Jump to content

a rezolvat cineva trepidatia masinii la plecarea de pe loc?


pavel_marius

Recommended Posts

din cite ma vazut pe forumurile bmw se pare ca sint multe masini care sufera de aceasta boala . adica de multe ori la plecarea de pe loc masina trepideaza f tare .dubios este faptul ca nu apare aceasta simptoma de fiecare data . apare in general cind este folosit mai des ambreiajul de ex.la intersectii.masina mea este318d 2005,dar aceasta problema aparesi la318iadica la benzinare.unii au schimbat tot ambreajul, altii filtru epurator,bucsa la cardan,tampoane la motor,si ultima gaselnita un senzor pe la axul cu came.concuzia ar fi; ce trebuie schimbat pina la urma .vreo piesa sau marca pt ca pe mine ainceput sa ma dispere aceasta trepidatie.va multumesc si sper ca nu v-am plictisit

de obicei la tractiunea pe spate apare trepidatie cauza fiind ambreajul:1.uzura discului2.disc ovalizat3.discul nu este centrat corespunzator sau mai poate aparea din cauza placii de presiune(eu nu pot sti ce s-a intamplat cu masina , a facut "liniute"sau altceva de obicei ambreajul cade cand a fost super fortat-la semafor nu stati cu piciorul pe ambreaj si nici in timpul mersului cu piciorul deasupra ambreajului)

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca trepidatia este de la tampoanele la motor,cred ca pot fi tampoanele de la cutie.

Nu spune nu...eu eram bine pornit pe tampoane intrucat am mers cu un E46 care avea tampoanele rupte si trepida la fel. Nu am apucat sa le mai verific intrucat lumea insista pe alte elemente, insa inainte sa schimb volanta voi verificat absolut tot. Un mecanic amic mi-a spus ca a gasit la un E46 discul de ambreiaj ovalizat si trepidatia era identica. A schimbat numai discul impreuna cu placa de presiune si totul a fost OK. Sunt multe variante. A...ca poate fi cauzat si de arcurile distruse din volanta...asta e adevarat. Dar cum se explica o volanta si un kit nou schimbat care incep a trepida dupa o luna...in astfel de cazuri alta este cauza? Eu tind sa cred ca nu la toata lumea cauza e aceeasi. Asta nu inseamna ca la mine nu ar fi volanta de vina...eu sper sa nu totusi! Pana nu desfac si vad nu ma pot pronunta sigur!

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca trepidatia este de la tampoanele la motor,cred ca pot fi tampoanele de la cutie.

Nu spune nu...eu eram bine pornit pe tampoane intrucat am mers cu un E46 care avea tampoanele rupte si trepida la fel. Nu am apucat sa le mai verific intrucat lumea insista pe alte elemente, insa inainte sa schimb volanta voi verificat absolut tot. Un mecanic amic mi-a spus ca a gasit la un E46 discul de ambreiaj ovalizat si trepidatia era identica. A schimbat numai discul impreuna cu placa de presiune si totul a fost OK. Sunt multe variante. A...ca poate fi cauzat si de arcurile distruse din volanta...asta e adevarat. Dar cum se explica o volanta si un kit nou schimbat care incep a trepida dupa o luna...in astfel de cazuri alta este cauza? Eu tind sa cred ca nu la toata lumea cauza e aceeasi. Asta nu inseamna ca la mine nu ar fi volanta de vina...eu sper sa nu totusi! Pana nu desfac si vad nu ma pot pronunta sigur!

 

Nimeni nu poate sa spuna si normal ca decat sa schimbi volanta sau kit-ul,mai bine schimbi tampoanele,eu asa am facut si nu a dat rezultate,adik la mine a fost kit-ul de ambreiaj.Acum depinde....

Link to comment
Share on other sites

la mine discul avea o uzura f mica sa ziceam doar 1/4 din ferodo era ros...volanta in schimb era f uzata...praf pot spune...masa mobila puteai sa o rotesti cu mana cam 7 cm...acum va imaginati cand cupla discul pe volanta <_<

Eu un singur lucru nu imi pot explica. De ce dupa ce patinezi putin ambreiajul pe loc, timp de o serie buna de placari nu mai trepideaza? De fiecare data cand o apuca trepidatul, tin frana, dau drumu putin la ambreiaj in a 4-a si accelerez cu calcaiul...o tin asa 2-3 secunde maxim...ceva timp nu mai trepideaza...uneori chiar nu mai revine trepidatul deloc pana a doua zi. Foarte curios...ma gandesc ca la mine nu ar fi arcurile din volanta de vina deoarece in cazul in care patinezi ambreiajul arcurile se incing si mai tare si teoretic ar trebui sa trepideze si mai puternic. Mai degraba un discul ovalizat sau volanta cu suprafata deformata...in orice caz acest lucru ma convinge si mai mult ca problema vine din zona ambreiajului...volanta sau kit sau ambele. Oricum inainte de schimbare raman la parerea ca trebuie facuta o verificare minutioasa!

