea de plastic din nou)

 

Schimba uleiu de la cutia de viteze daca e automata odata la 3 ani chiar daca BMW zice ca nu tre schimbat, e un ZF gearbox care nu e diferita deloc de cum merge ca orice alt auto gearbox, are torque converter care arde uleiu cu timpu si are filtru si tot ce are un normal gearbox deci schimba uleiul daca itzi iei auto

 

scaunele din fatza mai ales de la sofer dupa un timp se rupe suprotzi ca sunt facutzi din plastic (well done BMW) si o sa aibe putin joc sau o sa faca un fel de sunet ... cei cu E36 stie de ce vb

 

noaptea pe bord cand ai lumina aprinsa intre 100 si 140 se vede mai intunecat .. nu e nici un bec ars asa sunt ele :blink:

 

cam atat :)

Link to comment
Share on other sites

yeah, tocmai la captu lunii sunt ... noteaza ca masinile de la noi sunt faucute in africa de sud si sunt facute la o calitate putzin mai mare decat pentru europa deoarece sunt vandute in Japonia si toata asia unde bmw au incercat cu cat mai mult sa isi impuna numele
Link to comment
Share on other sites

yeah, tocmai la captu lunii sunt ... noteaza ca masinile de la noi sunt faucute in africa de sud si sunt facute la o calitate putzin mai mare decat pentru europa deoarece sunt vandute in Japonia si toata asia unde bmw au incercat cu cat mai mult sa isi impuna numele

51632[/snapback]

Da,poate o fii facute unele masini pentru Australia in Africa de Sud,dar daca vorbim despre BMW Group eu am lucrat candva si pe acolo si stiu un lucru care este valabil si azi cea mai proasta masina ce o fac eu in Regensburg si sa nu uit sunt pe locul 2 in lume la calitate ar aveao cei din Africa ar fii fericiti dar din pacate nu e asa.Si apropo si Japonezele si multe modele pentru Australia se fac in Germania.

Apropo de un E-36 ce sa scriu daca as avea un dusman as zice sa cumpere daca am un amic indic un BMW dupa 2000,dar la un prieten bun un E-46 dupa 2002-2003 de ce o fii stiu eu ce si cum dar mai bine merg pe jos decat o masina mai veche de 10 ani e asa cum as avea o nevasta ca bunica la 80 de ani.

Multe probleme care le are seria respectiva au fost enumerate si mai sunt dar cum nu sunt mecanic sa ma dau cu pererea de ceea ce a fost candva nu ma bag,eu unul ma uit in prezent si evident in viitor masinile si mai ales BMW-urile au avansat in asa hal incat 10 ani sunt o vesnicie.

Link to comment
Share on other sites

Apropo de un E-36 ce sa scriu daca as avea un dusman as zice sa cumpere daca am un amic indic un BMW dupa 2000,dar la un prieten bun un E-46 dupa 2002-2003 de ce o fii stiu eu ce si cum dar mai bine merg pe jos decat  o masina mai veche de 10 ani e asa cum as avea o nevasta ca bunica la 80 de ani.

Multe probleme care le are seria respectiva au fost enumerate si mai sunt dar cum nu sunt mecanic sa ma dau cu pererea de ceea ce a fost candva nu ma bag,eu unul ma uit in prezent si evident in viitor masinile si mai ales BMW-urile au avansat in asa hal incat 10 ani sunt o vesnicie.

51657[/snapback]

 

normal cu cat mai noua cu atat mai buna ... dar sa nu uitam cateva lucruri ... nici BMW nu a scapat de problema primei generatzi de masini scoase sunt relativ bombe. Primele E36uri au fost patetice si pline de probleme, de abea din 1995 au inceput sa le fixeze sin prin 98 a iesit un E36 bun. E46 a fost doar un update la aceiasi technologie din ultima linie de E36 cu mult mai greoaie unde 318i nu e nimic decat un BMW bun fara motor, e atat de pathetic incat tre sa opresti aerul conditionat la depasiri, nici gand sa ii tragi o talpa sa furi un loc in fatza pe autostrada....trebuie sa gandesti cu ceva timp inainte de a face ceva care potzi sa regretzi ca motorul te lasa de dorit. Am un amic care a avut nenumarate probleme cu "steptronic"'u si sub garantzie logic ca BMW o repara dar nu vor sub nici un chip sa ii schimbe complet cutia de viteze, odata ce iese din garantzie there goes 4.000 AUD.

