Jump to content

Probleme temperatura lichidului de racire


Recommended Posts

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Am dat search pe forum, dar nu am gasit undeva sa scrie clar daca temperatura scazuta in timpul iernii e normala la E39 ?

 

Adica, indicatorul meu de temperatura a apei imi sta aproape tot timpul undeva la mijloc intre prima liniuta (50-60 grade) si cea de a doua (90 grade).

 

E normal sa fie asa ? Daca nu ce implicatii negative are, pt ca eu nu simt niciunul ?

 

Mersi.

Link to comment
Share on other sites

Am dat search pe forum, dar nu am gasit undeva sa scrie clar daca temperatura scazuta in timpul iernii e normala la E39 ?

 

Adica, indicatorul meu de temperatura a apei imi sta aproape tot timpul undeva la mijloc intre prima liniuta (50-60 grade) si cea de a doua (90 grade).

 

E normal sa fie asa ? Daca nu ce implicatii negative are, pt ca eu nu simt niciunul ?

 

Mersi.

 

si eu am problema asta

insa la diesel 320d ,am schimbat termostatul si tot asa face...cred ca din cauza frigului face si nu ai cei face...decat carton in grile ca sa numai intre aer direct spre motor

si radiatorul de apa

 

poate antigelul trebuie schimbat...

poate senzorul este dus (piesa 13)?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=30

 

 

am schimbat si eu piesa de Water/oil si tot asa face si termostatul si antigelul pt ca a curs cand am schimbat termostatul...

rezultatul niciunul....carton in nari si grila de bara si gata problema :blink:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Adica, indicatorul meu de temperatura a apei imi sta aproape tot timpul undeva la mijloc intre prima liniuta (50-60 grade) si cea de a doua (90 grade).

E normal sa fie asa ? Daca nu ce implicatii negative are, pt ca eu nu simt niciunul ?

Nu e normal, cel mai probabil e termostatul de vina. Si la mine se intampla la fel dupa ce-am luat masina, si am rezolvat schimband termostatul. Nu e diferenta foarte mare intre motoarele M50 si M52.

 

si eu am problema asta

insa la diesel 320d ,am schimbat termostatul si tot asa face...cred ca din cauza frigului face si nu ai cei face...decat carton in grile ca sa numai intre aer direct spre motor

Tu ai diesel si se incalzeste mult mai greu. Un coleg al mau avea iarna trecuta un golf 4 tdi si cand era ger abia incepea sa aiba caldura in masina cand ajungea la servici in Pantelimon, si pleca din Militari...

Sigur nu urca temperatura daca mergi mai mult cu masina si apuca motorul sa se incalzeasca?

Link to comment
Share on other sites

Tu ai diesel si se incalzeste mult mai greu. Un coleg al mau avea iarna trecuta un golf 4 tdi si cand era ger abia incepea sa aiba caldura in masina cand ajungea la servici in Pantelimon, si pleca din Militari...

Sigur nu urca temperatura daca mergi mai mult cu masina si apuca motorul sa se incalzeasca?

 

Se incalzeste cam in 5-7min si apa ajunge la jumate si acolo intepeneste,insa cand ies la drum lung cand coboara cand urca

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu sa spun cum e la golf insa la BMW :D diesel si benzina exista acel AUXILIARY HEATING

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?mode...hg=64&fg=65

 

care daca nu functioneaza la temperaturi sub 3 grade parca nu sunt sigur motorul se va incalzi foarte greu si asta nu e bine

 

pot fi mai multe cauze care duc la incalzirea greoaie a motorului

 

1 Termocupla de la ventilatorul principal sa fie blocata

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=35

se poate face o mica verificare a lui prin oprirea treptata a lui cu mana (cu o carpa nu direct cu pielea ca doare :D ) in timpul functionarii motorului dar atentie ASTA DOAR LA PORNIREA MOTORULUI RECE -> trebuie sa se poata opri treptat ventilatorul

o sa vedeti ca va curge nisip din termocupla care poate o bloca

 

La mine a functionat, dupa mai multe opriri treptate a ventilatorului cu termocupla am reusit sa scot o buna parte de nisip si imi sta acul la mijloc, inainte de asta statea sub cu 5 grade.

