Jump to content

BMW in criza?


suri

Recommended Posts

BMW anunta vânzãri În scãdere ºi renunÞã la Þinta de afaceri pentru 2008

 

 

Publicat: 8 Noiembrie 2008

 

Producatorul auto german BMW a anuntat ca nu se mai asteapta la vanzari record pentru anul 2008 ca urmare a cresterii reticentei consumatorilor in privinta cumpararii de noi masini pe fondul temerilor privind intrarea in recesiune.

 

"Confruntati cu conditii extrem de incerte pe piata auto, nu ne asteptam ca in acest an sa depasim vanzarile record de anul trecut" a declarat Ian Robertson, director de vanzari si marketing al companiei. In 2007 BMW a vandut 1,5 milioane de masini in intreaga lume.

 

Robertson nu a dat nici un fel de estimari pentru vanzarile din acest an, insa a declarat ca actuala criza financiara a temperat dorinta consumatorilor de a achizitiona noi masini.

 

Profitul BMW in cel de-al treilea trimestru al anului a scazut pana la 298 milioane de euro, fata de 803 milioane de euro in perioada similara a anului trecut.

 

In luna octombrie vanzarile BMW au inregistrat o scadere de 8%, pana la 113.005 vehicule vandute, fata de 123.304 automobile comercializate in octombrie 2007. "Vanzarile din tarile vest-europene, Japonia si Statele Unite, au fost foarte slabe fata de anul trecut", a declarat Robertson.

 

Vanzarile brandului BMW au scazut cu 9,2%, pana la 95.502 de unitati vandute, in timp ce Mini a comercializat mai putin cu 3,4% in luna octombrie. Brandul Rolls-Royce a inregistrat o crestere surprinzatoare de 10,3%, comercializand 118 unitati, fata de 107 unitati in octombrie 2007.

 

Si vanzarile de motociclete apartinand grupului ai crescut cu 11,7%, pana la 7.714 unitati livrate.

 

Sursa: San Francisco Chronicle

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

atata timp cat inca mai sunt pasionati bmw pe lumea asta, care mai au si posibilitatea sa-si cumpere masini noi... poate ca mai exista o sansa...

pe de alta parte, din punctul meu de vedere, criza asta mi se pare o chestie total artificiala menita sa justifice niste interese!

Link to comment
Share on other sites

Nu se compara cu altii...

Cum zice si dydysoft, lui BMW i-a scazut PROFITUL, nu este in PIERDERE, ca marea majoritate a producatorilor. Deci este inca pe verde, deci cuvantul "criza" nu isi are locul in aceeasi propozitie cu "BMW" :) Singura parte proasta pe care o vad eu este ca s-a retras din tratativele cu Ford vis-a-vis de preluare a brand-ului Volvo, si care acum va ajunge la chinezi. :)

 

La ce profituri a facut BMW in ultimii ani, o poate duce inclusiv pe pierdere o buna bucata de timp.

Chiar, nu stiu care producator o duce mai bine decat BMW in vremurile astea. Poate VAG, ca japonezii gafaie greu, americanii sunt in coma, francezii isi dau si ei ochii peste cap...

Link to comment
Share on other sites

Firmele platesc dividende in fiecare an deci banii de profit de anul trecut deja s-au impartit sau au fost reinvestiti in alte proiecte... Deci nu au bani de Volvo daca nu au planificat asta la inceputul anului, si se pare ca nu au planificat... Suplimentar prefer sa vad BMW investind in tehnologii avansate care sa mentina BMW in topul producatorilor decat sa cumpere alte branduri care nu prea aduc mare lucru in plus la portofoliu... In perioada de criza mai bine te focusezi pe ce faci tu cel mai bine si nu te arunci in investitii riscante cu caracter dubios...:)
Link to comment
Share on other sites

Au planificat de ceva timp cumpararea Volvo, dar pe vremea aia nu era criza globala si Ford tinea coada sus de tot. :) Mai tineti minte ce vremuri bune erau pe la sfarsitul 2007, inceputul 2008?

 

Cat despre "branduri care nu prea aduc mare lucru", "investitii riscante cu caracter dubios", te afli in MARE eroare.

