Jump to content

Stie cineva cum se calculeaza newton metru in cai putere?


alex77xax

Recommended Posts

Stie cineva cum se calculeaza un newton metru in cai putere?

 

Din cate stim cu totii exista mai multe masini cu aceeasi putere dar cu un cuplu diferit => ca nu ar fi o legatura intre CP si Nm.

 

Calculul : 1 CP = 1,36 kW.

 

Asadar, dpdv practic ... : Un BMW fata de o alta marca (oricare ar fi ea) cu aceiasi cp ... poate avea un plus ? :) Pot exista diferente ?

 

(Nu iau aici in calcul forta de frecare, greutatea masinii, etc.)

Link to comment
Share on other sites

Stie cineva cum se calculeaza un newton metru in cai putere?

Din cate stim cu totii exista mai multe masini cu aceeasi putere dar cu un cuplu diferit => ca nu ar fi o legatura intre CP si Nm.

Calculul : 1 CP = 1,36 kW.

Asadar, dpdv practic ... : Un BMW fata de o alta marca (oricare ar fi ea) cu aceiasi cp ... poate avea un plus ? :) Pot exista diferente ?

(Nu iau aici in calcul forta de frecare, greutatea masinii, etc.)

 

Uite, de exemplu la masina mea am 310Nm si 163CP.

Folosind regula de 3 simpla, rezulta ca:

 

310Nm--------------163CP

1Nm-------------------?

 

? = (1x163) / 310

? = 163 / 310

? = 0,52580645161

 

Deci... 1 Nm = 0,52580645161 CP

 

Ceva de genul:

Intrebare: Daca Ana are 2 (doua) mere din care arunca 4 (patru), cate mere ii raman?

Raspuns: -2

Link to comment
Share on other sites

deci CP (cai putere)= Cuplu (Newtoni) * Turatie / X ; X=9595 (constanta)

 

Deci daca 2 masini au cuplu 350 NM, pot avea CP diferit, datorita turatiilor.

 

De exemplu 525d are 350 NM, 535i are 350 Nm (cred), datorita diferentei de turatii la care exista cuplul asta, 525D cu 350 Nm are 163 cp la 4000 rpm, pe cand 535i cu 350Nm are 246 cp la 6500 rpm...

 

Daca apar diferente intre CP intre 2 masini cu acelas cuplu, diferenta vine datorita Turatiei la care se inregistreaza acei CP Maxim...

 

PS: toate astea in mare ca sa fie simplu de inteles, ca si cuplu ala are o curba.. e relativ constant pe o plaja de turatii dupa care scade...

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

De exemplu 525d are 350 NM

 

asa putin ..pei 320d 150cai are 330nm...pff..credeam ca 2.5d are cuplu de minim 400

 

p.s. eu prefer sa am 100 de cai si cuplul 1000 nm daca se poate de la 1100 turatii... :)

 

pai intre 150 cp si 163 cp de la 2,5 e diferenta mica de acolo 330 Nm si 350 Nm.. si 530d-u cu 193 cp are 410 nm... si chipuit , castiga 50-60 Nm, si ajunge la aceeasi turatie la care avea 193 cp sa aiba 240 de exemplu..

Link to comment
Share on other sites

deci CP (cai putere)= Cuplu (Newtoni) * Turatie / X ; X=9595 (constanta)

 

Deci daca 2 masini au cuplu 350 NM, pot avea CP diferit, datorita turatiilor.

 

De exemplu 525d are 350 NM, 535i are 350 Nm (cred), datorita diferentei de turatii la care exista cuplul asta, 525D cu 350 Nm are 163 cp la 4000 rpm, pe cand 535i cu 350Nm are 246 cp la 6500 rpm...

 

Daca apar diferente intre CP intre 2 masini cu acelas cuplu, diferenta vine datorita Turatiei la care se inregistreaza acei CP Maxim...

 

PS: toate astea in mare ca sa fie simplu de inteles, ca si cuplu ala are o curba.. e relativ constant pe o plaja de turatii dupa care scade...

 

Dupa logica asta un 123d(400Nm la 2000 RPM) ar trebui sa aiba mai multi cai decat un 135i(400Nm la 1300 RPM)

 

400*2000/X > 400*1300/X , insemnand ca 123d ar fi mai puternic decat 135i dupa rationamentul de mai sus, ceea ce stim cu totii ca nu e adevarat

 

Cuplul motor nu depinde numai de cai putere si turatii, depinde de structura motorului, materialul din care e construit, injectie, admisie etc. Nici din punct de vedere fizic nu poti sa egalezi un moment(Nm) cu o putere (CP) inmultita cu o frecventa(RPM).

 

Spre exemplu doua masini pot avea aceiasi cai putere si moment maxim diferit dar atins la aceeasi turatie doar din diferente de soft.

