Jump to content

cum transform e92 325i intr-un 330i?


Mihai135

Recommended Posts

SALUT,

Am tot cautat pe internet detalii si in sfirsit am gasit ceva pe e90post.com.vreau sa stiu daca a facut cineva asa ceva in Ro sau daca stiti vreo firma de tuning care m-ar putea ajuta.Problema este in acelasi timp simpla si complicata. Simpla, pt ca necesita inlocuirea galeriei de admisie cu una de 330i si complicata pt ca necesita reprogramarea ecu cu soft de 330i.Din cate am citit pe forumul e90post.com nu merge sa cumperi pur si simplu un ecu de 330i pt ca nu se mai potrivesc niste coduri din ecu cu vin-ul masinii si alte coduri din celelalte calculatoare, practic masina va stii ca este 330 si nu 325....cu ghilimelele si scuzele pt limbajul profan de rigoare.

Astept sfaturi pt ca cei 272 cp ai 330i mi se par foarte ispititori.

P.S. MOTOARELE DE 325 SI 330 au aceleasi alezaj, cursa, raport de compresie, cutiile sunt 99% identice, exista o mica diferenta la raportul diferentialului, 3. 08 la 325 si 3, 15 la 330i, daca nu ma insel.

Multumesc si astept vesti

Link to comment
Share on other sites

Conform bmw.ro cele doua motoare sunt destul de diferite, unul are 2,5L (218CP) si unul are 3.0L (272CP) si bineinteles compresii, raport diferite.

Ceea ce ai citit tu pe E90post.com se refera la modelel pt US care dupa cate stiu eu (asa e pe E60), modelele 325i/525i au de fapt motoare de 3.0L N53B30 doarca au in loc de 272CP, 218CP.

 

Deci trebuie sa verifici sa vezi ce motor ai. Daca este N53B30 atunci se poate face ceea ce zici tu, insa nu cred ca la noi.

Cei mai in masura sa te ajute, in ambele situatii, sunt cei de la Hamann Ungaria...da-le un mail ca iti vor raspunde cu siguranta!

Link to comment
Share on other sites

pe bmw configurator la noi e motoru de 3.0 la 325i...

 

 

intrebarea mea e de ce dumnezeu nu ti-ai luat direct 330i?

 

reprogramarea ecu nu o sa fie cea mai mare problema majoritatea firmelor de flash tuning putand modifica parametrii aia in asa fel incat sa fie ca la 330i

Edited by dreptroman
Link to comment
Share on other sites

Conform bmw.ro cele doua motoare sunt destul de diferite, unul are 2,5L (218CP) si unul are 3.0L (272CP) si bineinteles compresii, raport diferite.

Ceea ce ai citit tu pe E90post.com se refera la modelel pt US care dupa cate stiu eu (asa e pe E60), modelele 325i/525i au de fapt motoare de 3.0L N53B30 doarca au in loc de 272CP, 218CP.

 

Deci trebuie sa verifici sa vezi ce motor ai. Daca este N53B30 atunci se poate face ceea ce zici tu, insa nu cred ca la noi.

Cei mai in masura sa te ajute, in ambele situatii, sunt cei de la Hamann Ungaria...da-le un mail ca iti vor raspunde cu siguranta!

Sigur e 3.ol, dupa septembrie 2007 toate 325i e92 au venit cu 2996cmc

Link to comment
Share on other sites

pe bmw configurator la noi e motoru de 3.0 la 325i...

 

 

intrebarea mea e de ce dumnezeu nu ti-ai luat direct 330i?

 

reprogramarea ecu nu o sa fie cea mai mare problema majoritatea firmelor de flash tuning putand modifica parametrii aia in asa fel incat sa fie ca la 330i

Din pacate nu am avut bani de 330i.

Link to comment
Share on other sites

Conform bmw.ro cele doua motoare sunt destul de diferite, unul are 2,5L (218CP) si unul are 3.0L (272CP) si bineinteles compresii, raport diferite.

Ceea ce ai citit tu pe E90post.com se refera la modelel pt US care dupa cate stiu eu (asa e pe E60), modelele 325i/525i au de fapt motoare de 3.0L N53B30 doarca au in loc de 272CP, 218CP.

