Jump to content

DIY: schimbare final stage resistor clima e46, piesa cu tepi, ariciul


at_b

Recommended Posts

  • 1 month later...

Am observat in ultima vreme ca nu mai merge ventilatorul la maxim...

Pana la jumatate, isi schimba turatia in functie de ce turatie aleg, dar dupa jumatate, are aceeasi turatie, nu urca..

Sa fie piesa cu tepi?

Masina este un e36, dublu climatronic.

Salut! Si la mine e exact la fel. Cum ai rezolvat-o pana la urma? A fost piesa cu tepi sau altceva?

Link to comment
Share on other sites

Salut! Si la mine e exact la fel. Cum ai rezolvat-o pana la urma? A fost piesa cu tepi sau altceva?

In scurt timp dupa ce am postat, a picat cu totul panoul de clima. Ramanea blocat, uneori se stingea de tot, etc.

Rezolvarea a fost schimbarea unui condensator din el.

 

http://www.macadamizer.com/bmwfix.html

 

Dupa ce am facut reparatia, totul merge bine.

 

In cazul tau, daca nu iti face probleme panoul, cred ca e piesa cu tepi.

Link to comment
Share on other sites

In scurt timp dupa ce am postat, a picat cu totul panoul de clima. Ramanea blocat, uneori se stingea de tot, etc.

Rezolvarea a fost schimbarea unui condensator din el.

 

http://www.macadamizer.com/bmwfix.html

 

Dupa ce am facut reparatia, totul merge bine.

 

In cazul tau, daca nu iti face probleme panoul, cred ca e piesa cu tepi.

Nu am probleme cu panoul de clima, toate comenzile merg perfect. Si eu banuiesc piesa cu tepi, o sa o schimb cat de curand. Multumesc pentru raspuns!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut, dupa ce am schimbat tranzistorii de pe piesa zilele astea dupa un an si ceva in care a mers fara probleme a picat de tot.

Am cumparat una noua BEHR HELLA pentru ca e singura care nu are rasina turnata e doar prinsa in clipsuri.Pe ea scrie ca este facuta in germania.Calitatea este mai buna decat la cea originala.Are un singur tranzistor mos-fet 2n0605 infineon parca la 80 A si 55v ,mai multe gasiti pe net . Tranzistorul este cositorit pe o placuta de cupru si ea face transferul termic cu radiatorul de aluminiu dar am observat ca nu facea contact perfect cu radiatorul de aluminiu.

Am facut o proba si la ventilatie mica se incinge tare si nu se raceste suficient.

Am decis sa schimb radiatorul cu unul cu heatpipe-uri si poate sa ii atasez si un ventilator care sa porneasca odata cu modulul de clima .

Pe noua piesa se vad clar circuitele si poate reusesc sa construiesc un fsu cu piesele mele.

O sa va tin la curent cu proiectul.http://img.tapatalk.com/d/14/02/05/ra8a5e3y.jpg

 

http://img.tapatalk.com/d/14/02/05/abe3e8ep.jpg

 

http://img.tapatalk.com/d/14/02/05/y7a8u9y5.jpg

 

http://img.tapatalk.com/d/14/02/05/puvazevy.jpg

 

http://img.tapatalk.com/d/14/02/05/e3edumys.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am pus pasta si am atasat si un ventilator cu termistor in asa fel incat sa porneasca numai cand e fierbinte radiatorul.functioneaza perfect.

Acum urmeaza sa realizez un montaj identic dar cu alt integrat in locul celui de la elmos.Dar mai dureaza pana fac rost de un osciloscop sa vad daca semnalul trimis de unitatea de la clima este analog

 

Trimis de pe al meu ALCATEL_ONE_TOUCH_6030X_Orange folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare! Am si eu o problema. Nu mai imi baga aer deloc, ventilatorul e mort! Tin sa precizez ca de la o vreme incepuse sa faca zgomote ciudate, sa fluctueze si de la o anumita treapta nu mai crestea turatia aerului deloc ( o sa atasez un video mai jos ).

Ventilatorul l-am schimbat in urma cu aproximativ un an. Nu cred ca e din cauza lui ci a "piesei cu tepi". Intrebarea mea este urmatoarea: cum pot sa imi dau seama ca FSU este de vina? Vreau sa o schimb, insa nu vreau sa dau banii degeaba si sa nu fie asta cauza.

Exact asta se intampla inainte sa nu mai functioneze deloc + fluctuatii si zgomote puternice ale ventilatorului:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am azi am reusit intr-un final sa inlocuiesc piesa cu tepi, dupa mult efort si ceva injuraturi. :censored: Merge in parametri acum, doar ca pe la treapta a 3-a de turatie ventilatorul face un zgomot de parca s-ar freca de ceva. Asta se intampla doar la treapta 3. La celelalte trepte totul functioneaza normal.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Sper sa reusesc sa detaliez destul de bine operatia, am facut-o singur, fara vro inclinare deosebita spre mecanica deci poate si oricine altcineva, doar sa aiba putina rabdare.

Imi cer scuze ca nu am facut poze dar nu ma pregatisem sa scriu un articol :twoup:

 

Piesa respectiva se schimba in momentul in care clima incepe sa faca figuri de genul ventilatorul merge in valuri, merge doar pe maxim, sau doar pe minim indiferent de ce arata afisajul, sau pur si simplu ventilatorul se tureaza cum vrea el.

