Jump to content

X3 3.0 SD prb lag la pornire ?


Recommended Posts

Am experimentat de cateva ori deja aceasta situatie si nu stiu daca e normal.

 

Ma urc in masina, pornesc motorul, il las 5s sa functioneze, pun cutia automata in D (drive) si apas acceleratia.

 

In acel moment acum de la turometru sare, masina face urat, insa nu se misca.

 

E ca si cum ambreajul e lenes sau turbina nu face fata :twoup:

 

 

Idei ?

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Masina are 6700 Km la bord :twoup:

 

Am mai facut teste si... nu sunt nebun.

 

Ieri am pornit motorul, am asteptat ~ 5 secunde, apoi am apastat frana si am pus in Drive.

Am apasat acceleratia... si turometrul a sarit in 4000 de ture, iar masina abia s-a miscat.

 

Si-a revenit dupa ce am apasat frana...

 

Am programare la AB pe sos de centura pe 25 la ora 8.30...

 

Cred ca ceva de acest gen a patit si tipul de aici

Link to comment
Share on other sites

Masina are 6700 Km la bord :twoup:

 

Am mai facut teste si... nu sunt nebun.

 

Ieri am pornit motorul, am asteptat ~ 5 secunde, apoi am apastat frana si am pus in Drive.

Am apasat acceleratia... si turometrul a sarit in 4000 de ture, iar masina abia s-a miscat.

 

Si-a revenit dupa ce am apasat frana...

 

Am programare la AB pe sos de centura pe 25 la ora 8.30...

 

Cred ca ceva de acest gen a patit si tipul de aici

 

 

eu cred ca esti pe zapada si nu iti dai seama.....:twoup:))))) scuze de gluma...bbafta la rezolvat

Link to comment
Share on other sites

la cazul mentionat, cred ca e o protectie din soft a cutiei sau a turbinelor pt treapta I, imediat ce face presiune masina pleaca ca din pusca, inca n-am inteles fenomenul exact, dar l-am intalnit si la alte marci, subaru, vw.

 

la tine mi se pare alta problema. daca cumva apesi incet acceleratia, masina se misca imediat? sau apesi brusc si puternic?

Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa faci pasul asta, incearca inainte un drive test cu orice vrei sa cumperi, sa nu ai surprize.

 

insa apare alta intrebare, ce se protejeaza??? ca se poate apela la un alt soft, dar inseamna sa elimini protectia pt ceva anume si as fi curios ce. la vw e vorba de turbina, la subaru de ambreiaj. la bmw??? as vrea sa stiu inainte de a-mi spune cel care face softul, sa vad daca are idee despre ce e vorba. hartge parca au soft de 330 de cai, dar iti pun alt diferential. cumva sa fie asta limita? nu stiu, caut info, dar cam greu pt modelul asta.

de asta am fugit de automate pana acum.

 

pana atunci sunt curios daca e situatia in care intra acea protectie, adica treapta 1 si apesi tare acceleratia, se tureaza si apoi pleaca sau pur si simplu se tureaza si daca apesi incet si tot apesi pana urca turele, dar nu cupleaza cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Ca posesor/fost posesor de cutii automate pe Subaru, Mercedes si BMW, tin sa iti spun ca NU am intalnit acest fenomen pana acum :twoup:

 

Apesi pe aceleratie si se duce. in nici un caz nu apesi pe acceleratie si masina sta pe loc, apoi tasneste, cand e prea tarziu. Da, la motoarele aspirate pe benzina sau Turbo-Diesel clasice, pana nu cresc in turatie, ai impresia ca masina nu prea raspunde, mai ales daca cutia este puturoasa, insa NU e normal sa ajungi in 4000 RPM si masina sa atinga 10 Km/h, fara a da semnale ca ar accelera :twoup:

 

Problema mea, este reproductibila, insa DOAR daca nu pornesc zilnic masina. Trebuie sa stea nepornita 2-3 zile !

 

In rest, TwinTurbo este de vis :D

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

foarte ciudat. ceva up-date de soft exista? la VW se faceau destul de des de ex. o automata nu pleaca ca o manuala, daca nu a fost gandita special pt asta sau sa vina chiar cu LC, iar la X3-ul asta nu a fost gandita pt asa ceva. nu spun ca per ansamblu nu e buna cutia, dar pe modul auto e aproape imposibil sa mergi sportiv, iar pe manual pleaca ceva mai bine, dar nu grozav. in mers e alta treaba, schimba foarte bine.
Link to comment
Share on other sites

dar pe modul auto e aproape imposibil sa mergi sportiv

 

Asta de unde ai scos-o ? In general scoti timpi mai buni ca sofer amator cu o automata.

