Jump to content

eroare amestec de carburant


Recommended Posts

am pus-o pe 8 testere. am schimbat 2 senzori: axa cu came. clapeta de acceleratie si eroarea la bord mi-a aparut din nou!!!!!! nu stiu ce si unde sa ma mai duc!!!! nu-mi sta relantiul, oscileaza si nici numai trage cum tragea!nimeni nu poate sa-mi spuna ce anume este defect... apreciez orice ajutor venit din paretea voastra!
Link to comment
Share on other sites

am pus-o pe 8 testere. am schimbat 2 senzori: axa cu came. clapeta de acceleratie si eroarea la bord mi-a aparut din nou!!!!!! nu stiu ce si unde sa ma mai duc!!!! nu-mi sta relantiul, oscileaza si nici numai trage cum tragea!nimeni nu poate sa-mi spuna ce anume este defect... apreciez orice ajutor venit din paretea voastra!

 

 

pare debitmetrul ....fa o proba cu debitmetrul cuiva ...

Link to comment
Share on other sites

am pus-o pe 8 testere. am schimbat 2 senzori: axa cu came. clapeta de acceleratie si eroarea la bord mi-a aparut din nou!!!!!! nu stiu ce si unde sa ma mai duc!!!! nu-mi sta relantiul, oscileaza si nici numai trage cum tragea!nimeni nu poate sa-mi spuna ce anume este defect... apreciez orice ajutor venit din paretea voastra!

 

 

pare debitmetrul ....fa o proba cu debitmetrul cuiva ...

 

merci mult!

 

am pus-o pe 8 testere. am schimbat 2 senzori: axa cu came. clapeta de acceleratie si eroarea la bord mi-a aparut din nou!!!!!! nu stiu ce si unde sa ma mai duc!!!! nu-mi sta relantiul, oscileaza si nici numai trage cum tragea!nimeni nu poate sa-mi spuna ce anume este defect... apreciez orice ajutor venit din paretea voastra!

 

 

pare debitmetrul ....fa o proba cu debitmetrul cuiva ...

 

merci mult!

 

crezi ca am schimbat senzorii aia degeaba, desi mi-au aparut ca eroare pe tester?! dupa ce pun debitmetru trebuie sa mai resetez calculatorul?

Link to comment
Share on other sites

in mod normal nu.... daca nu reusesti repede sa pui de proba alt debitmetru, e suficient sa scoti mufa de la debitmetru, daca masina se comporta mai bine, e de la debitmetru.

 

ai schimbat distributia... ? adica lantul de distributie cumva recent ?

 

nu, nu l-am schimbat. masina are 170 de mii de km. e un 316i cu motor de 1.9, din 2000.

crezi ca, daca ar fi de la debitmetru si avand in vedere ca am mers asa vreo luna si jumatate, s-au stricat si senzorii?

ca si eroare de computer, nu apare chiar debitmetrul, daca el e buba?

Link to comment
Share on other sites

Dragii mei,

 

Au mai trecut trei zile in care am fost in trei service-uri diferite... Codul de eroare care apare pe test este urmatorul: "Amestec carburant - setare". Unele computere vad si codul, adik 171 (cod de fabrica BMW) corespondentul lui, in celalalt sistem fiind P0601. Cautand sa lamuresc "problema", am primit urmatoarele raspunsuri:

1. Debitmetru! Trebuie schimbat debitmetru! - clar si raspicat... Am scos mufa si am decuplat debitmetrul... si ce credeti? Masina merge la fel de prost ( mentionez ca oscileaza la relanti intre 500 si 900 rpm... si nu mai are aceeasi putere). Cel care mi-a oferit solutia cu debitmetrul a constatat si o functionare defectuoasa a sondei Lambda a doua (cea de dupa catalizator) si parametrii necorespunzatori la pistonul nr. 4 (dar nu cu diferente foarte mari).

2. Prima sonda Lambda, cea care trimite semnalul catre catalizator pentru amestecul de carburant! - spusese un nene care facea analogii... Prima sonda Lambda functioneza in parametrii normali (cf. testelor de comp.)

