Jump to content

problema intercooler


Recommended Posts

am fost azi la bmw sa ii fac o revizie completa , problema mea este ca cei de acolo mi-au aratat printre altele cu care am fost deacord sa le schimb si intercoolerul care are un start de ulei inbibat cu praf si mi-au spus ca trebuie inlocuit , ceea ce ma surprinde este ca un intercooler spart ar trebui sa faca zgomot si sau sa nu mai traga masina iar masina merge perfect din punctul asta de vedere , nu stiu ce sa fac pentru ca costa ceva acel radiator ! Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

am fost azi la bmw sa ii fac o revizie completa , problema mea este ca cei de acolo mi-au aratat printre altele cu care am fost deacord sa le schimb si intercoolerul care are un start de ulei inbibat cu praf si mi-au spus ca trebuie inlocuit , ceea ce ma surprinde este ca un intercooler spart ar trebui sa faca zgomot si sau sa nu mai traga masina iar masina merge perfect din punctul asta de vedere , nu stiu ce sa fac pentru ca costa ceva acel radiator !

desfa-l si daca se poate curata acel strat de ulei imbibat cu praf , intr-o prima etapa curata-l. mai ales daca spui ca masina merge perfect , nu vad de ce ar trebui sa il schimbi :twoup:

Link to comment
Share on other sites

am fost azi la bmw sa ii fac o revizie completa , problema mea este ca cei de acolo mi-au aratat printre altele cu care am fost deacord sa le schimb si intercoolerul care are un start de ulei inbibat cu praf si mi-au spus ca trebuie inlocuit , ceea ce ma surprinde este ca un intercooler spart ar trebui sa faca zgomot si sau sa nu mai traga masina iar masina merge perfect din punctul asta de vedere , nu stiu ce sa fac pentru ca costa ceva acel radiator !

desfa-l si daca se poate curata acel strat de ulei imbibat cu praf , intr-o prima etapa curata-l. mai ales daca spui ca masina merge perfect , nu vad de ce ar trebui sa il schimbi :twoup:

 

 

asa au recomandat cei de la bmw filaret , pentru ca nu se poate lipi si este doar o chestiune de timp pana se va mari acel por prin care l-a acoperit acum cu ulei , sau o fi manevra lor sa mai scape de niste piese de pe stoc . chiar nu stiu ce sa fac ca nici sh nu as pune asta in cazul in care au dreptate .

Link to comment
Share on other sites

cum adica sa faca zgomot intercoolerul daca este dus? Cum ar trebui sa se auda in acest caz? Ca un vuiet?

 

 

da , ca un vuiet , am inteles ca in acel radiator este o presiune foarte mare si orice fisura s-ar auzi ! si plus de asta nu ar mai trage masina , am avut furtunul de la intercooler intepat si nu mai tragea de loc cred ca acelasi lucru ar trebui sa se intample daca orice piesa din acest sitem ar avea o scapare .

 

cum adica sa faca zgomot intercoolerul daca este dus? Cum ar trebui sa se auda in acest caz? Ca un vuiet?

 

 

da , ca un vuiet , am inteles ca in acel radiator este o presiune foarte mare si orice fisura s-ar auzi ! si plus de asta nu ar mai trage masina , am avut furtunul de la intercooler intepat si nu mai tragea de loc cred ca acelasi lucru ar trebui sa se intample daca orice piesa din acest sitem ar avea o scapare .

 

 

si daca l-as schimba as pune unul mai mare de 530 d stiu ca cu cat este mai mare intercoolerul cu atat sunt mai bune performantele !

