Jump to content

Probleme temperatura lichidului de racire


Recommended Posts

Daca nu era aerisita ti se bloca termostatul (pt ca acesta se deschide din cauza apei calde, nu cu abur/aer cald) ...e posibil sa ai radiatorul supradimensionat? Iti porneste si electroventilatorul?

Logic ar fi atunci ca si senzorul de temperatura sa arate mai putin cand prinde aer/abur cald nu?

Daca cineva de aici ti-ar spune ca e vorba de o piesa din link-urile tale sau ti-ar spune ca ar fi radiatorul sau ventilatorul sau pompa de apa sau termostatul de la EGR le-ai schimba pe toate?

Eu nu inteleg de ce se incepe cu probleme care se rezolva mai greu si costa mai mult si nu cu cele mai usoare cum ar fi o simpla aerisire.Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Daca nu era aerisita ti se bloca termostatul (pt ca acesta se deschide din cauza apei calde, nu cu abur/aer cald) ...e posibil sa ai radiatorul supradimensionat? Iti porneste si electroventilatorul?

Logic ar fi atunci ca si senzorul de temperatura sa arate mai putin cand prinde aer/abur cald nu?

Daca cineva de aici ti-ar spune ca e vorba de o piesa din link-urile tale sau ti-ar spune ca ar fi radiatorul sau ventilatorul sau pompa de apa sau termostatul de la EGR le-ai schimba pe toate?

Eu nu inteleg de ce se incepe cu probleme care se rezolva mai greu si costa mai mult si nu cu cele mai usoare cum ar fi o simpla aerisire.Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu era aerisita ti se bloca termostatul (pt ca acesta se deschide din cauza apei calde, nu cu abur/aer cald) ...e posibil sa ai radiatorul supradimensionat? Iti porneste si electroventilatorul?

Logic ar fi atunci ca si senzorul de temperatura sa arate mai putin cand prinde aer/abur cald nu?

Daca cineva de aici ti-ar spune ca e vorba de o piesa din link-urile tale sau ti-ar spune ca ar fi radiatorul sau ventilatorul sau pompa de apa sau termostatul de la EGR le-ai schimba pe toate?

Eu nu inteleg de ce se incepe cu probleme care se rezolva mai greu si costa mai mult si nu cu cele mai usoare cum ar fi o simpla aerisire.Parerea mea.

S-a postat de mai multe ori. :blink:

Edited by florin33
Link to comment
Share on other sites

M-ai inecat cu 3 raspusnuri...

Ideea ar fi fost sa coreleze scaderea temperaturii cu pornirea electroventilatorului.....adica invers...daca dupa ce-i porneste electroventilatorul sesizeaza scaderea temperaturii..si atunci eu zic ca totul e normal...adica electroventilatorul isi face treaba lui de racire suplimentara...

Din moment ce-i baga caldura...nu cred ca e o problema de aerisire...mai ales ca lui nu-i fierbe motorul...ci ii este mai rece...

Si faza cu cartonul nu cred ca merge... :blink: pt simplul motiv ca in oras trebuie sa-l scoti...ca zici ca tu numai in afara ai oscilatiile acului de temperatura...si numai la temperaturi sub 3 grade...

Pentru a pune o diagnoza corecta e nevoie de mai multe simptome...asa ca inteseaza-ti masina cu senzori si computere si ofera-ne date complete... :)

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Acum o vreme mi s'a rupt o lamela care tinea termostatul. mi l'a adus cineva din germania, producator BEHR ( sunt astia de fac pt bmw ) ... l'am schimbat ...... insa acum cand ies pe autostrada si afara sunt <3 grade... temperatura motorului scade ...... spre prima liniutza depinde cat de rece e si cat de tare merg..... daca merg peste 180 incearca sarevina spre jumate ........ antigel am pus omv ( de care e recomandat de bmw )... ma gandesc sa nu fie bine calibrat termostatul cel nou ?? in oras temperatura e perfecta .....nu creste, nu scade... sta la mijloc ... si nu e vreun senzor ceva pt ca pe autostrada se simte cum se "racoreste" aerul care intra pe clima ......