3. Clapeta acceleratie - spusese un alt nene care a si curatat-o .... Codul P0601, din alte surse, se refera la "soft"...si astfel se bate cap in cap, codul de eroare... clapeta fiind ceva mecanic, nu electronic.

4. Catalizator - acelasi nene care facea analogii... cica aici se face "pe bune" amestecul de carburant. Dar cum facem legatura cu eroarea care spune "setare"?

5. Pompa de benzina - un alt nene... un alt test, o alta parere. Cica nu stiu ce mai face si asta...

6. Ultima si cea mai grava "parere" a fost referitoare la computerul de bord. Cica poate sa o fi luat-o razna si sa ii dea informatii eronate "throttel body-ului" (ca cica asa se numeste- cf. erorii).

 

Mentionez ca impreuna cu eroare ce face obiectul povestirii de mai sus, a mai aparut (pe rand) si erori generate de senzorul "axa cu came" si "potentiometru clapeta acceleratie" pe care m-am grabit sa le schimb si, Slava Domnului, nu mi-au mai aparut ca si erori, dupa multe teste, fireste.

 

Avand in vedere ca sunt la limita rabdarii si a nervilor, si daca nu vreti sa auziti de cineva care a dat foc la Universitate unui BMW seria 3, va rog din suflet sa ma ajutati, fiecare dupa cum stie si/sau i s-a intamplat, a auzit, a citit pe undeva... etc. cu informatii care sa ma ajute sa descoper marea dilema.

 

Cu drag,

Joe

Link to comment
Share on other sites

171 - P0601 - System has been shut down due to safety controller - DME internal test - Safety controller has shut down motor throttle valve function due to not plausible MDK input values.

 

Cu alte cuvinte: se foutu' butonu' !

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=33945&hl=

 

Offf... pai da... stiu de eroarea asta... am incercat si eu sa o "treduc" sa am si dat-o altora (de la service... cica mai deshtepti k mine) si mi-au spus ca e debitmetru!

Io nu stiu cum sa interpretez eroarea (.... ca-s praf...) DA` EI DE CE NU STIU?!?!?!?!?!?!?

Asadar.... care e butonu`????????

Link to comment
Share on other sites

dorin75 a avut aceeasi problema, iti poate da mai multe amanunte despre cum a rezolvat.

Banuiala mea e ca desincronizarea catalizator/sonda lambda/debitmetru a produs citirile haotice inregistrate de catre computer, care a intrat in mod de protectie.

 

Rezolvari posibile: resetare setari/rescriere soft (nu stiu care dintre ele e posibila) si probabil va trebui sa cumperi un alt debitmetru.

La AB ai fost, pentru testerul lor ?

Edited by BoBo
Link to comment
Share on other sites

dorin75 a avut aceeasi problema, iti poate da mai multe amanunte despre cum a rezolvat.

Banuiala mea e ca desincronizarea catalizator/sonda lambda/debitmetru a produs citirile haotice inregistrate de catre computer, care a intrat in mod de protectie.

 

Rezolvari posibile: resetare setari/rescriere soft (nu stiu care dintre ele e posibila) si probabil v-a trebui sa cumperi un alt debitmetru.

La AB ai fost, pentru testerul lor ?

Nu, la ei nu am fost pentru ca imi trebuia programare si sunt presat de timp ca saptamana asta sa o rezolv, pentru ca nu voi mai avea timp de saptamana viitoare sa umblu prin service-uri cu masina. Oricum, baietii de la AB mi-au spus ca ei nu au auzit de senzorul de la clapeta de acceleratie (cica nu exista asa ceva!) pe care, de altfel, l-am cumparat de la un magazin depiese auto. Resetarea setarilor a facut-o in seara asta, dar rescrierea soft-ului am auzit ca, costa foarte mult... si sincer, nu am bani de aruncat pe fereastra... Daca ascultam de toti pana acum, as fi schimbat tot ce am enumerat mai sus. Ideea este ca nimeni nu vrea sa ii asume responsabilitatea. As cumpara nu unul, ci doua debitmetre daca as sti SIGUR ca asta rezolva problema.

