Jump to content

cutie automata e60 530d


Recommended Posts

raspunsul AB la problema mea referitoare la cutie a fost: nu avem ce sa ii facem decat sa inlocuim cutia de viteze .

dar ti-au confirmat ca e cutia defecta? si ca daca o schimbi se va rezolva? eu am avut o masina si cutie exact ca a ta, din 2004. mergea si schimba impecabil. iar atunci cind nu a mers bine, era de vina un senzor de presiune (nu mai stiu daca era cel dinainte sau de dupa turbina), pe care l-au tot schimbat dar nu s-a rezolvat, intre timp au picat doua turbine ca pina la urma sa fie oxidati-verde-nu-alta pinii din mufa de la senzorul ala. eu cred ca nu cutia (mecanica) are probleme ci electronica, pe undeva. in orice caz, cutia nu asa trebuie sa faca cum ai descris tu.

 

cit despre faptul ca e cutia adaptiva, da, e adevarat. invata cum sa raspunda la acceleratie. nu tine minte decit anumiti parametri, era pe undeva un articol despre ce anume "invata" cutia, dar nu il gasesc acum. resetatul la ce a invatat cutia se face astfel: iei contactul, apesi acceleratia pina dincolo de clickul de kickdown, si pui contactul sa aprinzi doar instrumentele, in timp ce tii pedala apasata. tii asa 40 sec, dupa care iei contactul sau pornesti masina. voila! iar merge si schimba lin. daca o sa o forjezi un timp mai indelungat, iar se va "invata" prost si o raspunda violent.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

. resetatul la ce a invatat cutia se face astfel: iei contactul, apesi acceleratia pina dincolo de clickul de kickdown, si pui contactul sa aprinzi doar instrumentele, in timp ce tii pedala apasata. tii asa 40 sec, dupa care iei contactul sau pornesti masina. voila! iar merge si schimba lin. daca o sa o forjezi un timp mai indelungat, iar se va "invata" prost si o raspunda violent.

 

 

Sper ca iti dai seama ca tot ce ai spus nu are nici o legatura cu realitatea :twoup:

 

De fapt, parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Sper ca iti dai seama ca tot ce ai spus nu are nici o legatura cu realitatea :twoup:

OffTopic: M-am saturat de raspunsurile tale la misto. Daca nu poti decit sa scupi cite o ironie ieftina, mai bine te abtii. Oamenii incearca sa se ajute pe forumul asta, nu are nimeni nevoie de mistourile tale. Culmea, stiu ca ai fi putut explica, dar... asta e, atita poti.

 

OnTopic: Cutia Steptronic din e60 (si din toate modele din ultima generatie) e adaptiva. Asta inseamna ca se "adapteaza" la stilul de condus al soferului. Singurul parametru (de care stiu eu) ca poate "adapta" cutia e turatia la care sa schimbe vitezele. Si e normal, nu cred ca se asteapta cineva ca o cutie Steptronic sa fie in stare sa isi schimbe timpii in care schimba sau alti parametrii constructivi. Daca o conduci linistit, apesi acceleratia incet (da, viteza cu care apesi acceleratia e un factor) cutia va schimba la turatii mai joase (nu conteaza neaparat cit de adinc apesi acceleratia, ci mai mult cit de violent). Daca insa bruschezi acceleratia, va schimba mai sus, sa ajute la demaraj/acceleratie. Daca o lasi mai moale, cutia va lasa motorul sa se tureze mai mult, ca se asteapta sa continui sa o bruschezi si sa fie pregatita sa iti raspunda. Daca insa continui sa mergi linistit, o sa coboare iar turatiile la care schimba. Asta e cu cutia adaptiva. Din pacate, tot nu gasesc linkul despre ce anume se salveaza din ce a "invatat" cutia, cind opresti motorul. In mod cert, ceva se salveaza.

 

Ei bine, informatia asta salvata se poate reseta. Chiar daca unii spun la misto ca nu e asa, pe e60.net e plin de topicuri pe tema asta, primul pe care l-am gasit acum e asta. Stiu sigur ca atunci cind am citit prima data de chestia asta, era un topic pe forumul ala unde foarta multe lume a incercat si si-a spus parerea dupa. Si e asa cum zic eu. Nu mai tineam minte cite secunde trebe tinuta acceleratia apasata, unii zic 25, altii 30, 40sec e safe. Sa recapitulam:

 

1. cu motorul oprit, se roteste cheia la pozitia doi. pt cei cu cheie din aia noua, NU apasati frina si apasati butonul de Start.

2. apasati acceleratia pina se apasa si contactul de kickdown. tineti apasat 25+ secunde

3. luati contactul

4. reporniti masina

 

Merge pe e6x, e9x, etc. Si descrierea de la BMW: link.