Volvo este pe unul din primele locuri la inovatii (daca nu chiar pe primul) in domeniul auto (ma refer la 2007-2008), in special la partea de siguranta :)

Link to comment
Share on other sites

Ca valoare adaugata la brandul BMW, Volvo nu inseamna mare lucru... Ultimate driving machine nu prea are legatura cu ceea ce ofera Volvo... pentru un client BMW securitatea nu este pe unul din primele locuri desi este importanta... Deasemenea ca ADN Volvo se apropie mai mult de Mercedes, SAAB fiind versiunea mai sportiva a suedezilor... Totusi, in perioadele de criza e bine sa nu te hazardezi cu cheltuirea lichiditatilor pentru ca nu iti recuperezi investitia ever... Tocmai anunta la radio ca in Europa productia de autoturisme, de fapt vanzarea, a scazut cu 30-40%, ceea ce este imens... In aceste conditii tulburi mai bine stai cu fundul pe bani sau investesti in tehnologii de viitor, ca de exemplu energia regenerabila, motorul electric si alte chestii de acest gen...
Link to comment
Share on other sites

Chiar, nu stiu care producator o duce mai bine decat BMW in vremurile astea.

 

audi !!!

in octombrie si noiembrie au avut o crestere a vanzarilor la nivel mondial , trend ce se asteapta ca va fi la fel si in decembrie.

de asemenea trendul respectiv este asteptat de catre specialisti si pt anul urmator tinand cont si de noile masini abia lansate: A5 cabrio, Q5, R8 V10, Q7 v12, A6 facelift sau de lansarile din lunile imediat urmatoare: -A4 allroad, TT RS(5 cilindri, 2.5tfsi 350CP), Q7 facelift, A5 sportback (care va fi o supermasina), R8 cabrio, A8(la sf lui 2009).

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

 

hehehhehee... AUdi si VW profita de un anumit lucru putin cunoscut... anume, faptul ca au un timp foarte lung de livrare... la Audi A4 timpul de asteptare este de 6 luni.... momentan ei livreaza inca la comenzile de acum 6 luni si predictiile lor se bazeaza exact pe acest lucru... mai vorbim de AUdi si rezultatele lor in maxim 2-3 luni cand nu or sa mai traiasca din comenzile date anterior... Vanzarile sunt raportate atunci cand se livreaza masina nu cand se comanda si ei culeg acum roadele intarzierilor foarte mari in livrari (VW Passat se livra in 3 luni, verificat de mine)... La Passat ma astept sa vad scaderi chiar incepand cu ianuarie... si apropos, in criza globala nu prea conteaza ce model lansezi mai ales in zona de lux pentru ca pur si simplu lumea nu prea isi mai schimba masina... si la VW ca si la AUdi masinile ce duc greul comercial nu sunt cele din gama luxury ci mai degraba cele de entry-level cum si la BMW greul e dus de Seria 3...

 

concluzia, de grupul VW vorbim in 2-3 luni :)

Link to comment
Share on other sites

hehehhehee... AUdi si VW profita de un anumit lucru putin cunoscut... anume, faptul ca au un timp foarte lung de livrare... la Audi A4 timpul de asteptare este de 6 luni....

 

audi A4 se livreaza intre 2 si 3 luni. poate doar sa ceri o dotare din linia "audi exclusive" ca sa iti intarzie masina f mult. a mai fost o problema cu un optional ce costa 48 euro +TVA si daca il vroiai asteptai juma de an. informatiile tale nu pot trage o concluzie generala. au mai fost probleme cu A3 facelift unde asteptai 6 luni.

Q5 abia lansat se livreaza in doua luni.

singurele cu probleme sunt R8, A8, Q7.

 

asteptam 3 luni sa vedem ce se intampla.

Link to comment
Share on other sites

 

acum o luna jumate a fost o situatie ciudata si era sa ma aleg cu un Audi A4... pe langa faptul ca era mai scump decat BMW seria 3 la aceleasi dotari dur afix 6 luni livrarea... nu ceream nimic special... m-am interesat in Austria, si mi s-a confirmat ca si acolo tot atat dureaza... faptul ca acum pot avea masina in 2 luni imi confirma faptul ca sunt si ei in groapa si multe comenzi s-au retras deci livreaza mai repede... am avut anul asta si Passat si comanda a durat fix 3 luni jumate (poate ceva mai mult)... acum cred ca Passat vine in maxim 2 saptamani... deci clar si la ei s-a apropiat de fund sacul si ma astept ca inca din ianuarie sa o ia in goarna... mai vorbim ca doar nu costa nimic...