 

ce poate fi ?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Stiu ca e o diferenta dar am avut aceiasi problema la....dacie. :)

In oras mergea perfect, afara scadea.

Problema: nu avea termostatul, dar nu il avea deloc...Baietii de la fabrica nu il mai pusesera. :blink:

Ma gandesc ca si la tine ar putea fi asemanator, adica nu inchide niciodata instalatia, si atunci cand ai viteza mare radiatorul raceste mult mai puternic.

Am mers si eu week-end-ul trecut cu 160 cu a mea si temperatura tot la mijloc a stat. Si tot frig era.

Link to comment
Share on other sites

Brandex nu e normal, cel putin la 5-ul meu.. dupa ce ajunge temperatura la mijloc nu clinteste nici spre rosu nici spre albastru... credca aceea este temperatura optima... nici la 210 prin ungaria nici la 50 prin oras nu scade.. (poate fi webasto care o tine acolo , habar nu am...dar aceea ar fi temperatura optima de functionare)

 

PS: si colegul nostru a consatat modificarea.. dupa reparatii, deci deduc ca inainte nu se manifesta fenomenul

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

Cred ca termostat nu inchide bine si permite ceva apa sa trece prin radiator, care la viteze de afara este suficient sa scade temperatura de apa.

Temperatura trebuie sa fie la mijloc, indiferent de conditiile de mers. Numai cand e foarte cald dupa ce a fost alergat cu masina poate creste un pic.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca termostat nu inchide bine si permite ceva apa sa trece prin radiator, care la viteze de afara este suficient sa scade temperatura de apa.

Temperatura trebuie sa fie la mijloc, indiferent de conditiile de mers. Numai cand e foarte cald dupa ce a fost alergat cu masina poate creste un pic.

 

Exact !! si eu acuma recent am citit in cartea masinii si zicea ca poate ajunge si pana la marginea rosie , si atunci se afla in parametrii dar asta numai dupa "uz intensiv" si nu este obligatoriu.

Link to comment
Share on other sites

multumesc mult ... am verificat jaluzelele, vacuumul functioneaza... ce am putut vedea in oras...

 

o sa incerc sa'l dau jos sa fac probe ... eu ma gandesc si la alta "belea" ... urechea de la vechiul termostat ... de aproximtiv 1cm/1,5-2cm s'a dus in sistemul de racire... ma gandesc sa nu fi ajuns din nou la termostat si sa'l fi blocat cumva ...o sa il dau jos saptamana viitoare sa vad care e treaba ... ca nu'mi place ...

 

am facut o aerisire foarte stricta, dupa proceduri si nivelul de lichid nu a scazut deloc de cand am "realizat" operatia ... deci nu cred sa fi ramas "bule" de aer in instalatie ...

Link to comment
Share on other sites

eu ma gandesc si la alta "belea" ... urechea de la vechiul termostat ... de aproximtiv 1cm/1,5-2cm s'a dus in sistemul de racire... ma gandesc sa nu fi ajuns din nou la termostat si sa'l fi blocat cumva ...

 

Eu cred ca acolo e problema.

 

Daca vacuumul functioneaza iar termostatul este si el ok, tot acolo ma gandesc si eu.

Link to comment
Share on other sites

Acum o vreme mi s'a rupt o lamela care tinea termostatul. mi l'a adus cineva din germania, producator BEHR ( sunt astia de fac pt bmw ) ... l'am schimbat ...... insa acum cand ies pe autostrada si afara sunt <3 grade... temperatura motorului scade ...... spre prima liniutza depinde cat de rece e si cat de tare merg..... daca merg peste 180 incearca sarevina spre jumate ........ antigel am pus omv ( de care e recomandat de bmw )... ma gandesc sa nu fie bine calibrat termostatul cel nou ?? in oras temperatura e perfecta .....nu creste, nu scade... sta la mijloc ... si nu e vreun senzor ceva pt ca pe autostrada se simte cum se "racoreste" aerul care intra pe clima ......

 

ce poate fi ?

 

Am patit si eu la fel si am schimbat termostatul si acum este ok, sta la mijloc si in oras si pe autostrada indiferent de viteza.