Edited by test225
Link to comment
Share on other sites

Cred ca cel mai bine aflam cum functioneaza o cutie bmw chiar de la bmw...... :twoup:

La pagina 4 explica cum functioneaza ATM (adaptiv transmission control)

....si se pare ca "The driver-type adaptation is restarted each time the vehicle pulls away from a standstill".... :twoup:

 

 

Cum pot atasa un .pdf de 3mb..?

Edited by b10sct
Link to comment
Share on other sites

Cred ca cel mai bine aflam cum functioneaza o cutie bmw chiar de la bmw...... :twoup:

La pagina 4 explica cum functioneaza ATM (adaptiv transmission control)

....si se pare ca "The driver-type adaptation is restarted each time the vehicle pulls away from a standstill".... :twoup:

 

 

Cum pot atasa un .pdf de 3mb..?

Link to comment
Share on other sites

cred ca daca cutia avea ceva probleme elctronice ar fi vomitat imediat pe tester

si cred ca aceasta problema este posibil sa se fi rezolvat cu o resoftare

dar daca pe tester nu a zis nimc inseamna ca este o problema mecanica

incearca sa schimbi uleiul si filtru,probabil cei de la AB nu au vrut sa-si asume responabilitaea sa te puna sa schimbi uleiul si filtru pentru ca este posibil sa nu se schimbe nimic,si atunci tu ai fi fost nemultumit ca ti-au luat banii degeaba si asa mai departe

si nu mai fi asa suparat pe diesel si pe cutia automata dupa parerea mea este cea mai reusita combinatie de la BMW,probabil ai avut tu ghinion

Link to comment
Share on other sites

OffTopic: M-am saturat de raspunsurile tale la misto. Daca nu poti decit sa scupi cite o ironie ieftina, mai bine te abtii. Oamenii incearca sa se ajute pe forumul asta, nu are nimeni nevoie de mistourile tale. Culmea, stiu ca ai fi putut explica, dar... asta e, atita poti.

 

 

Sa recapitulam:

 

1. cu motorul oprit, se roteste cheia la pozitia doi. pt cei cu cheie din aia noua, NU apasati frina si apasati butonul de Start.

2. apasati acceleratia pina se apasa si contactul de kickdown. tineti apasat 25+ secunde

3. luati contactul

4. reporniti masina

 

 

Dupa cum spuneam mai sus, este o aberatie.Este doar opinia mea, nu ironie ieftina.Eu nu inteleg cum incerci tu sa ajuti oamenii cand spui aberatiile de mai sus.

Ma rog, foloseste cu incredere functia ignore si nu mai este nevoie sa citesti si parerea mea. :twoup:

 

. Nu mai tineam minte cite secunde trebe tinuta acceleratia apasata, unii zic 25, altii 30, 40sec e safe. Sa recapitulam:

 

 

Aceeasi poveste :twoup:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...=resetare+works

Link to comment
Share on other sites

nici mie nu imi vine sa cred dar masina merge foarte bine fara mufa de la debitmetru .. adica trage foarte bine si constant .. deci debitmetru defect .. dar nu a aparut pe dis .. nu stiu de ce ..

iar problema a doua .. cu boom ul care se simte atunci cand opresti este cred un defect de fabricatie .. si se rezolva doar prin inlocuirea cutiei de viteze

Link to comment
Share on other sites

iar problema a doua .. cu boom ul care se simte atunci cand opresti este cred un defect de fabricatie .. si se rezolva doar prin inlocuirea cutiei de viteze

 

Este posibil dar putin probabil.

Eu zic ca este problema de soft, problema de adaptatii.

Incearca sa mergi si la alt service, nu cumpara repede o cutie noua.Daca masina este in garantie, schimba cutia daca asa vor.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

1. cu motorul oprit, se roteste cheia la pozitia doi. pt cei cu cheie din aia noua, NU apasati frina si apasati butonul de Start.

2. apasati acceleratia pina se apasa si contactul de kickdown. tineti apasat 25+ secunde

3. luati contactul

4. reporniti masina

 

Merge pe e6x, e9x, etc. Si descrierea de la BMW: link.

 

Nu exista asa ceva. :twoup:

 

E ca faza aia cu resetarea raspunsului acceleratiei...

 

Cutia steptronic se adapteaza la felul in care este exploatata.

 

Daca mergi calm va raspunde normal la apasarea acceleratiei insa daca mergi mai forjat va raspunde mult mai rapid.

 

 

Probabil faci confuzie cu acceleratia electronica.Daca mergi mai forjat nu va "raspunde mai repede", probabil va schimba mai sus. :twoup:

Eu sunt absolut sigur ca este adaptiva.

 

Daca merg mai tare raspunde mai repede la apasarea acceleratiei, chiar daca nu e pe Sport.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

E ca faza aia cu resetarea raspunsului acceleratiei...

