Jump to content

bmw 530d,iarna


dand

Recommended Posts

am un monstrulet ,530d, cutie aut...din 2001.Pentru ca n-am mai avut pina acum masini cu tractiune spate.,am intrebat in stg, si in dreapta.Unii au zis sa stau linistit ,,,altii cica sa stau iarna in casa...Mi-am bagat 4 cauciucuri de iarna DunlopSP Winter Sport M3 si as vrea sa plec cu familia la munte...Voi, meseriasilor,CE SPUNETI?Ma risc sa o iau prin nameti sau ii ascult pe aia care spun sa stau in casa?In general, cum se comporta fiara asta de 193cp pe drumuri cu zapada si polei?
Link to comment
Share on other sites

Dai bataie la munte linistit... Mai greu o sa fie pe DN1 (daca mergi pe Valea Prahovei) din cauza aglomeratziei, nu pe munte.

 

Eu sunt tot la prima iarna de tractiune spate, am un E34 525 cu caucioace de iarna doar pe spate, si nu am nici o treaba pe Drumul Cotei. Chiar e mai placut decat cu tractiune fata, ca, dupa ce te obisnuiesti un pic, poti sa mai faci shi ceva "figuri" pe zapada.

Chiar acum am ajuns la munca shi am trecut de o gramada de baietzi intzepenitzi (cu mashini tractiune fatza). Noroc ca vine mashina de dezapezit des si ii scoate.

 

Ca sa nu fac un topic nou, pentru o simpla observatie:

Foarte multi soferi oarecum neobisnuiti cu drumurile inzapezite cand intra pe ele MERG FOARTE INCET! Adika baga viteza 1 si merg ca dupa mort. E cea mai mare greseala. Sa nu stati in spatele lor, ca sigur vor ramane impotmolitzi la prima portiune mai dificila. Nu trebuie mers nici prea tare, dar trebuie impuls care sa te scoata macar de pe o eventuala portziune de 2,5 - 3 metri de gheatza lucie. Cam asha e regula. Credetzi-ma, am vazut shi soferi de SUV-uri care patinau din toate rotzile si se mirau cum s-a intamplat.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai cauciucuri bune si nu vrei sa urci cu spatele la deal undeva, nu ar trebui sa ai nici o problema. Am testat prin zapada mare, care ar intimida si SUV-uri un 530i E60 cu pneuri de iarna Dunlop Wintersport noi... Rezultatele au fost incredibile. Am reusit sa fac tot ce mi-am propus, exceptand sa intorc pe un drum ingust de munte blocat la vale. Am reusit sa intorc partial, dar in jos fiind blocat, am ramas patinand cu rotile din spate. Cu cineva in portbagaj am rezolvat si problema asta. Asa ca... :blink:
Link to comment
Share on other sites

Apropos de lopata. Cine stie de unde sa cumpar una buna de masina, care ocupa putin spatiu si nu zdrangane...

 

Am luat una de le Metro, care parea sa promita, desi mai avea multe lacune de design. Din plastic cu maner din 3 bucati de aluminiu...

 

Se pare ca cea mai mare problema a fost cea principala. S-a rupt la prima treaba... :blink:

Link to comment
Share on other sites

am fost la munte...cheile bicazului, lacul rosu,praid(harghita),sovata,gheata, zapalau mare, serpentine urite cu gheata in panta...dragii mei, daca vreodata cineva va spune ca bmw-urile au probleme iarna sa-i scuipati intre ochi si sa-i puneti sa citeasca topicul asta..dupa drumul asta, tinind cont prin ce coclauri am fost, ma declar multumit..da, bmw-ul e masina!da, puteti merge iarna cu ea linistiti..nu bruscati acceleratia in curbe cu gheata si zapada, nu opriti in panta si nu mergeti ca nebunii .cu mine a fost si un amic cu un bmw 318d. nici el n-a avut probleme si n-avea cauciucuri de iarna decit pe spate

p.s. nu m-am indoit niciodata de calitatile bmw-ului vara, dar recunosc ca pina acum aveam unele indoieli cu privire la comportamentul pe zapada si gheata...acum nu mai am nici o indoiala...un singur sfat:nu fortati norocul si legile fizicii...

Link to comment
Share on other sites

Mi s-a intamplat pe o panta destul de abrupta sa gasesc in fata mea un audi A6 care nu mai putea urca din cauza ghetzii. Am oprit la 2m in spatele lui pe aceeasi zapada inghetzata, l-am ajutat sa iasa cu masina de acolo si apoi am plecat din panta/gheata fara nici o problema :) . (Dunlop M2)

 

E normal ca in panta tractiunea spate sa fie avantajata pt ca greutatea se duce pe rotile tractoare. La vale se poate intampla - daca ai viteza prea mica - sa te invartzi dar cum spunea si cineva mai sus.. e total gresit sa mergi cu a 1-a, mai mult o cautzi cu lumanarea.

 

Du-te linistit si lasa ca-i bine cu folclorul asta.. mai scade pretul la BMW-uri :blink:

Link to comment
Share on other sites

este prima mea iarna cu tractiune spate. trebuie spus ca imi era realmente frica de bmw iarna. dupa prima zapada (si a fost zapada serioasa in baia mare, sa stiti) in oras, am parcat de citeva ori in zapada mare, putin batuta, de unde credeam ca nu o sa mai ies nicioadta. am fost foooarte placut surprins.