 

Pe buged ... pe bune acum cel mai rentabil BMW e E30 325i, niciodata nu mia placut motoarele de BMW in 4 cilindri. Putzin mai sus e E36 323i sau 325i (328i daca ai bani). Nush dar e sunt obisnuit cu motoare mai mari ... cel mai mic motor cred ca e asta de 2 litri din 320i la 2Litri :blink: pretzurile la benzina la noi sunt putzin mai mari ca in US dar totusi sunt pe la 65 euro cents pe litru.

 

Cu ani ce trec masinile se fac din ce in ce mai grele si motoarele raman in urma, BMW a fost destept si a bagat seria 1 pana cand a traso in bara cu 130i care era mult mai ieftin ca un M3 si cu doar cateva mii de tuning lasa un M3 in urma din punct de vedere de performantza.

 

Daca bugetul te tzine si vrei un BMW bun .. incearca un 328i, consuma mai putzin decat un 325i pentru ca are torque mai mult si nu tre sa tragi de el, e facut mai rigid, franele sunt mai bune etc.

 

Eu practic am luat E36 320i de curiozitate pentru ca XR6u imi sugea cam 40% in oras si aveam nevoie de o masina de lucru, am dat pe google la E36 de mia sarit ochii vro saptamana si mam convins ca unul de dupa 1995 sau late 1995 are mai putzine probleme. Am decis ca vreau cu cutie automata pentru ca e masina de lucru si nam chef de 1a 2a cand e traffic pe autostrada sa ajung acasa obosit de la ambreaj...si am fost la un garaj unde avea vro 10 E36uri, am condus un 316i ..... a fost pathetic, drept sa zic ma degustat, 318i a fost ok pana a trebuit sa urc o panta cu aeru conditzioat mergad, 320i a fost ok dar la putere totusi lasa de dorit, 325i aveau numai manuale si din 1994, 328i era cu 4.000 AUD peste cat vroiam eu sa dau pentru o masina de dus la lucru. Deci am luat 320i ...

 

... pana acum uite ce am bagat in el, il am de un an jumate, lam luat la vro 70.000 km la bord si am 115.000 acum. Folosesc numai Mobil1 syn 5-35 si il schimb la 5.500 km.

 

1. am schimbat clipurile care tzine furtunu de la pompa de power steering ca originalele lasau ulei afara

 

2. schimbat rulmetzi de pe spate (din cate am auzit nu tzin rulmentzi mai mult de 50.000 km)

 

3. schimbat toate uleiurile cand lam cumparat: motor, cutie de viteze, diff, pompa de power steering, lichid de frane, apa, filtu de aer, ulei, benzina, polen si stergatoarele de parbriz.

 

doar atat a fost nevoie sa fac la el in un an jumate de cand il am, ce am facut eu in plus (nu ca trebuia dar am vrut eu) am gasit la un amic suspensie bilstein sport cu arcuri King, si am pus bujii NGK Iridium care nu cred ca tre sa le mai schimb vro 8 ani.

 

Acum tre sa schimb cauciucuri si sa ii fac service (il face un amic, eu ii dau piesele el face service si ma costa 80$ AUD) si ieri mi sa aprins becu de la frane, si alea tre schimbate.

 

Fac cam 45.000km pe an si pana acum masinutza mi se pare super rentabila, in oras fac todeauna peste 500km cu un rezervor de benzina si pe autostrada la 110km/h 740km cu un rezervor, asta cu clima pornita ca la noi e cald.