Din punctul meu de vedere este termostatul.

 

Incearca sa scrii mai inteligibil!

Edited by Ciupanezu
scris neinteligibil
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

azi am iesit iar cu seria 3 datorita conditiilor meteo. m'am enervat asa de tare incat am luat o bucata de folie d'aia argintie de impachetat in bucatarie ... si am acoperit jumate de radiator, in zona rinichilor... pe autostrada a fost super misto mai putin cand am mers mai incet ( in jur de 110 ) ... cand a avut o mica ezitare de aprox 2 mm inspre "rece", dupa care si'a revenit ...

 

daca stau pe loc si o tin in acceleratie ~ 2500-3000rpm ... se incalzeste normal dupa ceva timp ...

 

sa fie totusi termostatul ???

 

m'am uitat la jaluzele ... cand pornesc motorul jaluzelele se inchid ...

 

nu stiu ce sa mai cred ... ori o merge de nebun electroventilatorul ... poate maine o sa ma uit ... nu stiu ..

 

am si eu probleme cu temperatura la motor dar la mine e invers. pe autostrada sta numai la jumatate iar in oras imi scade. daca dau drumu la clima la maxim scade si mai mult. am un 520d din 2002. mentionez ca am schimbat termostatul acum cateva luni pt ca bubuise. cand e temp scazuta afara imi scade temp la apa prin oras. mai precis se ridica foarte greu.

daca merg cu viteza mai mare( gen in afara orasului) creste la jumate. acum am schimbat iar termostatul, am crezut ca e de la el dar nici o schimbare. temp tot scade in oras.

 

ma poate juta cineva cu o idee/sfat?

 

sa nu cumva sa ai probleme cu aerisirea ... poate nu ai aerisita bine instalatia ... oricum e ciudat ... rau

Link to comment
Share on other sites

asa face si la mine ...in afara orasului scade si in oras sta la jumatate,mentionez ca am schimbat si termostatul si face la fel...eu unul m-am obisnuit cu el ...il las in pace pt ca nu ma deranjeaza cu nimic

 

eu ma feresc sa merg asa ... ma gandesc ca uleiul neajuns la temperatura care trebuie nu face bine la turbina ...... in special ... deci parerea mea e sa incer/am sa gasesc/im o solutie ... sa vad cum sa verific "bimetalul" ala ... ce e ala ???

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

mi l'a comandat in germania cineva ... producator BEHR - arata exact ca cel de bmw cu sigla bmw razuita ... vizibil ...

 

m'a intrebat tipul masinii, motor, putere... gr ... br....

 

 

am pus folia aia in fata pe jumate de radiator si e ok ..... dar e penibil ....... am bmw nu dacia 1100

Link to comment
Share on other sites

Pai daca e ok cu folie, e clar, termostatul deschide prea repede, si o parte din lichid apuca sa fie racit. Adevarul este ca nici nu putea sa iti dea un termostat de la alt model, pentru ca al tau e numai de M47. Poate ca nefiind cel OEM, sa difere temperatura de deschidere. La cele clasice, care nu vin incorporate in cotul de plastic, scrie pe ele gradele, tin minte ca pentru E34 520i erau vreo 3 termostate identice, dar cu temperaturi diferite, a trebuit sa ma duc cu cel vechi la magazin ca sa fiu sigur.
Link to comment
Share on other sites

Pai daca e ok cu folie, e clar, termostatul deschide prea repede, si o parte din lichid apuca sa fie racit. Adevarul este ca nici nu putea sa iti dea un termostat de la alt model, pentru ca al tau e numai de M47. Poate ca nefiind cel OEM, sa difere temperatura de deschidere. La cele clasice, care nu vin incorporate in cotul de plastic, scrie pe ele gradele, tin minte ca pentru E34 520i erau vreo 3 termostate identice, dar cu temperaturi diferite, a trebuit sa ma duc cu cel vechi la magazin ca sa fiu sigur.

 

 

eu l-am comandat original si scria pe el 88 grade C ...si rezultatul a fost identic si la fel...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.