 

Deci trebuie sa verifici sa vezi ce motor ai. Daca este N53B30 atunci se poate face ceea ce zici tu, insa nu cred ca la noi.

Cei mai in masura sa te ajute, in ambele situatii, sunt cei de la Hamann Ungaria...da-le un mail ca iti vor raspunde cu siguranta!

Multumesc pt link.Le-am trimis um mail si astept raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Conform bmw.ro cele doua motoare sunt destul de diferite, unul are 2,5L (218CP) si unul are 3.0L (272CP) si bineinteles compresii, raport diferite.

Ceea ce ai citit tu pe E90post.com se refera la modelel pt US care dupa cate stiu eu (asa e pe E60), modelele 325i/525i au de fapt motoare de 3.0L N53B30 doarca au in loc de 272CP, 218CP.

 

Deci trebuie sa verifici sa vezi ce motor ai. Daca este N53B30 atunci se poate face ceea ce zici tu, insa nu cred ca la noi.

Cei mai in masura sa te ajute, in ambele situatii, sunt cei de la Hamann Ungaria...da-le un mail ca iti vor raspunde cu siguranta!

Sigur e 3.ol, dupa septembrie 2007 toate 325i e92 au venit cu 2996cmc

 

Ideea este ca diferenta de la 218 CP la 272 CP este destul de mare si cred ca trebuie aduse modificari destul de serioase:admisie, ecu, pompa, injectoare etc. sau la fel de simplu poate fi doar din soft si admisie, n-am idee.

Cu toate astea, daca e posibil asa ceva, atunci cei de la Hamann iti vor spune si vor fi in stare sa te ajute. Eu le-am dat un mail referitor la ceva preturi si au raspuns destul de prompt. Altii "mai aproape" si la fel de buni nu cred ca ai sa gasesti, din pacate.

 

Daca aflii ceva spune-ne si noua...

Link to comment
Share on other sites

Conform bmw.ro cele doua motoare sunt destul de diferite, unul are 2,5L (218CP) si unul are 3.0L (272CP) si bineinteles compresii, raport diferite.

Ceea ce ai citit tu pe E90post.com se refera la modelel pt US care dupa cate stiu eu (asa e pe E60), modelele 325i/525i au de fapt motoare de 3.0L N53B30 doarca au in loc de 272CP, 218CP.

 

Deci trebuie sa verifici sa vezi ce motor ai. Daca este N53B30 atunci se poate face ceea ce zici tu, insa nu cred ca la noi.

Cei mai in masura sa te ajute, in ambele situatii, sunt cei de la Hamann Ungaria...da-le un mail ca iti vor raspunde cu siguranta!

Sigur e 3.ol, dupa septembrie 2007 toate 325i e92 au venit cu 2996cmc

 

Ideea este ca diferenta de la 218 CP la 272 CP este destul de mare si cred ca trebuie aduse modificari destul de serioase:admisie, ecu, pompa, injectoare etc. sau la fel de simplu poate fi doar din soft si admisie, n-am idee.

Cu toate astea, daca e posibil asa ceva, atunci cei de la Hamann iti vor spune si vor fi in stare sa te ajute. Eu le-am dat un mail referitor la ceva preturi si au raspuns destul de prompt. Altii "mai aproape" si la fel de buni nu cred ca ai sa gasesti, din pacate.

 

Daca aflii ceva spune-ne si noua...

Inca nu am primit raspuns de la Hamann Hu, ce-i drept i-am contactat vineri.Referitor la diferenta mare de putere dintre 325i si 330i si mi mi se pare cam mare pt a fi obtinuta din admisie si soft.Ce stiu sigur este ca injectoarele sunt identice sau cel putin au acelasi cod, comform realoem.com.Pompa de benzina nu am gasit-o pe site-ul respectiv.In state doua persoane au reusit sa faca treaba asta doar cu galeria de admisie de 330i si cu resoftare la evotech in Germania.Le-am scris si lor si mi-au raspuns ca se gandesc la problema si o sa ma contacteze.

 

M-as mira sa fie o diferenta de putere atat de mare doar din soft si admisie.