Link to comment
Share on other sites

 

acum o luna jumate a fost o situatie ciudata si era sa ma aleg cu un Audi A4... pe langa faptul ca era mai scump decat BMW seria 3 la aceleasi dotari dur afix 6 luni livrarea...

 

pt o masina de calitate trebuie sa platesti un ban in plus si trebuie sa ai rabdare sa-ti fie livrata.

 

vanzarile audi vor scadea cu siguranta.

in septembrie au avut o crestere de 12,3%, in octombrie 7,2%, iar in noiembrie 0,4%. ramane de vazut ce se intampla in decembrie si apoi anul urmator. poate vor avea o scadere dar cu maxim 10% insa nicicum comparativa cu cele peste 25% scadere pe care le au bmw si mercedes si asta pt ca audi investesc in modele noi.

 

Au scazut vanzarile la BMW, dar ii ajuta strutocamila aia urata de X6.

 

X6 este o masina aratoasa rau si vor vinde de vor rupe. problema este ca X6 nu va crea o categorie aparte de cumparatori. cumparatorii de X6 vin in proportie de maxim 10% din randurile celor ce se gandeau la o limuzina(indiferent de producator), poate un maxim de 25% din randurile celor ce se gandeau la un SUV al concurentei si, cred eu, marea majoritate a cumparatorilor vin din randurile celor ce si-ar fi cumparat X5 daca X6 nu ar fi existat.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

si asta pt ca audi investesc in modele noi.
Logic, Audi investeste in modele noi si ceilalti se uita cu pizma la ei.

 

A propos de Audi-ul asta al tau, am facut un test-drive cu S5-ul cu 3 saptamani in urma. Masina avea o gramada de optionale, statea bine pe sosea, era rapida, dar crede-ma ca nu as da 335-ul meu pe S5-ul ala mai scump :) Senzatia la volan e cu totul alta in 335.

 

X6 este o masina aratoasa rau
Da, e frumoasa ca porcul.
Link to comment
Share on other sites

si asta pt ca audi investesc in modele noi.
Logic, Audi investeste in modele noi si ceilalti se uita cu pizma la ei.

 

A propos de Audi-ul asta al tau, am facut un test-drive cu S5-ul cu 3 saptamani in urma. Masina avea o gramada de optionale, statea bine pe sosea, era rapida, dar crede-ma ca nu as da 335-ul meu pe S5-ul ala mai scump :) Senzatia la volan e cu totul alta in 335.

 

X6 este o masina aratoasa rau
Da, e frumoasa ca porcul.

 

nu se uita nimeni cu pisma la ei ci pur si simplu investesc mai mult. am enumerat mai sus ultimile modele aparute cat si cele ce urmeaza sa apara in 2009 iar asta le va aduce un avantaj in vanzarile din acest moment al crizei economice. la BMW lucrurile cu upgrade-urile se misca mai greu.

 

S5-ul are un singur defect in opinia mea: motorul V8 de 4.2 care atarna ca un rahat pe puntea fata.

deja S4 a aparut cu 3.0tfsi V6 si 333 cp+440NM. acest motor este pus si pe S5-ul cabrio (abia aparut) si va fi pus si pe S5-ul coupe inlocuind vechiul 4.2;

daca la comportamentul pe asfalt 335i statea mai bine ca s5 coupe, ar trebui testata varianta cuV6 3.0tfsi 333cp(masina mult mai usoara si cu mai putine kg pe puntea fata).

 

anyway, suntem cam offtopic

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

pt o masina de calitate trebuie sa platesti un ban in plus si trebuie sa ai rabdare sa-ti fie livrata.