Edited by thesaw
Link to comment
Share on other sites

Cuplul si puterea sunt inseparabile fiind legate prin urmatoarea formula :

P = C x Rpm / 7023

P = puterea in cai putere

Rpm = turatia in rotatii pe minut

C = cuplul in Nm

7023 = o constanta

 

Deci ele nu sunt independente !

 

Din definitie se vede ca puterea este direct proportionala cu cuplul. Si ca nu poate exista putere fara cuplu.

Puterea este o marime indirecta. Nu putem masura direct puterea. Cu un dinamometru determinam cuplul pe care-l convertim in putere in functie de turatie conform formulei.

 

1 cp este puterea necesara pentru ridicarea unei greutati de 75 Kg la 1 m inaltime intr-o secunda. Ca idee un om poate produce cam 1-2 cp pe o perioada scurta de timp.

 

La un motor cu ardere interna cuplul este specificat / masurat in relatie cu o anumita turatie deoarece aceste motoare nu pot genera cuplu daca nu se invart.

 

De ce se spune totusi ca un motor are putere dar nu are cuplu ? Vedeti relatia dintre cuplu si putere.

De exemplu 330D are 231 cp la 4000 rpm si un cuplu maxim de 500 Nm la 1750-3000 rpm. Un M3 are 343 cp la 7900 rpm si cuplul de doar 365 Nm la 4900 rpm . Desi diselul are cuplu mai mare, in final M-ul are mai multa putere deoarece ajunge la o turatie mai mare. La plecarea de pe loc in oras dieselul ne ofera “senzatii tari” datorita cuplului mai mare, dar este invins de M care urca la turatii mai mari.

Este cineva de parere ca M3-ul cu cuplul lui mai mic nu accelereaza bine ?

Fiecare motor este proiectat pentru un anumit scop. La mersul prin oras la 1500-2500 rpm probabil ca dieselul pare mai puternic avand cuplul mai mare la turatii mici. Insa M-ul nu a fost facut pentru turatii mici ….

 

De ce scade cuplul peste o anumita turatie ?

Deoarece motorul nu mai poate “respira” bine. La turatii mari cilindrii nu se mai umplu bine cu aer. Au fost gasite 2 rezolvari. O galeria de admisie “acordata” care rezoneaza astfel incat poate “pompa” mai mult aer in cilindrii, dar asta se intampla doar la o anumita turatie. Urmatorul pas este o galeria de admisie variabila care poate pompa aerul pe o plaja mai larga de turatii.

Tocmai de asta si masinile de formula 1 au cilindrii multi si mici. Ca sa poata fi umpluti mai usor cu aer la cele 18.000 rpm.

 

De ce continua sa creasca puterea desi cuplul scade ?

Conform formulei puterea reprezinta produsul dintre cuplu si rotatie. La inceput cuplul scade mai incet decat creste turatia si produsul lor continua sa creasca. In final scaderea cuplului ajunge prea mare pentru a mai putea fi compensata de cresterea turatiei si ca urmare si puterea incepe sa scada.

 

Cuplul si acceleratia

Cat de repede accelereaza o masina depinde exclusiv de cuplu. Acceleratia este maxima la cuplu maxim. Acceleratia nu depinde deloc de putere ci doar de cuplu !!!

Asta nu inseamna ca trebuie sa schimbam la turatia de cuplu maxim. Pentru performante maxime probabil trebuie schimbam la turatia de putere maxima astfel incat dupa ce schimbam sa avem la dispozitie un cuplu mai mare. Secretul este sa schimbam astfel incat sa avem cuplul maxim disponibil in treapta superioara.

 

Cei pasionati de subiect vor putea gasi si mai multe detalii pe net.

http://www.e31.net/torque_e.html

http://www.upscale.utoronto.ca/PVB/Harriso...nginePower.html

http://www.mustangsandmore.com/ubb/DanJonesTorqueVsHP.html

 

 

Cuplul motor nu depinde numai de cai putere si turatii, depinde de structura motorului, materialul din care e construit, injectie, admisie etc. Nici din punct de vedere fizic nu poti sa egalezi un moment(Nm) cu o putere (CP) inmultita cu o frecventa(RPM).

Este exact invers. Puterea este o marime derivata, exprimata ca produsul dintre turatie si cai putere.

Link to comment
Share on other sites

Calculul : 1 CP = 1,36 kW.

 

 

1kw = 1.36 cp

:) ba era bine invers, cum a scris @alex77xax

 

Ba nu e bine :)

 

XXL, daca ar fi cum zici tu si alex77, 100 cp = 136 kw...ceea ce e gresit...

 

100 kw = 136 cai, deci, 1 kw = 1,36 cai..

 

@paul, ai scris foarte bine, si pe intelesul tutror..

Bravo !