Link to comment
Share on other sites

probleme cu E36:

 

A. Pompa de apa e din plastic garantat pana in 130.000 km sa explodeze, o schimbi cu una de la BMW de metal (dar acum am vazut ca au reintrodus pe cea de plastic din nou)

 

B. scaunele din fatza mai ales de la sofer dupa un timp se rupe suprotzi ca sunt facutzi din plastic (well done BMW) si o sa aibe putin joc sau o sa faca un fel de sunet ... cei cu E36 stie de ce vb

 

C. noaptea pe bord cand ai lumina aprinsa intre 100 si 140 se vede mai intunecat .. nu e nici un bec ars asa sunt ele :blink:

51622[/snapback]

 

A. asa a murit motorul unui prieten. I'au schimbat "baietzii buni" de la Bavaria, pompa de apa pe la 200mii km, pe aceeasi idee ca are paletii din plastic si ar fi bine la atatia km sa o schimbe.... A schimbat'o .... pe la 170 la ora poc - i s'au rupt paletii, i'a fiert apa.... i s'a oprit masina.... i s'a dus turbina.... (318tds sau 316tds - motor de 1675cmc) ... si fraier a fost ca nu i'a dat in judecata. a vb cu un avocat d'abia dupa ce vanduse masina... cand a avut alta paguba si asa din vb in vb i'a zis.....)

 

B. si la un amic are Mercedes C320 d'asta nou.... i s'au rupt suportii de scaun :))

 

C. interesanta treaba... cre ca intre 100.140 s afie confortabil.... dar dupa 140.... iti zice....da'o dracu de treaba esti nebun ?!?!?!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 years later...
Apropo de un E-36 ce sa scriu daca as avea un dusman as zice sa cumpere daca am un amic indic un BMW dupa 2000,dar la un prieten bun un E-46 dupa 2002-2003 de ce o fii stiu eu ce si cum dar mai bine merg pe jos decat  o masina mai veche de 10 ani e asa cum as avea o nevasta ca bunica la 80 de ani.

Multe probleme care le are seria respectiva au fost enumerate si mai sunt dar cum nu sunt mecanic sa ma dau cu pererea de ceea ce a fost candva nu ma bag,eu unul ma uit in prezent si evident in viitor masinile si mai ales BMW-urile au avansat in asa hal incat 10 ani sunt o vesnicie.

 

normal cu cat mai noua cu atat mai buna ... dar sa nu uitam cateva lucruri ... nici BMW nu a scapat de problema primei generatzi de masini scoase sunt relativ bombe. Primele E36uri au fost patetice si pline de probleme, de abea din 1995 au inceput sa le fixeze sin prin 98 a iesit un E36 bun. E46 a fost doar un update la aceiasi technologie din ultima linie de E36 cu mult mai greoaie unde 318i nu e nimic decat un BMW bun fara motor, e atat de pathetic incat tre sa opresti aerul conditionat la depasiri, nici gand sa ii tragi o talpa sa furi un loc in fatza pe autostrada....trebuie sa gandesti cu ceva timp inainte de a face ceva care potzi sa regretzi ca motorul te lasa de dorit. Am un amic care a avut nenumarate probleme cu "steptronic"'u si sub garantzie logic ca BMW o repara dar nu vor sub nici un chip sa ii schimbe complet cutia de viteze, odata ce iese din garantzie there goes 4.000 AUD.

 

Pe buged ... pe bune acum cel mai rentabil BMW e E30 325i, niciodata nu mia placut motoarele de BMW in 4 cilindri. Putzin mai sus e E36 323i sau 325i (328i daca ai bani). Nush dar e sunt obisnuit cu motoare mai mari ... cel mai mic motor cred ca e asta de 2 litri din 320i la 2Litri :twoup: pretzurile la benzina la noi sunt putzin mai mari ca in US dar totusi sunt pe la 65 euro cents pe litru.

 

Cu ani ce trec masinile se fac din ce in ce mai grele si motoarele raman in urma, BMW a fost destept si a bagat seria 1 pana cand a traso in bara cu 130i care era mult mai ieftin ca un M3 si cu doar cateva mii de tuning lasa un M3 in urma din punct de vedere de performantza.

 

Daca bugetul te tzine si vrei un BMW bun .. incearca un 328i, consuma mai putzin decat un 325i pentru ca are torque mai mult si nu tre sa tragi de el, e facut mai rigid, franele sunt mai bune etc.