Link to comment
Share on other sites

Intrebam de vuiet ptr ca imediat dupa ce pornesc motorul, indiferent daca este cald sau rece, timp de cateva secunde se aude ca un vuiet. Daca plec atunci de pe loc sunetul se amplifica. Totodata am impresia ca atunci cand accelerez mai tare se aude un fasait de aer in bord...ca si cum ceva ar scapa presiune si presiunea ar fi influentata de acceleratie. Ar putea fi in acest caz intercoolerul? Edited by omegabmw
Link to comment
Share on other sites

Intrebam de vuiet ptr ca imediat dupa ce pornesc motorul, indiferent daca este cald sau rece, timp de cateva secunde se aude ca un vuiet. Daca plec atunci de pe loc sunetul se amplifica. Totodata am impresia ca atunci cand accelerez mai tare se aude un fasait de aer in bord...ca si cum ceva ar scapa presiune si presiunea ar fi influentata de acceleratie. Ar putea fi in acest caz intercoolerul?

 

 

verifica galeria de admisie ! am avut aceiasi problema si am constatat ca era fisurata !

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Am demontat pala la urma bara fata ptr o cu totul alta problema si mecanicul la care am fost a avut inspiratia sa miste palele ventilatorului de pe intercooler. Acestea erau blocate, nu puteau fi miscate deloc. A dat jos ventilatorul, l-a degresat, l-a conectat la o baterie si dupa mai multe incercari a reusit sa-l porneasca. L-a lasat sa functioneze 30 minute si acum palele merg f. usor. Aveam o siguranta in compartimentul motor care era arsa mereu, si pe care din acest motiv nici nu am mai schimbat-o (nimeni nu a stiut de la ce este), am schimbat-o...nu s-a mai ars, cred ca de la ventilator era. A montat ventilatorul pe masina si acum se pune intrebarea...cum pot verifica daca porneste sau nu? Cand ar trebui sa functioneze? Porneste cand motorul ajunge la anumiti parametri? trebuie sa trec de o anumita turatie sau temperatura?

motorul este de 525d 2002

Link to comment
Share on other sites

E ventilatorul de la AC. La E34 el porneste pe treapta 1 cand dai drumul la AC si se mai opreste din cand in cand. Din ce imi aduc aminte cand am umblat la al meu e controlat de presostatul de la AC si de termocupla. el are rol si de racire a radiatorului de AC dar si de racire suplimentara a radiatorului de apa. Pt presostat e de ajuns treapta 1. Pentru momentele cand motorul sare de o anumita temperatura (E34 la 99gr) pleaca a 2 treapta. Daca motorul de la acel ventilator s-a dus (intrerupt bobinaj, rupti magnetii de la stator) iti arde si rezistenta care se afla pe acel ventilator si care regleaza treptele 1 si 2.

Ce am scris mai sus se aplica la modelul E34. Insa principiul de functionare e cam acelasi (daca discutam de 525d din 2002; daca ma iau dupa numele de user atunci e acelasi motor de pe E34 525TDS). Asa ca testeaza daca dai drumul la AC daca iti porneste acel ventilator. Poti lasa masina la ralanti ceva mai mult sa mearga, temperatura la apa ar creste, la fel si presiunea in instalatia de AC asa ca ar trebui sa plece pe treapta 1. Nu pleaca ai o problema undeva pe traseul electric: un releu, o siguranta, rezistenta de care aminteam de pe ventilator, o mufa iesita sau un fir intrerupt/ars. Cand motorul de la ventilator nu e folosit o perioada de timp si se blocheaza, cand este alimentat si el e in scurt cedeaza pe undeva. Pe unde, ramane sa afli singur! Spor!

Link to comment
Share on other sites

E ventilatorul de la AC. La E34 el porneste pe treapta 1 cand dai drumul la AC si se mai opreste din cand in cand. Din ce imi aduc aminte cand am umblat la al meu e controlat de presostatul de la AC si de termocupla. el are rol si de racire a radiatorului de AC dar si de racire suplimentara a radiatorului de apa. Pt presostat e de ajuns treapta 1. Pentru momentele cand motorul sare de o anumita temperatura (E34 la 99gr) pleaca a 2 treapta. Daca motorul de la acel ventilator s-a dus (intrerupt bobinaj, rupti magnetii de la stator) iti arde si rezistenta care se afla pe acel ventilator si care regleaza treptele 1 si 2.