 

 

PS : Esti profesor de fizica ? (serios)

Edited by Andrei92
Link to comment
Share on other sites

Cuplul si puterea sant inseparabile fiind legate prin urmatoarea formula :

P = C x Rpm / 7023

P = puterea in cai putere

Rpm = turatia in rotatii pe minut

C = cuplul in Nm

7023 = o constanta

 

Deci ele nu sant independente !

 

Din definitie se vede ca puterea este direct proportionala cu cuplul. Si ca nu poate exista putere fara cuplu.

Puterea este o marime indirecta. Nu putem masura direct puterea. Cu un dinamometru determinam cuplul pe care-l convertim in putere in functie de turatie conform formulei.

 

1 cp este puterea necesara pentru ridicarea unei greutati de 75 Kg la 1 m inaltime intr-o secunda. Ca idee un om poate produce cam 1-2 cp pe o perioada scurta de timp.

 

La un motor cu ardere interna cuplul este specificat / masurat in relatie cu o anumita turatie deoarece aceste motoare nu pot genera cuplu daca nu se invart.

 

De ce se spune totusi ca un motor are putere dar nu are cuplu ? Vedeti relatia dintre cuplu si putere.

De exemplu 330D are 231 cp la 4000 rpm si un cuplu maxim de 500 Nm la 1750-3000 rpm. Un M3 are 343 cp la 7900 rpm si cuplul de doar 365 Nm la 4900 rpm . Desi diselul are cuplu mai mare, in final M-ul are mai multa putere deoarece ajunge la o turatie mai mare. La plecarea de pe loc in oras dieselul ne ofera “senzatii tari” datorita cuplului mai mare, dar este invins de M care urca la turatii mai mari.

Este cineva de parere ca M3-ul cu cuplul lui mai mic nu accelereaza bine ?

Fiecare motor este proiectat pentru un anumit scop. La mersul prin oras la 1500-2500 rpm probabil ca dieselul pare mai puternic avand cuplul mai mare la turatii mici. Insa M-ul nu a fost facut pentru turatii mici ….

 

De ce scade cuplul peste o anumita turatie ?

Deoarece motorul nu mai poate “respira” bine. La turatii mari cilindrii nu se mai umplu bine cu aer. Au fost gasite 2 rezolvari. O galeria de admisie “acordata” care rezoneaza astfel incat poate “pompa” mai mult aer in cilindrii, dar asta se intampla doar la o anumita turatie. Urmatorul pas este o galeria de admisie variabila care poate pompa aerul pe o plaja mai larga de turatii.

Tocmai de asta si masinile de formula 1 au cilindrii multi si mici. Ca sa poata fi umpluti mai usor cu aer la cele 18.000 rpm.

 

De ce continua sa creasca puterea desi cuplul scade ?

Conform formulei puterea reprezinta produsul dintre cuplu si rotatie. La inceput cuplul scade mai incet decat creste turatia si produsul lor continua sa creasca. In final scaderea cuplului ajunge prea mare pentru a mai putea fi compensata de cresterea turatiei si ca urmare si puterea incepe sa scada.

 

Cuplul si acceleratia

Cat de repede accelereaza o masina depinde exclusiv de cuplu. Acceleratia este maxima la cuplu maxim. Acceleratia nu depinde deloc de putere ci doar de cuplu !!!

Asta nu inseamna ca trebuie sa schimbam la turatia de cuplu maxim. Pentru performante maxime probabil trebuie schimbam la turatia de putere maxima astfel incat dupa ce schimbam sa avem la dispozitie un cuplu mai mare. Secretul este sa schimbam astfel incat sa avem cuplul maxim disponibil in treapta superioara.

 

Cei pasionati de subiect vor putea gasi si mai multe detalii pe net.

http://www.e31.net/torque_e.html

http://www.upscale.utoronto.ca/PVB/Harriso...nginePower.html

http://www.mustangsandmore.com/ubb/DanJonesTorqueVsHP.html

 

 

Cuplul motor nu depinde numai de cai putere si turatii, depinde de structura motorului, materialul din care e construit, injectie, admisie etc. Nici din punct de vedere fizic nu poti sa egalezi un moment(Nm) cu o putere (CP) inmultita cu o frecventa(RPM).

Este exact invers. Puterea este o marime derivata, exprimata ca produsul dintre turatie si cai putere.

 

 

JOS PALARIA :)

Link to comment
Share on other sites

Calculul : 1 CP = 1,36 kW.

 

 

1kw = 1.36 cp

:) ba era bine invers, cum a scris @alex77xax

 

Ba nu e bine :)

 

XXL, daca ar fi cum zici tu si alex77, 100 cp = 136 kw...ceea ce e gresit...

 

100 kw = 136 cai, deci, 1 kw = 1,36 cai..

 

@paul, ai scris foarte bine, si pe intelesul tutror..

Bravo !

 

 

PS : Esti profesor de fizica ? (serios)

 

1 kw = 1,36 cai.. asa-i .... le-am pus invers ... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.