Jump to content

BMW E36 316i din 1995 - EURO 1


Orvo

Recommended Posts

Am vazut in ultima vreme foarte multe E36 aduse din Germania. Doar la mine pe strada am numarat vreo 8.

Asa am facut si eu si mi-am adus un E36 316i din Germania cumparat ca Euro 2.

Toti vand masinile astea si in Germania dar si in Romania ca fiind Euro 2.

Ma intreb cati din cei care si-au adus astfel de masini stiu ca e de fapt Euro 1. Eu am aflat cand i-am facut cartea la RAR.

Eu am gresit cand am confundat E2 cu Euro2. La rubrica clasei de poluare in Cartea de identitate nemteasca scrie SCHADSTOFFARM E2.

Am trimis un mail la BMW si mi-au confirmat ca masina este E2 / Euro 1.

Asa ca atentie !!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

stai ca m'ai bagat in ceatza, eu stiam altceva, si eu am scris in carte tot E2 (in brief) si stiam ca E2 este echivalentul EURO 2, mai stiam ca D2 este echivalentul EURO 1. Masina in cauza este un 318IS din 94, toti care au 318is INMATRICULATE deja in romania au trecut de la rar in carte EURO 2.

 

...deci ?!

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu, eu Joi am programare la RAR pentru CIV. Cand am spus sus ca am fost sa-i fac carte am facut de fapt o cerere de consultare privind gradul de poluare la RAR si raspunsul mi-a venit EURO 1. Asta pentru ca un prieten m-a pus pe ganduri cu un E36 316 din 96 luat din Italia si care i l-au scos Euro 1. Am trimis mail la BMW pt. ca eram sigur ca astia de la RAR sunt cretini si mi-a venit raspunsul dupa cum am scris si mai sus:

Von: Kundenbetreuung@bmw.de [mailto:Kundenbetreuung@bmw.de]

Gesendet: Dienstag, 1. Juli 2008 10:03

An: Frau Wagner FR-22FD

Betreff: BMW Kundenbetreuung (To: ro@ikon.nlg.ro, kundenbetreuung@bmw.de)

 

Guten Tag Herr Olinic,

Ihr Fahrzeug hat EURO 1, (Schadstoffarm E2) mit der SchlĂźsselnummer 14.

 

Mit freundlichen GrĂźĂen

Wagner Manuela

 

I-am intrebat apoi in ce an s-a bagat Euro 2 la E36 si am primit urmatorul raspuns:

Hallo Herr Olinic,

der Ăbergang war fliessend (ab 01/95), aber spätestens ab 01/96 sollten alle BMW Fahrzeuge EURO2 sein.

Vorgeschrieben war EURO2 erst ab 01.01.1997.

 

Mit freundlichen GrĂźĂen

Wagner Manuela

In traducere:

Trecerea la Euro 2 inceput din 01/95 dar incepand cu cel tarziu 01/96 toate motoarele sunt Euro 2.

Euro 2 a devenit obligatoriu abia in 01.01.1997.

 

Om trai si-om vedea.

post-12131-1215516608_thumb.jpg

Edited by Orvo
Link to comment
Share on other sites

...mai bine taceai :twoup: ...dreq m'a pus sa citesc topicul tau ...mi'ai stricat toate planurile de concediu daca trebuie sa platesc 1300 euro taxa de inmatriculare. ( am glumit, sa nu crezi ca am vb serios )

 

...asta este, sa vedem ce dreq o sa fie ...pe 21 ma duc la rar, daca imi cer 1300 euro taxa cred ca mai bine vand masina si ma "reorientez". Mai asteptam si alte comentarii, poate a inmatriculat deja cineva pisica :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic dar din cate stiu eu pisicile au euro2. Eu am avut una acum 5 ani, pe vremea aceea masina trebuia sa aiba minim euro 2 sa poata fii inscrisa in circulatie, si a fost euro 2. Masina era un bmw 318 i din '92. Nu mai stiu ce sa zic. Dar din moment ce scrie pe brief euro 2 eu zic ca asa e. In De nu mai prea gasesti masini cu euro 1 deoarece impozitul si taxele sunt foarte mari pt aceasta norma. Majoritatea masinilor au puse catalizatoare pe ele pt a iesi euro 2 si pe mobile am vazut scris.Acum sa vedem cine a inmatriculat deja si stie
Link to comment
Share on other sites