Si eu incin spre partea de soft... exact de ce imi era cel mai teama. Cui as putea sa ma adresez pentru o rescriere a softului?

Link to comment
Share on other sites

Pai asta e ideea, nu stiu daca se poate rescrie sau trebuie sa cumperi un nou computer. Poate ne ajuta Bavaria, are mai multe cunostinte...

 

Pana atunci, ce mai zic altii:

 

James, hard to say but this doesn't sound like a DME. Please make sure that the dealer has followed service bulletin 12 07 99 for procedure to replace the MDK throttle motor. I would also try to have the current DME software updated after the bulletin procedure was followed. I personally think that the tech may have overlooked the adaptation procedure described in the bulletin. The software update may or maynot help but it will only cost an hour to an hour and a half's labor. I would try this before shelling out for a new DME.

 

I agree, a MAF underestimating air could give you the 171 and might also give the the efficiency code if there's no spare fuel to light the cat properly.

You need to be absolutely sure there aren't any air leaks, and make sure the customer understands that no one can check the CAT efficiency completely until the car has had time to run it's own adaptations and self tests, so that code might come back and it might need a CAT soon

 

Hiya mate,

I would tend to ignore the fault code if it is intermittently coming on.THis fault is normally stored if the control unit is expecting to see a voltage,but it is not present,i.e. a fuse or faulty relay.I dont think that this would cause your running fault though.If you have exchanged the plugs etc, I would either donor fit a coil or try this.These engines are prone to suffering from a head gasket failure on no 4 pot.The gasket can be seen or felt at the rear of the head/block join to be protruding.This would also cause the rough running figure to be high.I f the plug has been removed was it washed or discoloured in any way? I have had one experience which caused a similar problem.the piston ring had broken up which had damaged the injector nozzle.The compression was ok(Huh) but obviously the emissions were through the roof!!!Let me know how ya get on

 

 

Got a Bmw 1999 316i giving a very intermittent fault code 171 listed as check, fuel supply system short circuit to B+. On data stream there is a high value for the smooth running valve on cylinder no 4. ie it mesures 11/s2 compared to other 3 cylinders measuring 01/s2. Checked plugs and leads with no apparent fault. Swapped plugs round to see if this makes a difference. I know the fault code is very vague but there might be a popular solution to it.

 

[...]

 

air flow meter cured this fault, for reference. just found post looking for something else.

 

This code is often thrown if there's an air leak on the induction somewhere - vacuum pipe or manifold leak etc

 

this is caused by the cars managment system trying to componsate for a weak mixture which it can not

 

could be caused by airleak in the inlet or exhaust pre sensor

 

MAF sensor or Lambda sensors failing

 

you need to find out where the fuel trim is and if the airflow reading from the maf are within spec

 

what sort of millage has it done if its high could be just a lambda sensor fault

I have seen this one quite a few times to be honest,especially inside the dealer network.On most of the cars that I have checked the fault has been the engine breather valve which is located on the inlet manifold.Either the pipes rot internally or the valve itself starts to leak which is causing an air leak.Its not that expensive and quite easy to check as well.You also might want to check the seald on the dipstick and the oil filler cap as well.Good luck!!
Link to comment
Share on other sites

Dragii mei,

 

Au mai trecut trei zile in care am fost in trei service-uri diferite... Codul de eroare care apare pe test este urmatorul: "Amestec carburant - setare". Unele computere vad si codul, adik 171 (cod de fabrica BMW) corespondentul lui, in celalalt sistem fiind P0601. Cautand sa lamuresc "problema", am primit urmatoarele raspunsuri:

1. Debitmetru! Trebuie schimbat debitmetru! - clar si raspicat... Am scos mufa si am decuplat debitmetrul... si ce credeti? Masina merge la fel de prost ( mentionez ca oscileaza la relanti intre 500 si 900 rpm... si nu mai are aceeasi putere). Cel care mi-a oferit solutia cu debitmetrul a constatat si o functionare defectuoasa a sondei Lambda a doua (cea de dupa catalizator) si parametrii necorespunzatori la pistonul nr. 4 (dar nu cu diferente foarte mari).