 

de asemenea, pe drum national, zapada de citiva cm, batatorita. am depasit cam tot. n-am derapat odata. foarte rar DSC-ul se mai aprinde in bord (asta e alt subiect: de ce oare pe 530d al meu se aprinde mai rar ca pe un 530i?). am cam avut parte iarna asta deja de cam tot ce se poate. de la gheata si pina la ninsoare puternica, cu viscol si ceata. am urcat pe unde am vazut anii trecuti alte masini cu tractiune spate ca stateau in panta si nu mai puteau porni. inclin sa cred ca sau e MB cu muuuult mai pe spate iarna (putin probabil) sau ca proprietarii acelori masini erau niste grobieni inconstienti, fara cauciucuri de iarna.

 

apropos, cauciucuri. am niste Continental pe 225/55/16. de cind le-am pus pe masina (fata de 18'' de iarna, cu runflat), parca au reparat astia cam toate drumurile. si stau gumele astea lipite de sol de parca ar fi date cu superglue (dupa ce le-am dezumflat, ca mi-au venit cu roti cu tot de la bmw, umflate la max.)

 

finally, si in masinile dinainte la bmw, am avut iarna nisip, lanturi, si uneori si lopata in masina. si de citeva ori am avut nevoie, face minuni cind e cazul sa chiar recurgi la ele. dotati-va, ca merita. citeam undeva pe forum ca vroiau cei de la AB 400 eur pe niste lanturi pt. dimensiunile mele de gume de iarna? le-am luat de la OMV, pe la un milion. e drept ca nu am incercat inca sa le pun si nu stiu cit o sa tina odata montate. dar totusi, le am in portbagaj in caz ca all else fails. si... legati punga cu nisip di portabag, ca poate va treziti cu portbagajul "inundat".... unii "stie" :blink:

Link to comment
Share on other sites

cauciucurile de iarna parerea mea, dupa ce am patit prin austria, sunt sfinte.... dak nu ai cauciucuri de iarna pe zapada nu stiu cum e... dar cu ele... esti un ingeras.... faci aproape ce vrei.... merita investitia si o zic din absolut tot sufletul... dai un ban dar stai in fata :blink:
Link to comment
Share on other sites

va spun eu cum e...nasol de tot..am facut o pana pe spate si , pt ca ma grabeam sa ajung la destinatie, am bagat rezerva ..de vara..groaznic mi se aprindea asc-ul ala din 5 in 5 min si mergeam cu 20km/ora...e adevarat ca era nasol si pe jos..
Link to comment
Share on other sites

ai avut pe pielea ta parte de o comparatie :blink:) ... mai cu cauciuri de iarna mergi peste tot... dak se blocheaza drumul cu masini si zapada preaaaaaaa mare .... sanatate.... va vand eu lanturile pe care le-am cumparat de la austrieci :) :) .. poti sa ai si jeep ca stai la coada !
Link to comment
Share on other sites

... inclin sa cred ca sau e MB cu muuuult mai pe spate iarna (putin probabil) sau ca proprietarii acelori masini erau niste grobieni inconstienti, fara cauciucuri de iarna.

62241[/snapback]

 

Eu zic ca shi politica BMW de a pune mashina 50-50 pe punti ajuta mult la comportament.

Link to comment
Share on other sites

Cutiile sunt diferite? Eu stiu ca pe alunecos se merge intr-o treapta de viteza cat mai mare, subturata. Nu cred ca are legatura cu cuplul. Daca mergi in a 2a si apesi pe acceleratie, se tureaza rapid si derapeaza roata mai tare decat daca mergi in a 4a la o mie si ceva de ture. De fapt in a4a nu derapeaza roata de loc, abia daca se accelereaza.

 

Eu zic ca nu e vorba de motorizare, mai degraba de soferi si de roti.

Link to comment
Share on other sites

stiam ca 50/50 e numai pe e36 coupe, ce alte modele mai sunt asa ?

62342[/snapback]

 

:) E34 de exemplu :blink:

 

 

 

De fapt, tot ce e serie 5 din '90 incoace (varianta sedan). Si sunt sigur ca si alte modele au aceasta caracteristica. E politica de firma.

Link to comment
Share on other sites

Cutiile sunt diferite? Eu stiu ca pe alunecos se merge intr-o treapta de viteza cat mai mare, subturata. Nu cred ca are legatura cu cuplul. Daca mergi in a 2a si apesi pe acceleratie, se tureaza rapid si derapeaza roata mai tare decat daca mergi in a 4a la o mie si ceva de ture. De fapt in a4a nu derapeaza roata de loc, abia daca se accelereaza.

 

Eu zic ca nu e vorba de motorizare, mai degraba de soferi si de roti.

62420[/snapback]

Dieselul are cuplu pana in 2000rpm si de-aia patineaza mai repede la diesel

Link to comment
Share on other sites

Dieselul are cuplu pana in 2000rpm si de-aia patineaza mai repede la diesel

62430[/snapback]

 

Pai conform celor spuse de Romulus, la 530d patineaza mai rar ca la 530i. Deci nu poate fi din cauza ca la diesel cuplu e mai jos.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.