Si eu, dar pe de alta parte 218 cp si 270nm la 3000 cmc motor bmw iar mi se are putin. Se poate sa fii downgradat motorul pt 325i si sa-l fi denumit in consecinta? Nu stiu.

Link to comment
Share on other sites

Ideea este ca diferenta de la 218 CP la 272 CP este destul de mare si cred ca trebuie aduse modificari destul de serioase:admisie, ecu, pompa, injectoare etc. sau la fel de simplu poate fi doar din soft si admisie, n-am idee.

Cu toate astea, daca e posibil asa ceva, atunci cei de la Hamann iti vor spune si vor fi in stare sa te ajute. Eu le-am dat un mail referitor la ceva preturi si au raspuns destul de prompt. Altii "mai aproape" si la fel de buni nu cred ca ai sa gasesti, din pacate.

 

Daca aflii ceva spune-ne si noua...

 

Daca motoarele care se vand in Europa sunt identice cu cele din US diferenta este din galeria de admisie si soft, atat.

 

Exista si la BMW de ceva timp aceasta separare de putere/optiuni, facuta doar din soft si din inlocuirea unor componente minore.Este vorba de marketing si de bani.

Un E46 xi de exemplu are functia HDC standard iar un E46 normal nu , desi exista totul pentru a activa aceasta functie.Si exemplele sunt nenumarate.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Conform bmw.ro cele doua motoare sunt destul de diferite, unul are 2,5L (218CP) si unul are 3.0L (272CP) si bineinteles compresii, raport diferite.

Ceea ce ai citit tu pe E90post.com se refera la modelel pt US care dupa cate stiu eu (asa e pe E60), modelele 325i/525i au de fapt motoare de 3.0L N53B30 doarca au in loc de 272CP, 218CP.

 

Deci trebuie sa verifici sa vezi ce motor ai. Daca este N53B30 atunci se poate face ceea ce zici tu, insa nu cred ca la noi.

Cei mai in masura sa te ajute, in ambele situatii, sunt cei de la Hamann Ungaria...da-le un mail ca iti vor raspunde cu siguranta!

Sigur e 3.ol, dupa septembrie 2007 toate 325i e92 au venit cu 2996cmc

 

Ideea este ca diferenta de la 218 CP la 272 CP este destul de mare si cred ca trebuie aduse modificari destul de serioase:admisie, ecu, pompa, injectoare etc. sau la fel de simplu poate fi doar din soft si admisie, n-am idee.

Cu toate astea, daca e posibil asa ceva, atunci cei de la Hamann iti vor spune si vor fi in stare sa te ajute. Eu le-am dat un mail referitor la ceva preturi si au raspuns destul de prompt. Altii "mai aproape" si la fel de buni nu cred ca ai sa gasesti, din pacate.

 

Daca aflii ceva spune-ne si noua...

Inca nu am primit raspuns de la Hamann Hu, ce-i drept i-am contactat vineri.Referitor la diferenta mare de putere dintre 325i si 330i si mi mi se pare cam mare pt a fi obtinuta din admisie si soft.Ce stiu sigur este ca injectoarele sunt identice sau cel putin au acelasi cod, comform realoem.com.Pompa de benzina nu am gasit-o pe site-ul respectiv.In state doua persoane au reusit sa faca treaba asta doar cu galeria de admisie de 330i si cu resoftare la evotech in Germania.Le-am scris si lor si mi-au raspuns ca se gandesc la problema si o sa ma contacteze.

 

M-as mira sa fie o diferenta de putere atat de mare doar din soft si admisie.

Si eu, dar pe de alta parte 218 cp si 270nm la 3000 cmc motor bmw iar mi se are putin. Se poate sa fii downgradat motorul pt 325i si sa-l fi denumit in consecinta? Nu stiu.

Ti-au raspuns cei de la Hamann Ungaria? Sunt curios sa vad ce parere au privind posibila interventie la motorul de la 325i pentru ai apropia caracteristicile de cel de la 330i!

Link to comment
Share on other sites

Totusi daca prin resoftare se poate trece de la x25 la x30 de ce nu iei direct un ECU de x30 si prin resoftare il adaptezi la celalalte circuite de pe masina? Poate fi si alta problema de compaibilitate infara de pornirea motorului bazata e imobilizer?
Link to comment
Share on other sites

Ti-au raspuns cei de la Hamann Ungaria? Sunt curios sa vad ce parere au privind posibila interventie la motorul de la 325i pentru ai apropia caracteristicile de cel de la 330i!