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca trepidatia este de la tampoanele la motor,cred ca pot fi tampoanele de la cutie.

Nu spune nu...eu eram bine pornit pe tampoane intrucat am mers cu un E46 care avea tampoanele rupte si trepida la fel. Nu am apucat sa le mai verific intrucat lumea insista pe alte elemente, insa inainte sa schimb volanta voi verificat absolut tot. Un mecanic amic mi-a spus ca a gasit la un E46 discul de ambreiaj ovalizat si trepidatia era identica. A schimbat numai discul impreuna cu placa de presiune si totul a fost OK. Sunt multe variante. A...ca poate fi cauzat si de arcurile distruse din volanta...asta e adevarat. Dar cum se explica o volanta si un kit nou schimbat care incep a trepida dupa o luna...in astfel de cazuri alta este cauza? Eu tind sa cred ca nu la toata lumea cauza e aceeasi. Asta nu inseamna ca la mine nu ar fi volanta de vina...eu sper sa nu totusi! Pana nu desfac si vad nu ma pot pronunta sigur!

solicitarea prea puternica a masinii poate deteriora priza de putere,sau mai exista o varianta bucsa din capul prizei

Link to comment
Share on other sites

nu aveam troncanitul pana sa schimb kitul ambreiaj,imi patina rau ma gandesc,dupa ce l-am schimbat am simtit trepidatia destul de tare parca loveste fier pe fier,volanta are ceva joc,am scos de ceva zile valva CDV si troncanitul nu mai e asa de des,adica la fiecare apasare de ambreiaj,cupleaza mult mai bine si nici nu-l mai lovesc pe unchime-o cu capul de tetiera,ma loveste el pe mine knd conduce k uita sa mai tina piciorul pe pedala k nu o acelereaza knd i-o da pe a 2-a.este mult mai bine fara.pur si simple se inlatura,se insurubeaza olenderul in capul furtunului,si se face aierisire so gata.se merita, deranjul.
Link to comment
Share on other sites

din cite ma vazut pe forumurile bmw se pare ca sint multe masini care sufera de aceasta boala . adica de multe ori la plecarea de pe loc masina trepideaza f tare .dubios este faptul ca nu apare aceasta simptoma de fiecare data . apare in general cind este folosit mai des ambreiajul de ex.la intersectii.masina mea este318d 2005,dar aceasta problema aparesi la318iadica la benzinare.unii au schimbat tot ambreajul, altii filtru epurator,bucsa la cardan,tampoane la motor,si ultima gaselnita un senzor pe la axul cu came.concuzia ar fi; ce trebuie schimbat pina la urma .vreo piesa sau marca pt ca pe mine ainceput sa ma dispere aceasta trepidatie.va multumesc si sper ca nu v-am plictisit

Salut!

Eu am avut aceiasi problema ca si tine(la plecarea de pe loc in unele cazuri-daca era frig sau daca mergeam in trafic- trepida)asta pana asta toamna cand m-a blocat un "destept" in parcare si atrebuit sa fac o gramada de manevre; dupa care am constatat ca miroas a ambreiaj(adica l-am frecat pana a patinat). Iar dupa un timp am observat ca dupa acea patinare nu mai trepideaza deloc masina.Acum eu nu te sfatuiesc sa patinezi ambreiajul, eu zic sa o lasi asa ca e mai bine

Mult noroc

Link to comment
Share on other sites

Salut...cam de 1 an sunt posesorul unui e46 318Ci din 2003 (facelift) si in urma cu cativa km ...cam maxim 5000 si cam cu 5 luni sa zicem in urma a inceput sa apara aceasta minunata trepidatie la plecarea de pe loc...masina cand am luat-o din germania avea 54000km , jantele pe 18 si cauciucurile michelin pilot sport parca dabia iesise pe poarta fabricii....absolut nici o problema

Eu in momentul de fata am cu ea 80000 km si am cauciucurile schimbate (celelalte erau cam uzate) ;problema este ca taranul de mine in loc sa citeasca inainte sa faca ceva ...m-am dus si mi-am cuparat 4 cauciucuri toyo proxy...nu mai stiu exact...dimensiunea 225 40 R18....treaba este ca eu pe spate inainte aveam 255 35 R18 ...ma gandesc eu...nu cumva este de la cauciucuri....de la aderenta...in iarna am avut jante pe 15 de tabla cu cauciucuri de iarna si tot asa facea...mie nu-mi face mereu probleme si nici nu este ceva foarte deranjat...adica o accelerez mai mult si e ok...dar problema se pune de ce face asa...