 

prietene, am avut Audi A6 si nu inteleg unde vezi tu calitatea... la 80 000 de kilometrii se cojise toata vopseaua, sau ce era, de pe butoanele de deschidere a geamurilor precum si din unele zone de pr bord in zona comenzilor... ceva mai peniobil la o masina presupusa de lux nu am mai vazut... motorul era un 1.8 T care s-a calat din senin ramanand fara ulei si fara sa dea un semn ca are probleme... deasemenea dupa un drum lung in Austria-Cehia-Ungaria cutia Tiptronic a inceput sa o ia razna si in timp ce mergeam pe strada schimba brusc in treapta inferioara din senin fara ca eu sa fac ceva in mod special... suplimentar se busise al doilea ventilator (ala din dreapta in fata radiatorului) si vara muream de cald in masina cu toata clima ei... toate chestiile astea s-au intamplat in 6 luni maxim :) deci, ce spuneai de calitate? si apropos, numai un dobitoc da atatia bani pe un Audi cand poate avea Volkswagen la bani ceva mai putini... nu ca VW ar fi o super masina dar macar cati bani dai atata face....

 

vorbim in Ianuarie de vanzarile Audi, eu previzionez un minus 30%... am banuielile mele :) si apropos, repet pentru tine, vanzarile acestor firme sunt duse in principal in zona limuzinelor medii iar clasa de lux aduce doar mai multe profituri insa volumele si stabilitatea afacerii sunt date de Seria 3 si Audi A4... restul OZN-urilor sunt de farmec, profitabile dar incapabile sa sustina doar din ele o asa afacere...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

rezultatele bmw in sua in decembrie si pe tot anul

BMW Automobile Sales

 

BMW's automobile sales are down 40.2 percent in December to 13,796 versus 23,064 in the same month a year ago. In 2008, sales decreased by 15.4 percent, to 195,085 automobiles compared to 230,535 in 2007.

mercedes a vandut in SUA in decembrie 18.507 fata de 27269 in decembrie anul trecut care inseamna o scadere de 32,1%. per total:Mercedes-Benz USA (MBUSA) reported December sales of 18,507 vehicles, bringing the company's total 2008 volume to 225,128, an 11.2 percent decrease over last year's annual sales record

audi, erau rupti in fund in sua insa au coborat si ei la mai rau din situatia dezastruoasa in care se gaseau. decembrie 7712 fata de 8504 in decembrie anul trecut care inseamna 9,3% scadere iar per total 2008: 87760 fata de 93506 in 2007 care inseamna scadere de 6,1%

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

rezultatele bmw in sua in decembrie si pe tot anul

BMW Automobile Sales

 

BMW's automobile sales are down 40.2 percent in December to 13,796 versus 23,064 in the same month a year ago. In 2008, sales decreased by 15.4 percent, to 195,085 automobiles compared to 230,535 in 2007.

 

E clar.. care mai apuca sa cumpere de bine care nu..asta e, da faliment:)

Link to comment
Share on other sites

E destul de clar ca automobilul nu este ceva vital pentru existenta zilnica si in mod clar daca e sa fie o criza masina nu e o necesitate... Din acest motiv pana si americanii/ occidentalii nu se mai grabesc sa-si schimbe masinile (care pana acum erau schimbate la 3-4 ani) ci prefera sa mearga ceva mai mult cu ele... Masinile care se mai vand se vand in prioncipal datorita celor care nu au masina si doresc sa aiba una sau care vor sa faca un progres in ceea ce au (de la o masina gen Opel Corsa sa zicem la una mai de familie gen BMW seria 3)... Ce lipseste din asta este acea rata de reconversie a fostilor posesori de masina aceiasi marca si model dar dintr-un an anterior (de exemplu un posesor de BMW seria 3 e46 nu se mai grabeste sa isi ia un e90 zilele astea si sa dea e46 la buy back)... In mod logic cei mai mari pierzatori la procente sunt cei cu cote mari de piata in acest moment pentru ca automat numerele realizate din schimbarea masinilor vechi cu cele noi ii afecteaza cel mai mult... Audi care vinde 8000 de masini pe an in State nu are cine stie ce reconversie sa faca pe cand firmele care au cote de piata mari acolo susnt lovite foarte puternic... Totusi aceasta criza va schimba industria auto pentru totdeauna...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.