Nu e asa complicat cum pare. Ca sa fie 100% EURO 2 trebuie sa scrie in acte EURO2 si nu E2 sau D3, etc. Dupa cum ati citit si mai sus, chiar in mail-ul de la BMW scrie ca masina are norma de poluare E2/EURO1. Promit ca scriu aici Joi dupa programarea de la RAR.
Link to comment
Share on other sites

Salut,am citit topicul acesta si am stat si m-am gandit ca poti sa ai surprize la rar,adica sa te gandesti ca platesti 500 de euro pt. un e36 si acolo sa spuna cei de la rar ca trebuie sa platesti 800 de ex., ca motorul are nu stiu ce grad de poluare,am vazut de ex. un e36 coupe in targ adus recent la 1900 eu,masina arata bine,era un 318i,daca masina aia a-si fi cumparato, cu 1000 de euro a-si fi putut sa o inscriu?ca socoteala de acasa (ma refer la taxa) in cele mai multe cazuri nu se potriveste cu cea de la rar,deci pt coupeul ala ar fi trebuit normal sa platesc 500 de euro,aia precis la rar ar fi zis ca motorul nu stiu ce are,etc,etc,dar cu maxim 1000 de euro o inmatriculam?pt. ca la 2 mii si ceva de euro cu tot cu inscris ai o masina buna la bani astia.
Link to comment
Share on other sites

Starea motorulului nu are nici o legatura cu norma de poluare. Pentru incadrare, RAR foloseste codul motorului si anul fabricatiei. Se uita la motor sa fie intr-adevar acelasi cod, nu pentru teste de noxe care sa ajute la incadrare. Este foarte simplu. Cu o copie a brief-ului masinii pe care vrei sa o cumperi te duci la RAR si depui cererea de stabilire a normei de poluare. Rezultatul acela e lege, daca iti iese Euro 2 atunci in asa o sa ramana masina, Euro 2. Sau daca ai noroc, te uiti in actele masinii si te uiti ce scrie la Schadstoffklasse. Daca scrie EURO2 atunci nu mai trebuie sa faci nimic pentru ca masina e Euro2. Trebuie verificat doar daca scrie E2 sau in alte cazuri cum ar fi acte de italia 94/12/CE, etc. etc.

Iar taxa e foarte simplu de calculat, a aparut de mult calculatorul oficial pe pagina ministerului finantelor: http://www.mfinante.ro/calculator_taxe/taxa_auto_2008.html

Edited by Orvo
Link to comment
Share on other sites

starea motorului conteaza numai la masinile de la euro 3 in sus, pentru ca acolo iti fac emisile de co2 si evident daca motorul nu este in mintile lui este probabil sa iti bage valoare mai mare si sa ai de plata mai mult la taxa, si daca te duci la rar cu un motor care nu merge cat de cat bine, adica intrerupe grav sau scoate mult fim sau mai stiu eu ce este posibil sa te intoarca sa remediezi problema, chiar daca ai euro trecut in acte sau...
Link to comment
Share on other sites

Da, clar, pentru ca odata cu cartea primesti si ITP-ul, asa ca masina trebuie sa corespunda din punct de vedere tehnic. Vroiam sa zic ca strict pentru incadrearea in normele de poluare nu conteaza starea motorului. Clar ca daca toata masina sta sa pice o sa primesti cartea dar fara itp.
Link to comment
Share on other sites

Salut,eu am un e30 acum si am mers cu o pisica mi-a placut mult diferenta mare,al am de 3 ani,munca,munca la el cat cuprinde,mi sa luat,si vroiam sa stiu cu inscrisul asta,deci am vazut pisica aia coupe 318i si cu semnalele albe frumoasa foc si 1900 eu,inchegata asa si la interior si exterior,plasticuri de calitate,frumoasa masina si cum se inchid usile,portbagajul masiv,la e30 portbagajul e o foita de tabla indoita la capat,in fine,studiez piata si ma interesez mai amanuntit.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu, eu Joi am programare la RAR pentru CIV. Cand am spus sus ca am fost sa-i fac carte am facut de fapt o cerere de consultare privind gradul de poluare la RAR si raspunsul mi-a venit EURO 1. Asta pentru ca un prieten m-a pus pe ganduri cu un E36 316 din 96 luat din Italia si care i l-au scos Euro 1. Am trimis mail la BMW pt. ca eram sigur ca astia de la RAR sunt cretini si mi-a venit raspunsul dupa cum am scris si mai sus:
Von: Kundenbetreuung@bmw.de [mailto:Kundenbetreuung@bmw.de]

Gesendet: Dienstag, 1. Juli 2008 10:03

An: Frau Wagner FR-22FD

Betreff: BMW Kundenbetreuung (To: ro@ikon.nlg.ro, kundenbetreuung@bmw.de)

 

Guten Tag Herr Olinic,

Ihr Fahrzeug hat EURO 1, (Schadstoffarm E2) mit der SchlĂźsselnummer 14.