Ce am scris mai sus se aplica la modelul E34. Insa principiul de functionare e cam acelasi (daca discutam de 525d din 2002; daca ma iau dupa numele de user atunci e acelasi motor de pe E34 525TDS). Asa ca testeaza daca dai drumul la AC daca iti porneste acel ventilator. Poti lasa masina la ralanti ceva mai mult sa mearga, temperatura la apa ar creste, la fel si presiunea in instalatia de AC asa ca ar trebui sa plece pe treapta 1. Nu pleaca ai o problema undeva pe traseul electric: un releu, o siguranta, rezistenta de care aminteam de pe ventilator, o mufa iesita sau un fir intrerupt/ars. Cand motorul de la ventilator nu e folosit o perioada de timp si se blocheaza, cand este alimentat si el e in scurt cedeaza pe undeva. Pe unde, ramane sa afli singur! Spor!

 

 

Pe omega mea am motorul de E39, cel cu 24 valve (de 163 cp pe bmw, de 150 cp pe omega). Asa a fost montat de cei de la Opel. Nu ma pricep f. bine dar cred ca vorbim de 2 probleme diferite. Eu am 2 ventilatoare ptr AC care pornesc intr-adevar in 2 trepte in functie de ce spui tu si am, separat, pe intercooler, care este asezat in dreapta fata (cum stai in masina), in bara, un alt ventilator. Pe acel intercooler este fixat un ventilator care la mine nu functiona. Am reusit sa-l repar, l-am montat la loc si acum intrebarea mea este cum sa fac sa verific pe masina daca intr-un anumit moment el porneste si care este acel moment.

Link to comment
Share on other sites

Ori arata altfel motorul pus pe Omega fata de cel de pe 525d ori ala de care spui tu nu e intercooler. 525d are un singur ventilator pe radiatorul de AC. Pe radiatorul de apa nu-mi mai aduc aminte, cu toate ca am demontat la unul din 2000 de 163CP admisia cu un tovaras. Dar uitandu-ma pe realoem il vad si pe ala cu vascocuplaj, deci tot o singura elice. E prima oara cand aud ca ar putea exista ventilator pe intercooler la BMW. La 525d intercoolerul e prins de radiatorul de apa, sub el la fel ca si la motorul TDS (vezi poza).

Ceva nu se leaga. Ori nu e motorul de BMW, ori confunzi intercoolerul cu alt radiator ori eu nu mai stiu de capul meu.

Link to comment
Share on other sites

Asezarea motorului pe omega este diferita. Frontal are montat radiatorul de aer cu 2 ventilatoare prinse de el, urmat de radiatorul de ulei si de cel cu antigel de racire a motorului. In partea stanga, ascuns in bara se afla intercoolerul care este mic...cam 30/30 cm, are montat pe el un alt ventilator. La el ma refeream. Am presupus, gresit vad, ca si 525d are acelasi tip de intercooler, in acelasi loc, cu acelasi tp de ventilator. Mentionez ca motorul este intradevar identic cu cel de 525d, tot ce am cumparat ptr masina am luat cu codurile de bmw 525d din 2002.

 

Ori arata altfel motorul pus pe Omega fata de cel de pe 525d ori ala de care spui tu nu e intercooler. 525d are un singur ventilator pe radiatorul de AC. Pe radiatorul de apa nu-mi mai aduc aminte, cu toate ca am demontat la unul din 2000 de 163CP admisia cu un tovaras. Dar uitandu-ma pe realoem il vad si pe ala cu vascocuplaj, deci tot o singura elice. E prima oara cand aud ca ar putea exista ventilator pe intercooler la BMW. La 525d intercoolerul e prins de radiatorul de apa, sub el la fel ca si la motorul TDS (vezi poza).

Ceva nu se leaga. Ori nu e motorul de BMW, ori confunzi intercoolerul cu alt radiator ori eu nu mai stiu de capul meu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.