2. Prima sonda Lambda, cea care trimite semnalul catre catalizator pentru amestecul de carburant! - spusese un nene care facea analogii... Prima sonda Lambda functioneza in parametrii normali (cf. testelor de comp.)

3. Clapeta acceleratie - spusese un alt nene care a si curatat-o .... Codul P0601, din alte surse, se refera la "soft"...si astfel se bate cap in cap, codul de eroare... clapeta fiind ceva mecanic, nu electronic.

4. Catalizator - acelasi nene care facea analogii... cica aici se face "pe bune" amestecul de carburant. Dar cum facem legatura cu eroarea care spune "setare"?

5. Pompa de benzina - un alt nene... un alt test, o alta parere. Cica nu stiu ce mai face si asta...

6. Ultima si cea mai grava "parere" a fost referitoare la computerul de bord. Cica poate sa o fi luat-o razna si sa ii dea informatii eronate "throttel body-ului" (ca cica asa se numeste- cf. erorii).

 

 

Codurile alea par aiurea.Ce soft ai folosit pentru testare?

 

1.Daca scoti mufa si masina merge nu stiu cum, nu inseamna ca debitmetrul este defect/bun.Asta este o prostie care probabil a aparut pe un forum auto.

Uneori "metoda" functioneaza la diesel insa nu asa se verifica un debitmetru.

3.La clapeta exista un senzor, chiar daca este mecanica.Banuiesc ca si-a dat si nenea seama ca motorul nu are carburator.

4.O prostie.

5.Trebuie verificat debitul de benzina si presiunea, pentru a nu fi nevoie de pareri...

6.Nu prea se intelege nimic.

 

Un sfat iti dau, daca vrei sa il asculti.Te-ai dus aiurea la service-uri care nu au soft corespunzator si se pare ca nici nu prea au habar de masini.

Testeaza masina cu un soft corespunzator, adica la un service BMW sau undeva unde se poate citi corect un cod, afla exact ce erori apar si consulta-te cu ei.

Codul amestec carburant/setare nu reprezinta nimic, nu exista nici o informatie acolo.

Ai fost in 8 service-uri, ce s-a facut la masina?

S-a verificat presiunea de benzina, s-a verificat daca trage aer fals, s-a verificat catalizatorul,...ceva concret?

Cu nervi sau cu sfaturi primite pe un forum nu o sa repari masina.In nici un caz fara o explicatie corecta a codurilor de eroare.

Link to comment
Share on other sites

Am avut o problema similara cu a ta. Am un bmw 320i e46 din 2000. La fel pateam si eu, turatii neregulate la relanti, se aprindea in bord dme-ul (sper sa nu gresesc nu mai tin minte exact) si urca foarte greu in ture la aceleratie, respectiv demaraj foarte slab si masina tremura chiar si in mers pe acceleratie. Cu pedala de acceleratie la fund pur si simplu nu urca mai sus de 3500-4000 ture, foarte foarte greu. Am fost la bmw filaret si am pus-o pe tester si mi-au dat urmatoarea diagnoza : sonda lambda 2 si debitmetrul de aer stricate. Am fost la un prieten care face bmw-uri unde am inlocuit sonda lambda si debitmetrul. Pe langa asta si segmentii si chiulasa, deoarece masina avea 280 mii km si el mi-a gasit o zgarietura urata pe cilindrul 5, dar asta a fost in cazul meu, am tinut sa fac si motorul, la tine nu trebuie sa fie neaparat. Dupa ce am facut motorul cap coada (segmenti + chiulasa), si sonda lambda 2 si debitmetrul schimbate, am mai facut un drum la bavaria unde am reglat vanos-ul. Acum motorul merge impecabil, nici un fel de trepidatii, este ca nou :) Sper sa ajute, deoarece simptomele sunt similare cu ce am avut eu.
Link to comment
Share on other sites