Voi sustineti ca tot ce "invata" cutia intr-o sesiune de condus, uita cind opresti motorul?

 

Daca merg mai tare raspunde mai repede la apasarea acceleratiei, chiar daca nu e pe Sport.

Adica schimba la turatii mai mari, tine motorul mai turat.

Link to comment
Share on other sites

Pai motorul raspunde insa cutia are importanta sa, mai ales la steptronic.

 

 

Interesant raspuns ai dat, fara nici o relevanta :twoup:

Deci totul este clar deoarece s-a discutat, si functionarea celor doua este clara ca lumina zilei, deoarece totul este lamurit in urma discutiilor purtate pe forum. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

E ca faza aia cu resetarea raspunsului acceleratiei...

Voi sustineti ca tot ce "invata" cutia intr-o sesiune de condus, uita cind opresti motorul?

 

Pur si simplu nu exista resetarea despre care vorbesti.

 

Pai motorul raspunde insa cutia are importanta sa, mai ales la steptronic.

 

 

Interesant raspuns ai dat, fara nici o relevanta :twoup:

Deci totul este clar deoarece s-a discutat, si functionarea celor doua este clara ca lumina zilei, deoarece totul este lamurit in urma discutiilor purtate pe forum. :twoup:

 

Raspunsul a fost pe masura intrebarii.

 

Sa reformulez.

 

Atunci cand merg mai forjat, cutia schimba mai sus si intra in kickdown mult mai repede decat daca as fi mers calm mai multi km.

Link to comment
Share on other sites

a aparat o problema destul de ciudata .. in D cand opresc masina la semafor .. dupa 2 secunde parca cineva intra din spate in mine si ma impinge in fata si se aude un zgomot la cutie , in fine sub masina

daca tin pedala tare apasata . se simte doar ca un impuls in scaun .. masina este un 530da din 2005 .. si cred ca primul si ultimul diesel cu cutie automata din viata mea

eu ma gandesc ca poate fi de la nivelul de ulei sau filtru din cutie ! stie cineva cum se verifica uleiul?

a mai patit cineva asta ?

daca mai exista topicuri pe tema asta imi cer scuze si va rog sa mi dati un link

asa fac toate.eu am525d automatic.te obisnuiesti cu cutia automata.din cite stiu eu uleiul la cutie nu se schimba niciodata si nici nu poate fi controlat nivelul

 

E ca faza aia cu resetarea raspunsului acceleratiei...

Voi sustineti ca tot ce "invata" cutia intr-o sesiune de condus, uita cind opresti motorul?

 

Pur si simplu nu exista resetarea despre care vorbesti.

 

Pai motorul raspunde insa cutia are importanta sa, mai ales la steptronic.

 

 

Interesant raspuns ai dat, fara nici o relevanta :twoup:

Deci totul este clar deoarece s-a discutat, si functionarea celor doua este clara ca lumina zilei, deoarece totul este lamurit in urma discutiilor purtate pe forum. :twoup:

 

Raspunsul a fost pe masura intrebarii.

 

Sa reformulez.

 

Atunci cand merg mai forjat, cutia schimba mai sus si intra in kickdown mult mai repede decat daca as fi mers calm mai multi km.

la modelul mai nou e60 cutia automata invata stilul soferului dupa citiva km

Link to comment
Share on other sites

Oare oamenii astia sufera rau de efectul Placebo sau au dreptate?

Oricum am sa incerc si eu cand ajung acasa...chiar sunt curios! Daca se simte ceva dupa resetare atunci inseamna ca intr-adevar ea isi face unele setari pe parcurs!

 

Se pare ca functioneaza, prea multi sustin asta si mai sunt si americani :twoup:

Interesant este faptul ca, cutia schimba mai bine dupa ce se sterg adaptatiile in loc sa schimbe mai prost, dupa cum ar fi normal. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Azi am incercat si eu resetarea, ca doar nu or fi toti nebuni si halucineaza pe forumuri americane si pe forumuri romanesti.

Am apasat pe acceleratie cu contactul pus, 30 de secunde.Ce sa zic,parca am auzit un zgomot cum s-ar reseta cutia desi nu bag mana in foc ca de acolo era zgomotul, dupa ce am plecat cu masina am vazut si cainele vecinului, probabil era sub masina.

Oricum, functioneaza 100%.Desi am fost sceptic si am sustinut ca asa ceva este o prostie si nici un om care are cat de cat cunostinte in auto nu poate crede asa ceva,...m-am inselat. :twoup:

Masina mi s-a parut mult mai agresiva, parca s-a resetat ceva si la acceleratie.

Am crezut ca este placebo totusi,era dimineata, eram adormit...

Am iesit pe autostrada in drum spre capsuni(mergeam la serviciu :D ).