 

Eu practic am luat E36 320i de curiozitate pentru ca XR6u imi sugea cam 40% in oras si aveam nevoie de o masina de lucru, am dat pe google la E36 de mia sarit ochii vro saptamana si mam convins ca unul de dupa 1995 sau late 1995 are mai putzine probleme. Am decis ca vreau cu cutie automata pentru ca e masina de lucru si nam chef de 1a 2a cand e traffic pe autostrada sa ajung acasa obosit de la ambreaj...si am fost la un garaj unde avea vro 10 E36uri, am condus un 316i ..... a fost pathetic, drept sa zic ma degustat, 318i a fost ok pana a trebuit sa urc o panta cu aeru conditzioat mergad, 320i a fost ok dar la putere totusi lasa de dorit, 325i aveau numai manuale si din 1994, 328i era cu 4.000 AUD peste cat vroiam eu sa dau pentru o masina de dus la lucru. Deci am luat 320i ...

 

... pana acum uite ce am bagat in el, il am de un an jumate, lam luat la vro 70.000 km la bord si am 115.000 acum. Folosesc numai Mobil1 syn 5-35 si il schimb la 5.500 km.

 

1. am schimbat clipurile care tzine furtunu de la pompa de power steering ca originalele lasau ulei afara

 

2. schimbat rulmetzi de pe spate (din cate am auzit nu tzin rulmentzi mai mult de 50.000 km)

 

3. schimbat toate uleiurile cand lam cumparat: motor, cutie de viteze, diff, pompa de power steering, lichid de frane, apa, filtu de aer, ulei, benzina, polen si stergatoarele de parbriz.

 

doar atat a fost nevoie sa fac la el in un an jumate de cand il am, ce am facut eu in plus (nu ca trebuia dar am vrut eu) am gasit la un amic suspensie bilstein sport cu arcuri King, si am pus bujii NGK Iridium care nu cred ca tre sa le mai schimb vro 8 ani.

 

Acum tre sa schimb cauciucuri si sa ii fac service (il face un amic, eu ii dau piesele el face service si ma costa 80$ AUD) si ieri mi sa aprins becu de la frane, si alea tre schimbate.

 

Fac cam 45.000km pe an si pana acum masinutza mi se pare super rentabila, in oras fac todeauna peste 500km cu un rezervor de benzina si pe autostrada la 110km/h 740km cu un rezervor, asta cu clima pornita ca la noi e cald.

 

Hai totusi sa privim si partea plina al paharului pentru ca totusi, faptul ca un BMW de 9-10 ani da clase unei masini din 2007-2008. Macar sa mai tina atatia ani o masina noua ca o masina facuta acum 10 ani. Daca stam sa luam orice masina doriti voi sa o luam la puricat, toate au probleme. Ma uitam si pe alte forumuri la alte marci si toti se vaita de cate ceva. Mie unul imi plac mai mult masinile astea decat jucariile astea din plastic din ziua de azi. Oricum, eu raman la parerea ca neamtul e neamt. Daca el nu face masini bune, atunci cine? Toata treaba e sa iti si intreti masina cum trebuie ca daca te multumesti doar cu faptul ca se invarte roata, e normal sa o aduni dupa drum.

Prefer sa iau o masina SH, dar nu orice cazatura, o masina care macar sa pot merge cu ea in siguranta si sa ii schimb te miri stiu eu ce are nevoie, decat sa iau o masina noua de aceeasi putere. Oricum nu te costa cu toate reparatiile cat te costa una noua. Am avut o octavia 2 luata de noua din 2007 si m-am saturat cat am platit la ea si cand am incercat BMW-ul asta de 3 ori aproape mai puternic, am zis ca am fost cel mai prost ca m-am imfipt la masina noua. Una e sa dai un 8 mii de euro pe un SH cu tot cu ceva interventii la ea si alta e sa dai 20 de mii pe una noua si dupa 5 ani trebuie sa o mariti ca incep problemele. Traiasca plasticul in ziua de azi...

 

In fine, asta e parerea mea!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.