Am avut o problema similara cu a ta. Am un bmw 320i e46 din 2000. La fel pateam si eu, turatii neregulate la relanti, se aprindea in bord dme-ul (sper sa nu gresesc nu mai tin minte exact) si urca foarte greu in ture la aceleratie, respectiv demaraj foarte slab si masina tremura chiar si in mers pe acceleratie. Cu pedala de acceleratie la fund pur si simplu nu urca mai sus de 3500-4000 ture, foarte foarte greu. Am fost la bmw filaret si am pus-o pe tester si mi-au dat urmatoarea diagnoza : sonda lambda 2 si debitmetrul de aer stricate. Am fost la un prieten care face bmw-uri unde am inlocuit sonda lambda si debitmetrul. Pe langa asta si segmentii si chiulasa, deoarece masina avea 280 mii km si el mi-a gasit o zgarietura urata pe cilindrul 5, dar asta a fost in cazul meu, am tinut sa fac si motorul, la tine nu trebuie sa fie neaparat. Dupa ce am facut motorul cap coada (segmenti + chiulasa), si sonda lambda 2 si debitmetrul schimbate, am mai facut un drum la bavaria unde am reglat vanos-ul. Acum motorul merge impecabil, nici un fel de trepidatii, este ca nou :) Sper sa ajute, deoarece simptomele sunt similare cu ce am avut eu.

am reusit ieri sa las masina la AB si azi am luat-o. ce crede-ti, mi-au schimbat furtun recirculare g.(nu stiu exact ce inseamna) valva vacuum: 240 ron piese, 200 manopera +tester! ce crede-ti mi s-a aprins din nou acelasi bec(imi vine sa-l scot din bord!). trebuie sa recunosc masina merge mai bine... in sensul ca-mi sta relantiul dar de tras.... unde , sau la ce specimene de specialisti treb. sa mai ajung sa-mi rezolv si eu odata prolema! sunt fan bmw si nici nu vreau sa ma gandesc sa o vand... dar m-a adus in pragul disperarii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Si eu am probleme cu senzorul acela nenorocit check engine doar ca la mine la masina se aprinde atunci cand trec peste 140 de km/h si turatia de 4000 in treapta a5-a. Cand apare parca merge motorul in 3 pistoane si nu mai are putere si nu mai urca in turatii. Dupa ce opresc motorul dispare eroarea din bord. La tester am fost si apare eroarea misfire. Tot la tester imi zice ca debitmetru si sonda lambda functioneaza perfect. Am schimbat bujiile, filtru benzina si modulul de aprindere(piesa aceea dreptunghiulara cu fisele de la bujii) si eroarea tot apare. Acum trei zile am fost iar la tester si a zis ca s-ar putea sa fie pompa de benzina. Mi-a explicat ca pompa de benzina s-ar putea sa lucreze la limita si atunci cand trebuie debit mai mare de benzina nu poate baga. Tot la tester mi-a zis ca ar putea fi o problena de la computer. Voi vedea dupa ce schimb pompa de benzina daca mai apare eroarea.
Link to comment
Share on other sites

am reusit ieri sa las masina la AB si azi am luat-o. ce crede-ti, mi-au schimbat furtun recirculare g.(nu stiu exact ce inseamna) valva vacuum: 240 ron piese, 200 manopera +tester! ce crede-ti mi s-a aprins din nou acelasi bec(imi vine sa-l scot din bord!). trebuie sa recunosc masina merge mai bine... in sensul ca-mi sta relantiul dar de tras.... unde , sau la ce specimene de specialisti treb. sa mai ajung sa-mi rezolv si eu odata prolema! sunt fan bmw si nici nu vreau sa ma gandesc sa o vand... dar m-a adus in pragul disperarii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Incearca sa mergi la o intanlire cand se va experimenta INPA.Se pare ca este un soft foarte bun si exista si un specialist care sa il foloseasca, poate ai noroc si iti repara masina.

 

 

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=543982

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

atunci zic ca nu e o alternativa rea... stii ca mergi pana acolo, dai niste bani, si se rezolva problema si altele mai mici, ca o data intrata masina acolo, mecanicii nu o scot pana nu merge la fix.. ma gandesc si eu.

la noi am impresia ca ramai si fara solutie la problema si cu banii luati.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.