 

ATENTIE: procedura respecta pasii care eu i am facut pentru un e46 cabrio, nu stiu cum e la restul modelelor dar nu cred sa fie diferit

 

Unelte necesare:

-surubelnita in cruce

-torx de 20 cu tija lunga

-grija si atentie

 

Pasi necesari:

-se demonteaza torpedoul desfacand cele 6 suruburi asezate unul dedesubt, doua pe laterale si 3 in rama de sus, sub capac. aveti grija sa nu desfaceti cele 4 suruburi care tin fata in loc de sub torpedo ca eu asa mi-am stricat iala :twoup: si am avut mari probleme sa aliniez fata la loc. pentru a scoate torpedoul din locas trebui tras putin inspre scaun pentru ca are niste cleme in partea de sus

-se scoate bucata de plastic din spatele torpedoului cea pe care e lumina pentru picioare pe partea dreapta. pentru a o scoate trebuie impinsa partea ei stanga cumva in spate pentru a se desface clema metalica aflata pe partea aceea.

-cautati pozitia fsr-ului. el se afla exact in spatele terminatiei conductei de aer pentru picioare, conducta destul de flexibila sa puteti lucra in jurul ei. piesa este partial acoperita de ceva actuator prins cu 2 suruburi torx, sus si jos

-desfaceti suruburile torx, slabiti piesa care acopera fsr-ul dar NU o scoateti de tot din locasul ei pentru ca are o tija metalica care o prinde de o alta componenta. veti avea loc destul

-scoateti vechiul fsr. ar trebui sa fie prins cu cleme, in cazul meu una singura, scoateti mufa, si scoateti fsr ul vechi. mufa are cleme pe 2 parti si e posbil sa fie destul de intepenita.

-asamblati totul la loc dar faceti o proba inainte sa montati torpedoul

-beti o bere rece rece :D

 

Scuze pentru eventualele greseli gramaticale, sper sa nu fi uitat nimic si sa fie de ajutor cuiva. Eu am avut cele mai mari probleme cu localizarea fsr ului.

Bafta

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Dragi colegi, tin sa va anunt ca eu am rezolvat problema cu 50 de lei. 40 de lei manopera demontat piesa, 10 lei lipit conectorii. In o ora a fost gata. Sunt mai mult decat multumit. Multumesc celor care au postat ghidul inainte!

 

 

Imi spui si mie ce conectori ai lipit? Imi merge ventilatorul doar din cand in cand, si in rest doar pe minim.....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

la mine a mers smecheria, probabil se incing piciorusele tranzistorilor si se dezlipesc, la mine se vedeau ca este fisurat cositorul in jurul picioruselor

 

am si 3 luni de teste si nu mai am nici o problema, merge perfect, ramasesem si fara baterie in noiembrie din cauza lor, mergea aeroterma singura

 

cand am vrut sa cumpar o piesa noua mi-a cerut 350lei, pentru cine intampina probleme il ajut daca este din Ploiesti

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare!

Am un e46 din 2004 si se pare ca problema mea se incadreaza in acest topic, mai exact am un consumator care imi consuma bateria total in maxim 2 zile.

Din ceea ce am citit aici ma gandesc ca cel mai probabil este vorba de celebra piesa cu tepi sau ar fi o alta varianta la modulul de la electoventilator.

Mentionez ca bateria este relativ noua( 7-8 luni) si am verificat-o la service-ul de baterii, chiar am cerut si o baterie de serviciu si tot mi se consuma, deci am eliminat bateria.

Climatronicul imi functioneaza bine dar am observat, ascultand foarte atent in dreptul climatronicului chiar si atunci cand scot cheia din contact se aude un bazait slab desi nu cred ca se invarte nimic pentru ca este destul de slab zgomotul.

Am fost si la un electrician si la bmw filaret si cand au masurat nu mi-au gasit nici un consumator deci cel mai probabil consumatorul se activeaza ulterior cat timp masina este in stand-by.

Cum pot fi sigur ca de vina este piesa cu tepi ?

M-ar ajuta extrem de mult daca imi poate cineva recomanda un electrician bun sau pe cineva care are idee cum imi poate descoperi consumatorul, daca este de vina piesa cu tepi sa o schimb si sa-mi rezolv problema.

Link to comment
Share on other sites

Bazaitul care se aude din dreptul climei este normal.Ventilatorul care trage aer din interiorul masini mai functioneaza un timp dupa ce opresti.Incearca sa scoti siguranta de la clima si vezi daca mai descarca bateria peste noapte.Sau da torpedoul jos si mergi cu mufa scoasa de la "piesa cu tepi "
Link to comment
Share on other sites

Salutare! De o saptamana circul fara clima. Masina in cauza este un e46 320d nfl - pur si simplu panoul afiseaza turatie.....ma lasa sa aleg orice comanda...insa nu baga aer de nici o culoare. Incepe sa se simta aer daca circul extraurban si ajung la viteze mai mari de 80-90 km/h. Precizez ca ventilatorul nu invarte si probabil la viteze mari intra doar curentul exterior. Cum pot testa daca este ventilatorul sau piesa cu tepi? Am desfacut filtrul de polen si capacul de la ventilator se deschide cand o pornesc, insa nu se invarte.
Link to comment
Share on other sites

Cel mai probabil piesa cu tepi este de vina. Roaga pe cineva care are E46 sa te imprumute de piesa respectiva, ca sa fii sigur. E mult mai usor de montat/demontat decat ventilatorul.

Mersi mult! Am demontat piesa cu tepi si am cositorit pinii ca in poza arata aici. Dupa 2-3 ore de munca (mai mult la montat/demontat) am ventilatie iarasi. Multumesc tuturor celor ce au postat informatiile pretioase. Eu zic ca merita munca avand in vedere pretul interventiei si costul piesei intr-un service autorizat!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.