Intr-un fel.Mi-au trimis lista lor de preturi pentru programul lor standard e92...Nici o vorba referitoare la problema mea.In schimb am primit raspuns de la EVOTECH din Germania care s-au declarat disponibili sa-mi reflasheze ecu-ul daca eu ma ocup de schimbarea galeriei de admisie.Asta mi se pare cea mai rezonabila rezolvare tinind cont ca tipii de pe e90post.com tot cu EVOTECH au rezolvat.Trebuie sa le trimit prin curier ECU-ul si se rezolva.De asemenea cei de la SKN au spus ca pe ecu-ul meu pot pune softul lor upgradat de 330i insa se indoiesc ca diferenta constructiva intre 325i si 330i ar fi doar galeria de admisie.Ambele motoare au codul N53B30A.....Ma gandesc sa vorbesc cu cei de la Automobile Bavaria insa deja imi imginez ce o sa spuna.... :twoup: Poate o sa ma duc vineri pe la SKN sa stam de vorba.Intre timp ma interesez cat costa galeria de admisie de 330i.Deocamdata atat.Numai bine.

 

Totusi daca prin resoftare se poate trece de la x25 la x30 de ce nu iei direct un ECU de x30 si prin resoftare il adaptezi la celalalte circuite de pe masina? Poate fi si alta problema de compaibilitate infara de pornirea motorului bazata e imobilizer?

Din cunostintele mele de pina acum nu poti pune pe 325i ecu de 330i pentru ca masina nu ar mai recunoaste anumite coduri de la ecu-ul de 330i...caz de personalitate multipla :twoup: Ar fi fost cea mai simpla solutie:plug and play...Dar asta chiar nu se poate.

Link to comment
Share on other sites

Trimite-mi si mie lista de preturi de la Hamann...pt E92...Adica tot ce ti-au dat ei! Mersi!

Nu stiu de ce nu pot sa-ti trimit fisierul pe care mi l-au dat pe mail.E un fel de excel , iar eu folosesc open office. Cred ca nu ma pricep eu.Trimite-mi un PM cu mailul tau si se rezolva sau orice alta varianta care crezi ca ar merge. Imi pare rau dar chiar nu prea stiu cum functioneaza treaba asta. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Va salut bĂŁieĂâşi, sunt nou pe forum, deĂâşin un 525i N53b30 Ăâ˘i vreau sa fac Ăâ˘i eu acest upgrade la galeria de admisie Ăâ˘i apoi soft sa ajung la 272cp.intrebarea mea este se potriveĂâ˘te plug&play galeria de 530i ca din ce am ĂŽnĂâşeles aceasta are 2 valve disa, iar 525i nu le are iar dc fac schimbarea nu am habar cum se alimenteazĂŁ cele 2 valve disa, cine le da curent sa ĂŽnchidĂŁ Ăâ˘i sa deschidĂŁ. Va rog mult lĂŁmuriĂâşi-mĂŁ Ăâ˘i pe mine exact ce presupune acest upgrade, pt ca sunt hotĂŁrât sa fac dar nu gĂŁsesc pe nimeni ĂŽn România sa Ăâ˘tie concret ce presupune asta. Va mulĂâşumesc

 

Trimis de pe al meu MAR-LX1A folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Va salut.

Cam in aceeasi situatie sunt si eu, un 330i model de america denumit 325i de 160kw. Dar cu galerie de admisie cu valve disa, si cod motor n52b30a in carte iar in soft, cand il citesc cu diagnoza, apare n52b30uo. La o cautare n52b30uo apare cu 160kw, pe realoem pe vin apare cu agleria de admisie cu valve disa.

Cum imi pot da seama exact ce versiune e?

Din ce m-am mai informat, singurele diferente sunt la galeria de admisie si soft ecu. Pe alocuri am gasit si ceva despre galeria de evacuare, precum ca ar fi diferita.

Bineinteles, intrebarea e, se poate face versiunea de 272 de cai direct, doar din soft?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.