Dupa parerea mea problema ar putea fi...la cauciucuri sau la cardan...sau poate si la ambreaj...dau si eu cu parerea

Eu nu am apucat sa citesc toate raspunsurile...sunt foarte multe...17 pagini...daca cumva ati ajuns la o concluzie sigura va rog sa-mi spuneti si mie....daca nu cand voi gasi timp voi scrie un mail celor de la BMW (germania). ...poate poate

Link to comment
Share on other sites

Chiar asa, nu s-a gasit nimeni sa scrie un mail in germania?poate totusi ne lamuresc oamenii aia...

Eu am cautat pe forumurile germane si nu prea am auzit de problema...asta probabil si pentru ca in momentul in care la ei apare problema, o baga in service, schimba kit+volanta si gata...ei nu se chinuie cu gasirea solutiilor, asta fiind treaba mecanicilor. La mine sunt din ce in ce mai sigur ca e de la ambreiaj. Asta pentru ca am apucat sa verific mai toate filtrele + injectoarele...asta ca sa fiu sigur ca nu e din cauza motorului...Plus ca in momentul in care patinez ambreiajul 2-3 secunde pe loc, dispare trepidatia pentru ceva timp. Asta nu poate decat sa imi indice faptul ca problema vine de la ambreiaj. Acuma ramane de vazut daca e discul descrentrat sau ovalizat sau volanta e de vina. Eu am vorbit mult cu niste amici mecanici si toti mi-au spus ca au rezolvat 4 astfel de cazuri in care era de vina discul ovalizat(la 3 din cazuri) si o placa de presiune defecta(la celalalt caz). Nu imi fac sperante dar poate totusi scap fara sa inlocuiesc volanta...asta e buba cea mare si destul de scumpa.

Link to comment
Share on other sites

As dori sa adresez o intrebare celor care au schimbat deja volanta + kit si au afirmat ca dupa o perioada trepidatia a revenit: In momentul in care s-a facut schimbarea ati vazut volanta sau discul? Adica aratau uzate si degradate? Arcurile volantei erau rupte sau slabite puternic? Discul parea descentrat sau deformat? Intreb asta pentru ca in curand o voi duce si eu la "doftor" sa o desfaca si as dori sa stiu cam la ce sa ma uit exact...daca nu gasesc urme clare pe ansamblu mentionat am sa fac o inspectie si a cardanului+diferential! Multumesc <_< !
Link to comment
Share on other sites

Daca vorbiti despre acea trepidatie care apare la plecarea de pe loc ,in plina aglomeratie sau ori de cate ori folosim excesiv ambreajul, (deci nu trepidatia la rece) ,concluzia ar fi ca temperatura ridicata la care ajunge ansamblul volanta-placa de presiune (peste 150 grade celsius ), ar produce dilatarea diferita a uneia sau a ambelor componente,rezultand "copairea" sau valurirea marginilor, alunecarea si cuplajul pe disc find imperfect. Fenomenul apare si la discurile de frana prin reducerea vitezei de la 200 la 50 km/h, prin franare prelunga ( 5-7 secunde),la un moment dat se vor simti trepidatii in pedala,pana la racirea acestora.
Link to comment
Share on other sites

Daca vorbiti despre acea trepidatie care apare la plecarea de pe loc ,in plina aglomeratie sau ori de cate ori folosim excesiv ambreajul, (deci nu trepidatia la rece) ,concluzia ar fi ca temperatura ridicata la care ajunge ansamblul volanta-placa de presiune (peste 150 grade celsius ), ar produce dilatarea diferita a uneia sau a ambelor componente,rezultand "copairea" sau valurirea marginilor, alunecarea si cuplajul pe disc find imperfect. Fenomenul apare si la discurile de frana prin reducerea vitezei de la 200 la 50 km/h, prin franare prelunga ( 5-7 secunde),la un moment dat se vor simti trepidatii in pedala,pana la racirea acestora.

 

solutia care ar fi?