Desi tot nu credeam ca exista o explicatie logica, masina mergea mult mai bine, nu exista nici o indoiala. :D

Acceleratia era incredibila, cutia de viteze schimba incredibil, ce sa zic parca nu era masina pe care am condus-o cu o zi in urma.

Nici acum nu gasesc o explicatie logica, tot ce pot sa zic este ca functioneaza resetarea, contra oricarei logici si oricarei explicatii primite de la un dealer BMW, ca este o prostie.

Si aici pe forum ca si pe forumul din US sunt oameni care sustin asa ceva, deci nu poate fi o coincidenta, nu pot fi toti niste dobitoci.In definitiv poate fi o procedura tinuta secret de cei de la dealer-ul BMW, bine ca exista forumuri auto si adevarul iese la iveala. :twoup:

Nu stiu sa explic aceasta resetare, un singur lucru pot sa spun, functioneaza. :D

Link to comment
Share on other sites

Azi am incercat si eu resetarea, ca doar nu or fi toti nebuni si halucineaza pe forumuri americane si pe forumuri romanesti.

Am apasat pe acceleratie cu contactul pus, 30 de secunde.Ce sa zic,parca am auzit un zgomot cum s-ar reseta cutia desi nu bag mana in foc ca de acolo era zgomotul, dupa ce am plecat cu masina am vazut si cainele vecinului, probabil era sub masina.

Oricum, functioneaza 100%.Desi am fost sceptic si am sustinut ca asa ceva este o prostie si nici un om care are cat de cat cunostinte in auto nu poate crede asa ceva,...m-am inselat. :twoup:

Masina mi s-a parut mult mai agresiva, parca s-a resetat ceva si la acceleratie.

Am crezut ca este placebo totusi,era dimineata, eram adormit...

Am iesit pe autostrada in drum spre capsuni(mergeam la serviciu :D ).

Desi tot nu credeam ca exista o explicatie logica, masina mergea mult mai bine, nu exista nici o indoiala. :D

Acceleratia era incredibila, cutia de viteze schimba incredibil, ce sa zic parca nu era masina pe care am condus-o cu o zi in urma.

Nici acum nu gasesc o explicatie logica, tot ce pot sa zic este ca functioneaza resetarea, contra oricarei logici si oricarei explicatii primite de la un dealer BMW, ca este o prostie.

Si aici pe forum ca si pe forumul din US sunt oameni care sustin asa ceva, deci nu poate fi o coincidenta, nu pot fi toti niste dobitoci.In definitiv poate fi o procedura tinuta secret de cei de la dealer-ul BMW, bine ca exista forumuri auto si adevarul iese la iveala. :twoup:

Nu stiu sa explic aceasta resetare, un singur lucru pot sa spun, functioneaza. :D

fantastic .. dupa amiaza am sa incerc si eu .. totusi trebuie sa mergi neaparat pe autostrada ?

Link to comment
Share on other sites

Azi am incercat si eu resetarea, ca doar nu or fi toti nebuni si halucineaza pe forumuri americane si pe forumuri romanesti.

Am apasat pe acceleratie cu contactul pus, 30 de secunde.Ce sa zic,parca am auzit un zgomot cum s-ar reseta cutia desi nu bag mana in foc ca de acolo era zgomotul, dupa ce am plecat cu masina am vazut si cainele vecinului, probabil era sub masina.

Oricum, functioneaza 100%.Desi am fost sceptic si am sustinut ca asa ceva este o prostie si nici un om care are cat de cat cunostinte in auto nu poate crede asa ceva,...m-am inselat. :twoup:

Masina mi s-a parut mult mai agresiva, parca s-a resetat ceva si la acceleratie.

Am crezut ca este placebo totusi,era dimineata, eram adormit...

Am iesit pe autostrada in drum spre capsuni(mergeam la serviciu :D ).

Desi tot nu credeam ca exista o explicatie logica, masina mergea mult mai bine, nu exista nici o indoiala. :D

Acceleratia era incredibila, cutia de viteze schimba incredibil, ce sa zic parca nu era masina pe care am condus-o cu o zi in urma.

Nici acum nu gasesc o explicatie logica, tot ce pot sa zic este ca functioneaza resetarea, contra oricarei logici si oricarei explicatii primite de la un dealer BMW, ca este o prostie.

Si aici pe forum ca si pe forumul din US sunt oameni care sustin asa ceva, deci nu poate fi o coincidenta, nu pot fi toti niste dobitoci.In definitiv poate fi o procedura tinuta secret de cei de la dealer-ul BMW, bine ca exista forumuri auto si adevarul iese la iveala. :twoup:

Nu stiu sa explic aceasta resetare, un singur lucru pot sa spun, functioneaza. :D

http://img181.imageshack.us/img181/1217/lmaocb4effgl6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.