Nu toata lumea este pilot de incercari :twoup:

 

Eu pot controla foarte bine din pedala accelelratia masinii si NU ai nevoie de retrogradare, cand ai 300 CP sub talpa :twoup:

Link to comment
Share on other sites

tocmai pt ca tot controlul e din pedala si nu are program sport. eu nu vorbesc de un drum drept, unde e absolut suficient sa apesi la fund sau macar mai tare, in schimb pe curbe e greu sa dozezi perfect acceleratia si sa o tii in ture si atunci dai pe manual. acum ca nu toata lumea stie sa mearga cu o cutie manuala, asta nu e vina mea. dar in principiu e ceva mai complicat cu aceste cutii, conteaza si alte aspecte, in principal cum sunt gadite rapoartele.
Link to comment
Share on other sites

Cu o cutie automata se merge altfel si poate mai preventiv.

 

Are si mod sport, ca fapt divers. Timpii morti ai unei cutii manuale (foarte subiectivi) nu exista la automata.

 

Intotdeauna franez sau doar iau piciorul de pe acceleratie inainte sa intru in curbe, pt ca doar daca motorul este alimentat ma ajuta Xdrive.

 

Cutia automata ia o perioada de adaptare, apoi doar din pedala poti face minuni, chiar si frana de motor (in anumite situatii)

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

pe automat nu are mod sport, e o cutie autoadaptiva. vorbim de asta de pe X3 3.0sd. modul sport (softul) e activat doar pe secvential. ok, e drept ca mergi mai relaxat pe automat. "timpii morti" este fix secunda pe care o pierzi la kick-down de ex sau faptul ca daca cumva nu apesi suficient schimba inainte sa fie nevoie. iar vorbim de cutia asta. ca masina te tine pe trasa si fara sa fie in ture, e meritul cuplului, dar putere ai sus totusi, daca vrei sa mergi tare, o tii tu in ture (tocmai pt ca pe automat nu are acel buton sport prezent la alte cutii si trebuie sa controlezi numai din pedala, iar ea schimba imediat, e foarte dificil sa faci babarunca de exemplu tare si pe automat. pacat ca nu exista padele ca pe 335d, mare pacat.

 

legat de frana de motor, la bmw nu exista asa ceva din cate stiu eu, dar la alte cutii (subaru de exemplu), daca iei piciorul brusc de pe acceleratie si apesi puternic frana, te ajuta si cutia prin retrogradare si implicit frana de motor.

 

desigur frana de motor ma intereseaza pur teoretic si pt ca X3 e un 4x4, la 335d (RWD), chiar e contraindicat sa ai frana de motor, altfel ajungi in balarii rapid daca te infigi prea tare.

 

dar deviem de la subiect. chiar sunt curios daca problema apare cand apesi puternic acceleratia si atat (caz in care nu cred ca reusesti ceva in service, e clar chestie de soft cu un anumit scop, dupa cum spuneam hartge pun 330 de cai cu un alt diferential, si daca e asa, exista sansa sa scapi de problema printr-un update de soft sau cu un soft facut de altcineva) sau se intampla si daca apesi moderat pedala si pur si simplu nu cupleaza cutia decat la 4k rpm (situatie in care ceva e defect, nu cred ca-mi poate explica cineva ca e normal, chiar si pt o automata).

 

chiar nu lucreaza nimeni la bmw sa se intereseze cum sta treaba cu acesta cutie? despre altele am aflat destul de multe date.

Link to comment
Share on other sites

Nu apas niciodata pana la fund acceleratia.

Problema apare oricat de tare/apasat calc pedala.

 

La X3, modul Sport este tot pe automat, trece in modul secvential doar daca atingi maneta in fata sau spate (+/-) - pe LCD apare SD

 

Daca dai +/- nu va mai arata SD, ci nr treptei D1, D2, D3... D6.

 

Pe scurt, modul sport insemna o crestere automata a RPM, din cate mi-am da seama.

 

PS

Daca vrei sa resetezi ce a invatat cutia, puri contactul si stai cu acceleratia pasata pana la fund timp de 30s.

 

Am incercat cu vechea masina si a mers foarte prost dupa aia :) De fap, cred ca ne obisnuisem impreuna... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.