Link to comment
Share on other sites

Daca vorbiti despre acea trepidatie care apare la plecarea de pe loc ,in plina aglomeratie sau ori de cate ori folosim excesiv ambreajul, (deci nu trepidatia la rece) ,concluzia ar fi ca temperatura ridicata la care ajunge ansamblul volanta-placa de presiune (peste 150 grade celsius ), ar produce dilatarea diferita a uneia sau a ambelor componente,rezultand "copairea" sau valurirea marginilor, alunecarea si cuplajul pe disc find imperfect. Fenomenul apare si la discurile de frana prin reducerea vitezei de la 200 la 50 km/h, prin franare prelunga ( 5-7 secunde),la un moment dat se vor simti trepidatii in pedala,pana la racirea acestora.

Iti multumesc pentru explicatia stiintifica.....CUM REZOLV PROBLEMA..!!????

Link to comment
Share on other sites

Daca vorbiti despre acea trepidatie care apare la plecarea de pe loc ,in plina aglomeratie sau ori de cate ori folosim excesiv ambreajul, (deci nu trepidatia la rece) ,concluzia ar fi ca temperatura ridicata la care ajunge ansamblul volanta-placa de presiune (peste 150 grade celsius ), ar produce dilatarea diferita a uneia sau a ambelor componente,rezultand "copairea" sau valurirea marginilor, alunecarea si cuplajul pe disc find imperfect. Fenomenul apare si la discurile de frana prin reducerea vitezei de la 200 la 50 km/h, prin franare prelunga ( 5-7 secunde),la un moment dat se vor simti trepidatii in pedala,pana la racirea acestora.

Iti multumesc pentru explicatia stiintifica.....CUM REZOLV PROBLEMA..!!????

Pai cum altfel decat prin inlocuire? Vorbim de o bucata de metal deformata(cu cativa microni chiar...dar e destul). Am vazut in america un dispozitiv care poliza suprafatza in asa fel incat devenea din nou perfect plata...operatiunea era facuta pe o volanta. La noi insa nu cred ca se poate asa ceva, si daca s-ar putea cred ca ar costa destul. Am vazut multe cazuri de discuri de ambreiaj deformate sau ovalizate care insa nu afectasera si suprafata vonaltei...sper sa fie si cazul la mine <_< !

Link to comment
Share on other sites

Daca vorbiti despre acea trepidatie care apare la plecarea de pe loc ,in plina aglomeratie sau ori de cate ori folosim excesiv ambreajul, (deci nu trepidatia la rece) ,concluzia ar fi ca temperatura ridicata la care ajunge ansamblul volanta-placa de presiune (peste 150 grade celsius ), ar produce dilatarea diferita a uneia sau a ambelor componente,rezultand "copairea" sau valurirea marginilor, alunecarea si cuplajul pe disc find imperfect. Fenomenul apare si la discurile de frana prin reducerea vitezei de la 200 la 50 km/h, prin franare prelunga ( 5-7 secunde),la un moment dat se vor simti trepidatii in pedala,pana la racirea acestora.

Iti multumesc pentru explicatia stiintifica.....CUM REZOLV PROBLEMA..!!????

Pai cum altfel decat prin inlocuire? Vorbim de o bucata de metal deformata(cu cativa microni chiar...dar e destul). Am vazut in america un dispozitiv care poliza suprafatza in asa fel incat devenea din nou perfect plata...operatiunea era facuta pe o volanta. La noi insa nu cred ca se poate asa ceva, si daca s-ar putea cred ca ar costa destul. Am vazut multe cazuri de discuri de ambreiaj deformate sau ovalizate care insa nu afectasera si suprafata vonaltei...sper sa fie si cazul la mine <_< !

bogdane cand am deschis acest topic si eu credeam ca esta vorba de o deformare a volantei sau a placii de presiune dar sa sti ca m am inselat dupa cum am mai zis am schimbat tot ambreajul si nu am observat nimic schimbat [deformat] singura problema este la volanta. acum masina merge f bines i mai am o observatie trebuie curatat si filtrul epurator.pt ca daca este inbicsit ai senzatia ca parca tot nu ai scapat de trepidatie mai ales daca si motorina e proasta.ca o concluzie nu are rost sa mai despicam firul in 4 cine are la masina simptomele desccrise de mine trebuie sa shimbe volanta

Link to comment
Share on other sites

Daca vorbiti despre acea trepidatie care apare la plecarea de pe loc ,in plina aglomeratie sau ori de cate ori folosim excesiv ambreajul, (deci nu trepidatia la rece) ,concluzia ar fi ca temperatura ridicata la care ajunge ansamblul volanta-placa de presiune (peste 150 grade celsius ), ar produce dilatarea diferita a uneia sau a ambelor componente,rezultand "copairea" sau valurirea marginilor, alunecarea si cuplajul pe disc find imperfect. Fenomenul apare si la discurile de frana prin reducerea vitezei de la 200 la 50 km/h, prin franare prelunga ( 5-7 secunde),la un moment dat se vor simti trepidatii in pedala,pana la racirea acestora.