 

De preferat ar fi sa se sufle motorul cu aer comprimat si termoculpla la fel, recomand :) spalatul abia dupa dar NU :) la presiune si NU motor cald :) daca vreti sa fie boboc trebe si detergent pt el e special, si mai e ceva dupa spalare trebe suflat din nou pt a elimina apa.

da stiu asta a fost OFFTOPIC :blink: iertare

 

exista si varianta electrica a ventilatorului verificati poate functioneaza inca de la pornirea motorului :D nu trebuie

 

2 termostatul nu inchide si sunt 2 la numar in functie de masina

 

3 la unele tipuri de masini exista termostat si la / in apropiere de EGR

 

Faptul ca apa nu ajunge la temperatura nominala de functioneare a motorului afecteaza si temperatura uleiului -> si de aici dai in mai multe probleme treptat

 

Prin piesa care duce la colierul 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=35 cicula lichid de racire

 

la mine ex: acul sta la mijloc mai tot timpul asta inseamna 78-83 de grade citite de functiile OBC-ului

 

Si ar mai fi ceva la mine ajunge la marginea superioare a zonei albastre dupa 1.5Km ~ 2km si in acelas timp ventilatorul de la aeroterma incepe sa se tureze asta daca e setata pe Auto

 

sa mentineti sub 2000 de ture pana nu trece de zona albastra , iara offtopic :)

 

Daca am gresit / uitat ceva sigur ma va corecta cineva :)

Link to comment
Share on other sites

Tu ai diesel si se incalzeste mult mai greu. Un coleg al mau avea iarna trecuta un golf 4 tdi si cand era ger abia incepea sa aiba caldura in masina cand ajungea la servici in Pantelimon, si pleca din Militari...

Sigur nu urca temperatura daca mergi mai mult cu masina si apuca motorul sa se incalzeasca?

 

Se incalzeste cam in 5-7min si apa ajunge la jumate si acolo intepeneste,insa cand ies la drum lung cand coboara cand urca

 

se blocheaza termostatul zic eu la prima strigare :blink:

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Corect ar fi sa nu pornesti caldura la max pana nu se incalzeste motor nitel. Oricum la climatronic existe o protectie de gen asta, dar nu e o idea rea sa mai ajuti sistemul. Asa incalzeste motorul mai repede si o sa da caldura mai multe cand pornesti clima, cu motor deja cald.

La motorul meu M30 3.0 nu am nici un fel de problema cu temperatura, chiar si azi dimineata in 2km s-a incalzit (mers incet). Dar sa nu intrebati de consum :blink: nu pot sa ai de toate..

Link to comment
Share on other sites

citeam pe aici pe undeva ceva legat de niste jaluzele actionate cu ceva vacuum,dar nu stiu la ce model de bmw era,525d nu are asa ceva?

si eu am o problema cu incalzirea, cind merg in oras nu am probleme dar daca ies din oras si merg ceva mai tare scade temperatura

am schimbat termostatul , evident degeaba ca nu s-a rezolvat, termocupla nu este blocata si Webasto-ul il aud ca merge

nu stiu ce sa mai verific

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
poate antigelul trebuie schimbat...

poate senzorul este dus (piesa 13)?

 

Antigelul era sub nivel putin, dar asta ar fi determinat fierberea motorului (cred) si nu incalzirea greoaie.

 

Si daca ar fi fost senzorul, cred ca fiind senzor electronic mi-ar fi aparut o eroare si pe OBC, nu ?

 

Eu am golit radiatorul si am bagat apa si o solutie de Radiator Flush, m-am gandit ca e poate infundat. Straniu a fost ca a intrat doar 1,5 litri, cred ca ar fi trebuit sa intre intre 4-6 litri. L-am lasat 10 minute, golit, pus antigel - tot 1,5 litri au intrat.

 

Dupa ce am facut asta, nu a mai bagat caldura si motorul fierbea urgent, cred ca termostatul s-a blocat pe pozitia "inchis", inainte sa fac operatiunea cred ca era blocat pe "deschis". Acum astept pana cand se deschid service-urile si magazinele sa cumpar termostat, sa il schimb si sa citesc memoria calculatorului sa vad daca are alte erori inmagazinate.

 

Chiar ma gandeam, asa filozofic, :blink: de ce nu exista un sistem de siguranta (ca la daciile vechi) care sa imi permita sa comut manual termostatul pe deschis in cazul in care se strica ? Macar asa nu baga caldura dar poti sa mai umbli cu masina pana o repari...

Link to comment
Share on other sites

poate antigelul trebuie schimbat...

poate senzorul este dus (piesa 13)?

 

Antigelul era sub nivel putin, dar asta ar fi determinat fierberea motorului (cred) si nu incalzirea greoaie.

 

Si daca ar fi fost senzorul, cred ca fiind senzor electronic mi-ar fi aparut o eroare si pe OBC, nu ?

 

Eu am golit radiatorul si am bagat apa si o solutie de Radiator Flush, m-am gandit ca e poate infundat. Straniu a fost ca a intrat doar 1,5 litri, cred ca ar fi trebuit sa intre intre 4-6 litri. L-am lasat 10 minute, golit, pus antigel - tot 1,5 litri au intrat.