 

Mit freundlichen GrĂźĂen

Wagner Manuela

 

I-am intrebat apoi in ce an s-a bagat Euro 2 la E36 si am primit urmatorul raspuns:

Hallo Herr Olinic,

der Ăbergang war fliessend (ab 01/95), aber spätestens ab 01/96 sollten alle BMW Fahrzeuge EURO2 sein.

Vorgeschrieben war EURO2 erst ab 01.01.1997.

 

Mit freundlichen GrĂźĂen

Wagner Manuela

In traducere:

Trecerea la Euro 2 inceput din 01/95 dar incepand cu cel tarziu 01/96 toate motoarele sunt Euro 2.

Euro 2 a devenit obligatoriu abia in 01.01.1997.

 

Om trai si-om vedea.

la 316 din 01/95 cu Schadstoffarm E2 si 14 a iesit eur 2 la rar si am platit 456 eur,am avut noroc oare?

Link to comment
Share on other sites

Salut,Ciupanezu starea e30-ului meu pot sa zic ca e buna,e vopsita recent,am intretinut cat de cat,dar cat de intretinut sa fie cu e36 nu se compara,e30 mi se pare firava,o masina firava pe langa e36,o spun din toate punctele de vedere,mi-a placut e30,timpul trece....,vrei ceva mai bun.
Link to comment
Share on other sites

la 316 din 01/95 cu Schadstoffarm E2 si 14 a iesit eur 2 la rar si am platit 456 eur,am avut noroc oare?

 

Da, dar cred ca asa e la toti, nu stiu ce sa zic. Eu m-am speriat cand cei de la BMW mi-au zis ca masina e Euro1, cu toate ca aud ca multi au primit Euro 2. Stiu caz insa unde masina e din '96 adusa din Italia si a iesit Euro 1.

 

Eu am fost ieri la RAR sa-i fac carte si nu mi-au dat ITP-ul .... forta inegala de franare axa spate :twoup:

Masina e la service si Luni dimineata ma duc iara ...

Link to comment
Share on other sites

la 316 din 01/95 cu Schadstoffarm E2 si 14 a iesit eur 2 la rar si am platit 456 eur,am avut noroc oare?

 

Da, dar cred ca asa e la toti, nu stiu ce sa zic. Eu m-am speriat cand cei de la BMW mi-au zis ca masina e Euro1, cu toate ca aud ca multi au primit Euro 2. Stiu caz insa unde masina e din '96 adusa din Italia si a iesit Euro 1.

 

Eu am fost ieri la RAR sa-i fac carte si nu mi-au dat ITP-ul .... forta inegala de franare axa spate :twoup:

Masina e la service si Luni dimineata ma duc iara ...

 

...pai nu ti'au dat ipt'ul dar cartea ? nu poti sa faci itp'ul in alta parte acum ca ai cartea ?

Link to comment
Share on other sites

Salut.Aceasi tip de problema am si eu cu cei de la RAR.Am o pisicuta din 92 cu motorul M40 cod motor 184E1 in brief e E2 iar cei de la RAR mi-au scoso ca fiind non euro.Masina bineinteles ca are catalizator deci cel putin euro 1 trebe sa iba.Din cate stiu eu toate pisicutele au avut cel putin euro 2.Ce facem acum cu cei de la RAR?Si-a inmatriculat cineva pana acum vreun bmw cu acelasi tip de motor care il am si eu ??
Link to comment
Share on other sites

Va scriu luni dupa ce ajung la de RAR. Am schimbat azi cilindrii si sabotii pe spate la amandoua asa ca ar trebui sa fie in regula frana spate. Doi dinti la frana de mana si blocheaza rotile ... Codul meu motor e 164E2. Poate E2-ul ala din spate influenteaza norma. Am vazut ca la tine e 184E1.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.