Iti multumesc pentru explicatia stiintifica.....CUM REZOLV PROBLEMA..!!????

Pai cum altfel decat prin inlocuire? Vorbim de o bucata de metal deformata(cu cativa microni chiar...dar e destul). Am vazut in america un dispozitiv care poliza suprafatza in asa fel incat devenea din nou perfect plata...operatiunea era facuta pe o volanta. La noi insa nu cred ca se poate asa ceva, si daca s-ar putea cred ca ar costa destul. Am vazut multe cazuri de discuri de ambreiaj deformate sau ovalizate care insa nu afectasera si suprafata vonaltei...sper sa fie si cazul la mine <_< !

bogdane cand am deschis acest topic si eu credeam ca esta vorba de o deformare a volantei sau a placii de presiune dar sa sti ca m am inselat dupa cum am mai zis am schimbat tot ambreajul si nu am observat nimic schimbat [deformat] singura problema este la volanta. acum masina merge f bines i mai am o observatie trebuie curatat si filtrul epurator.pt ca daca este inbicsit ai senzatia ca parca tot nu ai scapat de trepidatie mai ales daca si motorina e proasta.ca o concluzie nu are rost sa mai despicam firul in 4 cine are la masina simptomele desccrise de mine trebuie sa shimbe volanta

Cred, cred...nu spun nu! Insa crede-ma, am vazut cazuri(3 dupa cum am mai mentionat) de discuri de ambreiaj ovalizate sau deformate care odata inlocuite au dus la rezolvarea problemei. Exista si sansa asta...de acord ca in general e de vina volanta, si mai exact acele arcuri insa nimeni nu mi-a explicat pana in prezent de ce daca patinezi ambreiajul pe loc, trepidatia dispare ceva timp...patinarea cauzeaza incalzirea arcurilor si deci ar trebui sa faca si mai rau(avand in vedere ca la temparaturi scazute...cum a fost iarna...trepidatia a disparut complet, oricat as fi mers prin aglomeratie). De aceea imi pastrez si teoria unei deformari a discului. Eu voi desface ambreiajul undeva dupa pasti si o sa vad exact atunci care e problema la mine. Oricum ma bucur ca tu ai rezolvat problema si ca totu merge bine acuma :) . Sper sa o rezolv si eu cat mai repede!

Link to comment
Share on other sites

si eu cred ca nu are rost sa mai cautam solutii si sa ne ferim atat de schimbarea volantei, ca tot acolo se ajunge intr-un final. maine sper sa intru in posesia volantei si a ambreiajului si sa le schimb cat mai repede, am si toate filtrele+ cel epurator, ulei + lichid de frana, si o sa le schimb pe toate odata <_<. sunt curios ce comportament va avea atunci masina.
Link to comment
Share on other sites

kitul de ambreiaj la mine este cam 600 RON as putea sa traiesc cu pretul asta daca as stii ca asta e......

Pai poate sa fie si volanta,pana nu dai jos nu ai cum sa stii........

Exact...demontarea e sfanta....atunci vezi ce si cum. Oricum deja m-am interesat de o comanda pentru volanta+kit! As fi interesat sa stiu daca la E90 tot acelasi tip de volanta au pastrat...poate macar au imbunatatit-o pentru ca mi se pare anormal ca dupa 120.000km(la mine) sa pice.

Link to comment
Share on other sites

kitul de ambreiaj la mine este cam 600 RON as putea sa traiesc cu pretul asta daca as stii ca asta e......

Pai poate sa fie si volanta,pana nu dai jos nu ai cum sa stii........

Exact...demontarea e sfanta....atunci vezi ce si cum. Oricum deja m-am interesat de o comanda pentru volanta+kit! As fi interesat sa stiu daca la E90 tot acelasi tip de volanta au pastrat...poate macar au imbunatatit-o pentru ca mi se pare anormal ca dupa 120.000km(la mine) sa pice.

 

Mie mi-a zis mecanicul meu ca majoritatea pieselor sunt consumabile si ambreajul atat tine 130.000-140.000 km.....si inclin sa-i dau dreptate....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.