 

Dupa ce am facut asta, nu a mai bagat caldura si motorul fierbea urgent, cred ca termostatul s-a blocat pe pozitia "inchis", inainte sa fac operatiunea cred ca era blocat pe "deschis". Acum astept pana cand se deschid service-urile si magazinele sa cumpar termostat, sa il schimb si sa citesc memoria calculatorului sa vad daca are alte erori inmagazinate.

 

Chiar ma gandeam, asa filozofic, :blink: de ce nu exista un sistem de siguranta (ca la daciile vechi) care sa imi permita sa comut manual termostatul pe deschis in cazul in care se strica ? Macar asa nu baga caldura dar poti sa mai umbli cu masina pana o repari...

 

Daca a intrat mai putin decat a iesit, a ramas aer in sistem. Ai aerisit bine? Si faptului ca iti fierbe motor pot fi de acolo. Caldura ai in masina?

Link to comment
Share on other sites

Daca a intrat mai putin decat a iesit, a ramas aer in sistem. Ai aerisit bine? Si faptului ca iti fierbe motor pot fi de acolo. Caldura ai in masina?

 

Man, m-ai nimerit, chiar azi am fost la mecanic si chestia e ca se aeriseste la rece, cu motorul oprit si suruburile alea de plastic scoase si mecanicul a suflat in vasul de expansiune. Asa au mai intrat inca 2 litri, si acum merge bine.

 

Complicata treaba cu aerisitul :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
sal si eu am aceeasi problema laun520i,acul la temperaturea motorului imi sta la prima linie,adica 50-60grade,si a stat asa vreo 500km,inse sonda e buna,ca nu facusem aerisirea bne dupa ce am pus antigel...si a cam fiert motorul iar sonda,arata...rosu aveti idee ce poate fi?daca era blocat termostatul pe deschis banuiesc ca sar fi incalzit..in 400km continuu.multumesc
Link to comment
Share on other sites

legat de acest indicator (ca am si eu problema asta)

am observat ca... daca nu pornesc clima (adik nu dau drumu la caldura) acul ajunge relativ repede la locul lui adica la jumatata... in schimb cum dau drumul la caldura el incepe sa scada (asta cu motorul pornit/in mers) si scade chiar pana sub prima linie... opresc caldura complet...urca iar la jumatate

nu cred sa fie doar de la indicator deoarece se simte ca aerul nu este la fel de cald cu acul la jumate si la linie.... deci sa fie totusi termostatul?

Link to comment
Share on other sites

legat de acest indicator (ca am si eu problema asta)

am observat ca... daca nu pornesc clima (adik nu dau drumu la caldura) acul ajunge relativ repede la locul lui adica la jumatata... in schimb cum dau drumul la caldura el incepe sa scada (asta cu motorul pornit/in mers) si scade chiar pana sub prima linie... opresc caldura complet...urca iar la jumatate

nu cred sa fie doar de la indicator deoarece se simte ca aerul nu este la fel de cald cu acul la jumate si la linie.... deci sa fie totusi termostatul?

 

Mi-a spus mecanicul (si e si logic) ca daca vrei sa vezi daca se deschide termostatul trebuie sa pui mana pe radiator si trebuie sa fie cald, adica termostatul sa lase apa din motor sa iasa in radator sa se raceasca. Pe de cealalalta parte, daca e blocat pe inchis, pur si simplu radiatorul e rece si motorul fierbe.

 

Totusi, rog un moderator sau pe cineva experimentat sa ne ajute cu urmatoarea: e normal ca iarna sa nu stea acul tot timpul la 90 de grade ci la 60-70 (adica la a doua linie) ?

 

Poate exista ceva literatura si nu stiu eu.

 

Multumiri anticipate.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Imi creste temperatura la apa dupa ce termostatul de la EGR mi-a pocnit si l-am schimbat. Nivelul lichidului este in regula, masina nu a fost forjata, nu am trecut de 2200 ture, 70 km/h. Nu stiu ce sa fac. Daca dau drumul la aerul conditionat imi creste si mai tare. Trece de 95-100 grade. Vreau sa incep cu o aerisire adevarata si am citit aici pe forum cum trebuie aerisit profesional instalatia dar nu mai gasesc unde am citit. Am cauta o zi intreaga si nu am gasit topicul. Ma puteti ajuta cu topicul si cu sfaturi? 525d 2002 Edited by omegabmw
Link to comment
Share on other sites

Am observat ieri la drum intins, cand masina nu este fortata si nici nu sta mult pe loc, ca temperatura apei scade! De la ce poate fi?? Am schimbat de curand motorul cu unul adus din Germania, dar tot in Romania mi l-au montat si ma gandesc ca or fi uitat sa puna ceva....... sau .. nu shtiu... Ma puteti ajuta cu un sfat???

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.